شناسه خبر : 90108
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز صادرات نفت سنگین ایران به ونزوئلا

ونزوئلا در راستای قرارداد نفتی که در سال گذشته با ایران بسته بود، نفت خام سنگین ایران را برای تغذیه پالایشگاه‌های داخلی وارد می‌کند.

به‌گزارش رویترز، مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد این کشور واردات نفت خام سنگین ایران را برای تغذیه پالایشگاه‌های داخلی آغاز کرده است. این قرارداد توافقی را که در سال گذشته بین ایران و ونزوئلا برای معاملات پایاپای نفتی بسته شده بود گسترش می‌دهد.
 
این دو کشور سال گذشته توافق کردند ونزوئلا میعانات گازی ایران را برای رقیق کردن نفت فوق سنگین خود جهت صادرات وارد کند و در عوض نفت خام این کشور از طریق شرکت نفت ملی ایران منتقل شود.
 
نفت خام سنگین ایران که از نظر کیفیت مشابه نفت خام مسا 30 ونزوئلا است، قرار است برای تغذیه پالایشگاه‌های این کشور مورد استفاده قرار گیرد.
 
طبق قراردادهای همکاری که بین این دو کشور بسته شده، ونزوئلا طی سال‌های اخیر تجهیزاتی برای تعمیر پالایشگاه‌های خود از ایران وارد کرده است. پالایشگاه ال‌پالیتو با ظرفیت پالایش 146 هزار بشکه در روز، فعالیت خود را در این هفته پس‌از تعمیرات گسترده و ارتقا با استفاده از تجهیزات واردشده از ایران آغاز می‌کند.
 
«جواد اوجی» وزیر نفت ایران هفته گذشته برای دیدار با «نیکلاس مادورو» و مذاکره در مورد قراردادهای تجاری به ونزوئلا سفر کرد.
 
 
حداقل 200 هزار بشکه نفت خام سنگین ایران در اواسط آوریل به پالایشگاه کاردون ونزوئلا با ظرفیت 310 هزار بشکه در روز که دومین پالایشگاه بزرگ این کشور است، تحویل داده شد. 400 هزار بشکه دیگر از نفت ایران در این هفته در بندر خوزه‌ ونزوئلا تخلیه خواهد شد.
 
ایران به صادرات میعانات گازی به ونزوئلا ادامه خواهد داد. طبق گزارش شرکت ردیابی نفت‌کش‌های تانکر ترکرز، نفت‌کش ونزوئلایی ماکسیم گورکی قرار است 2 میلیون بشکه میعانات گازی ایران را در بندر خوزه تخلیه کند. نفت‌کش دریا با پرچم ایران هم در آب‌های ونزوئلا منتظر تخلیه بار خود است.
 
این کشور آمریکای جنوبی هنوز هم به درجات سبک‌تر نفت یا محصولات پالایش‌شده برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به درجات نفتی قابل صادرات نیاز دارد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi