شناسه خبر : 90098
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیر مرد چشم ما بود!

اگر کمک مالی و یا اقلامی مانند برنج، حبوبات و سایر اقلام به دستش می‌رسید سریعا به دست خانواده‌های نیازمند می‌رساند تا...

فاش نیوز - نوشتن از بسیجیان و سجایای اخلاقیشان کاری بس دشوار و سخت است؛ دلاورمردانی که تمام وقت و ساعات گران‌بهای زندگی خود را در راه رضای خداوند متعال و خدمت به هم‌میهنمان سپری کرده و می کنند.

این نوشتار سعی دارد با توجه به بضاعت کم، زندگی پیرمردی بسیجی را به تصویر بکشد که با قامتی استوار و مصمم در حمایت از رهبری، انقلاب و مردم لحظه ای به خود تردید راه نداد.

با شروع انقلاب مزدوران سر سپرده غرب و شرق با ایجاد بحران‌های طبیعی و مصنوعی سعی داشتند با ایجاد نا امیدی در میان مردم، انقلاب نوپای کشورمان را شکست دهند.

آنان با ایجاد شایعه کمبود مواد غذایی و ناتوانی مدیران در اداره کشور در صدد ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین بودند تا انقلاب نوپای ما را  را ساقط کنند.

کربلایی ابراهیم ترکاشوند از ابتدای انقلاب، با شرکت در شورای اقتصادی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در سبلان شمالی خیابان سرگرد شهید حسنی (گل‌سرخ سابق) کوچه شهید رباط‌جزی نسبت به امور معیشتی مردم محل و رفع گرفتاری های آنها اهتمام ورزید.

ابراهیم آقا معتقد بود خدمت به مردم رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت و دشمنان هم ناامید خواهند شد.

با متمرکز شدن امور اقتصادی و معیشتی مردم در مساجد، مرحوم ترکاشوند به جمع بسیجیان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) پیوست و در عرصه‌ای بزرگتر به دفاع از انقلاب و حراست از انقلاب مشغول شد. پیرمرد بسیجی ما با وجود سن بالایی که داشت، همپای دیگر برادران بسیجی در رزم‌های شبانه، اردوهای نظامی و تفریحی شرکت می‌کرد و بسیجیان با دیدن چهره‌ی او روحیه ای مضاعف می‌گرفتند.

کربلایی ابراهیم ترکاشوند مقید به انجام فرائض، و همواره در صف اول نماز جماعت بود و شرکت در جماعات را واجب و وحدت آفرین می‌دانست. کربلایی ابراهیم همچنین همه‌ساله با شروع ماه محرم و برافراشته شدن بیرق‌های حسینی، چون عاشقی شیدا در خدمت عزاداران آقا امام حسین (ع) و پذیرایی از آنان بود.

از دیگر فعالیت‌های کربلایی ابراهیم ترکاشوند، می توان به کمک به بی بضاعت‌ها اشاره کرد. اگر کمک مالی و یا اقلامی مانند برنج، حبوبات و سایر اقلام به دستش می‌رسید سریعا به دست خانواده‌های نیازمند می‌رساند تا خنده بر لبان آنان بنشیند و دائم دغدغه این افراد را داشت.

او همچنین در ایامی که بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله هم‌وطنانمان را دچار مشکل و سختی می‌کرد، با کهولت سنی که داشت، لحظه‌ای از پای نمی‌نشت و همراه با دیگر برادران بسیجی در کنار چادری که معمولا برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا می‌شد، حضور داشت.

اگر بخواهیم در خصوص عملکرد بسیجیان مدرسه عشق بنویسیم، قلم قاصر است که بتوان حق مطلب را ادا کرد. به هرحال کربلایی ابراهیم ترکاشوند پس از عمری تلاش و پاسداری از انقلاب و خون شهیدان گران‌قدرمان در تاریخ 14/ 8/ 1400  آخرین صفحه از کتاب زندگی‌اش ورق خورد و با خیالی آسوده به دیدار معبود شتافت.

یادش گرامی باد! 

رزمنده بسیجی – ولی‌الله سلیمانی

اینستاگرام
ای فاش نیوز
سلام
چرا اقدامی برای علت ندادن یارانه به همه جانبازان در حالیکه به همه نیروهای نظامی و انتظامی تعلق گرفته و باید بگیرد نمیکنید. چرا به قاضی زاده هاشمی نمیگویید از بنیاد شهید نامه ای به رئیس جمهور و وزارت تعاون و سازمان هدفمندی یارانه ها با ذکر لیست اسامی تمامی جانبازان عزیز با هر درصدی بزند تا واریز کنند. یعنی بفرمائید یک جانباز یارانه و کمک معیشت نگیرد پس چه کسی باید بگیرد. از این قشر واجب تر داریم. ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi