شناسه خبر : 88629
یکشنبه 24 بهمن 1400 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱

گزارش نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۴۰۰ تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد...

فاش نیوز - گزارش نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در تاریخ 21/11/1400 تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

 وکلای ملت نیز 10 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را ارزیابی و پیشنهادات خود را جهت طرح در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند. طبق برنامه ریزی هیئت رئیسه مجلس، بررسی لایحه از روز (یکشنبه اول اسفند ماه) در جلسه علنی آغاز خواهد شد.

با بررسی صورت گرفته در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه1401، موارد مربوط به ایثارگران به شرح زیر می باشد:

بخش 2 از بند الحاقی 1 - مبلغ دویست هزار میلیارد (200.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اجکام مندرج در بخش ایثارگران برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای قانون سال 1401 و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر، پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها اختصاص دهد.

در خصوص موارد مشروحه زیر تاکنون اقدامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت نپذیرفته است که می بایست براساس بودجه تخصیصی در سال 1401 اقدام گردد:

  • تامین حقوق ماهیانه فرزندان شهدا و ایثارگران (ماده 33 قانون جامع): درصورتی که در راستای دستیابی فرزندان شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (25%)و بالاتر و آزادگان بیکار به مشاغل مناسب، نیاز به فراگیری دوره های آموزشی و مهارتی باشد، به منظور تأمین حداقل معاش آنان درطول دوره آموزش (حداکثر تا هجده ماه) کمک هزینه زندگی معادل هفتاد و پنج درصد (75 %)حداقل حقوق کارکنان دولت و برای یک بار توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

  • بند ج ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه که موضوع استخدام تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد می باشد که می بایست در طول برنامه ششم استخدام گردند.

  • بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه که تسهیلات رفاهی، معیشتی جانبازان زیر25 درصد و آزادگان کمتر از 6 ماه اسارت و همسران و فرزندان آنان است که موضوعات مهمی همچون تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی / بهره مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری / معافیت از پرداخت سی درصد هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی ودریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یکباردر سال

  • بند (ی) ‌تبصره هفت لایحه - وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ ساله و کارمزد 4درصد اقدام کند.

  • در راستای اجرای ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریه بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه از ثبت نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی به مشمولان این ماده خودداری نماید.

  • به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج، بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مکلند، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصل (یکم) و (ششم) برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ می گردد، هزینه نمایند. ۳۰ درصد از منابع این بند به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافته تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه کند.

  • بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

بند الحاقی۱ سرفصل "و" - در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در سال ۱۴۰۱ با عناوین مختلف در دستگاه های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می باشد، با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره (۲) بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند.

اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف مربوطه به مبلغ پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار می‌گیرد.

مسئولیت حسن اجراء و نظارت بر این قانون بر عهده سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان رزمندگان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عالی ترین مقام دستگاه های ذیربط می باشد.

قانونگذار در بودجه سال 1401 برای تبدیل وضعیت استخدامی (براساس بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و ماده 21 قانون جامع ایثارگران) ردیف بودجه مشخص نموده است. بند ذ ماده ی ٨٧ قانون برنامه ی ششم توسعه که موضوع استخدام ایثارگران و فرزندانشان است که به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی در سال 1401 مشغول بکار می باسند می بایست به رسمی قطعی تبدیل وضعیت یایند، اجرای این قانون از سوی دستگاه های اجرایی به صورت کند در حال انجام می باشد که باتوجه به اینکه مفاد قانون برنامه ششم در سال 1401 نیز معتبر می باشد؛ کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند جهت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اقدامات لازم در این خصوص را به عمل آورند. تبصره 2بند و ماده 44 اشعار می دارد: فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء، آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.

در پایان بازخوانی پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار 26/3/59 ضروری به نظر می رسد:

لازم است عموم دستگاه های اجرایی اموری را که‏ ‏مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با‏ ‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏ ‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند و اگر‏ ‏معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه ها برای‏ ‏اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آنها اشکال تراشی می کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

| علی صیاد قبادی – کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی

اینستاگرام
سلام آقای ضمن تشکر از جنابعالی در مصوبات هیچ اشاره ای به رزمنده گان مظلوم نشده نه بحث مسکن نه یحث تخفیف شهریه فرزندان نه بحث درمان نه یحث بودجه مستقل سازمان رزمنده گان و...!!!!
پس معافیت مالیاتی رزمندگان ۶ ماه چی شد
در مورد جانبازان تبصره یک مطلبی نیامده
باسلام حقوق ومعیشت پشت نوبتی ها چه وقت پرداخت میشود
سلام برای رزمندگان معسر چه تدبیری اندیشیده شد؟ تمام امید و آرزوی ما آمدن دولت آقای رئیسی بود ظاهراً که هیچ توفیری نکرد. مثل اینکه باهمون دو میلیون تومان صدقه باید بسازیم
سلام داداش گلم نگران نباش طبق این دستور موظف شدن که مبلغ 5,600,000تومن رو برای سال 1401بدن برات کپی میکنم در ذیل ، همون مطلبی که خوندی در آن گنجانده شده جهت اطلاع مشخص کردم ،

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
سلام برای رزمندگان بالای سه ماه چه تدبیری اندیشیده شد؟
متاسفانه درقانون جامع خدمات رسانی به ایثاگران رزمندگان زیر 6ماه را حذف کرده اند واصلا ایثارگر محسوب نکرده اند
ما که رزمنده ایم اهل تجمع وتحصن نیستیم
باید اینو مسولین خصوصا نمایندگان به اصطلاح انقلابی درک کنند ومشکل رزمندگان زیر 6ماه را حل کنند
مادوستار انقلاب هستیم مباهر گونه تضیف نظام مخالف هستیم اما انتظار داریم که درکمان کنید
سلام برای نیروهای نهضتی غیر فعال ایثارگر اقدام کنید چرا تبعیض بین نیروهای ایثارگر ؟
باید تبعیض و فرقی باشه اونموقع که جنگ بود خیلی‌ها پشت خط مقدم جبهه تو خونه هایشان جا خورده و به اصطلاح پنهان شده بودن این عزیزان جانباز و ایثارگران با جان فشانی و رشادت‌های خود جان خود را گذاشتند شما کجا بودید دوست عزیز .هر چقدر به فرزندان و خانواده های عزیزان ایثارگر و جانبازان برسند باز هم کم است با تقدیر و تشکر از رهبر عزیز انقلاب و بنیاد شهید و دولت عزیز خیلی تشکر که به فکر خانواده های ایثارگران میباشید جانبازان یادگاران انقلاب هستند .
سلام پس بند دال چی شد؟ تکلیف شرکتی ها چی میشه
معیشتی جانبازان برنامه ششم که نمایندگان مجلس تصویب شده وشورای نگهبان تید کرد خواهشن آجر کنید تا ما باسن پیری از شرمندگی خانواده خلاص بشیم اجرتون با سیدالشهدا
پس کارمنقضی ها چی شد
اگراول چنگ که نه سپاهی درست تشکیل شده بود ونه بسیجی، انها به فرمان امام که فرمودند پادگان ها راپرکنید به جبهه ها اعزام نمیشدند هیچکدام ازشماها نبودید شماهمه مدیون منقضی خدمتهای 56 هستید ازخدابترسید وحق پایمال شده انهارابرگردانید۲
اگر ایثارگر فقط بالای شش ماه است از نظرتون از این به بعد هرجه میخواین اسم بیارین بگید ایثارگران بالای شش ماه..چون تمام امتیازات برای این دسته است..این چه قانون مسخره ای هست؟؟تبعیض تا کی؟؟ایثارگران زیر شش ماه چهل سال هست هیچ جا دیده نشدند.پس کی نوبتشان میشود؟؟
معلوم نیست این مجلس انقلابی میخواد برای رزمدگان زیر 6ماه چکاری بکند حدود2سال از عمر این مجلس پرادعا میگذرد که عمدتا با رای رزمندگان پیروز شده اند
هنوز عملا کاری برای رزمندگان زیر 6ماه انجام نداده وفقط شعار میدهند
با سلام ‌.این جانب رحمن گودرزی جانباز بسیجی ۲۵درصد معروض می دارد تبصره ۲ .۳۹ ایثارگران که خاص جانباز آن وازادگان ۲۵درصد به بالا شاغل وبازنشسته است که اجرایی می گردد
پس ماکه رزمنده بودیم پنج سال درجبهه بودیم وفرزندشهیدم یک پسردارم وبیکا راست چه کاربایدبکنیم که هیچ اقدامی صورت نگرفته وبارها این درواون درزدم ولی هیچ کس محلم نگذاشت این مصوبات همه روی کاغذاست وبس
مدت ۳ماه بسیجی در سال ۶۴ در سن ۱۸سالگی به جبهه اعزام شدم بعدازدوران بسیجی مدت ۲۴ ماه خدمت مقدس سربازی در لشکر ۳۳المهدیدرسال۶۶به جبهه های جنگ اعزام شدم ودرعملیات های قادر و عملیات والفجر۱۰ در حلبچه حضور داشتم از جبهه های جنوب گرفته تا کردستان خلاصه چیزی که عاید مانشد۲تا از پسرهای این حقیر هم بیکارند به هر کجا که سر زدیم به ما میگن وظیفت بوده اینم جواب ما
سلام بنده جانبا ز ده درصد بنیاد وچهارده در صد ژاندارمری هستم واز کار افتاده تامین اجتماعی با حقوق ماهی سه میلیون زندگی شده زندان برایم بنیادونیروی انتظامی میگن چون از تامین اجتماعز حقوق می گیری به من حقوق نمی دهند از کار افتاده کلی هستم وتوانای کار ندارم چه باید کرد
باسلام وارادت خدمت سروران گرامی رئیس جمهور ریاست مجلس وجناب دکترباقری وزیرنیروی سه گانه شما فکرنمی کنید این مبلغی که سازمان تامین اجتماعی به آزادگان وجانبازان ازکارافتادگی که دارند بعنوان صدقه پرداخت میکنید چرا دنبال اصل قضیه که همان حق حقوق ومزایای سازمان‌ بین المللی درمورد قطعنامه ۵۹۸ومطالبه بند۶و۷ راپیگری نمی کنید شما راروح خون پاک شهیدان وامامان معصوم همین راپیگیری کنید.به خانواده شهدا،آزادگان وجانبازان ازکشور عراق بگیرید همه خانواده محترم وبزرگواران شهدای وجانبازان وآزادگان کتباتعهد می‌دهیم هیچ مطالبه از شما ودولت جمهوری اسلامی ایران نداریم که هیچ دولت می توان کل خسارات آسیب دیده راهم جبران کند
باتشکر ارادتمندشما آزاده وجانباز ۵۰درصد نظرعلی محمدی حمیدی ازاستان مازندران شهرستان نکا
سلام برای پیش دبستانی ها و دبیران غیر انتفاعی هم اقدام کنید .ممنون
من به عنوان یک رزمنده واقعا پشیمانم چراپا گذاشتم توجبهه
عیدی رو چقد اعلام کردن؟
بنیاد بالا بیست پنج درصد /مجلس الان شهریه فرزندان زیر 25درصد مشخص کرده/بنیاد بیست پنج درصد چرا اجرایش نمیکنه برای ما فرزندان زیر 25درصد پول ندارید خب باشه ولی چرا فرزندان بالا 25درصد تمام شهریه اونا میدی برای چند سال میدید برای تمام خانواده میدید اونا پول دارید برای ما ندارید چهل سال انقلاب فقط دارید به اونا میدید دیگه بسه من دانشجو چرا الان پول شهریه ندارم بدم
سلام برشیر مردان خودتون را نارحت نکنید ببینید چه نوشته اولش پس بخونید
در خصوص موارد مشروحه زیر تاکنون اقدامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت نپذیرفته است که می بایست براساس بودجه تخصیصی در سال 1401 اقدام گردد:
دلمون خوش بود که مجلس انقلابی و دولت انقلابی هست ولی حیف که همه اشون یکی هست وبه فکر جیبشون هستند
چرارزمندگان داوطلب دارای 3ماه خدمت در خط مقدم جبهه حذف شده اند چرا ایثارگر محسوب نمیشوند؟
به خدا ،این اقدام ظلم است
به خدا، این اقدام توهین است
به خدا،این اقدام بی عدالتی است
به خدا ،این اقدام تبعیض است
شمارا به خدا صدای ،ما رزمندگان دارای3ماه سابقه را به امام خامنه ای برساند
ای کسانی که با حضرت آقا ارتباط دارید حق پایمال شده 34ساله مارا به این عزیز برساند تا دستور رفع مشکل نمایند
رزمندگان زیر 6ماه رادریابید
اینها هم شکم دارند
اینها هم فرزند دارند
اینها هم زیر فشار تورم کمرشان خورد شده
اینهاهم با بعثی ها جنگیدند
اینها هم به لبیک رهبر وامام به جبهه رفتند
اینها هم داوطلب به جبهه رفتند
وصد اینهای دیگر
چرا درقانون حامع خدمات رسانی به ایثارگران زیر 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه حذف شده اند وایثارگر به حساب نیامده اند؟
باسلام واحترام
حق وحقوق رزمندگان دارای سابقه حضور داوطلبانه درجبهه کمتر از 6ماه با چه کسی هست؟
چرا در قانون ((جامع خدمات رسانی به ایثارگران)) این قشر از رزمندگان جز ایثارگران به حساب نیامده اند وحذف شده اند؟
لطفا با یک الحاقیه ((حداقل سابقه ایثارگری را از 6ماه به 4ماه تقلیل نمایید))تااین قشر هم بعد از 34سال از پایان جنگ به حق وحقوقشان برسند
به ۳ ماه رزمندگان هم کمک کنید چون اینهام جعپه بودن زیراتش دشمن زیر ۳ ماه شعیددارم
سلام لطفا به فکرماخواهربرادرشهیدهم باشید ما ازهیچ گونه سهمی تاکنون بهره نبردیم فقط امیدمون به این تبدیل وضعیت هست ...بیکاری بی پولی ومحرومیت حق مانیست بخدا...برادرنوجوونمون شهیدشد زن وفرزند نداره پدرومادرهم به رحمت خدارفتن هیچ چیزی نصیبشون نشده فقط ما برادرو خواهرها امیدمون به خدا وانقلاب هست لطفا مشکل تبدیل وضعیت رو باروندبهتروسریعتری جلو ببرین ممنون
دراین بوجه که به تصویب رسیده اسمی ازجانبازان تبصره۱ماده۵۱نشوده وحقذوحقوق ومعوقات این عزیزان پس چی می شودبایداینان بیایندودرخیابان وجلوی مجلس جاربزنندکه کی به دادشان برسیداین هابه خاطراین که جانبازندوشرم وحیادارندبه خیابان نمی آیندکه کسی دراین بین سؤاستفاده نکندپس لطفأهرچه سریعترتادیرنشوده به فکراین عزیزان هم باشیدکه اعتراضشان باعث نشودبه خیابان بیایند
تبدیل وضعیت ایثارگرانی که 1400 استخدام شدن کی انجام میشه؟
رزمندگان شاغل بالای 12 ماه سابقه حضور در جبهه معافیت مالیاتی دارند اما 11 ماه 25 روز هیچ معافیت ندارد چرا دانشمندان در مجلس و آقای قاضی زاده هاشمی فکر نمی کنند بهترین حالت به ازای هر ماه 20 درصد معافیت مالیاتی است
با سلام این طرح شامل ایثارگران زیر 6 ماه می باشد؟
سلام تبدیل وضیعیت استخدامی آنهای که در سال1400ویا ماقبل مشغول کار میباشندبه وزارت بهداشت و درمان زود ابلاغ نمایندتا به آخر سال نمانند.
باسلام به مسعولان دلسوز به تمامی ایثارگران داوطلب ازآب وخاک میهن عزیزدفاع کردند من ایثاگرداوطلب زیر۶ ماه و۲۲سال به عنوان بسیج فعال درتمام رزمایش فعال بودم می خواستم ۲۲سال فعال بسیج امتیازش رابدانم وبه ایثارگری اضافه کنم وبدونه درآمدومحروم هستم محتاج به حقوق ای
سلام تابحال از قانون مصوبه مجلس در سال ۸۵ آیا یک نفر با سهمیه ۵درصدی رزمنده بوسیله بنیاد شهید معرفی واستخدام شده اصلا بنیاد شهید رزمنده ها را جزو ایثارگران محسوب می نماید . لطفاً مسولین تحقیق کنند حتی دانشگاه هم سهمیه نداریم چه برسد به......
با سلام
وبا طلب دعای مقبولیت طاعات وعبادت ماه مبارک رمضان ار درگاه رحمت احدیت.
خواستم عرض کنم با توجه به شرایط سخت خدمت نیرو ها ی کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران که درواقع سربازان خط مقدم کرنا بوده اند. محروم کردن آنها به بهانه ی طرح اجباری ، باز هم یادآور می شوم آنها دراین ایام سخت کرونایی واقعا رنجها و آسیب های روح وروانی متحمل می شوند.
من به عنوان یک پدر ایثار گر که در زمان جنگ در گروه تخریب آن جام وظیفه می کردم.اعتراف می کنم که خدمت کادر درمان دراین ایام کرونا ی منحوس که در هر دوره شیوع شکل پیچیده تری به خودمی گیرد.این انصاف نیست که در استخدام آن ها تعلل کرد.
لذا تقاضا مندم که مسئولین امر تجدید نظر بفرمایند و نیروهای ایثارگر مشغول در ایام طرح راهم شامل تبدیل وضعیت کنند.
لطفا پیگیری بفرمایید در مورد اینکه چرا اسفتد ماه شامل تبدیل وضعیت ایثارگران نیست
پس همترازی امتیاز حقوق کارمندان فرزند شهید با فرزندان جانباز ۷۰ درصد چی شد ؟
باسلام خدمت همه دوستان و دلسوزان انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا، چند نکته لازم به عرض می باشد برای آن کسانی که در پستهای مدیریتی کشوری هستند که وجب به وجب آن باخون شهیدان عزیز و ایثارگری جانبازان فداکار وایثارگری رزمندگان دلاور می باشد . ۱_ بطور کلی هر کس که در آن زمان شهامت داشت برای دفاع از اسلام ، انقلاب و خاک وطن ، حتی نام نویسی کند برای رفتن به جبهه این خود خیلی ارزش داشت ، خیلی از افراد شهامت نام نویسی را هم نداشتند، آنزمان که کشور درحال جنگ بود و نا آرامی تمام کشور را فرا گرفته بود و هم وطنان مرز نشین ما از خانه و کاشانه خود آواره دیگر شهرها شدند و پایتخت نشینان و دیگر شهرهائی که درگیر باجنگ نبودند و راحت زندگی می کردند فراموش کردند اگر انواع ایثار گران نبودند آنها در حال حاضر صندلی داشتند که ریاست کنند و برای ایثار گران قانون وضع کنند
۲_ آن زمان افرادی که برای رفتن به جبهه اعزام میشدند با همسرو تعدای فرزند کسی به این آقایان نمی گفتند شما خانواده دارید شما نروید و یا فردی که هنوز صورتش محاسن نداشت و حتی به سن قانونی نرسیده بود نمی گفتند نروید و اگر هم گاها مانع میشدند به زور خود فرد می رفت با آنکه می دانست تفریح نمی رود می رود که با دشمن بجنگد و به این علم که احتمال صد در صد دارد که به شهادت برسد ، آیا در حال حاضر آیا بعضی از همین مسئولین محترم حاضر هستند این کار را انجام دهند ، خیر حتی اگر برای ماموریت کاری لازم باشد که بروند و حق ماموریت هم میگیرند و با امکانات رفاحی کامل، باز هم نگران خود و خانواده خود هستند به صد نفر سفارش خانواده خودرا می نماید و الی آخر،
۳- آن زمان هیچیک از رزمندگان عزیز حتی به خود ذهن خود راه نمی داد که برای دریافت امکانات مادی به جبهه برود و با جان خود بازی کند ، فقط به فرمان ولی خود انجام وظیفه می نمود و کسی فکر نمیکرد که امروز برای شهدا ، جانبازان و رزمندگان بی نظیر و شجاع دفاع مقدس در آیند امکانات مادی وجود داشته باشد.
۴- آیا شخصی حاضر است که یک عضو کوچکی از بدن خود ناقص و یا از کار افتاده و یا از شکل طبیعی خود خارج شده باشد را در قبال امکانات مادی انجام دهد ؟ خیر هیچ انسان عاقلی چنین کاری نمیکند، آیا حال که این اتفاق غیر ارادی برای ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس عزیز رخ داده چه مقدار امکانات و یا مبلغی میشود جایگزین کرد که یک ایثارگر که بهترین لحظات زندگی خود یعنی جوانی را در بدترین شرایط جنگ بسر برده باشد حتی برای یک لحظه و یک روز ، اصلا تصورش هم غیر ممکن است برای بعضی افراد .
۵- نکته آخر اینکه دوستان مسئول در هر مقام اگر ارزش برای هر نوع ایثار گری قائل شود نشانه عزت انقلاب و اهمیت دفاع مقدس است و ارزش نهادن به کساتی است که به فرمان رهبر و ولی خود انجام وظیفه نمودند برای دفاع مقدسات خود چه یک روز و چه هشت سال ، لازم می دانم به عرض آنهائیکه می گویند یکسال باید حضور در جبهه باشد برای معافیت مالیاتی ، اشخاصی بودند که د بدو ورود به جبهه و در همان روزهای ابتدائی به درجه رفیع شهادت یا به درجه بلند جانبازی نائل می شدند یاد و خاطره شان گرامی ، آیا کسانی که حتی یک ماه در جبهه بوده و شهید یا جانباز نشده و به لطف الهی سلامت به خانه برگشته برای خدمت به اسلام ایشان هیچگونه ارزشی ندارد حتی ارزش مادی برای معافیت مالیات ؟؟؟!!!. دراین رابطه بحث زیاد است دوستان به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی . محمد رسولی از رزمندگان جهبه از تهران .التماس دعا
سلام آیا این قانون شامل نیروهای شرکت حفاری شمال میشه چون زیر نظر بنیاد مستضعفان؟
ما ایثارگران زیر 6ماه چه گناهی کردیم که نباید حقوق و مزایایی داشته باشیم؟ ما فقط از مجلس و دولت انتظار نگاه عادلانه در مورد این قشر مظلوم داریم
من جا نباز 20درصد سال 61مجروح شدم یک سال پیش به مرکز بهداشت درمان مراجه کردم و آنها فرمودن از سالی که مجروح شدی تا سال 70یک مدرک بیا ر که رفته باشی دکتر ما درصد شمارو میدیم بنده دو بار کمیسیون رفتم با مدرک جدید ولی نشد ولی افرادی هستن که صورت سانحه آنها خیلی آبکی هست 35به بالا گرفتن من واگزار کردم؟؟؟ اگر وجود داشته باشه
سلام من طرحی وزارت بهداشت هستم پدرم جانباز ده درصد هست، آیا تبدیل وضعیت برای طرحی های 1401 هم انجام میشه؟؟
سلام من ۳ فرزندپسردارم یکی ۲۱ساله بامدارک کامل فوت نمودیکی تا اول نظری یعنی کلاس ۱۰ دارای گواهینامه پایان خدمت وغیره کامل ولی شغلش برق اتومبیل بخاطر۱۰۰تومان وام با۳۲ سال عمر و۲فرزندبیکاراست شرکتها وبنیادمیگه حداقل دیپلم پسرسوم دارای گواهینامه پایان خدمت ومدرک کامپیوتر داره سن ۲۶ سال بیکاره جامی ی سهمیه نیست بعضی افرادچطوری درداخل خودبنیادکارمند است یا بانگ وغیره جانبازحالت اشتغال بادرصدبالا وازکا افتادکی کلی هم دارم متروشخصی رامشغول کرده کنارمان هستوای ما هیچ فقط یک حقوق تمام فقط باید پارتی باشه دیدم که میگم کی رسیدگی میکنه فقط شعار بس کنید عمرمان تمام شد دریغ ازاینکه بشه برای فرزندانمان کاری انجام بدیم بایدممت انها راکشیدچرافلانی جانبازنبست پسرش ریس بانک است ماول بگردیم پس نگید جانبازان یایک بودجه انهم .وام بدید تا یک شغلی درست کنیم
اگر کسی واقعا خالصانه و به دستور رهبر معظم انقلاب به جبهه رفته . اجرش با خدا هست . چه ربطی به استخدام یا سهمیه برای ادامه تحصیل بچه اش داره . با ارزش های مادی ارزش های معنوی را کمرنگ نکنیم
بیچاره رزمندگان دارای 5ماه و29 روز خدمت داوطلبانه درجبهه درسالهای1364و1365 وحضور در2عملیات والفجر8و9 به کی بگیم؟به قانونگزاری که نمیدونه عملیات جبهه یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi