شناسه خبر : 90668
شنبه 21 خرداد 1401 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بلیط نیم بهای هواپیما برای جانبازان را از کجا بخریم؟

بلیط نیم بهای هواپیما برای جانبازان را از کجا بخریم؟

جانبازان می توانند با مراجعه به مراکز تفریحی، خدماتی و گردشگری مانند سینما با ارائه کارت شناسایی از تخفیف های آن بهره مند شوند.

خانواده شهدا و به ویژه جانبازان دفاع مقدس، بخشی از جامعه ایران را تشکیل داده اند که خدمات متنوعی را در بخش های مختلف خدماتی دریافت می کنند. یکی از این خدمات مربوط به بلیط هواپیما و قطار است که با تخفیف بالایی در اختیار جانبازان قرار می گیرد.

تخفیف بلیط هواپیما برای جانبازان به درصد جانبازی آن ها بستگی دارد. حداقل میزان جانبازی برای دریافت این تخفیف ها، 25 درصد است. تنها جانبازان 25 درصد و بالاتر، به همراه آزادگان و خانواده های جانبازان و شاهد با 70 درصد جانبازی می توانند بلیط هواپیما و قطار را با تخفیف بالایی رزرو کنند. تخفیف بلیط پرواز تنها برای جانبازان نبوده و بلیط نیم بها هواپیما برای کودکان نیز قابل رزرو است، به طوریکه برای کودکان 2 تا 12 سال حدود 20 الی 70 درصد هزینه بزرگسالان دریافت می شود.

به منظور دریافت بلیط هواپیما با تخفیف، مسافران جانباز می توانند به صورت حضوری به آژانس های مسافرتی مراجعه کنند. علاوه بر این امکان رزرو اینترنتی بلیط پرواز نیز برای آن ها فراهم شده است. بدین منظور باید به سایت شرکت های هواپیمایی مربوطه مراجعه کرده و بلیط هواپیما را خریداری کنند. این تخفیف ها به ویژه در مسیرهای پرتردد مانند پروازهای مشهد تهران یا بالعکس که قیمت بلیط در آن ها کمی بیشتر است، تاثیر زیادی دارد.

همچنین در مسیر پرواز تهران مشهد و بالعکس، بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری توسط شرکت های چارتر کننده ارائه می شود. با توجه به اینکه جانبازان بلیط ها را مستقیما از ایرلاین تهیه می کنند، نمی توانند بلیط لحظه آخری مشهد به تهران را رزرو کنند. خرید بلیط هواپیما ارزان تهران مشهد به صورت اینترنتی از سایت ایرلاین های ایران ایر و آسمان امکان پذیر است که در ادامه بررسی شده است.

هزینه بلیط هواپیما برای جانبازان

هزینه بلیط هواپیما برای جانبازان 25 الی 70 درصد، حدود 50 درصد قیمت نهایی بلیط است. این تخفیف تنها برای هواپیما نبوده و در تهیه بلیط قطار نیز از این تخفیف ها بهره مند می شوند که با مراجعه به سایت رجا امکان پذیر است. علاوه بر این مشمولان این طرح نیازی به پرداخت هزینه برای اتوبوس شهری و مترو ندارند. برای پروازهای خارجی استفاده از این تخفیف ها دارای محدودیت بوده و جانبازان می توانند تنها یک بار در سال با دریافت معرفی نامه بنیاد شهید، از این پروازها استفاده کنند.

هزینه بلیط هواپیما برای جانبازان

طبق بخش نامه های صادر شده تخفیف بلیط هواپیما برای جانبازان زیر 25 درصد وجود نداشته و باید با نرخ مصوب بلیط خود را تهیه کنند. با این وجود این افراد نیز می توانند از تخفیف های دیگر استفاده کنند. یکی از این تخفیف ها بلیط چارتر است که توسط شرکت های چارتر کننده ارائه شده اند. این بلیط ها و بلیط های لحظه آخری که در ساعاتی قبل از پرواز قابل رزرو هستند، در روزهای خلوت سال قیمت پایین تری نسبت به بلیط های دیگر دارند.

خرید بلیط هواپیما آسمان برای خانواده شهدا

طبق مصوبه ای که در شهریور سال 1397 توسط محمد پازشی، سرپرست اداره کل فروش مسافر، منتشر شد به منظور ارتقای تسهیلات و تکریم خانواده شهدا، سامانه رزرواسیون بلیط اینترنتی تخفیف دار ویژه جانبازان در شبکه پروازهای داخلی ایرلاین آسمان راه اندازی شد. به همین دلیل از مهر 1397، صدور بلیط هواپیما تخفیف دار برای کلاس های پروازی "O" صرفا با مراجعه به سایت ایرلاین آسمان انجام می گردد. بدین منظور جانبازان باید هنگام رزرو بلیط گزینه تخفیف ایثارگران را انتخاب کرده و مشخصات خود را وارد کنند.

ایرلاین آسمان جزء شرکت های هواپیمایی معتبر ایران بوده که پروازهای متعددی به شهرهای مختلف ایران مانند مشهد و تهران دارد. این ایرلاین خدمات ویژه مسافران جانباز دارد و در طول پرواز با در اختیار گذاشتن امکانات مختلف، پروازی آسوده را برای آن ها فراهم می کند.

خرید بلیط هواپیما جانبازان

خرید بلیط هواپیما هما برای جانبازان

ایرلاین دیگری که خدمات مربوط به فروش بلیط نیم بها برای جانبازان را ارائه می دهد، ایران ایر است. طبق مصوبه ابلاغی توسط شرکت هما در بهمن 1396، خانواده های شهدا و جانبازان می توانند با مراجعه به وب سایت این شرکت، بلیط هواپیما را با 50 درصد تخفیف تهیه کنند. بدین منظور پس از ورود به سایت ایران ایر و ثبت نام، هنگام خرید بلیط، باید گزینه ایثارگر را فعال کنید.

خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین به صورت حضوری نیز امکان پذیر است و مسافران می توانند با مراجعه به نمایندگی های این ایرلاین و با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی نامه بنیاد شهید، بلیط خود را با 50 درصد تخفیف خریداری کنند.

بلیط هواپیما برای جانباز را از کدام ایرلاین بخریم؟

قیمت نیم بها بلیط هواپیما برای جانبازان جزء خدماتی است که تنها ایرلاین های آسمان و ایران ایر آن را ارائه می دهند. با این وجود در تهیه بلیط هواپیما بهتر است ایرلاینی که بهتر است را انتخاب کنید. ایران ایر یکی از قدیمی ترین ایرلاین های ایران بوده که دارای ناوگان هوایی متنوع بوده و خدمات آن در طول پرواز، منحصر به فرد است.

سفر جانبازان با هواپیما

علاوه بر این با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر به بیشتر شهرهای داخلی و خارجی پرواز دارد، جانبازان می توانند برای سفر به شهرهای مختلف به این شرکت اعتماد کنند. همچنین ناوگان هوایی این ایرلاین، دارای هواپیماهای به روز و جدیدتری بوده که موجب ارتقاء کیفیت و امنیت پروازها می شود.

منبع: خبر آنلاین
اینستاگرام
سلام طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و فرمان امام خمینی ره تمام ایرلاین ها باید این تخفیف را انجام بدهند حالا عمل نمی شود چرا نمیدانم؟
با سلام بهر حال ما هم برا این مملکت نیت دفاع وخدمت داشتیم و این دور از انصاف است که اینقدر فرق با درصد بزارین
برای تهیه بلیت نیم بها از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) با مراجعه به وب سایت به آدرس
https://ebooking.iranair.comمراجعه کنید وانتخاب گزینه تخفیف بلیت تهیه وفقط موقع سوارشدن کارت جانبازی لازم است
من ک ۱۰ درصدیم ولی اگر ۷۰ درصدی هم بودم توان پرداخت ۵۰ درصد هم نداشتم
ولی در کل نیت جانباز مهمه ک وقت جنگ انتخاب نکرده چند درصد باشه..... وقت انصافه مسئولین بفکر زیر ۲۵ درصدی ها هم باشید...هر چند مسئولی وقت نمیگذاره بیاد اینجا درد و دل ماها رو بخونه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi