شناسه خبر : 90123
پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه چیز درباره وام مسکن ایثارگران در سال جاری

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛
پادکدل به جزئیات پرداخت وام مسکن ایثارگران در سال جدید اشاره و نکاتی را تشریح کرد.

همه چیز درباره وام مسکن ایثارگران در سال جدید

مسکن از جمله نیاز‌های اساسی است که تامین آن نیازمند کمک دولت‌ها و قوانین حمایتی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌های اصلی هر دولت قبل از روی کار آمدن، خانه دار کردن اقشار کم درآمد و فاقد خانه است.

تورم بالا در کشور ما بیش از هر قشر دیگر باعث آسیب دهک‌های پایین جامعه شده و آنان را با رویای خانه دار شدن رو به رو می‌کند که از این میان ایثارگران فاقد مسکن نیز از جمله گروه‌هایی هستند که علاوه بر حمایت‌های دولت باید بر اساس قانون از حمایت نهادهایی چون بنیاد شهید نیز بهره مند شوند. 

هر ساله بنیاد شهید در برنامه حمایتی خود برای خانه دار کردن ایثارگران فاقد مسکن برنامه‌هایی را پیش بینی کرده که از جمله آن اعطای زمین برای ساخت مسکن و پرداخت وام است. تعداد دریافت کنندگان وام را قانون بودجه تعیین می‌کند و افزایش مبلغ وام هر سال براساس تورم تعیین می‌شود. هرچند همواره پیشنهاد بنیاد شهید برای مبلغ وام بیش از مبلغ تعیین شده است، اما در نهایت پس از نظر کمیسیون اقتصادی دولت، باید به تصویب مجلس برسد.

در خصوص تامین مسکن ایثارگران «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگویی با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع مقدس با اشاره به میزان وام مسکن ایثارگران در سال جاری اظهار داشت: ۷۰ هزار نفر می‌توانند از وام بر مبنای سهمیه‌ای که بانک‌های عامل می‌دهند بهره‌مند شوند که سال گذشته ۳۳ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام معرفی شدند.

وی درباره مبلغ وام مسکن ایثارگران نیز گفت: این مبلغ هنوز برای سال ۱۴۰۱ مشخص نشده که امیدواریم تا پایان خرداد مشخص شود.

پاکدل با اشاره به اینکه جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز می‌توانند از وام مسکن بنیاد شهید بهره‌مند شوند، افزود: اعتبارات هر سال معمولا تا پایان تیر سال بعد اعتبار دارد و بعد از آن اعتبارات سال جدید ابلاغ و اجرا می‌شود. امیدواریم پرداخت وام با مبلغ جدید امسال از شهریور انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: سود وام بنیاد شهید چهار درصد بوده و متفاوت از وام‌های دیگر است. نهایت تلاش را می‌کنیم تا افزایش خوبی به مبلغ وام‌ها دهیم، اما در نهایت تصمیم گیرنده هیئت دولت است.

وی در خصوص پیشروی کار پروژه‌ها و تفاهمنامه‌های دوره‌های قبل بنیاد شهید گفت: تفاهمنامه‌های دوره‌های قبل تاریخ خاصی ندارند و ما در دوره جدید و در سفر‌های استانی نیز پیگیر هستیم. با تعهداتی که استانداران داشتند تامین چهار هزار قطعه زمین انجام و به ایثارگران واگذار شد، مابقی نیز در حال پیگیری است و به محض اینکه در استانی زمین‌های فراهم شود برای واگذاری زمین اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام علیکم
بیش از 90% ازجانبازان بزرگوار در دهه های گذشته وام خریدمسکن دریافت کرده اند.
اما بدلیل شرایط نامساعد مالی، صاحبخانه نشده اند!
و بالاجبار امتیاز وام را واگذارکرده اند!
این روش جواب نداده!
اگر تصمیم داریدکه جانبازان صاحبخانه بشوند،، تغییر رویه بدهید.
1_به اندازه قیمت ملک به جانبازان وام دهید.
2_خانه بخرید یا بسازید و به جانبازان تحویل بدهید و قسط بندی کنید.
راه سوم ومنطقی و شدنی را شماپیشنهاد دهید.
زنده وپاینده باد امام خامنه ای عزیز و سایه سر مسلمین جهان...
باسلام
جانبازاعصاب وروان هستم
هنوزخونه ندارم وچراغهای مرگم یکی یکی داره روشن میشه
به بهانه اینکه تحت پوشش بنیادجانبازان هستم وام ودیعه مسکن به من نمی دهند،10 میلیون تومان درسال 83وام مسکن گرفتم وقبل ازاینکه مهلت پرداخت وام تموم بشه تسویه کردم، با300میلیون یا350میلیون وام که اگربه من بدهندتوانایی گرفتن خونه ندارم .
فقط جهت اطلاع نوشتم ناراحت نشین لطفا،هیچ انتظاری ازهیچ مسئولی ندارم، اصلا باورکردنی نیست که جانبازتا الآن خونه دارنشده باشه،یه باررفتم جهت حل یکی ازمشکلاتم به بنیادتهران ، یه مقدارکارمندهای بنیادمسخرم کردندبه قول معروف دستم انداختندکلی هم خندیدندمنم خوشحال شدم که تونستم باعث خوشحالیشون بشم،یکیشون ازپشت میزگفت چرااونجاوایستادی،گفتم چکارکنم کجاوایستم گفتندیه کم برو اونطرف تر پاهات راگذاشتی روی سیم ،نگاه کردم دیدم زیرپام سیم نیست گفتم آقااینجاکه سیم نیست بازکلی خندیدند،خلاصه سرتون رادردنیارم،طوری به من خندیدندکه وقتی ازاونجاخارج شدم یه نگاه کردم به تابلوی اونجا دیدم نوشته بنیادشهیدوامورایثارگران ....... آخه یه آن فکرکردم ساختمون رااشتباه رفتم .
به علت پیچ و خم های اداری زیادی که سر راه وام داشتم نتوانستم از آن استفاده کنم ساختمانم نیمه تمام مانده است ای کاش وام جانبازان به بانک دی داده می شد و با کمترین شرایط
بانک دی؟!
...
سال ۸۵ مبلغ ۱۲ میلیون وام به من دادند کم ترین قیمت خونه سنددار تو ارزونی اون سالها ۵۰ میلیون بود نتونستم بخرم وام رو دادم برادرم خونه خرید تو بریانک که الان یک و نیم میلیارد پولشه الان هم ۳۰۰ میدن خونه میلیاردی سند دار این لطف به جانبازان نیست راه اساسی ساخت تحویل و قسط بندیه تمام
فروردین سال ۱۴۰۰،مبلغ وام مسکن ۱۳۰ میلیون تومان بود و کوچکترین خانه در تهران مثلا۵۸متر، بالای یک میلیارد تومان!!
بنظر شما یا شخص مسئول که کارشناس تعیبن مبلغ وام هستید، آیا میتوان با این وام در سال ۱۴۰۰ به اندازه سرویس بهداشتی خانه ساخت یا خریداری نمود؟ ای مسئول زیربط: اگه دین ندارید، آزاده باشید و با این وام ها با آبروی اسلام بازی نکنید، بخدا قسم اگه اینگونه وام ها را ندید، ثواب کردید. شماها باعث شدید خیلی ها از دین زده شوند... بخدا فیامتی هم هست.
با این روش هیچکس صاحب خونه نمیشه چون این وام پول یک اتاق هم نیست
این پاکدل بیست سال است صندلی تعاون رو ول نمی کنه و هیچ احساس و تلاشی نسبت به ایثارگران نداره کی در این بیست سال صاحب خونه شده یا صاحب شغل . ایثارگران بیچاره مجبورن وامشون رو بفروشن چون نه میشه خونه خرید با این وام و نه با صد میلیون میشه اشتغال ایجاد کرد
با این روش هیچکس صاحب خونه نمیشه چون این وام پول یک اتاق هم نیست
توروخدا خانواده شهدا رواذیت نکنین حقشون این نیس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi