شناسه خبر : 90035
یکشنبه 18 ارديبهشت 1401 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان لرستان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان روز شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان لرستان برگزار شد/ ضرورت اقدامات جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری

کامیار ثقفی در این مراسم با اشاره به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و تکریم جامعه ایثارگری در جهت تحقق این هدف، در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف انقلاب اسلامی است، افزود: در واقع انقلاب اسلامی یک هدف مقدس دارد و قرار است این انقلاب جامعه‌ای را محقق کند که به عنوان یک جامعه الگو به جهان معرفی شود و معرفی این الگو توسط جامعه ایثارگری باید پیگیری شود.
قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه پشتیبانی در این رابطه را بر عهده دارد و محور اصلی این کار جامعه ایثارگری و فرزندان ایثارگران هستند.
ثقفی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از یک نسل به نسل بعد باید انتقال پیدا کند، بیان داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای رسیدن به تمدن اسلامی است و مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید به وسیله نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند. در قوانین جمهوری اسلامی حمایت از ایثارگران، صرفاً برای توجه به جامعه ایثارگری دیده نشده بلکه این اقدامات در راستای تداوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است. این حرکت قرار است به صورت مردمی ادامه پیدا کند و باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد.
قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران، افزود: آنچه شایسته بوده را نتوانسته‌ایم محقق کنیم و با الگو و اهداف مدنظر فاصله داریم لذا نیاز به تحول داریم، این تحول با همراهی مردم، حضور جامعه ایثارگری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، نظارت و… صورت خواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه برای چنین حرکتی در طول مسیر نیاز به نیرو‌های تازه‌نفس داریم و متناسب با اقتضائات زمانی و در مقاطعی بعضی از مدیران باید تغییر پیدا کنند، گفت: مدیران ما در مجموعه دولت‌ها تاکنون تلاش کرده‌اند، افت و خیز و نوساناتی داشته‌ایم؛ اما همه خدمت کرده‌اند و نتیجه آن، این است که جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به عنوان یک قدرت معنوی و حتی سخت سربلند است.
قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، افزود: دوره‌های مدیریتی، دوره‌های کوتاه‌مدتی است و به معنای ضعف و کاستی نیست؛ مبنا انتخاب اصلح بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌ها در مقطع کنونی است.
ثقفی با تأکید بر اینکه تجربیات مدیران گذشته باید در خدمت مدیر جدید و مجموعه قرار بگیرد، ادامه داد: مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز ارتباط با جامعه ایثارگری را حفظ و تقویت کند، یکی از مطالبات و رویکرد‌های دولت سیزدهم بحث شفافیت و تبیین است، حتماً باید موضوعات مورد نیاز به اطلاع جامعه ایثارگری رسانده شود. خانواده معظم شهدا و ایثارگران صاحب خانه هستند که باید در جریان تمامی امور قرار گیرند.
وی با تأکید بر اینکه محور اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث عدالت است و حوزه‌های مختلف معیشت، درمان، آموزش و… باید اصلاح و ارائه خدمات به صورت عادلانه باشند، گفت: باید حرکت‌های جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری صورت گیرد.
حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، در این مراسم گفت: تبعیت از شهدا شاه‌راه و کلید رسیدن کشور به جامعه متمدن اسلامی و حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) است. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل ابرقدرت‌ها و سران دنیا قرار می‌گیرند، محکم و بااقتدار هستند؛ ولی در کنار خانواده‌های شهدا متواضعانه و دست به سینه می‌نشینند.
وی با بیان این‌که ظرفیت ایثارگران بزرگترین ظرفیت در استان لرستان است، تصریح کرد: من امروز برای خدمت به خانواده شهدا و تکمیل کردن اقدامات مدیران‌کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به این استان آمده‌ام. امروز باید ظرفیت حوزه‌های علمیه و تریبون‌ها برای ایثارگران و وقف شهدا شود.
محمود زرین‌جویی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان نیز در این مراسم گفت: توفیق خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران نصیب هرکس نمی‌شود. فرصت خدمت‌گزاری به مردم اندک است و در این راستا باید همواره به خودمان تلنگر بزنیم.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان معرفی و از خدمات محمود زرین‌جویی تقدیر و تشکر شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi