شناسه خبر : 90340
چهارشنبه 04 خرداد 1401 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید از فاتحان خرمشهر تجلیل کرد

در پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران و به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد، در چهلمین سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس، از فاتحان خرمشهر تجلیل به عمل آمد...

فاش نیوز - به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد و در چهلمین سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران و فاتحان خرمشهر با حضور رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران و به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد، در چهلمین سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس، از فاتحان خرمشهر تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که با حضور قاضی زاده هاشمی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، حجت السلام صالحی، رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، محمود پاکدل، معاون تعاون بنیادشهید، اصحاب کریمی،7 رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، حجت‌الله امانی، مسوول مجموعه توانبخشی ایثار، جانباز داوود حیدری، مسوول مجموعه فرهنگی ورزشی بقیةالله و تعدادی از فاتحان و خانواده معظم شهدای فتح خرمشهر صبح دیروز در دهکده نشاط ولیعصر (عج)  برگزارشد.
رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ابتدای مراسم با اشاره به فرمایشات تاریخی امام خمینی(ره) که  «خرمشهر را خدا آزاد کرد» به تفسیر این جمله  پرداخت و گفت: برخی تصور می کنند که با این فرموده امام (ره) یعنی رزمندگان ما هیچ نقشی نداشته اند و ایثار معنا ندارد. بلکه معنای آن این است که خداوند رزمندگان را با دست خالی در میدان نبرد یاری کرد؛ چرا که در دوران جنگ، دشمن کاملا مسلح بود و ابزارهای مختلف جنگ را داشت و حتی از مشاوران روسی استفاده کرده بود تا جایی که صدام گفته بود اگربتوانید خرمشهر را پس بگیرید من کلید بصره را به شما می دهم. یعنی دشمن نسبت به فتح خرمشهر اینقدر مطمین بود. اما رزمندگان ما نه تنها با یاری خداوند متعال بر دشمن پیروز شدند بلکه خرمشهررا هم فتح کردند.
وی در ادامه گفت: خدا نشان داد با دستان خالی هم می توان با توکل بر او پیروز شد. اگر توکل کنی و در مسیر خدا قدم برداری هیچ بن‌بستی وجود نخواهد داشت.
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "خرمشهرها در پیش است" نیز بیان داشت: کشور توسط دشمنان اسلام مین‌گذاری شده. خرمشهرها، یعنی وطن ما که در کمین دشمن است. گاهی دشمن فرهنگ، آموزش و پرورش، اقتصاد، امنیت و سیاست را نشانه می‌گیرد و امروز خرمشهرها باید به دست رزمندگان فتح شود.
حجت الاسلام صالحی، رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری نیز درباره این حماسه بزرگ اظهارداشت: خرمشهر یعنی نشان مقاومت، صبوری، ایثارگری، وفا و سرسپردن در مسیر. و این روز که به عنوان زیباترین جلوه های خداوند، روز ملی مقاومت و پیروزی و ایثار است به روز ملی نامگذاری شده است. اینکه ما هرساله دورهم جمع  شویم وصرفا یک روز را گرامی بداریم، این کفایت نمی کند.
وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "خرمشهرها در پیش است" این جنگ نظامی نیست اما سختی ها نیاز به جانفشانی های بیشتری دارد. به فرموده امام خمینی "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزشهاست" اگر این دوجمله را کنار هم قرار بدهیم معنایش این است که هر روز ما باید آمادگی برای پیشبرد عرصه های نظام و اهداف جمهوری اسلامی باشد.
صالحی در پایان سخنان خود متذکرشد: کتاب سترگ سوم خرداد مملو از حماسه مردمانی است که دین خود را ادا کردند و امروز مسولینی که با همین ادعای به هم پیوسته، برای خدمت به جانبازان و خانواده های شهدا آماده شده اند، دین خود را ادا نمایند. زیبنده هیچ خانواده شهیدی نیست که پشت درب مسوول ومدیری انتظار بکشد.
پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران با اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط تعدادی از دهه نودی ها برگزار و با تجلیل از فاتحان خرمشهر به کار خود پایان داد.

 
عکاس: سید سعیدرضا رضوی از ایثار
اینستاگرام
با سلام . چگونه مراسم فاتحان خرمشهر سازماندهی شد که ما بی خبر بودیم .
با سلام چگونه مراسم فاتحان خرمشهر سازماندهی شد که ما بی خبریم
آقا سید این مراسم مخصوص در دونه ها بود درشهر ها نیز انشآلله بعد مرگ ما اجرا میکنند درتمام شهرها اصلا جنگ یادشان نمیاد و نمی دانند تقی به توق خورده چون تازه به دوران رسیده اند سنشان اقتضآ نمیده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi