شناسه خبر : 90406
یکشنبه 08 خرداد 1401 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل خانه‌های دارای ۳ شهید و سرداران شهید به خانه موزه

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران از تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه موزه در شهر تهران خبر داد.

   فاش نیوز- مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران از تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه موزه در شهر تهران خبر داد.

تبدیل خانه‌های دارای۳ شهید وسرداران شهید به خانه موزهبه گزارش فاش نیوز، محمد مؤیدی مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران از تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه‌موزه در شهر تهران خبر داد.

مؤیدی در نشست با ایثارگران با بیان اینکه در کنار حفظ میراث ملی و تاریخی، حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز اهمیت دارد، اظهار داشت: همانطور که مرمت و حفاظت از خانه مشاهیری همچون سیمین و جلال، اخوان ثالث و... برای بهره‌برداری آیندگان ارزشمند است، توجه به خانه‌هایی که سه شهید و بیشتر برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کرده‌اند نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در این خصوص در تلاش هستیم با تعامل با مناطق ۲۲ گانه ضمن شناسایی خانه‌های دارای سه شهید و سرداران شهید، آن‌هایی را که توسط شهرداری تهران تملک شده‌اند، به خانه‌موزه شهدا تبدیل کنیم. بر این اساس جهت اجرای این طرح امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق چهار و هشت در گام نخست دو خانه شهید را که توسط این مناطق تملک شده، در اولویت اقدام قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران درمورد بهسازی مقبرةالشهدا گفت: رسیدگی به وضعیت قبور شهدای گمنام از دیگر تلاش‌های این شرکت است که در این راستا بررسی بهسازی مقبرةالشهدای گمنام کهف‌الشهدا در دستور کار قرار دارد.

مویدی با بیان این موضوع که امیدواریم بتوان به سمتی پیش رفت که شرکت توسعه به عنوان یکی از متولیان اصلی حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی در شهرداری تهران، در جهت حفظ جلوه گاه‌های فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلابی اقدامات شایسته‌ای را داشته باشد، اظهار داشت: شناسایی مدارس شهر تهران که بالای ۲۰ شهید دانش آموز را تقدیم کشور کرده‌اند نیز در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر سه مدرسه که بالای ۱۰۰ شهید دانش آموز داشته‌اند به طور ویژه در حال بررسی هستند که پس از آن برنامه ویژه‌ای برایشان تدارک دیده خواهد شد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi