شناسه خبر : 90060
پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دو گروهی که به مردم لطمه زده اند و می زنند

مخالف استفاده از تصاویر مذکور در اعتراضات صنفی و معیشتی و ... نیستیم؛ اتفاقاً گاهی هم مناسبت دارد که معترضان جملات ناب حضرت امام و رهبری در دفاع از مستضعفین را در تجمعات بر سر دست‌ها بگیرند...

 فاش نیوز - نظام اسلامی و مردم در طول چهار دهه از دست دو گروه متحجر و ضد انقلاب آسیب‌های فراوانی دیده‌ اند.

در تجمع‌های اقشار مختلف مردم حتما دیده‌اید که معترضان تصویر حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب را حمل می‌کنند. به طور مثال  آبداران یک روستا که چندین ماه است حقوقشان عقب افتاده است اگر بخواهند در مقابل استانداری یا آبفا یا نماز جمعه تجمع کنند، پیشاپیش جمعیت یک بنر حاوی تصویر حضرت امام و آقا و شهدا را بدست گرفته و بنرهای دیگری با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را نیز با خود حمل می کنند.

لابد علت آن را هم می دانید؛ هم به این دلیل که رسانه‌های بیگانه هر تجمعی را به عنوان مقابله با نظام جا می‌زنند و هم اینکه برخی مسئولان، مدیران، دستگاه‌ها و مدافعین نظام هر تجمع و اعتراض و اعتصاب مسالمت آمیزی را به سرعت به دشمن و توطئه‌های دشمنان ربط می‌دهند. برخی مغرضان رسانه‌ای هم هر حرکت مطالبه‌گری که یک کارگر با داد و فریاد حقش را بخواهد بر خلاف مصلحت دانسته و آن را منعکس نمی‌کنند. لذا مردم بیچاره مجبورند اینگونه برادری‌ خود را ثابت کنند!

متأسفانه نظام اسلامی، کرامت شهیدان، عزتمندی جانبازان و مردم در طول چهار دهه گذشته از دست دو قشر آسیب دیده‌ و می‌بیند. یک قشر هر جایی مشکل و تجمعی دیدند، سریع همه‌ی ارکان نظام را فاسد خطاب کرده و با حاشیه‌سازی، شعارهای سیاسی و ساختارشکنانه، تلاش می‌کنند تا مطالبات مردمی را به انحراف بکشانند. قشر دوم هم که هر تجمع و مطالبه و داد و فریادی را به آن طرف مرزها و شبکه‌های مزدور و فریبکار لندن، واشنگتن و  شبکه اموی عربستانی (اینترنشنال) ربط می‌دهند.

سخن اینکه مخالف استفاده از تصاویر مذکور در اعتراضات صنفی و معیشتی و ... نیستیم؛ اتفاقاً گاهی هم مناسبت دارد که معترضان جملات ناب حضرت امام و رهبری در دفاع از مستضعفین را در تجمعات بر سر دست‌ها بگیرند. اما تبدیل این موضوع به یک اصل ثابت بسیار خطرناک است؛ چرا که به طور مثال مردمی که  آب شرب ندارند، باید بترسند که مبادا انگ ضدانقلاب به آنها زده شود و این خطرناک است.

وقتی کسی مواضعش روشن و شفاف است و هزار بار علیه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و منافقین و ظالمین مطلب نوشته‌ و نیز بارها در دفاع از نظام، ایثارگران، رهبری، انقلاب، شهیدان والامقام ،سپاه و بعضی از روحانیون مطالبه‌گر و عدالت‌خواه، قلم زده است که دیگر نباید یادداشت هایش را حتکا" با عبارت "درود بر انقلاب، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و..." شروع کند تا برادری‌اش را ثابت کند!

به طور مثال در موضوع شلیک چند موشک به مقر صهیونیست‌های کودک کش در اربیل، برخی که خود را دلسوزتر از همه ما و شما نسبت به نظام و سپاه می‌دانند، پیام می‌دهند چرا موضع‌گیری نمی‌کنید؛ نکند با سپاه مخالفید! الله اکبر از این تکفیر! الله اکبر از این نفرت‌‌انگیزی که این افراد بوجود می‌آورند و مردم را به همه چیز بدبین می‌کنند.

کأنّه ما خبرگزاری هستیم و بیکاریم تا مواضع و عملکرد اشخاص و دستگاه‌ها را یک به یک رصد و تدوین کنیم؛ برای هر کدام مطلب بنویسیم و تولید محتوا کنیم. هر چند که من این مسائل را شهادتین مطالبه‌گری می‌نامم!

انگار باید قبل از هر اعتراض، قبل از هر مطالبه، قبل از هر انتقاد باید مواضع و مرزبندی‌ات را بارها و بارها برای یک عده‌ی خاص و یک عده اندک که در مناصبی هستند و خودشان را مساوی نظام و انقلاب عظیم و شهیدان والامقام و صاحب ملت بزرگ ایران اسلامی فرض کرده‌اند نشان دهید!

خلاصه اینکه این نوع نگرش برای انقلاب اسلامی بسیار خطرناک است.

| محمدرضا سابقی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi