شناسه خبر : 89995
شنبه 17 ارديبهشت 1401 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفررئیس بنیادشهید به استان هرمزگان

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس را یکی از مراکز مهم جنایت آمریکایی علیه مردم کشورمان دانست و گفت: در این منطقه از قدیم مبارزات زیادی با استعمار و دشمنان صورت گرفته است و باید نمادسازی در این زمینه صورت گیرد.
 
استان هرمزگان نمادی از استعمارستیزی و مبارزه با دشمنان است/ تمام امور بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس برنامه و زمان‌بندی مشخص پیش می‌روند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه 14 اردیبهشت در ادامه سفر خود به استان هرمزگان وارد بندرعباس شد و مورد استقبال مهدی دوستی استاندار هرمزگان قرار گرفت.
وی در ادامه در گلزار مطهر شهدای بندرعباس حضور یافت و با قرائت فاتحه و اهدای گل به جایگاه رفیع و بلند شهدا ادای احترام کرد.
معاون رئیس جمهور در ادامه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان که در استانداری این استان برگزار شد با تقدیر از همکاری خوب دستگاه‌های مختلف استان هرمزگان در زمینه جذب و تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران گفت: در این بین باید به طور مشخص از استانداری هرمزگان، اداره کل مسکن و شهرسازی و بنگاه‌های اقتصادی استان تشکر کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها نیازمند همراهی و همکاری بیش از پیش تمام دستگاه‌ها است افزود: در استان هرمزگان حدود 400 نفر از جامعه معزز ایثارگری فاقد مسکن هستند که 210 نفر از این عزیزان در اولویت تأمین مسکن قرار دارند و ضروری است برای برطرف شدن مشکل ایثارگران باقی مانده نیز تا پایان سال اقدامات لازم صورت گیرد.
قاضی‌زاده هاشمی در خصوص گلزارهای مطهر شهدا گفت: استان هرمزگان دارای 119 گلزار شهدا است که 1187 مزار مطهر شهید را در خود جای داده است که در سفر استانی رئیس جمهوری محترم اعتباری برای ساماندهی گلزارها تصویب شده است. متأسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران فاقد ردیف اعتباری عمرانی است و اعتبارات عمرانی بنیاد در اعتبارات استانی دیده می‌شود، لذا ساماندهی گلزارها مطهر شهدا مدت زمان زیادی به طول انجامیده که با مذاکراتی که با معاون اول محترم ریاست جمهوری داشتیم مقرر شد تا کمکی در این زمینه صورت گیرد. همچنین امیدواریم در استان‌ها و به خصوص استان هرمزگان شاهد کمک و همراهی استانداری در این زمینه باشیم.
معاون رئیس جمهور حمایت از ساخت فیلم و سریال برای شخصیت‌های برجسته ایثار و شهادت هر استان را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: 30 درصد بودجه ساخت این آثار توسط بنیاد تأمین خواهد شد. در بودجه سال جاری کشور مصوبه‌ای در بودجه کشور داشتیم که بر اساس آن 10 درصد از بودجه فرهنگی دستگاه‌ها با مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ها باید در حوزه ایثار و شهادت تخصیص داده شود و باقی هزینه‌های ساخت این آثار نیز از محل همین بودجه‌ها تأمین می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئله اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌های جامعه ایثارگری دانست و گفت: بخشی از این مشکل در استان‌ها و با همکاری استانداران محترم برطرف می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در جزیره قشم نیز با مشارکت عمران قشم نسبت به ساخت یک مجتمع و کمپ برای استفاده ایثارگران اقدام کنیم که برای تأمین زمین و ساخت آن به حمایت استانداری نیز نیاز داریم. امیدواریم با ساخت این مجموعه بتوانیم سالانه زمینه یک میلیون سفر را برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران سراسر کشور فراهم کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: در حال حاضر شرکت بیمه دی عهده‌دار خدمات بیمه تکمیلی درمان این عزیزان است اما مبلغ بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به این بیمه بسیار زیاد است و از مراکز درمانی و بیمارستانی به‌خصوص در بخش نیروهای مسلح درخواست داریم تا در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران با بنیاد همراهی داشته باشند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأکید کرد: در حال حاضر تمام امور در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص پیش می‌روند و هدف‌گذاری‌های لازم برای تمامی فعالیت‌ها انجام شده است و ارزیابی عملکرد مدیران در بنیاد نیز بر همین مبنا و سامانه طراحی شده صورت می‌گیرد و البته باید توجه کرد خدمات مورد نیاز ایثارگران بیش از ظرفیت‌های بنیاد است و لازم است همه سازمان‌ها و حتی گروه‌های مردمی در کنار بنیاد قرار گیرند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس را یکی از مراکز مهم جنایت آمریکایی علیه مردم کشورمان دانست و گفت: در این منطقه درگیری‌های زیادی با استعمار صورت گرفته است و باید نمادسازی در این زمینه صورت گیرد.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت همراه تأکید کرد: خوشبختانه شاهد فعالیت‌های خوب مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران چه در سطح ریاست عالی بنیاد و چه در منطقه هرمزگان هستیم. عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در خدمات رسانی به ایثارگران مطلوب بوده و در دیدارهایی که با خانواده‌های ایثارگران استان داشته‌ایم از خدمات و پیگیری‌های صورت گرفته ابراز رضایت می‌کنند.
مهدی دوستی جزیره هرمز را دارای ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به نماد و سمبل مادران شهدا دانست و افزود: مادران شهدا می‌توانند در این جزیره حضور پیدا کنند و برنامه‌های فرهنگی خوبی بر مبنا و محور حضور این عزیزان شکل بگیرد. استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس نیز ظرفیت بسیار مطلوبی برای برگزاری اردوهای راهیان نور در حوزه محورهای عملیاتی دفاع مقدس در دریا دارد.
وی ادامه داد: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند باید مدنظر ما برای آشنا کردن و بیان جنایات صورت گرفته علیه کشورمان به ویژه ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران با 290 مسافر در خلیج فارس قرار گیرد. استان هرمزگان دارای سابقه چند صد ساله در مبارزه با استعمار است و این روند تا امروز ادامه یافته است و این موضوع اهمیت راه‌اندازی یک موزه شهدا و دفاع مقدس در استان را بیش از پیش می‌کند و استانداری هرمزگان نیز آمادگی هر نوع همکاری و همراهی را در راه‌اندازی این موزه دارد.
استاندار هرمزگان در ادامه بر تسریع در اختصاص زمین به منظور ساخت مسکن ایثارگران در استان هرمزگان تأکید کرد.
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از برنامه حضور خود در استان هرمزگان از قسمت‌های مختلف مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار هرمزگان نیز بازدید کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi