شناسه خبر : 90008
شنبه 17 ارديبهشت 1401 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تداوم سستی ما، چراغ سبزی برای ادامه فعالیت دشمن است

شهید چراغچی در جمع نیرو‌های تیپ ۲۱ امام رضا (ع) گفت: «اگر سستی ما ادامه پیدا کند، امریکا دیگر چه مستقیم و چه غیر مستقیم نمی‌گوید: ما دیگر در ایران نمی‌توانیم هیچ حرکتی بکنیم.»

 

 عملیات رمضان، یکی از عملیات‌های بزرگ ایران بود که در شب ۲۱ ماه رمضان (۲۲ تیر ۱۳۶۱) و در چهار محور و پنج مرحله در منطقه شلمچه با رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی (عج)» و با همکاری سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و روز ششم مرداد به پایان رسید. در این عملیات، شش هزار و ۴۰۰ تن از نیرو‌های بعثی کشته و زخمی و هزار و ۳۱۵ نفرشان اسیر شدند. همچنین هزار و ۷۷ دستگاه تانک و نفربر ارتش بعثی منهدم شد.

هدف از اجرای این عملیات، عبور از خط مرز بین المللی بود و تصرف یک زمین مثلثی شکل به وسعت هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع که از شمال به «کوشک» و «طلائیه» و پاسگاه‌های مرزی در جنوب هویزه و حاشیه جنوبی «هورالهویزه» می‌رسید، از غرب به رودخانه اروند تا شلمچه که در غرب خرمشهر قرار دارد (در نقطه تلاقی رود‌های «دجله» و «فرات»، منطقه‌ای به نام «القرنه») و از شرق، به خط مرزی شمالی- جنوبی و از «کوشک» تا شلمچه می‌رسید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، به مناسبت سالروز شهادت شهید، ولی الله چراغچی، قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر صوت ماندگار وی را که روز ۱۲ مرداد ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در جمع نیرو‌های تیپ ۲۱ امام رضا (ع) صحبت کرد را منتشر ساخت.

سخنان شهید چراغچی در این صوت، چنین است:

«خون شهدایمان را پایمال نکنیم. اگر اینجا ما به صفاتی که گفتیم بازنگردیم، تمام زحماتی را که انسان‌های خیلی زیادی در طول هزار و ۴۰۰ سال برای این انقلاب کشیدند و این انقلاب را به اینجا رساندند، به باد می‌دهیم.

برادران، به قرآن برگردیم و ببینیم از ما چه می‌خواهد. اگر سستی ما ادامه پیدا کند، امریکا دیگر چه مستقیم و چه غیر مستقیم نمی‌گوید ما دیگر در ایران نمی‌توانیم هیچ حرکتی بکنیم؛ بلکه این را واضح می‌گوید.

اگر ما این سستی را ادامه بدهیم، خیلی زود دوباره می‌آید و به شکل‌های مختلف باز وابستگی خود را ادامه می‌دهد؛ اما اگر محکم‌تر از گذشته راه خود را ادامه دادیم، چیزی را که شروع کردیم خیلی خوب می‌توانیم ادامه دهیم و آن را تمام کنیم.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi