شناسه خبر : 88298
شنبه 09 بهمن 1400 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش اندیشکده دانشگاه تل‌آویو از وضعیت بحرانی اسرائیل

یک اندیشکده دانشگاه تل‌آویو تأکید کرد: اسرائیل هم‌اکنون در برابر ایران به یک بن‌بست استراتژیک رسیده است.
اندیشکده مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل‌آویو در گزارش سالانه خود اعلام کرد: اسرائیل هم‌اکنون در برابر ایران به یک بن‌بست استراتژیک رسیده و هیچ راه‌حل مطلوبی پیش‌رو ندارد. اختلافات داخلی در اسرائیل، توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار داده است.
این اندیشکده در گزارش سالانه خود که به ایتسخاک هرتصوگ رئیس رژیم صهیونیستی ارائه کرد، نوشت: «این اختلافات داخلی موجب شده توان اسرائیل برای توسعه یک استراتژی یکپارچه و درازمدت در برابر تهدیدهایی که با آن رو‌به‌رو است، از جمله برنامه اتمی ایران، کاهش یابد. ایران که بزرگ‌ترین تهدید خارجی علیه ما محسوب می‌شود، در حال حاضر این توانایی را دارد که در طول چند هفته به توانایی ساخت سلاح اتمی دست یابد. هرچند که هنوز تصمیم نهایی را برای حرکت به این سمت نگرفته است.یک قرارداد نصفه و نیمه بین ایران و قدرت‌های جهانی، اسرائیل را با موجی از اقدامات گروه‌های نیابتی ایران رو‌به‌رو می‌کند و مسیر ایران برای رسیدن به سلاح اتمی در سال‌های آینده را نیز باز می‌گذارد.از سوی دیگر، اگر مذاکرات وین شکست بخورد، ایران می‌تواند به راحتی مسیر خود را به سوی ساخت سلاح اتمی ادامه دهد.
اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی با تهدیدهای برآمده از ایران، از جمله موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی و تلاش تهران برای محاصره اسرائیل با گروه‌های نیابتی فائق آید و در نتیجه باید همکاری و هماهنگی با ایالات متحده را افزایش دهد».
نویسندگان گزارش مذکور همچنین درباره بی‌توجهی به موضوع فلسطینیان به دولت اسرائیل هشدار داده‌اند. به گفته آنها، تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطینی به‌دلیل تشکیل جبهه‌ای از مخالفان این تشکیلات موجب شده که کرانه باختری به مرز انفجار برسد. به گفته آنها، امکان فلج شدن تشکیلات خودگردان فلسطینی در برابر جوانان فلسطینی که دیگر از تشکیل کشور فلسطینی در کنار.
اندیشکده مطالعات امنیت ملی اسرائیل همچنین نسبت به ناآرامی‌های داخلی هشدار داده و افزوده است: اسرائیل، کنترل خود را بر روی بخش‌هایی از کشور، به‌ویژه مناطقی از صحرای نقب که محل زندگی اعراب بومی است از دست می‌دهد.
این گزارش همچنین درباره نا مطلوب بودن آمادگی اسرائیل برای جنگی چندجانبه که می‌تواند تلفات بسیاری نیز داشته باشد هشدار داده است.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi