شناسه خبر : 89485
یکشنبه 21 فروردين 1401 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانم نماینده:

تعدد قوانین با خدمت‌رسانی به ایثارگران همخوانی ندارد

باید برای فرزند من یا دیگران در مورد ترویج و گسترش فرهنگ ایثارگری برنامه ای وجود داشته باشد که بدانند دفاع از میهن، جانباز، رزمنده و شهید یعنی چه و اینها باید برایش...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس انبوه قوانین تصویب شده در باره ایثارگران را با خدماتی که بایستی بر اساس آنها ارائه شود، کاملا" ناهمخوان و نامتناسب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سمیه محمودی، نماینده مردم شاهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی قوانین مصوب ایثارگری در بودجه 1401 و پاسخ به این سئوال که آیا از مصوبات ایثارگری بودجه رضایت دارید خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم بگوییم که قوانین ما کاملا توانسته است رضایت ایثارگران را جلب کند و من بارها گفته ام که در مورد جامعه ایثارگری تعدد قوانین وجود دارد؛ ولی خدماتی که باید وجود داشته باشد با آن قوانین همخوانی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در مورد اجرای کامل مصوبات ایثارگری در بودجه سنواتی، مانند هر سال موضوع بار مالی وجود داشته باشد؛ برای این که ما قوانین را می نویسیم ولی بار مالی اش را کاملا نمی بینیم و این باعث می شود که یکسری خدماتی که ما می تونیم ارائه بدهیم دیده نشود. به طور مثال این موضوع در مورد رزمندگان معسر صدق می کند که ما قانون داریم ولی چون منابع مالی اش تامین نمی شود و نصف و نیمه اجرا می شود مسائلی مانند پشت نوبتی و تو صفی و امثال اینها بوجود می اید و متاسفانه آن خدمتی که باید ارائه شود نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته خیلی ها تبدیل وضعیت شدند و در مورد خیلی ها هم قانون را رعایت نکردند اگر چه بالاخره در سال 1400 باید این اتفاق می افتاد. هر چند که خیلی از افراد زیر بار قانون نرفتند. اما به هر صورت خود را ملزم به این می دانیم که به عنوان نماینده مجلس از قانون صیانت و اجرای کامل آنرا دنبال کنیم.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: نمی توانیم بگوییم از تصویب و اجرای قوانین ایثارگری رضایت کامل داریم. بهتر است بگوییم وضعیت مالی بنیاد شهید در بودجه 1401 برای جامعه ایثارگری بهتر شده است. ولی از آن طرف هم دامنه شمول گسترده تر و افراد بیشتری وارد چرخه ایثارگری شده و متناسب با آن وظایف بنیاد بیشتر از گذشته شده است. در مجموع  من فکر نمی کنم با یکسری قوانین بتوان رضایت همه را بدست آورد.

رییس فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که همه چیز به اعتبارات و تامین منابع مالی نیاز ندارد و به طور مثال ترویح، تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وظایف ذاتی برخی از دستگاه ها و مسئولان است متذکر شد: برخی از مسئولان باید این وظیفه و موضوع را قبول داشته باشند اما متاسفانه این قدر فضا را در جامعه بد جلوه داده اند که به سمت اینها نمی روند؛ بلکه به سمت مادیادت و موضوعات این‌چنینی توجه می کنند؛ در صورتی که در دهه چهارم انقلاب باید به سمت ارزش‌گذاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم برویم.

 نماینده ایثارگر مجلس یازدهم افزود: باید برای فرزند من یا دیگران در مورد ترویج و گسترش فرهنگ ایثارگری برنامه ای وجود داشته باشد که بدانند دفاع از میهن، جانباز، رزمنده و شهید یعنی چه و اینها باید برایش جا بیفتد؛ نه اینکه مثلا وقتی اسمی از فرزند شهید بیاید سهمیه های مختلف به ذهن شخص متبادر شود. اما متاسفانه در حال حاضر این‌گونه مسائل بیشتر از گذشته در اذهان بولد شده تا مسائلی مانند فرهنگ ایثار و شهادت. در صورتی که اگر سهمیه های موجود را در نظر بگیریم می بینیم کمترین گروهی که دارند از سهمیه ها استفاده می کنند ایثارگران هستند. اما گروه های مختلفی با عناوین دیگری که اصلا هم اسمی از آنها نیست از سهمیه بیشتر و بهتری در این چهارچوب استفاده می کنند، و همه چیز به نام خانواده ایثارگران تمام می شود.

| معرفی

اینستاگرام
خانم محترم نماینده:
تاکبی بی عدالتی و فقط قوانین حمایتی برای جامعه 25 به بالا ؟
ایا زمان جنگ و وقتی ما سنمان 16 سال بود در فرم ها نوشته بودید که اگر 20درصد شدی هیچ امتیازی نداری و خودت و خانواده تو مثل فرد عادی است و باید ترک تحصیل کنی چون پول نداری و به جای کاسبی رفتی جبهه برای خودت رفتی و ما تعهدی نداریم .صده ناماینده و ریس بنیاد امدن و رفتن و با ویترین ایثارگری حالی کردن و رفتن .خدا فریاد رس ما و حق ما را از فردی که این قانون درصد را گذاشت خواهد گرفت.
ارالان به فکر 3 ماه دیگرم که کجا سکونت کنم
بادرود.بودجه مثل گلوله برفی است که در یک ده کدخدا عده ای را برای امتحان بصف کردواز اوصاف گلوله تعریف کرد بعد دستور داد گلوله ازنفراول تا دهم دست به دست شوددرنهایت گلوله ای که دردست جا میگرفت دردست اخر اب شده بود؟مصداق قانون وبودجه برای رزمندگان وایثارگران ارتش به مثابه گلوله برفی است که روزبه روزوسال به سال اب میشه کجا میره؟عاقلان دانند وجان برلبان چشم انتظار اب عسروحرج خوانند .بدرودباد
خواهر محترمه نماینده مجلس شماها درمجلس فقط نظارت کنید بر حسن اجرای قانون !برنامه ششم قانون توسعه قوانین خوبی برای ایثارگران مصوب نموده ولی دولتها به بهانه بار مالی هیچ را اجرا نمیکند ! شماها هر سال دادوفریاد می زنید وام برای ایثارگران افزایش یافت ،از نظر همه دولتها ایثارگران در قالب خانواده شهدا ، آزدگان وجانبازان 25درصد به بالا تعریف شده ! شما یک رزمنده بیکار ویاشاغل را بگویید یک ریال وام مسکن گرفته باشد !وعدم اجرای دها قوانین دیگر !مشکل ما بی عدالتی است خانم نماینده ،البته اکثر رزمندگان بسیجی یا از دنیارفتند ویا خانه نشین شدند ویا خانواده هایشان فراموش شدند
متاسفانه اختلاسگران دم کلفت چیزی برای خانوادهای

شریف & فرهیخته & و صابر ایثارگران معزز و مضلوم
وهمینطور بی دفاع .‌‌....... آخه من نمیدونم این همه ناملایمتهای که برای خودمان و رهبر فقیدمان آقا سید علی خامنه ایی مدظه بسیار زشت و ناپسنده واقعآ بعضی ها آبروی دیگران واسشون مهم نیست
چند نکته که اگر اجرا شود بسیاری از ایثارگران را راضی خواهد کرد:1- تسری کلیه امتیازات جانبازان بالای 25 درصد به زیر 25 درصد 2- محاسبه حقوق ایثارگران معسر بر اساس سه چهارم خط فقر . 3- افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی دی که بسیاری از آنها فسخ قرارداد کرده اند. 4- برقراری بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای تمامی جانبازان . 5- پرداخت وام خود اشتغالی و وام مسکن به میزان مناسب 6-عدم دریافت شهریه از سوی مدارس شاهد از ایثارگران . به ویژه ایثارگران معسر 7.ارایه کامل خدمات مصوب مجلس مانند صدور کارت مترو توسط شهرداری تهران برای کلیه جانبازان، تقبل 30 درصد شهریه دانشگاه ها و...
قوانین صوری و نمایشی مانند بزک کردن عجوزه و قالب کردن آن به جای عروس است . برای مثال در باره قانون طرح ترافیک ، طبق قوانین و امتیازات ایثارگری ، ارائه تسهیلات برای جانبازان از وظایف بنیاد و شهرداری ها و وزارت کشور است که امسال به لطف بنیاد و شهرداری ها حداقل درصد جانبازی را برای استفاده از طرح ترافیک که قبلاً 25% بود 35% اعلام کرده اند . و از طرفی این خدمات و تسهیلات باید رایگان و بدون هزینه باشد ولی هر ساله مبلغی برای ثبت نام طرح ترافیک از جانبازان گرفته می شود و امسال هم باید در سامانه تهران من مبلغ سیصد هزار تومان در قسمت " کیف پول شهروندی " شارژ و پرداخت شود البته علاوه بر عوارض و خلافی !!! مگر نباید این خدمات مستمر و دائمی و سهل و آسان و بدون بورکراسی اداری انجام شود ؟ چرا هر سال باید یک یا چند بار به بنیاد بروی برای دادن مدارک و تمدید طرح ترافیک ؟ تازه اگر نتوانی به موقع امور اداری را انجام دهی به دلیل تأخیر و عدم هماهنگی میان بنیاد و شهرداری باید برای ورود به طرح جریمه هم بشی ؟ این هم نمونه ای از مشکلاتی است که قوانین و باصطلاح " امتیازات ایثارگری " پیش روی جانبازان قرار داده است ! تضامین و نظارت بر اجرای صحیح قوانین مهمتر از تصویب قوانین است . فراکسیون های ایثارگری در مجلس باید مطالبه گر حقوق ایثارگران باشند . یکی دیگر از مطالبات جانبازان و ایثارگران پرداخت نشدن معوقات فوق العاده ایثارگری آنان در زمان اشتغال و بازنشستگی است که هنوز بعد از چند دهه پرداخت نشده است .
چرا رزمندگان دارای کمتراز6ماه سابقه حضورداوطلبانه در جبهه ها در((قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران ))حذف شده اند وایثارگر محسوب نشده اند?
این ظلم گران است وتوهین وبی عدالتی وتعبیض است
لطفا اصلاح شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi