شناسه خبر : 89688
سه شنبه 30 فروردين 1401 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال

مقررات مربوط به بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال از بازنشستگی سایر ایثارگران و عموم بازنشستگان متفاوت است. بازنشستگی آنان تابع ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

فاش نیوز - مقررات مربوط به بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال از بازنشستگی سایر ایثارگران و عموم بازنشستگان متفاوت است.  بازنشستگی آنان تابع ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

ماده ۴۰ بیان می‌دارد : حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه و  به شکل تبصره‌های زیر عمل می شود.

تبصره ۱ - حقوق بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال، اعم  از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همتراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.

تبصره ۲ - حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا، جانبازان و آزادگان غیر مستقل و دولت ط بنیاد و بازنشستگی به وظیفه جانبازان آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذی‌ربط پرداخت می گردد.
تبصره ۳ - مشمولان قانون حالت اشتغال هنگام نیل به بازنشستگی از کلیه امتیازات منظور شده برای شاغلان همتراز(مانند پاداش پایان خدمت و غیره) برخوردار می‌گردند. دستگاه مجری حکم حقوق بازنشستگی مکلف به تامین و پرداخت حقوق و امتیازات مذکور خواهد بود.
نکات قانونی که در حقوق بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال باید رعایت شود به قرار زیر است :

الف - پرداخت حقوق بازنشستگی باید معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی باشد. با عنایت به اینکه عبارت  مزایای دریافتی به صورت مطلق آمده، لذا مشمول مزایای مستمر و غیرمستمر خواهد بود.

ب - حقوق بازنشستگان مشمول قانون حالت اشتغال هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه می شود. با بر این همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، برای مشمولان قانون حالت اشتغال موضوعیت نداشته و آنان همواره از ضریب افزایش حقوق شاغلان برخوردار خواهند بود.
پ - اگر مشمولان قانون حالت اشتغال حسب سایر قوانین بازنشسته شده باشند باید مشابه کارکنان همتراز بازنشسته در سال تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یعنی ۱۳۹۱/۲/۱۰ حقوق و مزایای آنان تطبیق و پرداخت شود و پس از آن مشمول مقررات بازنشستگی  برابر ماده ۴۰ قانون جامع خواهند بود.

ت - مشمولان قانون حالت اشتغال به هنگام بازنشستگی از همه امتیازاتی که شاغلان در هنگام بازنشستگی از آن برخوردار خواهند شد، به صورت مطلق برخوردار می شوند و دستگاه مجری حکم حقوق بازنشستگی مکلف به تامین و پرداخت همه امتیازات مصوب خواهد بود.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
جانبازانی که بالای ۳۰ سال بازنشستگی دارند ایا مابین التفاوت ان پرداخت میشود
باسلام خدمت برادرمجتهدعزیز
یکی ازاجحافاتی که درحق جانبازان زیر۲۵درصدشده است؟
عدم رعایت لحاظ کردن تاریخ مجروحیت برای تامین امکانات وتسهیلات و...است.
درحالیکه درحال حاضرملاک ارائه خدمات !تاریخ احرازجانبازی است!نه تاریخ احرازمجروحیت؟
بدین سبب قانونگذاردراین خصوص سکوت کرده؟
بنابراین بازنشستگی جانبازان زیر۲۵درصدبه فراموشی سپرده شده است؟
امیداست جناب مجتهد عزیزکه تواناترین وباسوادترین شخص درحوزه قانونگذاری ایثارگران میباشد نسبت به این نقیصه بزرگ درتدوین برنامه هفتم توسعه واصلاحات قانون جامع خدمات رسانی به این اجحاف بزرگ اهتمام ورزند یاعلی مدد
سلام علیکم
قبل ازهر موضوعی ازآقای مجتهدتشکرمینماییم.
بفرماییدجانبازانی که 40سال پیش مجروح شده اند، 40سال سنوات بازنشستگی دریافت می‌کنند؟
طلب مرخصی هابرای هرماه 15 رو محاسبه می‌شود؟!
یااینکه باتوجه به ایثارگری 30 روز محاسبه می‌شود؟
اگر سازمانی یا ارگانی، مثل سازمان برنامه بودجه، نیروهای مسلح و یا حتی بنیادشهید و... به قانون تمکین نکنند!
تکلیف چیست؟
مثال:بنیادشهید اعلام کرده که پرداخت سنوات با بنیاداست، اما طلب مرخصی ها با نیروهای مسلح است!
که این ناهماهنگی ها باعث می‌شودکه مبالغ بازنشستگی درچندمرحله پرداخت شود!!!
که این خوب نیست.
و...
لطفأ زحمت بکشید پاسخ راعنایت بفرمایید.
سپاس
سلام علیکم
جناب آقای یوسف مجتهد از توضیحات جنابعالی بسیار ممنون و سپاسگزارم
اما در بیان مواد قانونی برای ما که به مباحث حقوقی و قانونی آشنایی کامل و جامعی نداریم استنباط موضوع سخت و ثقیل می گردد لذا توضیح اندکی در قالب مثال به تبیین مسأله و فهم مخاطب کمک شایانی خواهد کرد .
امیدوارم مسئولان ذیربط اجرای قانون بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال هم بعد از ۳۴ سال که از پایان دفاع مقدس !!!!! گذشته و بسیاری از جانبازان عزیز یا به فیض شهادت نائل و یا سر به تیره تراب فرو برده و یا گرد پیری بر چهره هایشان نشسته است ؛ اندک تکان و تقلایی از خویش به نمایش گذاشته و این مسأله مهم و حیاتی را به سر منزل مقصود برسانند .
ان شاءالله
سلام باتشکر از برادر عزیز جناب مجتهد یک سوال مهم داریم لطفا پاسخ بدید .منظور از مزیای مستمر و غیر مستمر چیست؟؟؟؟؟لطفا پاسخ بدید
با سلام انسانیت در وجود مسولان بنیاد خاموش شده و ضایع کردن حق تبصره یکی ها یک امر عادی.با گذشت چهل و سه سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز بنیاد توانایی اجرای قوانین رو نداره و فقط دروغ تحویل خانواده شهدا میده.اجرای قانونم نمیتونن این بی لیاقتا همش به فکر پست گرفتنن نه خدمت به خوانواده شهدا و جانبازای محترم
سلام برادر مجتهد عزیز و گرامی
با سلام‌‌ و خدا قوت به شما هم رزم و برادر و یارو یاور جامعه ایثارگری لطفا برای جانبازان حالت اشتغال جهت پاداش پایان بازنشستگی و ذخیره مرخصی و اینکه از چه زمانی می‌بایست لحاظ شود و چه ارگانی می‌بایست پرداخت کند توضیحات کامل را اعلام فرمایید چون الان ۳۵سال از جنگ می‌گذرد و همه در سن ۶۰سالگی به بالا هستن و چند سال است که آقای احدی و پاکدل و قاضی زاده هاشمی وعده می‌دهند ولی هیچ کدام اطلاعاتی از نحوه و چگونگی و زمان دقیق نمی‌دهند لطفا آقای پاکدل عزیز جامعه ایثارگری را در این موضوع که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند آگاه و یاوری فرمایید.
باسلام خدمت جناب مجتهد جانباز سرافراز و دلاور که همیشه ، در هر پست و مقامی که باشند از حق و حقوق جامعه هدف ، ایثارگران دفاع می کنند ، بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه ایثارگران جا دارد که از پیگیری و زحمات ایشان تشکر و قدردانی کنم . اندک اطلاعات قانونی که دارم مرهون زحمات حضرتعالی است که با متن های زیبا و کارشناسی و تفسیر قوانین ایثارگری جامعه هدف را با قوانین مصوب آشنا می کنید ، خداوند به شما مرد بزرگ سلامتی و عمر با عزت عطا نماید ، جناب مجتهد خدا خیرتان دهد شما که اشرافیت به قوانین دارید و با مسئولین بیشتر ارتباط دارید به آنان متذکر شوید اینقدر قانون گریز و با کلمات بازی نکنند ، قانون را دور نزنند و به نفع خود تفسیر نکنند ، این ایثارگران سرمایه های اصلی نظام هستند و درست نیست این آخر عمری مسئولین و بنیاد اینقدر در حق آنان ظلم و اجحاف می کنند ، به عنوان مثال جانبازان حالت اشتغال و ماده ۳۸ که تنها از بنیاد حقوق دریافت می کنند طبق قانون که می گوید احکام آنان می بایست در ستاد کل همطراز کادر شاغل نیروهای مسلح با دو رتبه و درجه بالاتر محاسبه و پرداخت شود ، پس چرا در عمل اینگونه نیست ، البته ستاد کل و بنیاد ادعا دارند همطرازی انجام شده ، ولی هم شما هم ما ، هم خود ستاد کل می دانند این همطرازی واقعی نیست ، از آن گذشته همین احکام به اصطلاح همطرازی شده توسط ستاد کل جهت بازنشستگی و دریافت پاداش جانبازان ماده ۳۸ که به بنیاد تحویل شده پس چرا بنیاد اجرا نمی کند و پاداش جانبازان را پرداخت نمی کنند و همه اش شانه خالی می کنند قول و وعده وعید سر خرمن می دهند ، ستاد کل که وظیفه صدور احکام را دارد وظیفه دوم ایشان به عنوان نظارت بر حسن انجام قانون احکام صادره ، چرا ورود نمی کند و از بنیاد بخواهد که احکام حقوقی و بازنشستگی را اجرا کند دلیل این همه کوتاهی و قصور و قانون گریزی مسئولین چیست ؟ خدا خیرتان دهد جناب مجتهد بزرگوار شما که همیشه سنگ صبور ما ایثارگران بوده و هستید ، لطفاً این کوتاهی و قصور را نیز به مسئولین مجلس ، ستاد کل و بنیاد گوشزد کنید ، ممنون سپاسگزارم .
جانبازان تبصره ۱ حالت اشتغال خواستار آیتم های جامانده که حق قانونی آنهاست اما بنیاد در اجرای آن تاخیر و تبعض قائل شده است رو خواستارند چرا در حق تبصره۱ تبعیض ۱۰۰٪ بنیاد قائل شده چرا حق و حقوق قانونی ما رو پرداخت نمی‌کنید، مگر جانبازان اوکراین هستیم جانباز همین خاکیم که در مقابلش اگه لازم باشه با همین سن و سال هنوز سینه سپر خواهیم کرد ، جانباز تبصره ۱ باید در همین بازه زمانی باید تعیین و تکلیف شوند ما خواهان مطالبات و معوقات و اعمال ماده ۵۱ جامع خدمات رسانی فصل دهم که مختص فوق العاده ایثارگری هست که در سال ۹۱ نیز به تصویب رسیده که بنیاد در اجرای آن کوتاهی کرده معوقات جانبازان تبصره ۱ از سال ۸۶ تابحال اجرایی نشده این قانون تصویب ۱۳۷۴ مجلس شورای نگهبان و به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده اما در اجرای آن کوتاهی گردیده ، یا حق تبصره۱ ۲۵ ٪٪٪٪٪
جانبازان تبصره ۱ رو هر چه سریعتر تعیین و تکلیف کنید خواستار حق قانونی خودشان هستند نه توقع زیاد نه انتطار کمتر از حق خودشان ،
سلام علیکم خدمت تمام جانبازان کشور بخصوص تبصره یکی ها...عرض ادب و احترام خدمت برادر عزیز و دلسوز جناب مجتهد بزرگوار
جناب مجتهد چرا هنوز جانبازان تبصره ۱ همطراز شاغلین کشوری نشده اند در صورتی که مصوبش از سال ۷۲ هست ؟؟چرا ایتم های خدمات کشوری طبق اشل خدمات کشوری و سازمان استخدامی کشور برای تبصره ۱ ها کامل اعمال نشده است؟تکلیف معوقات جانبازان تبصره ۱ از سال ۸۶ سال اجرایی شدن خدمات کشوری چی میشه؟؟فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ که تبصره یکه ماده ۵۱ کاملا واضح بهش اشاره کرده که کاملا مشمول تبصره ۱ ها میشه چرا از سال ۹۱ اعمال نشده؟؟ایا اعتقادی به تبصره ۱ ها بنیاد ندارد؟ایا تبصره ۱ ها جانباز نیستند؟مشکل کجاست دقیقا جناب مجتهد که ما تا به امروز نه حکمی داریم نه کد پرسنلی؟؟؟جناب مجتهد عزیز بالغ بر ۴۵ هزار جانباز تبصره ۱ تو کشور داریم که سالیانه سال هست حقشون ضایع شده و تا امروز کسی پیگیر مشکلات این عزیزان نبوده..جناب مجتهد جانباز تبصره ۱ با ۳۰سال سنوات حقوقش باید ۶۵۰۰ باشد؟؟این کجاش همطرازی با شاغلین کشوری هست؟؟۴۵هزار جانباز تبصره ۱ بخاطر قانون های مندراوردی بنیاد حقشون ضایع شده و خواستار تمام حق و حقوقمون هستیم نه کم نه زیاد...اجرکم عندالله
سلام جانباز پنجاه درصد از کار افتاده کلی کارمند جهاد کشاورزی بودم بازنشست شدم ولی از حالت اشتغال استفاده نکردم الان میگن چون ازحالت اشتغال استفاده نکردم ماده 39شامل من نمیشود چکار باید بکنم
سلام بعد از بازنشستگی امکان، حالت اشتغال نیست
با سلام برادران تبصره یکی خدا شاهده یه سپور شهرداری حقوقش از ما بیشتره.ایتمهایی که بنیاد تو حقوقمون اعمال میکنه من دراوردیه اصلا فصل دهم قانون مدیریت کشوری و فوق العاده ویژه به درستی اعمال نشده خیلی از فوق العادها که تو فیش حقوق شاغلین هستش رو ما نداریم بازنشستگی نداریم.خدا شاهده الان من با وجود از کار افتادگی کلی و وضعیت بد جسمی الان کارگری میکنم حتی پول ندارم خودمو در مان کنم خدا ازشون نگذره که قانون رو اجرا نمیکنن و ما رو به فقر و فلاکت انداختن
سلام.دقت کردید هیچ کسی جواب روشن به تبصره ۱ نمیده .راستی علتش چیه.جوابگوی این عزیزان در سن ۱۴ و ۱۵ از درس و زندگی رها کردن تا از کشور عزیزمون دفاع کنن رو باید کی بده.براستی حق این عزیزان وطن اینه که حتی جوابی برای ما ندارید که شفاف بیان کنید.ما منتظر جواب سریع در کوتاه ترین زمان هستیم.سپاس
باسلام جانبازان تبصره 1فقط ازبنیاد حقوق میگرن که ازهرنظر حقشان پایمال شده مخصوصا جناب پاکدل که همیشه باعث حق جانبازان پایمال میکند
برای یک بارم که شده،حق و حقوق بازنشستگی جانبازان رو مرد مردانه درست محاسبه و پرداخت کنید،نشه مثل ماده38که اصلا مبنا و آیتمهای پرداخت رو هیچکس نفهمید،ضمنا چرا اینهمه طولش میدید،چرا با عنایت به سن جانبازان که اکثرا بالای 60سال هستن این حق رو در موقعی که در قید حیات هستن بدید،وگرنه نوش دارو پس از........
قوانین بنیاد کماکان غیرمنصفانه است و برای بهتر شدن آن تلاشی دیده نمی شود

برخی جانبازان زیر 25درصد، حکم حالت اشتغال دارند با حقوق مناسب و پاداش و مرخصی و.... چون زود مراجعه کردند
برخی جانبازان 20و حتی 25درصد با 50ماه جبهه ، معیشت بگیر هستند با هزار تا استرس و محدودیت! چون دیر مراجعه کردند

جانباز 60درصد که با شغل خودش بازنشسته شده، مشمول ماده 38 هم شناخته نشده! برخی با همین شرایط مشمول شده و حکم براشون صادر شده ( تبعیض در اجرای ماده 38 زیاد دیده می شود ) بر برخی گفتند با داشتن سابقه تامین اجتماعی نمیشه ، برای برخی حکم صادر کردند و نظارتی هم نیست

زمزمه دهک بندی انهم بدون گزارش مددکاری، طبق سامانه ای که هنوز خیلی ایراد دارد و از دو سال پیش به روز نشده ، برای قطع معیشت بگیران مظلوم شنیده می شود. که اگر جانبازی فرزندش دستگاه کارتخوان داشته باشد و خرید و فروشی کند ، ترکش آن به همین دو میلیون کمک معیشت پدر جانبازش خواهد خورد! و برای قطع آن نقشه کشیده اند، ولی
همسران شهدا با وجود ازدواج مجدد حقوق مناسبی دارندو دهها تسهیلات و امتیاز

پس بودجه هست ولی عدالت در توزیع آن هنوز هم نیست
فقط برای شهدای زنده، جانبازان کم درصد نگه داشته شده بودجه نیست !
کاش روزی بنیاد ریاستی بسیار محکم و قوی داشت با دیگاه حضرت علی (ع)
و بساط این همه بی عدالتی را یک روز از میان بر میداشت
کاش معیار ایثار درست و عادلانه سنجیده می شد مثل دولت امریکا برای کهنه سربازانش
باسلام .چرا جانبازان حالت اشتغال را به دودسته تقسیم کردید عده ای از حق و حقوق جانبازی بخاطر منافع قبلی مدیران حقوق دریافت می کنند عده ای امثال من سالهاست از حق و حقوق جانبازی محروم هستیم چرا باید همشرایط من دوبرابر من حقوق دریافت کنند بنده فقط حقوق ناچیز بازنشستگی میگیرم آیا این ظلم نیست ناامیدو ناراضی و اعتراض داریم بنده ۲۵درصد جانباز با ۱۸ سال سابقه کار حالت اشتغال شاغل بازنشسته هستم آقای قاضی زاده مدیران قبل را عوض کنند چون به درد ما نمی خورد
سلام .مخلص جناب حاجی آقا مجتهد هستم کاش همه مدیران بنیاد شهید اندیشه آقای مجتهد داشته باشد به آقای مجتهد خدا قوت و خسته نباشید میگویم خیلی دوستشون دارم متاسفانه مدیران بنیاد اصلا به فکر ما جانبازان نیست مدیران بنیاد شهید خوب میداند قانون چند گانگی در بنیاد شهید چندین سال است حکم فرماست به لده ای امثال من که جانبازحالت اشتغال شاغل بازنشسته هستم سالهاست از حق و حقوق جانبازی محرومم در صورتی که همکاران هم شرایط بنده سالهاست هم حقوق جانبازی و هم حقوق پرسنلی حالا که بازنشسته شدیم بازم همکاران همشرایط دو حقوق دریافت میکنند آیا این ظلم نیست ما جانبازان حالت اشتغال شاغلان را به دو دسته تقسیم کردند عده ای از تمام حق و حقوق جانبازی برخوردارند عده ای امثال من محروم از حقوق جانبازی هستیم این عدالت نیست مارا ناراضی و نا امید کرده اند از آقای دکتر قاضی زاده درخواست کمک داریم و تقاضا داریم مدیران خیانت کار را بازنشسته کنند و تعبیض بین جانبازان همشرایط را بر طرف کنند ما از دکتر قاضی زاده انتظار داریم و امیدوارم آقای دکتر قاضز زاده این ظلم چندین ساله را حل کنند متشکرم
جناب اقای مجتهد من سال 84 حقوق بگیر حالت اشتغال شدم با 45 درصدجانبازی تا الان حدود هفده سال سابقه که قبل از سال 84 مدت سیزده سال پرداختی بیمه تامین اجتماعی دارم ..جانباز تبصر یکی هستم لطف کنید با 45 سال سن ایا بازنشسته میشوم
سلام من جانباز25 درصد حالت اشتغال هستم ولی هنور حق باز نشسته خبری ندارد تکلیف من چه بود
سلام من جانباز25 درصد حالت اشتغال هستم ولی هنور حق باز نشسته خبری ندارد تکلیف من چه بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi