شناسه خبر : 89975
پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارزش و حُرمت حجاب

وقتی زنی، مردی را می خواهد، روحش را با او پیوند می زند. تا روح پیوند نخورد، کالبد ارزشی ندارد...

فاش نیوز - تو ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی. تو مانند دُری در صدف هستی تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی و خواهی ماند.

وقتی زنی، مردی را می خواهد، روحش را با او پیوند می زند. تا روح پیوند نخورد، کالبد ارزشی ندارد. کالبد خالی را سر هر کوچه و خیابانی می شود پیدا کرد.

سلامت و روح مردان یک جامعه با بی حجابی و پوشش زنان رابطه مستقیمی دارد. برای همین غربیان سعی می کنند بی حجابی و بی بند و باری خودشان را در جاهایی دیگر گسترش دهند.

زمانی که زنان ایرانی خودشان را شبیه آنها بی حجاب کنند، باید این را بدانند که وقتی بی حجاب می شوند فکر، کلام، رفتار و اعتقاداتش هم شبیه آنها می شود و از خود به خود بیگانگی می رسند. همه کسانی که می خواهند زنان ایرانی بی حجاب شوند و آن را توسعه می دهند، دانسته یا ندانسته به فکر منافع غرب هستند. آنها با هزاران رسانه و شبکه ها و ماهواره های جهنمی خود تلاش زیادی می کنند تا زن بی حجاب و بی هویت غربی را الگوی زن مسلمان ایرانی بکنند.

مقام معظم رهبری: زنان مسلمان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده اند و ثابت کردند که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌ داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی ‌های جدید کرد. فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و رحمت زنانه خود را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند، مردانه ‌ترین میدان ‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

فمینیسم برای زنان غربی هم فقط بی‌ عفتی و بی بند و باری و فساد آورده است و در برابر گرفتن حجاب از زنان خود، چیزی که بتواند سعادت و آرامش واقعی او را تآمین کند به آنها نداده است.

به راستی آیا برای والا نگاه داشتن مقام و شخصیت زنانِ یک جامعه باید آنان را بی حجاب کرد؟ مگر نمی شود حجاب داشت و درس خواند و پیشرفت و مهارت پیدا کرد؟ در توجیه غلط بی حجابی برای آزادی زنان، نباید تاریخ را تحریف کرد. مملکت ما را علم و صنعت و بصیرت پیش می برد نه تقلید ادای غربی ها و یاد گرفتن فرهنگ بی حجابی و مد گرایی و هم جنس گرائی و هزاران فرهنگ منحط و مبتذل دیگر...

زنان بی حجاب غربی باید پی ببرند که با رفتارهای ناهنجار بی حجابی و لاقیدی، عفاف خود را در معرض خطر قرار می دهند. در واقع حجاب، محافظت از عفاف و شرم و حیاء زنان است.

البته خداوند عالم این دو خصلت را در خودآرائی زنان و چشم چرانی مردها را به ودیعه گذاشته تا بندگان خودش را مورد امتحان الهی قرار بدهد. چون به هر حال هر دختر و زنی دوست دارد با طنازیِ و عشوه گری، خودش و زیبایی های خودش را به نمایش بگذارد و در مردها هم خصلت چشم چرانی را به ودیعه گذاشته شده است که با یک تربیت درست می توان راه سعادت و خوشبختی را به آنها نشان داد.

در ایران اسلامی ما اکثرا به دخترانی که بدحجاب هستند، نگاه می کنند و متلک می گویند. در همه ممالک و در همه ادیان همواره شبه روشنفکران منفعت طلبی وجود داشته اند که بر نادانی و ناآگاهی زنان برای بی حجاب شدن دامن زده اند و به طور پیوسته تبلیغ می کنند که برای رفع ظلم و محرومیت از زنان باید زنان بی حجاب شوند و از بند اسارت حجاب آزاد شوند و مثل ملل ما پیشرفت کنند ولی این صحیح نیست. چون این طوری ظلم به زن ها مضاعف می شود و شرف و حیثیت و ناموس زنان در مقابل دیدگان مردان ناآگاه و بی سواد و هیز چوب حراج می خورد.

مگر آن زنی که بی حجاب می شود، دیگر به او ظلم نمی شود؟ مگر در اروپا و آمریکا که مهد تمدن بی حجابی است، زنان مورد ظلم مردان قرار نمی گیرند؟ مگر همین الان زنان در جامعه غربی کتک نمی خورند؟

هر زنی از یک شخصیت ذاتی برخوردار می باشد که همان روحیات پاک فطری زنانه اوست و این ابعاد عالی روح اوست که خداوند در نهاد زن به ودیعت گذاشته است و تعیین کننده هدف و خط مشی زندگی او می باشد.

عفاف مقدم بر حجاب است و مراد از حجاب چادر نیست. هر چند که چادر حجاب برتر است ولی عفاف و حجاب از جمله موضوعات فرهنگی زندگی انسان در قالب های فردی و اجتماعی هستند و اهمیت فرهنگ در این مسئله به قدری زیاد است که اساساً انسان بدون فرهنگ، انسان نیست و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : فعالیت فرهنگی در رأس همه امور هستند و دانشگاهیان باید پیش قراولان و پیش تازان فرهنگی کشور باشند.

و تو ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی، تو مانند دُری در صدف هستی تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی و خواهی ماند.

هر زنی دوست دارد تا در تملُکِ روح یک مرد واقعی باشد و هر گاه این اتفاق محقق شود، زن از زن بودنش لذت می برد. زنان با حجاب، تافته جدا بافته ای هستند که می توانند مانع از نگاه مردان به خود شوند. در چنین حالتی است که مردها هم اگر بتوانند بیش از یک زن اختیار کنند اما آنها فقط همین زنان را دوست دارند. این زنان با حجاب که تافتهِ جدا بافته ای هستند می توانند مانع از نگاه شوهر خود به زنان دیگر شوند و تساوی حقوق زن و مرد اینچنین می تواند به مرحله عمل در آید وگرنه قوانین اجتماعی همه برای نقض شدن نوشته می شوند و فیمینیسم هم جزء همین قوانین است.

به زبانی ساده تر زن همچون آینه ای است که با حجاب و عفافِ خود می تواند مرد را غیر مستقیم وادارد که اگر بیشتر آینه را تمیز کند، نتیجتا بهتر می تواند خودش را در آینه ببیند و بهتر می تواند روح همسر خود را با عشق و راستی و پاکی اخلاق و محبت های مردانه با معنویات زندگی سیراب کند.

 

اینستاگرام
شهید مطهری به ۴ فلسفه برای حجاب اشاره می‌کنند،
: ۱- آرامش روانی
۲- حفظ ارزش و بالا بردن احترام زن.
۳- استحکام پیوند خانوادگی
۴- استواری اجتماع.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi