شناسه خبر : 90142
یکشنبه 25 ارديبهشت 1401 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران

نمایندگان دو هفته به وزیر ارتباطات مهلت دادند

طبق قانون، شرکت هایی که واگذار شده است باید قوانین دولتی بر آنها نیز حاکم باشد و چون...

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرایی نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هشدار دادند و خواستار ورود رئیس مجلس به این موضوع شدند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات و فناوری در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حرف وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض نمایندگان در خصوص اجرایی نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت ارتباطات این بود که چون 20درصد از سهام مخابرات به دولت تعلق دارد ایشان موافق این موضوع  است اما بقیه سهام که متعلق به تعاون سپاه است، این سازمان زیر بار این موضوع نمی رود.

نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس یازدهم با اشاره به مصوبه قانونی تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران متذکر شد: حرف ما این بود که اولا قانون گفته است شرکت هایی که واگذار شده است باید قوانین دولتی بر آنها نیز حاکم باشد و چون قانون تبدیل وضعیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و حکومت است باید مخابرات -که 20 درصد آن دولتی است و 18 درصد هم سهام عدالت و متعلق به دولت است- و ستاد اجرایی فرمان امام این موضوع را قبول کنند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس بند 2 ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه شرکت ها باید تبدیل وضعیت کنند. بنا براین وزارت ارتباطات باید ایثارگران و فرزندان آنها را در اسرع وقت تبدیل وضعیت کند. بنابر این 51 درصد از وزارت قبول کرده است و تعاونی سپاه هم قاعدتا بایستی این موضوع را قبول کند.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر نارضایتی نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی از اجرایی نشدن قانون تبدیل وضعیت پس از گذشت مدت‌زمان یک سال متذکر شد: بر این اساس ما برای اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران به وزیر ارتباطات مدت دو هفته مهلت دادیم و اگر ایشان این کار را انجام ندهد استیضاح خواهد شد.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا وزیر ارتباطات قبول کرده است که زیر بار این موضوع برود اظهار داشت: ایشان قول داده است که این کار انجام شود و حتی علاوه بر آن از کارمندان بازنشسته مخابرات که چندی پیش مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند عذرخواهی کند. لذا این دو موضوع که یکی "رسمی شدن قراردادی ها و شرکتی ها" است  و دیگری "عذرخواهی" از کسانی که مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته اند، به وزیر ارتباطات گوشزد شد و اگر این دو کار را انجام ندهد استیضاح خواهد شد.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در پایان تصریح کرد: در جلسه کمیسیون اجتماعی که موضوع آن به بررسی استنکاف شرکت مخابرات و خودداری از اجرای بند (د) تبصره ۲۰ تبدیل وضعیت ایثارگران بود و تعدادی از نیروهای شرکت مخابرات، معاونان وزیر و مدیر عامل شرکت مخابرات نیز حضور داشتند 20 تن از نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند و قریب به اتفاق صحبت های همه آنها این بود که اگر ایشان زیر بار نرود بزودی استیضاح خواهد شد.

*معرفی

اینستاگرام
سلام روز همگی بخیر
بنده فرزند جانباز ۵۰درصد هستم و از سال ۱۳۸۶در مخابرات مشغول کار هستم و هنوز تبدیل وضعیت شامل حالم نشده
و فقط از ما کلی مدارک تحویل گرفتن و از بنیاد شهید و امور ایثارگران بارها معرفی نامه گرفتیم و تحویل اداره مخابرات دادیم و به من اعلام می کنند اصلا به این اداره مدارک نداده ای!؟بعضاً دیده شده مدارک ها را گم می کنن و یا نابود می کنن !!!
خواهشاً یه دلسوزی پیدا بشه به فریاد ما برسه.
و اصلا امنیت شغلی نداریم.
در سال ۸۲ با نامه بنیاد شهید آمدم سرکار ودارای لینسانس مرتبط مخابرات می باشم بجا تبدیل وضعیت دادن به پیمان کار محلی و
و بقیه که پارتی داشتن راحت جابجا کردن اینم از تبدیل وضعیت خانواده ای شهدا..‌
با سلام ایجانب ازسال 1369 با جانبازیم در مخابرات اصفهان مشقول بکار هستم لطفا زودتر تبدیل وضعیت را انجام دهید ممنون
سلام.جناب نوروزی جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاددرکجای قانون وجمهوری اسلامی قراردارند.چراازحقوق جانبازان تبصره یک دفاع نمیکنید؟!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi