شناسه خبر : 89424
یکشنبه 04 ارديبهشت 1401 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلسله گزارش‌های انجمن جانبازان نخاعی در خصوص مشکلات جاری(بخش نخست)

هشدار انجمن جانبازان به دولت و بنیاد شهید

بطور خلاصه برای ما دو گزینه بیشتر قابل پذیرش نیست، یکی طرح واردات با معافیت از سود بازرگانی و حقوق گمرکی و یا خرید خودرو از مناطق آزاد و تردد با پلاک سرزمینی. و چنانچه به هر دلیلی...

فاش نیوز - انجمن جانبازان با ارائه گزارشی هشدارگونه جدیت مسئولان و همراهی بنیاد شهید را برای رفع مشکلات اساسی ایثارگران خواستار شد.
در گزارش انجمن جانبازان نخاعی با این مقدمه که طرح مشکلات بر زمین مانده و بیان آن در این نوبت می تواند به نوعی اتمام حجت با مسولین امر باشد؛ زیرا به نظر ما از سوی انجمن جانبازان نخاعی تمام مسیر های مسالمت آمیز پیموده شده و تا حد زیادی زمان را از دست داده ایم؛ بعلاوه این که از طرف اعضاء انجمن خود مورد انتقاد قرار گرفته و متهم به عدم قاطعیت در پیگیری شده ایم. فلذا جانبازان عضو درخواست و انتظار دارند که در سال جدید اقدامات جدی در جهت حل مشکلات اساسی و مطالبات بحق و قانونی آنان صورت پذیرد، آمده است:

به تبع تنوع جامعه ایثارگری مشکلات و مسائل  آنان نیز بسیار متنوع و مختلف است؛ به گونه ای که شاید نتوان آنها را احصا نمود. اما شاید بتوان مشکلات گروه محدودی از این جامعه و به عنوان مثال، جانبازان ۷۰ درصد و به طور مشخص جانبازان نخاعی را تا حدی احصا نمود و در حد وسع و فرصت زمانی محدود به تعداد معدودی از مشکلات جاری اشاره کرد.

اول- مسئله خودرو.
دوم- استمرار پرداخت حق پرستاری پس از شهادت جانبازان ۷۰/. به همسران ایثارگر آنان.
 سوم- مراکز جامع توانبخشی در سطح کشور و دهکده نشاط ولی‌عصر عج تهران.

چهارم- بیمه دی و مسائل درمانی و عدم پوشش یکنواخت و خدمات مناسب در سطح کشور.
پنجم- عدم تعیین درصد جانبازان نخاعی بر اساس مشکلات واقعی آنان و قوانین دیات.
ششم- موضوع ماده ۳۸  و احکام مربوطه.
 هفتم- برخی موضوعات دیگر که به مرور در فرصت های بعدی به آن می پردازیم.

واما موضوع خودرو و مسائل مربوط به آن:

ممکن است سوال شود که به چه دلیل بر روی موضوع خودرو تاکید دارید.
پاسخ آن این است که جامعه ما به لحاظ فیزیکی مناسب تردد جانبازان دارای مشکل جسمی و حرکتی نیست و به همین دلیل آنان نمی توانند از وسایل نقلیه عمومی از قبیل مترو و اتوبوس و تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند و لاجرم از بهره مندی  پرداخت سوبسیت‌های دولت و شهرداری به وسایل نقلیه عمومی نیز محروم هستند و به ناگزیر از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می نمایند؛ و به عبارتی وسیله نقلیه مناسب از نان شب برای جانبازان با مشکل حرکتی واجب‌تر است.
هم‌چنین از آخرین واگذاری خودرو بیش از ۱۲ سال می گذرد و خودروهای در اختیار، اکنون در مرز فرسودگی است.
از سوی دیگر همانطور که در یکی از مصاحبه های قبلی عرض شد، قوانین مختلفی برای تخصیص خودرو به جانبازان مطرح شده است.
اولین قانون ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است، که دولت را مکلف کرده  سالانه اعتبارات لازم را جهت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره پیش بینی کند و در تبصره ۲ این ماده بنیاد را مکلف کرده است که آیین نامه آن را تهیه نماید.
 متاسفانه از زمان تصویب قانون جامع هیچ اقدامی در خصوص این دو تبصره انجام نشده است و در نتیجه مطالبات مربوط به خودرو انباشته شده است.
طرح دیگری که آقای امیرآبادی، یکی از نمایندگان فراکسیون ایثارگران ارائه کرد واگذاری خودرو به صورت اقساطی بود؛ که این طرح هم به دلیل فنی و عدم کارشناسی دقیق و ناممکن بودن و عدم مطابقت آن با واقعیت ها، در عمل اجرایی نشد و نمی شود.
جانبازی که ماهانه حدود هشت میلیون تومان حقوق دریافت می کند، اگر بخواهد یک خودروی ۴۰۰ میلیونی بگیرد، باید به مدت  ۵ سال اقساط پرداخت نماید و تمام حقوق خود را بابت اقساط پرداخت کند باز کم می آورد از طرفی هزینه زندگی را از کجا باید تأمین نماید؟
طرح دیگری که مربوط به دولت سابق بود و با پیگیری انجمن جانبازان نخاعی در دولت قبل مقرر گردید  ۲۰۰۰ دستگاه خودرو دنا پلاس واگذار شود، متاسفانه علی رغم دستور معاون اول رئیس جمهور دولت سابق این طرح هم عملیاتی نشد.
 یک طرح دیگر که مطرح شد، طرح واردات خودرو از مناطق آزاد در زمان رییس سابق بنیاد آقای مهندس اوحدی بود، که تا حدی هم پیش رفت و کمیته ای برای اجرای آن تشکیل گردید و اقداماتی هم صورت گرفت، و در اولین مصاحبه تلوزیونی، خودرویی آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نیز این طرح  مطرح شد، لکن متاسفانه پس از چند روز خود ایشان اعلام نمودند که واردات خودرو از مناطق آزاد خلاف قانون است.
خب معلوم است که این گونه ورود به مسائل و خروج از آن، از سوی ریاست عالی بنیاد حاکی از عدم شناخت درست و دقیق از موضوع  است.
آخرین طرح نیز واگذاری خودروی داخلی به صورت اقساطی است که توسط کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده است.
این طرح هم علاوه بر آن که با ماده ۴۵ قانون جامع در تعارض است و‌ منافع این ماده را برای جانبازان  پایمال می کند، به همان دلیل که فرد می بایست حداقل تا ۵ سال اقساط پرداخت کند که توضیحات داده شده عملی نخواهد بود. ضمن آن که توسعه این طرح به گروه های تقریبا نا محدود ایثارگری نیز به خودی خود اجرای آن را نا ممکن می سازد.
 ممکن است این سوال وجود داشته باشد که چرا بر واردات خودرو تاکید دارید؛ مگر خودرو داخلی مشکل را حل نمی کند.
 پاسخ این است که
اولاً همانطور که بیان شد، با انباشته شدن مطالبات خودرو و تسری  ماده ۴۵ به سایر گروه ها قریب به ۲۰۰۰۰۰ هزار نفر مشمول دریافت خودرو می شوند که اجرای انرا نا ممکن می کند، در حالیکه جانبازان ۷۰/. مشمول طرح‌  مورد نظر واردات خودرو حدود ۹۰۰۰ نفر خواهند بود که اجرای ان کاملا ممکن است. درثانی خودروی مناسب برای جانبازان با مشکل جسمی و حسی حرکتی تعریف روشنی دارد، که خودروهای داخلی واجد آن نیستند و نیز وقتی به فرموده مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) خودرو داخلی مناسب نیست و مردم رضایت ندارند، چگونه می تواند برای جانباز با مشکل حرکتی و بسیاری از معضلات دیگر مناسب باشد.
هم چنین و از سوی دیگر به دلیل  شرایط جانبازان  خصوصاً جانبازان  حرکتی خودرو منزل دوم و به جای ‌پای حرکت آنها محسوب می‌شود، لذا لازم است از خودرویی مناسب خارجی با شرایط خاص و با بخشودگی عوارض گمرکی و سود بازرگانی برخوردارگردند،و دولت محترم انقلابی و مردمی در این خصوص یک اقدام عملی و تأثیر گذار داشته باشد.

انجمن به کرات جلساتی را در زمینه خودرو با مسئولین داشته است. در دومین دیدار انجمن با آقای دکتر قاضی زاده هاشمی متاسفانه ایشان در برداشتی نادرست از موضوع خودرو و با اطلاعات غلطی که به ایشان داده شده بود، فکر می کردند ما دنبال خودروی لاکچری و BMW و ... هستیم! به ایشان عرض شد که اینگونه نیست؛ بلکه ما خودرویی مناسب می‌خواهیم که مشکل ما را حل کند، سپس به ایشان عرض شد ما اگر هم خودروی وارداتی نخواهیم، شما تا دیروز پشت تریبون مجلس قانونگذار بوده اید و قوانین را تصویب کرده اید، حالا در اینجا به عنوان مسئول اجرایی، لازم است به ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عمل نمایید.
ایشان گفتند که بله قانون برای شما ایجاد حق می کند، لکن سیاست اقتصادی دولت در حال حاضر انقباضی است.
با معاون تعاون بنیاد نیز جلساتی داشتیم. متاسفانه ایشان نیز تصویر درستی از موضوع خودرو وارداتی ندارند.
ایشان بیان داشتند که در مصوبه واردات خودرو دولت نهم آمده است: جانباز می تواند یک بار خودرو وارد کند و در برداشتی نادرست از مصوبه دولت نهم بیان داشتند، مصوبه مذکور واردات مجدد خودرو را برای جانبازان ممنوع کرده است و به این ترتیب ممنوعیت برای بار دوم‌ را به دولت‌های بعد از دولت نهم نیز تسری می‌دهد. این در حالی است که مجاز بودن یک بار واردات در مصوبه دولت نهم به این معنی است که جانباز نمی‌تواند با این مصوبه بیش از یک خودرو وارد کند؛ نه آنکه ممنوعیت به دولت های دیگر تسری پیدا کند. اصولاً مگر یک دولت می تواند برای دولت های بعد قانون تصویب کند؟!
دلیل دیگری که ایشان در رد واردات‌ خودرو بیان  نمودند، این بود که  ورود خودرو خارجی مستلزم خروج  ارز از کشور است، که  در پاسخ  ایشان گفته شد، در سطح شهر و کشور به وفور واردات خودروهای آخرین مدل از مبادی غیرقانونی را شاهد هستیم که موجب خروج ارز از کشور می گردد؛ همچنین مگر برای خودروهای وارداتی مناطق آزاد ارز خارج نمی‌شود؟! حال ‌که نوبت به واردات خودرو جانبازان ۷۰ درصد رسیده است خروج ارز از کشور موضوعیت پیدا می‌کند!؟ آن هم در شرایطی که با مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی خارجی به تصویب رسیده و بستر را برای واردات خودرو جانبازان ۷۰ درصد فراهم کرده است.
ضمناً به ایشان یادآوری شد که با این نگرش و تفسیر قوانین، نمی توانید مشکل خودرو و سایر مشکلات جانبازان را حل کنید.


ابتدا طرح انجمن برای واردات خودرو  این بود که به جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۴۰ هزار دلار معافیت از سود بازرگانی و حقوق گمرکی داده شود و این طرح طی نامه ای رسمی از سوی انجمن به آقای اکبری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد.
پس از آن مطلع شدیم آقای مجتهد، مشاور امور قوانین و لوایح ریاست عالی بنیاد، طرح جامعی در رابطه با وارادت خودرو تهیه نموده‌اند که تمام جزئیات واردات خودرو در آن لحاظ  شده است و تا سقف خرید ۳۰ هزار دلار معافیت گمرکی در آن پیش بینی شده است.
لذا در ادامه پیگیری ها از طرف شبکه ملی ایثارگران، این طرح در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ به نمایندگان مجلس و در جلسه ای که با آقای دکتر حاج بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق داشتیم مطرح شد. همچنین یک  نسخه از آن  به دفتر معاون اول رئیس جمهور تحویل گردید و نیز در دیدار با دکتر رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی در روز  ۲۲ اسفند و روز شهید نیز نسخه‌ای از آن به ایشان تقدیم گردید.
نکته مثبتی  که در این طرح وجود دارد این است که این طرح هیچ‌گونه بار مالی بر دوش دولت نخواهد گذاشت و تنها برای دولت عدم نفع مطرح خواهد بود؛ بدین معنا که در قبال واردات خودرو که از دیگران سود بازرگانی و حقوق گمرکی دریافت می شود، جانبازان ۷۰ درصد از پرداخت آن معاف باشند.
قابل ذکر است که پیش از این نیز هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در دیداری با آقای نیکزاد، نایب  رئیس اول مجلس شورای اسلامی موضوع طرح واردات خود را مطرح نموده بودند، که ایشان قول دادند موضوع را از آقای رئیسی پیگیری می کنند و این خدمت را برای جانبازان انجام خواهند داد.
به نظر ما مشکل اول و آخر عدم تحقق مطالبات قانونی ایثارگران، از جمله موضوع خودرو، نگاه تنگ‌نظرانه برخی از مدیران بنیاد است. در حالی که این مدیران سر سفره بنیاد نشسته‌اند و باید با انگیزه صد چندان و با نگاهی مدافعانه پیگیر مطالبات آنان باشند. گویا وظیفه برخی از آنان این است که قوانین را در مخالفت با منافع ایثارگران تفسیر نمایند.
 همچنین به نظر می رسد نیاز به خودرو مناسب برای جانبازان ۷۰ درصد جسمی و حسی حرکتی برای مسئولین به روشنی تعریف نشده و جا نیفتاده است. شاید نیت آنان این باشد که جانبازان سهمیه خودرو تخصیص یافته را به قیمت پایین در بازار به فروش برسانند و به نوعی جانبازان وارد چرخه دلالی شوند!
 در رابطه با شبهه اول همان طور که بیان شد، خودروی جانبازان حرکتی به عنوان منزل دوم و پای آنها محسوب می‌شود؛ لذا باید به گونه ای باشد که ضمن برخورداری از آسایش و راحتی در خودرو، بتوانند در امور روزمره داخل خودرو راحت باشند.
 و در رابطه با شبهه دوم نیز می توان با تدابیر پیش بینی شده، از ورود جانبازان صاحب سهمیه به بازار دلالی جلوگیری کرد.
نکته دیگر این که موضوعی که یک بار اتفاق بیفتد، بار دوم هم امکان وقوع آن وجود دارد و امر واردات خودرو که در دولت نهم انجام شد، بار دیگر هم می شود انجام گردد.  بله با بررسی مشکلات و حواشی واردات در دوره قبل می توان از بروز مجدد آنها جلوگیری کرد؛ مضافا" اینکه با واردات خودرو در دوره قبل تحولی در خودرو زیر پای جانبازان بوجود آمد، که تا سال ها خیالشان راحت بود.

 اکنون و در شرایط کنونی درخواست ما از مسئولین بنیاد، خصوصا ریاست عالی آن این است که ضرورت برخورداری جانبازان ۷۰ درصد به بالا را به خودروی مناسب خصوصاً خودروی وارداتی را درک و مجدانه پیگیری نمایند و از مخالفت های برخی وزراء مأیوس نشوند و به نحو مقتضی و شجاعانه از نهادهای قانون‌گذار مطالبه نمایند؛ و ما هم در این زمینه حامی و پشتیبانشان هستیم.
بطور خلاصه برای ما دو گزینه بیشتر قابل پذیرش نیست، یکی طرح واردات با معافیت از سود بازرگانی و حقوق گمرکی و یا خرید خودرو از مناطق آزاد و تردد با پلاک سرزمینی. و چنانچه به هر دلیلی دیگران توفیق این خدمتگزاری را نداشتند و یا مافیای خودرویی مانع این طرح بود، اجرای ماده 45 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بدون هیچ کم و کاست تحقق یابد. با فرض گزینه دوم باید جانباز اختیار انتخاب خودرو مناسب خود را از میان خودروهای تولید داخل کشور اعم از ساخت یا  مونتاژ داشته باشد و واگذاری خودرو محدود به تولیدات دو شرکت ایران خودرو و سایپا نشود.

به نظر می رسد جانبازان ۷۰ درصد و خصوصا جانبازان نخاعی به اندازه لازم و کافی مسیر قانونی پیگیری شده است؛ لذا از رئیس محترم بنیاد شهید، رییس محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم مجلس و نیز دولت انقلابی و مردمی جناب آقای دکتر رئیسی  درخواست می شود با اهتمام به موضوع واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد، زمینه رضایتمندی جانبازان آنان را  فراهم نمایند و این مسائل بیش از این موجب رنجش خاطر آنان نشود.

امیدواریم بتوانیم در گزارش بعدی به موضوع لزوم استمرار حق پرستاری بعد از شهادت  جانبازان ۷۰درصد برای همسران ایثارگر آنان و عطف به ماسبق شدن آن بپردازیم.

ادامه دارد....

حسن ابوطالبی
رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی

اینستاگرام
خدائیش تا حالا شده به غیر از خودتان مثلا به وضعیت یک جانباز یک پا قطع دقت کنید یا جانباز یک دست قطه که نمی تواند درب تاکسی را باز نماید و ...
به نظرم این شایسته نیست که اینقدر قشری نگری کنید چه در بحث دریافت حقوق و ...
مثلا یک جانباز 65 درصد چقدر با عزیزان 70 درصد متفاوت است که از همه امتیازات جانبازی محروم است اما سکوت می کند ولی عزیزان ضایعه نخاعی هر چه امکانات می گیرند باز هم ناراضی هستند . قدری تامل دوستان ، بخشی را هم بگذاریم برای آن سرا
عزیز دل همه جانبازان عزیز هستند ولی شما دقت بفرمایید بنیاد درصد جانبازی هفتاد به بالا را هفتاد حساب میکند
یعنی جانباز دو پله قطع با جانباز قطع نخاع که کمترین و بسیار پیش پا افتاده تربن مشکلش عدم توان راه رفتن هست را هفتاد درصد و مساوی میداند و همچنین قطع نخاع گردن را هم هفتاد درصد
حالا شما جانباز شصت و پنج درصد چقدر مشکلاتتان شبیه قطع نخاع گردنی هست آیا یکبار از نزدیک باهاشون زندگی کرده ای
چه چیزی را بگذاریم برای آن سرا !؟
شکایت از ظلم و ستمی که بر جانبازان و خانواده آنها روا می شود؟
یا اینکه خیال می کنی اگر جانبازی برای اعاده حقوق خود اقدام کند و زیر بار ظلم نرود از اجر و ثوابش در آن دنیا کم می شود!؟
سلام
اولا دوستان انجمن انصافا" بیشتر مسایلی را پیگیری می کنند که اکثرا" مشکل قاطبه جانبازان و ایثارگران است و شاهد بوده ام که نزد مسئولان بیشتر از همه به فکر مشکلات جانبازان کم‌درصد و شیمیایی بوده اند
اما این را هم باید گفت که اکثر اقشار گروه ها و نمایندگانی برای پیگیری امورشان دارند. در مورد این موضوع خودرو هم باید گفت که جانبازان بالای 70 درصد که غالبا" مشکل جسمی حرکتی دارند و نمی توانند از امکانات نقلیه عمومی استفاده کنند طبق قانون می توانند از چنین امکانی برخوردار باشند و برای دیگران منطقی به نظر نمی رسد که چنین توقعی داشته باشند
مرام جانبازی و ایثارگری هم اقتضا می کند که تقاضا در حد نیازشان باشد و ملاک مسئولان هم باید همین باشد که رسیدگی به ایثارگران در حد نیاز واقعی آنان صورت بگیرد
حمیداقای احمدی عزیز، سلام
نه به بار است و نه به دار....
وقتی جنابعالی اینطور عزیزان جانباز70درسد و نخاعی را قضاوت ذمیرکنید، توقع ما از عوام چیست؟
نگاه تنگ‌نظرانه حداقل به خودتان آسیب می زند...کاش این سطور مولمه را به نمایندگان مجلس در وقت تحویل دنا پلاس رایگان می فرمودید.....مگر آنان محق بودند که عزیزان جانباز 70درصد و نخاعی که خودرو پایشان محسوب می گردد، حقشان نیست.....بدابحال ما از روز حساب و کتاب.....
سلامم: احسنت، واقعا همینطور است خودرو حکم پای جانباز ۷۰درصد حرکتی را دارد. لطفا همطرازی حقوق جانبازان بسیجی ۷۰درصد با حکم حقوقی کادر ثابت نیروهای مسلح را هم پیگری نمائید، خیلی دوستانمان در این چند سال از دنیا رفتن، حکمشان درست نشد که نشد که نشد....‌ تشکر
خودرو برای کلیه جانبازان5%تا70%
فقط
والسلام.
باسلام؛
خدمت جانباز بزرگوار، حمید احمدی،
دوست عزیز من هم مثل شما جانباز قطع عضو هستم، بینا و بین الله، امورات زندگی من و شما با یک جانباز نخاع یکسان هست ؟
شما از نزدیک برای حتی ۲۴ ساعت زندگی یک جانباز نخاعی را دیده اید ؟
باور بفرمایید؛دوست عزیز بدون تملق و... عرض میکنم ،بعنوان کسی که از نزدیک شاهد مسائل و مشکلات جانبازان نخاعی بوده ام و شرایط این عزیزان را واقعا "دیده ام ،بخدا قسم شرایط زندگی من و شما با یک جانباز نخاعی کلا"متفاوت است ،به خودم تذکر میدم ،خدای ناکرده قصد جسارت ندارم یه کم واقع بین و منصف باشیم همه چیز قابل درک و .... است
ثانیا "؛مطمئن باشید یک جانباز ۷۰درصد هیچ امکانات بیشتری نمی گیرد ،بخدا قسم هرچه در مورد جانبازان ۷۰درصد به خورد جامعه می‌دهند کلا"حرف است در عمل اتفاق خاصی رخ نمی دهد،
واقع بین و منصف آماده باشیم برای آن سرا
به تعدادجانبازان خودروهست.
چرا نمیدن! نمیدونم.
اگرهم کم دارن،،، واردات موردی...
حق عموم جانبازان وحتی رزمندگان عزیزمان است.
این همه ثروت!
کجامیره؟!
زمانی که بچه های جنگ، خالصانه سینه سپر کردند، افرادی بودندکه ازترس به کشورهای غربی گریختند!
بعدازجنگ هم آرام آرام برگشتند همه چیز رادردست گرفتند!!!
الآن اونها لامبورگینی سوارمیشن!!!!!
بچه های دلیران انقلاب وجبهه ها دعواشون بر سر یک خودروداخلی درمقابل وجه!!!!!!!!!!
خودروسهمیه ای چی داره که همه دنبالش اند؟!
جز آبروی بچه های جنگ رو بردن!
مردم عام فکرمیکنند ما ایران رو چاپیدیم!
نمیدونندکه از درون سوخته و دلمان به درد آمده!!
درد ما درد همه ی مردم است.
بیخیال خودرو بشید...
بذاریدگرسنگان غربی خائن ببرند.
مردم عزیز و بزرگوار ایران، این سهمیه ها همش توخالیه!
به نام ما...
به کام دیگران!
فقط!!!
والسلام.
موارد فوق مورد تائیداست
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای حسن ابوطالبی تمامی فرمایشاتتان بحق و درست میباشد وتمام راههای قانونی راهم به مسئولین امربه طور کامل توضیح داده شده است، ماجانبازان حمایت کامل خود را ازشماعزیز اعلام داشته باشد که به فضل الهی وهمت شماجانبازان پایتخت نشین وهمچنین اراده ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به حق قانونی خود چه خودرو، چه پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال، چه تسری امتیازات فرزندان معزز شهداء به فرزندان جانبازان70 درصد چراکه بارهاامام خامنه ای فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان که بدرستی و بحق فرموده اند، همچنین درخصوص حق پرستاری همسران جانبازان بعداز مرگمان به همسرانمان که انصافاً بعد از ماوچه درحال حاضر عده‌ای از همسران جانبازان خودپرستاربرای امورشان گرفته اند، همچنین در مورد درمان چراکه در قانون آمده است صفر تا صد هزینه‌های درمان به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران میباشد وبسیاری مشگلات دیگرکه چنانچه بخواهیم بعرض رسانده مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود، باتشکر جمعی از جانبازان 70 درصد.
سلام بله جانبازگرامی جانبازان نمیتوانندخودروواردکنندمیدونی چراچون به دزدی آقازاده ها لطمه واردمیشودآنها میتوانندهرکدام ۲۰دستگاه بنزواردکنندهرگزبه اقتصادکشورلطمه نمی‌زنداماجانبازان جسمی حرکتی یه خودرو برای خودواردکندبه اقتصادکشورلطمه بزرگی واردمیشود فقط بچه های آنهامی‌توانندخودرولاکچری سوار بشن بچه آنها می‌توانند درآمریکا اروپا درس بخونند واونجا مانور بدهندبنده اسم آقازاده هاراببرم شایدبه مشامشان بربخورد
اما جانبازان حق نداردحتی حرف بزنندچون همینکه دارن نفس میکشند برای آنها کفایت می‌کند،فکرمیکنم ازماها ساده تردیگه پیدا نمیشد مثالی است که میگفتنددیگران کاشتندماخوردیم مابکاریم دیگران بخورن حال دیگران نکاشتندمابخوریم مهم نیست مهم این است که ماازجان ومال خودگذشتیم فرزندان قدونیم قدخودرا رهاکردیم به امررهبری لبیک گفتیم رفتیم ازوطن وازدین دیانت اینها دفاع کردیم که آقازاده ها بتوانندراحت دراروپا وآمریکا عیش نوش بکنندماهم الکی اینجابگیم مرگ برامریکا،اشکال نداره هیچ ظلمی پایدارنیست عمری برامون باقی نمونده می‌سپاریم بخداوند خدابهتر قضاوت می‌کند فقط صبر میخواد
چراازجانبازان مظلوم حالت اشتغال تبصره یک یادی نکردیدجانبازانی که حقشون پایمال شده وکسی به فرنگستان!!!
این اقدام قابل تحسین انجمن در کارشناسی مسایل ایثارگران و ارائه راهکارها و پیشنهادات به مسئولان شبیه همان کاریست که در احزاب می شود و هر حزبی مشکلات را کارشناسی می کند و برنامه های خود برای حل آن را ارائه می دهد.
متاسفانه چیزی که از بنیاد انتظار می رود و آن استفاده از مشورت های نخبگان ایثارگران است که کم هم نیستند.
انجمن جانبازان و دیگر انجمن ها و تشکل های ایثارگری باید بدور از حاشیه هایی که برخی افراد دنبال آن هستند تا از بنیاد احیانا" امتیازی بگیرند، به این کارهای کارشناسانه خود ادامه بدهند و آن را از هر طریقی که می توانند به مسئولان تفهیم کنند. مسئولان هم به نفعشان است که از نظرات کارشناسی این قبیل تشکل ها و افراد نخبه ای که در میان ایثارگران هستند استفاده کنند
باسلام به همه جانبازان عزیز.
زمان جنک چندسال درجبهه هاهمه کنارهم برای هم جان می دادیم.برای جلورفتن خط مقدم ازهم سبقت میگرفتیم.حالاکارمان کجارسیدکه برای مشکلاتی که این دولتهاومسعولین برای ماجانبازهادرست کردن برای دفاع ازحق حقوقمان که جلو آنهاوایستیم.هرکس فقط به فکرخودش است.مگرجانبازان درصدپایین مثلا۵۰درصدکه یک دستش قطع است.مشکل نداردچقدرخوب است ازدولت تقاصای حل مشکلات همه جانبازان ارداشته باشیم.برادران عزیزچون همه باهم نیستیم مسعولین هم جواب نمیدن وهیچ کس هم نتیجه نمیگیرد.بقول بعضی ازبرادرها که آقازاده هاهرچه واردکنندبرای کشورهیچ مشگلی ندارد.ولی به قانونهای که خودشان درمجلس تصویب میکنندبرای جانبازان وبهشان هم عمل نمیکنندکه هیچ فقط یاددارن همه جاازتلویزیون رسانهاکرفته علیه ماتبلیغ کنندومردم هم فکرمیکنندهمه چیزرابه ماجانبازان می دهند.خداازشان نگذردوآخرین کلم اینکه ازقدیم گفتن یک دست صداندارد.بیایدهمه باهم باشیم وازحقمان دفاع کنیم شایدبه خواستهایمان برسیم.
شما انجمن حمایت از جانبازان هستید یا بر عکس متن شما حمایت از یک قشر قلیل است فکر کنم جانبازان دیگه برن بمیرن خلاصه مشخص کنید به اسم حامی جانباز دارید میزنید تو سر جانباز



با سلام و تشکر از دست اندرکاران پیگیر خودرویی جانبازان جسمی حرکتی.
حتما توجه شود وقتی امکان تامین نیاز خودروی توسط خودروسازان داخلی وجود ندارد
جانبازان و معلولان حرکتی می‌بایست یا از داخل یا از خارج خودروی مورد نظر را طبق گواهینامه رانندگی سفارش بدهند و خرید کنند.
اگر مدیران محترمی که رأس کار هستند
شناخت حداقلی نسبت به جانباز و معلول جسمی حرکتی داشته باشند قطعا با پیشنهادهای داده شده انجمن موافقت ومصوب خواهند کرد
و اما راهکاری دیگر، علاوه بر چند موضوع پیشنهاد عالی توسط انجمن نخاعی (حاج حسن آقا ابوطالبی) ،
اگر دولت نظر به درآمد از ناحيه جانبازان و معلولین دارند
بایستی مجلس و دولت به جانباز و معلول بدون هیچ محدودیت نوع وحجم و ارزش خودرو اجازه بدهد هر ده سال یک خودرو با پرداخت هزینه‌های گمرکی بصورت شخصی وارد کنند و نیاز به معرفی از سازمانی نداشته باشد و با اجازه دسترسی داشتن گمرک به سازمان های سامانه متولیان ،مشخصات هویتی دریافت و رانت را از سازمان ها متولی قطع کنند و همه‌ی جانبازان و معلولان بصورت الکترونیک در سامانه درخواست و واردکننده مستقیم باشند و عوارض را بپردازند
وهیچ ارزی از دولت نمی‌خواهند برای دولت هم درآمد ایجاد می‌شود
اگر ایرادی در نوشتاری وجود دارد و یا....
قبلا عذرخواهی می‌کنم
ارادتمندم عباس رحمتی70%
با سلام و ادب .
چرا سعی خود را منظورم انجمن میباشد ، بر روی وزارت خانه شدن بنیاد نمی‌گذارید؟ چه دلیلی دارد ؟ که هرازگاهی یکی را به عنوان رئیس معرفی کنند ! که حتی روانشناسی برخورد با جانباز یا خانواده شهید را نمی‌داند! جامعه ایثارگران بالغ بر چه جمعیتی است ؟ ما چند خانوارهستیم ؟ چرا اختیاری برای انتخاب مقام مسئول در زمینه مشکلات اساسی این جامعه دردمند را نداریم ؟ آیا این آقایانی که بعنوان مسئول انتخاب می‌شوند، این تشکیلات را اهدایی دریافت کرده اند ؟ یا خدمت به ایثارگر را وظیفه شرعی می‌دانند؟ فکر میکنم این شیوه اداری بنیاد با توجه به عدم رضایت جامعه ایثارگری از نحوه خدمات رسانی به زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران حتما و باید تغییر کند ! بررسی شرح وظایف مدیران ارشد بنیاد در طول این سال‌ها نمودار قابل قبولی ارائه نمی‌دهد، دلیلش عدم شفافیت در آمار خدمات و نبود نظارت بر کیفیت خدمات است ! نابرابری در پرداخت های جانبازان شاغل و غیر شاغل و بکار گیری مدیران و معاونینی که منافع بنیاد را به حقوق جانبازان و خانواده های شهدا و اجرای قوانین ترجیح می دهند!! این تشکیلات قانونمند نیست ! بازوی نظارتی قوی و مستقل برای رسیدگی به مشکلات بیشمار ایثارگر را ندارد !
جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیادمظلومانی هستندوحق وحقوقشون پایمال شده ودرلابلای مشکلات ماده 38وتبدیل وضعیت وووووو گم وبه فراموشی سپرده شدند!!!
این همه گفتن واگذاری خودرو واگذاری خودرو آبروی جانبازان رو همه جا بردن و نگاه مردم رو به جانبازان بد کردن که الان بگویند ممکن نیست هر سال با خبرهایتان نگاه جامعه رو به ما بد میکنید خدا از شما نگذرد هر ساله امیدوارم و منتظر هستم که امسال حتما ماشین میدنو میدن هم خودم یکم راحت باشم و هم یکم از دردای زندگیم کم بشه ولی هر بار به هزاران بهونه میگین نشد ولی همه جا پخش کردین که ماشین هارو دادیم و میدیم خدارو خوش نمیاد یه فکری به حال جانبازان کنین شما که تا حالا کاره زیادی براشون نکردن ولی حداقل امسال طوح واگذاری خودرو رو عملی کنین
به همه یک خودروی متناسب با جانبازی بدن .
وای بر آن وزیری که نداند ونفهمد که قطع نخاع کمری خصوصا گردنی چیست ..چطور زندگی کردنشون رو فهمیدن پیش کش
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi