شناسه خبر : 90198
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس :

منعی برای واردات خودرو جانبازان وجود ندارد

ان‌شاءالله بنیاد شهید بعد از آنکه دولت آیین نامه واردات خودرو را اعلام کرد، در جهت استیفای حقوق جامعه ایثارگری از این ظرفیت قانونی استفاده کند....

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که با موافقت و همراهی مجمع تشخیص مصلحت محدودیتی برای ورود خودرو ایثارگران وجود ندارد، از تکمیل فرایند تدوین آئیین‌نامه واردات خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز حجت الاسلام حسینی‌کیا، نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به تهیه و تدوین آیین نامه واردات خودرو از سوی دولت اظهار داشت:
بعد از اصلاح ماده ۴ ساماندهی بازار خودرو در مجمع تشخیص مصلحت، دولت در حال تهیه و تدوین آیین نامه آن است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری، مجلس به دولت اجازه واردات خودرو را داده است وی اضافه کرد بر اساس قانون، مصوبه‌ای که در مجمع به دولت اجازه واردات خودرو را داده بدون حد است و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس یازدهم خاطرنشان کرد بر این اساس دولت می‌تواند بیشتر از عدد ۵۰ هزار که برای آن لحاظ شده به دلخواه خود وارد کند؛ منتها نکته‌ای که وجود دارد این است که بر اساس قانون، در مقابل صادرات قطعات خودرو، خدمات فنی و مهندسی و صادرات خودرو و صنایع نیرو محرکه و ارزی که منشاء آن مشخص است می توان خودرو به کشور وارد کرد. قاعدتاً بر اساس قوانین بالا دستی که وجود دارد جانبازان ایثارگران و رزمندگان نیز پس از آزاد شدن ورود خودرو به داخل کشور می‌توانند از این مصوبه قانونی در جهت رفع نیاز خود استفاده کنند.

نماینده ایثارگر سنقر کلیایی در مجلس یازدهم متذکر شد: این واردات برای جامعه ایثارگری در چارچوب سقفی که دولت اجازه واردات به آن داده است می تواند باشد. این موضوع شامل رنج قیمت خودرو که دولت مشخص می کند می باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تلاش کرد که ان‌شاءالله بنیاد شهید بعد از آنکه دولت آیین نامه واردات خودرو را اعلام کرد، در جهت استیفای حقوق جامعه ایثارگری از این ظرفیت قانونی استفاده کند.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس در خصوص نقش مجلس در کمک به جامعه ایثارگری به منظور واگذاری خودرو به جانبازان اظهار داشت: مجلس با پیگیری های مداوم برای تصویب و اجرای قانون واردات خودرو و واگذاری آن به جانبازان اقدامات خود را انجام داده است و ان شاءالله این مصوبه سرانجام خوبی برای ایثارگران عزیز داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد مسلماً واردات خودروهای خارجی در شرایط فعلی ‌می‌تواند در شکستن قیمت های کاذب و حباب قیمت بسیار تاثیرگذار باشد و آن را کاهش دهد. بنابراین بزرگترین اثر واردات خودرو خارجی به کشور در حال حاضر می تواند خروج بازار از تک‌صدایی و شکستن انحصار باشد. در این صورت است که می‌توان انتظار داشت خودروسازان داخلی به سمت کیفیت محوری تمایل پیدا کنند.

اینستاگرام
سلام علیکم
منتظریم.
منتظر امتیازات خوب...
حدأقل ارز ارزان...
یا...
متشکریم.
ممنونیم اگه عملی بشه ولی بعیده عملیش کنن...
شاید این جمعه بیاید شاید...
تشکررر
امیداست باهمت دولت وتدبیرمجلس ومداومت همه جانبه بنیادشهید این امرمیسرگرددوجانبازان صاحب خودروئی مناسب وضعیت جسمی نامبردگان گردند وباخیال راحت مسیرراه روبدون دغدغه بروند
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای حسینی کیا، جناب آقای حسینی کیا همین فرمایشتان راسال قبل گفتین بازمجددا همان سخنان بازهمان بی اعتنایی بازهمان جانبازان رابه بازی گرفته اید جناب حسینی کیا حال که توانش راندارید لااقل رسانه ای نکرده باشدکه ازهجمه مردم دور بمانیم، جناب حسینی کیا مارا بخیر شما امیدی نیست مرحمت فرمایید شرمرسانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi