شناسه خبر : 90000
شنبه 17 ارديبهشت 1401 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احداث مرکز رفاهی ایثارگران در شهرستان قشم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایجاد اردوگاه‌های رفاهی در شمال و جنوب کشور و شهرهای زیارتی یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ادامه داد: در همین راستا یکی از بزرگترین مراکز رفاهی ایثارگران کشور را با کمک مسئولان منطقه در قشم احداث خواهیم کرد.
 
ایجاد اردوگاه‌های رفاهی در شمال و جنوب کشور برای خدمات‌رسانی به ایثارگران/احداث مرکز رفاهی ایثارگران در شهرستان قشم

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه در ادامه سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان قشم با بیان اینکه قانون اشتغال و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری باید اجرایی شود، افزود: مدیران در استان‌ها باید موضوع تبدیل وضعیت اشتغال خانواده معظم شهدا را پیگیری کنند و برای ایجاد اشتغال در سایر موارد نیز باید از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه جهت حل مشکل استفاده شود.
وی تصریح کرد: استان هرمزگان به لحاظ سرمایه انسانی دارای منابع بسیار خوبی است و نیازی به تزریق نیرو از سایر نقاط به این استان وجود ندارد. در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در زمینه مدیریتی بر استفاده از مردم بومی خود منطقه تأکید داریم و این موضوع را به عنوان یک اصل دنبال می‌کنیم.
معاون رئیس جمهور افزود: خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان امروز پا به سن بالاتر گذاشته‌اند و این موضوع نیاز به تقویت حوزه درمان این عزیزان را دوچندان می‌کند و در این زمینه اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایجاد اردوگاه‌های رفاهی در شمال و جنوب کشور و شهرهای زیارتی یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است ادامه داد: در همین راستا یکی از بزرگترین کمپ‌های ایثارگران کشور را با کمک مسئولان منطقه در قشم احداث خواهیم کرد.
قاضی‌زاده هاشمی در انتها تأکید کرد: روند بهسازی گلزارهای مطهر شهدای شهرستان قشم با نگاه ویژه دنبال خواهد شد.
محمد محمدحسینی تختی فرماندار شهرستان قشم در این جلسه با تأکید بر اینکه گردش فرهنگی بالا در جزیره قشم ضرورت تخصیص بودجه ویژه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را دوچندان کرده است، افزود: قشم دارای یک منطقه آزاد با گردش مالی بالایی است و در کنار این گردش مالی، گردش فرهنگی بالایی نیز در قشم صورت می‌گیرد و گردشگران نقاط مختلف کشور و جهان را پذیرایی می‌کند.
محمدحسینی تختی افزود: حل مشکلات شهرستان قشم کاری فردی نیست بلکه اقدامی جمعی را می‌طلبد.
وی خاطرنشان ساخت: ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران با کمک منطقه آزاد قشم و تأمین مسکن جاماندگان از خدمات پیشین در اولویت قرار خواهد گرفت.
احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مهمترین مشکل و درخواست‌های جامعه ایثارگری هرمزگان را شامل موضوعات مسکن، اشتغال و درمان عنوان کرد و افزود: شهرستان قشم ظرفیت حل مشکل کل استان هرمزگان را دارد اما خانواده‌های شاهد و ایثار آن هنوز از دارای مشکلاتی هستند.
وی افزود: در استان هرمزگان باید از ظرفیت نیروهای ارزشی جوان با سطح سواد و توان مدیریتی بالا در بیش از پیش استفاده شود.
حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه قشم نیز در این جلسه تأکید کرد: تاکنون اقداماتی در خصوص خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و جانبازان در جزیره قشم انجام شده است اما با وجود تمام اقدامات صورت گرفته نیاز به توجه جدی و ویژه به این عزیزان احساس می‌شود و یکی از خواست عمومی خدمت رسانی به خانواده شهدا است.
وی موضوع اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌های این شهرستان و کل استان هرمزگان دانست و گفت: تمام جوانانی که در استان هرمزگان سکونت دارند، باید در اشتغال‌های پایدار دیده شوند.
همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شهدا را حلقه وصل بین زمینی و آسمان‌ها دانست که باید از آن‌ها الگو گرفت و افزود: شهدا همواره خود را در محضر خدا احساس می‌کردند و از این طریق توانستند به فیض شهادت نائل شوند و ما نیز باید به تأسی از شهدا همواره خود را در محضر و تحت نظارت خداوند بدانیم.
امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: پس از ماه مبارک رمضان باید همچنان از حرام خدا پرهیز کنیم و شهدا حلقه وصل‌اند تا این معرفت را درک و در خود نهادینه کنیم تا آسمانی شویم.
وی اضافه کرد: قشم، جزیره‌ای آرام و نمادی از امنیت و وحدت پایدار است که مردمان شیعه و سنی آن از وحدت به وصلت رسیده‌اند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi