شناسه خبر : 90161
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نوجوان آمریکایی در منطقه سیاه‌پوستان حمام خون به راه ‌انداخت

نوجوان 18 ساله و نژادپرست آمریکایی پس از پیاده شدن از خودرو، سلاح اتومات خود را مسلح، و شروع به تیراندازی به هر آن که در مسیرش می‌بیند کرد و در کسری از ثانیه 10 نفر را کُشت. طبق تصاویر منتشر شده که بیشتر به بازی‌های کامپیوتری شبیه است! او به سر برخی مجروحین تیر خلاص می‌زند.
نژادپرستی همراه با آزاد بودن حمل اسلحه، آمریکا را تبدیل به رکورد دار تیراندازی و کشتار دسته جمعی در جهان کرده. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه! و مردم آمریکا روزانه با این سلاح‌ها همدیگر را می‌کشند. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» این کشور اولین رتبه را از نظر میزان مرگ و میر بر اثر جرائم مسلحانه در دنیا دارد. ترکیب «نژادپرستی و وفور اسلحه» در آمریکا را تحت عنوان «تروریسم داخلی» هم می‌شناسند و به گفته مقامات این کشور «مرگبارترین تهدید داخلی برای آمریکا» نیز همین ترکیب ترسناک است. رئیس‌جمهور آمریکا نیز «تروریسم داخلی» را «مرگبارترین تهدید» برای آمریکا می‌داند. جو بایدن در این باره گفته: «نه داعش و نه القاعده بلکه افراد قائل به برتری نژاد سفیدپوست مرگبارترین تهدید برای آمریکا هستند. این ارزیابی من نیست. ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا، هم در دولت دونالد ترامپ و هم در دولت من است.»
فروشگاهی که تبدیل به کشتارگاه شد
در جدیدترین مورد از جنایت‌های مرتبط با گروه‌های نژادپرست در آمریکا تیراندازی یک نوجوان18 ساله با نام «پیتون جندورن» در ایالت نیویورک، منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ نفر شد که بعضی از آنها از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌اند. رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از وقوع تیراندازی کور در شهر «بوفالو» واقع در ایالت نیویورک خبر دادند. پلیس نیویورک می‌گوید شخصی که خودش را «سفید برترپندار» معرفی کرده، در یک سوپرمارکت شروع به تیراندازی کرد. به نوشته رسانه‌های آمریکایی و بر اساس گزارش‌های اولیه، دست‌کم 13 نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند، از جمله چند نفر که از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته‌اند که از این بین 10 نفر کشته شده‌اند. پلیس شهر گفته از فرد بازداشت شده یک تفنگ نیمه خودکار کشف شده است. «ضارب»، این جنایت هولناک را به صورت زنده در شبکه اجتماعی «توییچ» پخش کرده است. به گزارش فارس او یک اظهارنامه آنلاین ۱۰۶ صفحه‌ای نیز در اینترنت آپلود کرده و در آن توضیح داده که انگیزه او به‌نوعی ناشی از یک «فرضیه توطئه» است که نشان می‌دهد نژادهای دیگر در حال گرفتن جای سفیدپوستان هستند.
صحنه آخرالزمانی
در این سند، او می‌گوید که ۱۸ سال دارد و خود را «سفیدبرترپندار» و «یهودی‌ستیز» توصیف می‌کند.یک مقام پلیس «بوفالو» در صحنه تیراندازی به رسانه‌ها گفت: «مانند نگاه کردن یک فیلم ترسناک، با این تفاوت که همه چیز واقعی است! واقعا صحنه‌های آخرالزمانی است!» ساعتی بعد دادستانی ایالت نیویورک اعلام کرد که اف‌بی‌آی با این حادثه به‌عنوان «جنایت متعصبانه» و «افراط گرایی خشن نژادپرستانه» برخورد می‌کند. کاخ سفید نیز اعلام کرده که «جو بایدن» از جزئیات این حادثه مطلع شده و ضمن محکوم کردن آن، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.آرشیو تحقیقات خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نشان می‌دهد که از آغاز سال ۲۰۲۲ تا کنون حداقل ۱۴۰ مورد تیراندازی جمعی در سراسر ایالات متحده رخ داده است.
یک تیراندازی دیگر
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند، در دو تیراندازی در مرکز میلواکی پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت ویسکانسین و نزدیک یک منطقه تفریحی نیز که در آن هزاران نفر در حال تماشای بازی تیم‌های باکس و سلتیکس در مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال کنفرانس شرق بودند، ۲۰ نفر زخمی شدند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi