شناسه خبر : 90195
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رد پای مستخدمان سرویس‌های بیگانه در فتنه‌انگیزی اخیر

بررسی گزارش‌های میدانی و رصد‌های اطلاعاتی، از باز تولید خیانت شبکه فتنه سبز در ابعادی جدید و معطوف به ضربه‌ زدن به معیشت مردم و تولید نارضایتی و موج‌سواری از این طریق به نفع سرویس‌های جاسوسی بیگانه حکایت می‌کند.
طیف مدعی اعتدال و اصلاحات که پس از شکست در فتنه سیاسی در سال 88، آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به مقامات آمریکایی داده بود، با موج‌سواری و ادعای لغو تحریم‌ها، در سال 92 توانست به دولت و سپس مجلس برگردد و به مدت 8 سال، موجب عقبگرد بی‌سابقه اقتصاد کشور شود.
آنها با معطل‌کردن کشور در برجام و تعطیلی تولید داخلی و صادرات، موجب تشدید تورم و رکود شدید و انباشت کسری بودجه و بدهی‌های دولت شدند و سرانجام دولت را با خزانه خالی و دارای کسری‌های شدید تحویل دادند، در حالی که تورم را هم به 60 درصد رسانده بودند.
پس از اخراج از دولت و مجلس در انتخابات، خط دیگری در دستور کار برخی افراطیون عضو این طیف قرار گرفت و آن موج سواری روی نارضایتی‌های ناشی از سوءمدیریت خود بود. از جمله تحریک به تجمع و دامن زدن به مطالبات صنوف مختلف برای افزایش حقوق‌ها و... با وجود اینکه در دولت قبل می‌گفتند خزانه خالی است و تزریق نقدینگی پرحجم از این طریق، به‌ جای تامین معیشت اقشار مختلف، موجب تشدید تورم و فشار اقتصادی بیشتر بر مردم می‌شود. آنها در واقع سعی کردند از چند طریق و با کمک اتاق جنگ اقتصادی و اطلاعاتی دشمن، دولت را از چند جهت تحت فشار عملیات گاز انبری قرار دهند.
در این میان بازداشت دو تبعه فرانسوی از سوی وزارت اطلاعات و همچنین دو مهره مزدور بیگانه که در پوشش‌های صنفی فعالیت می‌کردند، پرده از برخی ابعاد نقشه سرویس‌های بیگانه برمی‌دارد.
در روزهای اخیر مقارن و با تحریک چند راننده اتوبوس بی‌آرتی برای اعتصاب و عدم جابه‌جایی مسافران در مسیر‌های طولانی غرب- شرق و جنوب- شمال تهران که می‌توانست موجب رنج و نارضایتی مردم شود، دو تبعه فرانسه هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی بازداشت شدند. آنها در پوشش گردشگر به مدت ده روز در ایران حضور یافته بودند. اما سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه بود که به همراه همسرش به تهران آمده و با برخی عناصر فعال در حوزه‌های براندازی و نافرمانی مدنی ارتباط گرفته بود. براساس گزارش وزارت اطلاعات؛ دو نفر اروپایی مورد بحث با هدف ساماندهی و سوءاستفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و تغییر آن به آشوب و بی‌ثباتی و اغتشاش وارد کشور شده بودند.
در همین حال و همزمان، رضا شهابی که چند سال است به همراه برخی افراد دیگر و با هدایت برخی سرویس‌های بیگانه، در حوزه کارگران شرکت واحد فعالیت و یارگیری می‌کند، بازداشت شد. او مدتی قبل، به فرانسه انتقال یافته و در پوشش شرکت کنگره س‌ژ‌ت در شهر دیژون، به فرانسه منتقل شده و برخی آموزش‌ها و ارتباطات را دریافت کرده بود. شهابی سفری هم به ‌ترکیه داشت. در کنار شهابی، زنی به نام مریم اسدالهی معروف به انیشا هم به اتهام ارتباط و همکاری با تیم برانداز خارجی بازداشت شده است. فرد دیگری که به اتهام ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی توسط مراجع ذی‌صلاح بازداشت شده، سعید مدنی، از عناصر مرکزیت گروهک موسوم به ملی مذهبی است.
برخی اعضای مرکزیت این گروهک (تقی رحمانی، رضا علیجانی و...)، به همراه برخی مشاوران میرحسین موسوی در فتنه سبز، پس از فرار از ایران در پاریس مستقر شده و در کنار سازمان ‌تروریستی منافقین، زیر چتر سرویس جاسوسی فرانسه که هماهنگ با سرویس‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه عمل می‌کند، قرار گرفتند.
پاریس از سال 1388(فتنه سبز) به بعد، مشخصا تبدیل به بارانداز و‌ ترمینال فعالیت دو طیف فراری شامل «اصلاح‌طلبان افراطی» و طیف «گروهک ملی - مذهبی» شد که ذیل عنوان شورای هماهنگی سبز دور هم جمع شدند؛ از اردشیر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی، تقی رحمانی و رضاعلیجانی و مرتضی کاظمیان و فرزانه روستایی (عضو شورای سردبیری برخی نشریات زنجیره‌ای مانند شرق بگیرید، تا برخی روحانی‌نماهای نزدیک به باند مهدی هاشمی معدوم و بیت منتظری در قم، و همچنین برخی روزنامه‌نگاران فراری که در سایت‌هایی مانند روز آنلاین و سپس زیتون به اتفاق برخی سلطنت‌طلبان و چپ‌های سابق گرد هم آمدند.
نکته مهم دیگر، اداره کانال آمدنیوز (به‌عنوان ‌ترمینال ارتباطی منافقین داخلی با جریان معارض مقیم خارج) توسط یکی از عناصر معدوم است. روح‌الله زم نیز پیش از بازداشت و انتقال به ایران، در پاریس و تحت حفاظت امنیتی شدید نیروهای امنیتی فرانسه فعالیت می‌کرد. آمدنیوز یکی از ترمینال‌های فعال در فتنه دی 96 و آبان 98 بود. او سال 97 در گفت‌و‌گو با یک شبکه ضدانقلاب، پروژه برآمده از تحلیل کارفرمایان امنیتی خود را بازگو کرد که همچنان درباره ارزیابی خسارت‌های دامنه‌دار مدیریت غربگرا، قابل تأمل است: «ما در انتخابات 96 تحلیل داشتیم. این‌جور نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌‌طلبیم یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌‌تر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما براساس تحلیل امنیتی... (مجری: می‌شود این‌طور تعبیر کرد که شما خواستید روحانی بیاید، تضاد درونی حاکمیت و عدم تدبیر و مدیریت روحانی، سبب این بشود که مردم معترض شوند؟ تدبیر شما این بود؟) ... ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت‌سر فردی مثل روحانی. کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید».
یادآور می‌شود وزیر وقت اطلاعات، ۲۴ تیر ۹۶ در کرمانشاه گفته بود
«امروز همزمان با ناتوی فرهنگی و نظامی، با ناتوی اطلاعاتی مواجهیم». این در واقع‌ اشاره به اتاق عملیات مشترک سیا، ‌ام‌آی‌سیکس، موساد و سرویس جاسوسی فرانسه (DGSE) دارد. به همین دلیل هم هست که اخیرا، همزمان با صدور اجازه تجمع بقایای فسیل سازمان ‌تروریستی منافقین در مقابل کاخ سفید، شاهد سفر دزدانه مایک پمپئو (وزیر خارجه سابق) و رئیس اسبق سیا به کمپ ‌تروریست‌ها در آلبانی بودیم.
گفتنی است چند سال قبل هم دو دیپلمات انگلیسی و فرانسوی به هنگام تصویر‌برداری از برخی مراکز مهم نظامی و امنیتی مرزی در کردستان بازداشت شدند. «سباستین سورن» دبیر دوم سفارت انگلیس (مرد) و «شارلوت لوپز» رایزن سیاسی سفارت فرانسه در تهران (زن)، مشترکا با یک خودرو در منطقه مرزی کردستان از مراکز حساس فیلم‌برداری می‌کردند. در آن زمان، فرانسوا- سنمو (مدیر بخش اطلاعات سازمان جاسوسی فرانسه) سفیر فرانسه در تهران شده بود.
بازداشت سفیر انگلیس به هنگام تحریک به اغتشاش در سال 98 در تهران و اعترافات حسین رسام(عضو و رابط سفارت انگلیس) هم از جمله شواهدی است که از نقش‌آفرینی همیشگی برخی دیپلمات‌های بیگانه در نوع فتنه‌انگیزی‌ها حکایت می‌کند. حسین رسام در دادگاه بازداشتی‌های آشوب 88 خبر داده بود «من در طول 5 سال اخیر، 130 نفر و طی یک سال اخیر 50 نفر را جذب سفارت کردم و از طریق قرارهای ملاقات که با آنها در رستوران‌ها و کافی‌ شاپ‌ها می‌ گذاشتم، اطلاعات مورد نیاز را کسب می‌ کردم. کسانی چون [... و ... و ...]، مرتبطین مهم من بودند. ما همچنین از طریق بخش صدور ویزا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و ارتباط‌گیری با افراد مستعد می‌ کردیم».
برخی از این افراد اخیرا در شب نامه‌ای که امضای برخی عناصر فراری خارج‌نشین همپای آن دیده می‌شود، مدعی نگرانی برای فشار گرانی به مردم شده و خواستار خویشتنداری نظام در مقابل تجمعات اعتراضی شده‌اند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi