شناسه خبر : 89489
یکشنبه 11 ارديبهشت 1401 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ به چند شبهه

ادیان الهی و اختلافات انسانی

مورخان بزرگ جهان تصریح می‌کنند که مشرق زمین (خاورمیانه) گهواره تمدن انسانی و ادیان الهی است...

فاش نیوز - مورخان بزرگ جهان تصریح می‌کنند که مشرق زمین (خاورمیانه) گهواره تمدن انسانی و ادیان الهی است.

نظر به رویت و خواندن مطلبی در فضای مجازی، لازم دیدم با تجسس در سایت‌ها، تا حدودی پاسخ مقتضی را برای عزیران شیفته حقیقت، جمع آوری و تنظیم نمایم. استدعا دارم اگر قصوری در پاسخ ها دیده شد _که قطعا دیده خواهد شد_ حقیر را مورد عفو قرار دهید؛ هر چند که منبع بیشتر پاسخ ها، با توجه به منابع معتبری که در ذیل ارائه شده اینترنت است.
بخش نخست:

شبهه

جهان اسلام را تعریف کنید؟ به یک و نیم میلیارد دوست، برادر و خواهر که به خون هم تشنه‌اند، جهان اسلام گفته می شود!

اما پیش از این لازم است کمى به عمق کلام کارل پوپر توجه کنید: آن کس که بهشتِ زندگی را برایت جهنم کرده مجبور است متقاعدت کند «بهشت جای دیگری است»

پاسخ:
این تفکر هرگز در جهان اسلام وجود ندارد، سر منشأ این اختلاف ها، دشمن اصلی مسلمانان صهیونیسم و البته تفکرات وهابی است.
 آیا از جنگ ها و خونریزی های کشورهای مسیحی نشین اطلاع دارید؟
آنها هم بر اساس تعصبات مذهبی، بین فرقه های کاتولیک و ارتدوکس و.... جنگ و خونریزی هایی را در تاریخ به راه انداختند.

جنگ های  80 ساله در اروپای شمالی (بلژیک، هلند، لوکزامبورگ) در قرن 16 نمونه ای از درگیری های مذهبی بین المذاهب مسیحیت است. ضمن آن که خونین ترین جنگ های تاریخ(جنگ جهانی اول و دوم، فتوحات مغول، و ....) اساسا غیر مذهبی بوده است.
شبهه:

آیا خاورمیانه منطقه‌ ای پیغمبرخیز و گویی آفتاب تیز، مغزها را تکان داده است. ﻣﻦ ﻧﻤﯽﻓﻬﻤﻢ...ﻧﻮﺡ ﺍﯾﻨﺠﺎ، ﻣﻮﺳﯽ ﺍﯾﻨﺠﺎ، ﻋﯿﺴﯽ ﺍﯾﻨﺠﺎ، ﻣﺤﻤﺪ اﯾﻨﺠﺎ، ﯾﻮﺳﻒ ﻭ ﯾﻮﻧﺲ ﻭ ﻟﻮﻁ ﻭ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﻭ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ و...ﻫمه‌ در این منطقه متولد و به رسالت الهی بر انگیخته شده اند. اما آیا ﯾک ﻧﻔﺮ ﻧﺒﻮﺩ ﮐﻪ در سرزمینی که امروز ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ ﯾﺎ ﺑﻠﮋﯾﮏ ﯾﺎ ﻧﯿﻮﺯﯾﻠﻨﺪ نامیده می شود ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻫﺪﺍیت از سوی پیامبران الهی ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷد؟ آیا ﻫﻤﻪ‌ پیامبران ﺑﺎﯾستی در منطقه خاورمیانه فقط ما را ﻫﺪﺍﯾﺖ می کردند؟

پاسخ:

اول: بنا بر آیات قرآن همه امت ها و ملت ها باید پیامبرانی برای هدایت داشته باشند."وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خلَا فِیهَا نَذِیرٌ (فاطر - 24 ) در هر امتی نذیر و هشدار دهنده ای وجود دارد.
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَى اللّهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَیْهِ الضَّلالَةُ؛ (نحل - 36) در هر امتی پیامبری فرستادیم (تا به مردم بگویند) که خدا را بپرستید و از بت اجتناب کنید .

دوم. تعداد 124 هزار پیامبر در قرآن نیامده است؛ بلکه در برخی احادیث این موضوع ذکر شده است. در قرآن تعداد دقیق پیامبران ذکر نشده و از میان انبیای الهی تنها نام ۲۵ نفر ذکر شده است. اگرچه آیات قرآن دال بر این است که تعداد پیامبران الهی زیاد بوده است. در قرآن تصریح شده است که بسیاری از پیامبران بوده‏ اند که نامی از آنها این قرآن به میان نیامده است: "وَرُسُلاً قَدْ قَصَصْنَاهُمْ عَلَیْکَ مِنْ قَبْلُ وَرُسُلاً لَمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَیْکَ وَکَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَکْلِیماً َ(نساء -164)

سوم: پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت و کتاب آسمانی، از شرق میانه برخاستند. توضیح اینکه مورخان بزرگ جهان تصریح می‌کنند که مشرق‌زمین (مخصوصاً شرق میانه) گهواره تمدن انسانی است و منطقه ای به نام هلال خصیب (منطقه‌ای حاصل‌خیز در خاورمیانه) سرمنشا آن بوده است.

تمدن مصر باستان _که قدیمی ترین تمدّن شناخته شده جهان است، تمدّن بابل در عراق، تمدن یمن در جنوب حجاز و تمدّن ایران و شامات همه نمونه تمدن‌های معروف بشری هستند و قدمت تمدن انسانی در این مناطق به هفت هزار سال یا بیش تر باز می‌گردد. (پیام قرآن، ج7، ص 368، ناصر مکارم شیرازی، قم، مدرسه الامام علی بن ابیطالب (ع)،1375،چاپ سوم).

اما نکته مهم رابطه و نزدیکی میان تمدن انسانی و ظهور پیامبران بزرگ الهی است؛ زیرا انسان‌های متمدن، نیاز بیشتری به آیین‌های الهی دارند تا هم قوانین حقوقی و اجتماعی را تضمین کرده و جلوی تعدیات و مفاسد را بگیرند و هم فطرت الهی آن‌ها را شکوفا سازد.

بنابراین نیاز بشر امروز، مخصوصاً کشورهایی که از تمدن و صنعت سهم بیشتری دارند، به مذهب بیشتر است. بعید نیست چنین ادعا شود که هبوط حضرت آدم(ع) و ثقل جمعیت بشری در منطقه خاور میانه بوده است. انسان‌ها از این منطقه به دیگر مناطق کوچ کرده اند که اگر چنین باشد می‌گوییم بین ثقل جمعیت و تمدن و بعثت پیامبران ارتباط منطقی برقرار است.

بر این اساس پیامبران مهم از مناطق معتدل ظهور نموده اند؛ زیرا در مناطق معتدل، به دلیل ظهور دانش‌ها و صنعت، بیشتر زمینه کمال انسان‌ها فراهم می‌شود و بیشتر آماده پذیرش پیامبران هستند. (منشور جاوید ج10، ص100- 105؛پیام قرآن، ج7 ،ص368 -389 )

شبهه:

آیا مسلمان واقعی کسی است که معراج حضرت محمد(ض) به آسمان و سخنرانی اسب امام حسین(ع) در روز عاشورا و پرتاب تیر سه شاخه حرمله به گلوی علی اصغر را باور می کند ولی شلیک به هواپیمای مسافربری را نمی تواند باور کند؟

پاسخ:
در روایات اسلامى، نام‌های مختلفی برای وسیله پیامبر(ص) در سفر معراج یاد شده است؛ اما به نظر می‌رسد که این تعبیرات، همه حکایت‌گر یک واقعیت مهم و غیر عادى باشد که به خاطر تفهیم مردم، این‌گونه تشبیه شده‌اند. (حیدرى ابهرى‏، غلامرضا، پرسمان قرآنى پیامبراعظم(ص)، ص 115، قم، نشر جمال‏، چاپ اول، 1389ش )

لذا می توان حدس زد که منظور از این بیانات، مجسم ساختن امرى غیر جسمى و غیر مادى به صورت امرى مادى به نحو تمثیل و یا تمثّل برزخی است و وقوع این‌گونه تمثیلات در ظواهر کتاب و سنت امرى واضح است. ( طباطبایى، سید محمدحسین، المیزان فى تفسیر القرآن‏، ج 13، ص 34، قم، دفتر انتشارات اسلامى‏، چاپ پنجم، 1417ق‏.)

بنابراین ما یقین داریم که خدا مرکب سریع‌السیرى که متناسب این سفر فضایى بوده باشد را در اختیار پیامبرش قرار داده است و او را از خطراتى که در این سفر وجود داشته زیر پوشش حمایت خود گرفته است، ( مکارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه‏، ج 12، ص 19، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش‏ )

آنگاه که امام حسین علیه‌السلام در قتلگاه، در خون خود غوطه‌ور بود اسب وی دور بدن غرقه به خون و مجروح امام (ع) می‌گشت و پیشانی خود را به خون مقدسش آغشته می‌کرد.۱

از امام محمدباقر (ع) روایت شده است: اسب امام در آن حال می‌گفت: "الظلیمه، الظلیمه، من أمه قتلت ابن بنت نبیها" پس از آنکه سر و گردن خود را به خون آغشته کرد، صیحه کنان و شیهه زنان به سوی خیمه‌ها آمد تا خبر شهادت صاحب خود را به اهل بیت امام (ع) برساند.
در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی هم بیش از پیش همه ما آگاهی داریم  و اینکه فرمانده نیروی هوا فضای سپاه توضیحات لازم را داده است.

*****************************

قسمت دوم:

آیا زمانی که آخوند از ایران برود طالبان و القاعده از افغانستان، حشدالشعبی از عراق، حزب الله از لبنان، حماس از فلسطین و حوثی ها از یمن خواهند رفت و...نا آرامی ها خاورمیانه را ترک خواهد کرد؟

پاسخ:

آخوند نه! بلکه تفکر ناب آموزه های دینی بر اساس سنت و شریعت واقعی اسلام، اینکه کشورهای مسلمان مستعمره هیچ قدرت جهانی نباشند، اینکه تحت ظلم قرار نگیرند.
برخی از این سازمان ها ساخته و پرداخته تفکرات وهابی - که خود این جریان ساخته دشمنان اسلام است- می باشند. اما برخی دیگر به دنبال آزادی بخشی از سرزمینشان از چنگال دشمنان اسلام هستند. دشمنانی که با تهییج احساسات پاک مسلمانان، به دنبال تفرقه‌افکنی و نفاق هستند. جریان عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و ظهور داعش را به خوبی می دانید.

شبهه:

چرا می گویند امام زمان می‌آید؛ اما نمی‌آید. بدبخت انسان‌هایی که منتظر هستند...او کیست که می‌آید و چرا می‌آید؟
کسی که در جنگ جهانی نیامد و میلیون ها تن انسان بی‌گناه سلاخی و زنانی بی‌آبرو شدند امّا نیامد، انسان ها از گرسنگی گربه خوردند اما نیامد، به جوانان در بندها تجاوز شد ولی نیامد.
هزاران نفر این روزها از پاندمی کرونا درحال مُردن هستند ولی نمی آید پس کجاست؟ کی می‌آید؟ می‌آید که چه کند؟ آیا جنگ افروزی کند؟ انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟ انتقام کشتار عاشورا را از نسل های بعدی بگیرد؟ دو سوم مردم جهان را بکشد؟ چه انتظاری می‌کشند منتظران؟
به قول زنده یاد رضا فاضلی، مشکل مردم ما نفهمیدن نیست؛ ترس از فهمیدن است.

پاسخ:

۱. نویسنده‌ی شبهه اعتراف کرده، اعتقاد به موعود، عقیده مشترک همه ادیان و مکاتب است و انکار چنین باور مشترکی در میان مکاتب دارای تفاوت های گوناگون، نشانه ضعف منطق و استدلال نویسنده است.

۲. هر چند در زمان ظهور، فساد عالم‌گیر است اما ظلم و ستم "دلیل" ظهور امام زمان(عج) نیست؛ بلکه آمادگی جهان برای قبول امامی معصوم و رهبری الهی و مهیا شدن یارانی واقعی برای امام در ظهور موثر است.

۳. روایاتی که اشاره به فراگیری ظلم در زمان ظهوردارند، در صدد بیان علایم ظهور نبوده و تحقق آن را به محض بروز ظلم ندانسته اند. بنابراین  شاید ظهور سال های زیادی پس از شیوع ظلم در جهان محقق شود.

۴. فراگیری ظلم امری نسبی است که نمی توان ادعا کرد تنها در دوره ای خاص فراگیر شده و قبل و بعد آن به این شدت نبوده است یا نخواهد بود. حتی اگر فراگیری ظلم جزو علائم باشد، علت تامه ظهور نیست و علائم و علت های دیگری نیز باید تحقق یابند.

۵. حرکت امام زمان(عج) با تبلیغ و تبیین حقیقت آغاز می‌شود و ایشان پیام‌آور صلح و راستی هستند و برای نجات می‌آیند. ایشان رحمت الهی بر بندگان و ضد ظلم و شرک و فساد هستند. لذا ابتدا دعوت به حقیقت می‌کنند و سپس در صورت تقابل و عناد افراد، با آنان می‌جنگند.

۶. بخش زیادی از روایات خونریزی ها، مربوط به قبل از ظهور است و دسته دیگر هم مجعول و از اسرائیلیات است که جهت خدشه‌دار کردن چهره نهضت و حکومت حضرت و یا توجیه کشتارها در فتوحات سابق و… وارد کتب روایی شده است؛ مانند ادعای کشتار دو سوم مردم جهان!

۷. در دوران ظهور بحث اجرای حدود الهی و اقامه عدل جهانی است و مسلماً این امر عظیم، بدون برطرف کردن موانع و اندک معاندان باقی‌مانده، میسّر نمی‌شود.

۸. شبهه می کوشد ظلم ها و جنایات مختلف را به نیامدن امام زمان(عج) مرتبط کرده و ایشان را مقصر بداند و با شیطنت و بی تفاوتی عمدی، از مرتکبین و آمران آنها سلب مسئولیت کند!

۹. همواره گروهی ازظالمان، با حق مبارزه کرده اند که با ظهور امام زمان(عج) خداوند اراده فرموده تا حق بر باطل پیروز گردد. این نابودی اهل فساد و ظلم، معنایی از انتقام مظلومان تاریخ همچون امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) است. معنای دیگر آن با رجعت تحقق می‌یابد که از عقاید مسلم شیعه و به معنای زنده شدن بعضی از مردگان و بازگشتن به دنیا و دریافت بخشی از نتیجه اعمالشان در دنیا و پیش از قیامت است.

۱۰. حکومت امام مهدی(عج) حکومت صلح، رحمت، هدایت و تامین کننده سعادت انسان است. مهم‌ترین اهداف قیام ایشان تشکیل حکومت جهانى، بیعت گرفتن، مبارزه با دجال، آموزش و تعلیم قرآن، مبارزه با خرافات و بدعت زدایى، اجراى قوانین اسلام و حاکمیت دین بر جهان، گسترش عدالت و از بین بردن فساد، برخورد با دشمنان دین و آبادانى شهرها و روستاها می باشد.

۱۱. ثواب و فضیلت انتظار چنان عظیم است که در روایات متعددی به عنوان بالاترین عبادت معرفی شده است.

در رابطه با جمله مرحوم رضا فاضلی که گفته است مشکل مردم ما نفهمیدن نیست بلکه ترس از فهمیدن است. فقط همین آیه شریفه را تقدیم می کنم.  "اکثرهم لا یعقلون" یعنی بیشتر آنان نمی فهمند و این به معنای آن است که همه انسان ها را شامل نمی شود، و فهمیده هم داریم.

البته بیان حقیقت در  موارد اعتقادی برخوردهایی را به همراه داشته و خواهد داشت. رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:

" أفضل الجهاد کلمة حق عند سلطان جائر" بالاترین جهاد سخن حقی است که نزد پادشاهی ستمکار گفته شود. و یا بنا به فرموده مولا علی (ع)  "اصبر علی الحق ان کانا وراء" در راه حق صبور باش، حتّى اگر [صبورى] تلخ باشد.

شبهه:

‏ در ایران ٧٢ هزار مسجد وجود دارد که هرکدام می‌توانند هر شب به‌طور میانگین برای ١٠٠ بی‌خانمان سرپناه باشد. اگر مساجد سر پناه و جای خوابی برای شب را به صبح رساندن حدود ۷ میلیون نفر از مستضعفین باشد، می شود گفت که این اقدام خداپسندانه‌ نقطه‌ی پایانی به کارتن‌خوابی و... می‌تواند باشد، اما می‌گویند که مسجد جای خواب نیست. پس دقیقا این مسجدهای پرهزینه و ناکارآمد به چه دردی می‌خورند؟
پاسخ:
مسجد یک پایگاه قرآنی و محفلی برای دور هم جمع شدن مؤمنین و معروف به بیت الله است. هر چند که در بسیاری از شهرها، مصلی ها مأمنی برای بی خانمانان شده است. پس آیا کم لطفی نیست که بگوئیم متولیان همه مساجد از ورود بی خانمان ها جلوگیری می کنند؟

شبهه:

۱۲۰ بیمارستان به اسم (امام)خمینی داریم، ولی همه را شاه ساخته است؛ چرا؟
پاسخ :

اولا تعداد بیمارستان هایی که در کل کشور بنام حضرت امام ره موجود است،  چیزی در حدود 70 بیمارستان است. ثانیا خیلی از این بیمارستان ها را هم خیرین ساخته اند. ثالثا در حال حاضر پزشکان کل بیمارستان ها همه ایرانی هستند. واقعا در زمان طاغوت اینگونه بود ؟


شِبه شُبهه:

توی کُلّ تاریخ اسلام تنها باری که نظرسنجی شد، از یک شتر بود! آن هم برای تعیین جای مسجد!
اونوقت شما دنبال دمکراسی توی کشورهای اسلامی می‌گردید؟؟؟
پاسخ:
الحمدالله در کشور ما مردم سالاری دینی حاکم است و در مورد دیگر کشورها خودتان تفسیر کنید.

شبهه:
پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت  کشور این طور شده است:
۱-شمال کشور، چوب بَر
۲-جنوب کشور ، خاک بَر
۳-شرق کشور، سوخت بَر
۴-غرب کشور، کول بَر ...
۵-مرکزِ قدرت، پول بَر!

کم ارزش‌ترین پول دنیا را کدام کشور دارد؟
کشوری که دومین منابع گاز جهان را دارد،
کشوری که سومین منابع نفت جهان را دارد،
کشوری که یک ششم از ذخایر سنگ‌های قیمتی جهان را دارد،
کشوری که از لحاظ دارا بودن ذخایر زیرزمینی و معادن و دارابودن انواع فلزات و کانی در جهان رتبه دوم را دارد،
کشوری که بهترین فرش جهان را دارد،
کشوری که بهترین خاویار جهان را صادر می کند،
کشوری که بهترین پسته جهان را دارد،
کشوری که یکی از بهترین تولید کنندگان زعفران است،
کشوری که یکی از بزرگترین صادرکنندگان آب و برق منطقه است،
کشوری که ۱۵ درصد از آثار باستانی و تاریخی ثبت شده در یونسکو را دارد،
کشوری که تنوع طبیعی بی‌نظیرش باعث شده با یک ساعت پرواز از مناطق سرد با ۲۰ درجه زیر صفر (شرایط اسکی روی برف) به مناطق گرم با دمای ۳۵ درجه (شرایط اسکی روی آب) دسترسی داشته باشد،
کشوری که درآمد زیادی از اماکن دینی دارد،
کشوری که یکی از مرغوبترین برنج‌های جهان دارد،
کشوری که یکی از بهترین چای‌ دنیا را دارد،
کشوری که به دلیل تنوع ذخایر معدنی به بهشت معدن‌شناسان مشهور است،
و مهمتر از تمام اینها ... همان کشوری که سالانه چند هزار نفر تحصیل‌کرده از آن به خارج مهاجرت  می کنند که حدود ۵ درصد از آنها از نوابغ محسوب می شوند!
این کشور صاحب کم ارزش‌ترین پول دنیا است!
کشوری که بیش از ۴۰ درصد از مردمش زیرخط فقر و محروم از امکانات زندگی نرمال و سالم هستند.

پاسخ:
مدیریت متکی به اندیشه های لیبرالی که متأسفانه بعد از دفاع مقدس بر جامعه حاکم شد و حال خودتان قضاوت کنید. البته با همین بنیه هم توانسته در مقابل بی‌سابقه ترین تحریم کشورهای قلدر دنیا بایستد و خب تورم کمترین هزینه ای است که می توان در این مسیر پرداخت کرد؛ درثانی تورم ملاک کافی برای قضاوت نیست و همین کشور با تمام فشارهای اقتصادی و جنگ روانی، و درحالی که زمانی به غربی ها وابسته بود و استقلالی از خود نداشت، توانسته توانسته خاورمیانه را از چنگ غربی ها خارج سازد و به عنوان قدرتی جهانی مطرح گردد.

شبهه:

اسلام دینی است که هر چه کمتر به دستوراتش عمل کنید، بیشتر به انسانیت نزدیک شده‌اید!

پاسخ:

اسلام ناب نمایشگر انسانیت است. فهم نادرست از دین و نادیده گرفتن تعالیم زیبای دین باعث می‌شود که افرادی از روی غرض ورزی اصل دین را زیر سوال برده و آن را حرکتی غیر انسانی بدانند.

در صورتی که آن چه از دین فهمیده‌اند تفکرات نادرست برخی اسلام ستیزان مانند داعش، وهابیت و... است، اینها با سردرگمی می گویند هر چه به دستورات دین کمتر عمل کنید به انسانیت نزدیک‌تر می شوید!؟ اگر چنین است پس چرا بیشترین خونریزی ها توسط غربی ها اتفاق می افتد؟ جنگ های جهانی اول و دوم، آفریقا، الجزایر، ویتنام، بوسنی، اوکراین، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، خود بومیان و ساه‌پوستان در کانادا و آمریکا و....

| علیرضا ضابطی سیستان

اینستاگرام
حاج علیرضایی عزیز مقایسه تان بسیار جامع و کامل بود قلمتان پایدار وهم عمرتان باعزت ومستدام در خدمت گذاری به جامعه پرفرازونشیب هدف حاج علیرضا عکستان چقدر شبیهه عکس حمیدباکریه اگه برف سفیدی در ریشتان ننشسته بود تشخیصش سخت میشد راهتان هدف تان که همانند وی می باشد با آرزوی طول عمر وقبولی طاعاتتان از درگاه احدیت پایدار ومستدام باشید انشآلله راه پدر بزرگواتان راهنمای راهمان بوده تا شرمنده زیارتشان نکنیم .
حاج علی رضای عزیز فرزند گرانمایه شهید سلام وارادت عارضم خدمتان که جناب آقای قاضی زاده بزرگوار که قدم های بلندی برا حل مشگل جامعه هدف را برادشته اند که درکارشان موفق خواهند بود به ایشان برسانید سر نخ حل مشگل روشنگری وشفاف سازی می باشد که در این غیر موانع زیادی سر راهشان قرار خواهد گرفت مثال خودم شفاف یک به یک خدماتی که گرفته ام رو سایتشان قرار بدن وقتی برا دریافت امتیازی میروم نشانم دهند که چه امتیازی گرفته ام و چه چیزی به شرایطم میخوره بدون رودرواسی وبدون تعارف تا حدم را بدانم قرار نیست که بنیاد فقط متعلق به ۵۰ به بالا باشه دیگری چون ۴۹ شرمنده وخجالت زده پیش خانواده که تو عرضه گرفتن حقت را نداری چرا دارم بنیاد هم میده ولی بزرگواران درصد بالا اجازه بدن وقانع باشند به سهم شان...... بد نیست عرض کنم به بزرگوارانی که مدعیند....حاج آقای بالای منبر تعریف میکرد که مولا علی ع.باچند تن از اصحاب نزدیکش برا نماز جماعت ظهر به مسجد مشرف میشدند که دربین راه مشاهده میکنند که شخصی آمده و کنار دیوار قضای حاجت کرده حضرت می ایستند وازاطراافیانش سوال می فرمایند که این چیست همه خجالت می‌کشند که جواب اقا را بدن که ایشان مجدداسعوالشان را تکرار میکنند که یکی از اصحاب آقا با خجالت جواب میدهد که آقا یکی اومده خراب کاری کرده و رفته است مولا می فرمایند حالا که شما نمی گوئید چیست من میگم بیچاره ها این همان چیزیست که دیروز برا بدست آوردنش سر هم دیگه را می شکستید ما که خودمان را مرید مولا میدانیم وفکر میکنیم که نزدیکتر ازما کسی نیست پس بیائیم نه با حرف نه باشعار بلکه با عمل به راهش بایک بار خواندن نهج البلاغه خودمان را پیدا میکنیم و حساب کار دستمان میاد نهایت عمر مابا اینکه دست خداوند بزرگ است ولی ازروی علم اگه اتفاق غیر مترقبه نیفته ویدفعه ملک الموت سراغمان نیاد ۶.۷ ساله پس یک تلنگری مبنی بر اجحاف حق دیگران به خودمان بزنیم بد نیست هم برا این دنیا وهم اخرت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi