شناسه خبر : 90716
دوشنبه 23 خرداد 1401 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیرو قطعنامه ضدایرانی شورای حکام سازمان انرژی اتمی

تله برجامی غربی‌ها و غرب‌زدگان داخلی، ضربه ها و ضربه گیرها

درحالی‌که عنوان برجام؛ برنامه جامع اقدام مشترک است، بر اساس اعتراف دیرهنگام رئیس‌جمهور سابق، مشخص شد طی این سال‌ها ایران تنها طرفی است که هزینه پرداخته است و به‌عبارت‌دیگر تا کنون برجام یک طرفه بوده...

فاش نیوز - سناریوی غربی ها در دیکته برجامی که دولت تدبیر و امید رونویسی و امضا کرد و خسارات زیان‌باری که بر کشور وارد شد؛ ضربه هایی که زد و ضربه گیرهایی که باید انجام داد؛ تا از شر دائمی آن رها شد.

 

 سناریوی کثیف اجرا شده؛ حقایقی که طی مدت مذاکرات برجام رخ داد:

  1. 7 سال و نیم تعریف و تمجیدهای فراوان و افراطی روحانی از برجام (آفتاب تابان، توافق بزرگ، نعمت بزرگ خدا، بارش ابر، .....)
  2. قول‌هایی (دروغ های برجامی) که هیچ‌گاه محقق نشد (هزاران ال‌سی در بانک‌های مختلف دنیا باز شده، تحریم رفت، طومار تحریم درهم پیچیده شد،.....)
  3. توهین های ناشایست و بددهانی‌های مکرر روحانی نسبت به منتقدین دلسوز کشور (بزدل، به جهنم برید، ترسو، حسود؛ کم سواد، بی عقل، بدون شناسنامه، بی فرهنگ؛ دروغ‌گو، هوچی باز، خطای دید، متوهم، دین نشناس، لرزان، دروغ پراکن، افراطی، کاسبان تحریم، بی عقل، بد دهن، بدگمان، بد بین، کودک، فحاش، انقلابی نما، منقلی، بی عقل، دروغ گو، هووهای برجام و.... و ....)
  4. اعتماد کامل حسن روحانی و ظریف به امریکا و غرب (قدم زنی ها، دست دادن ها؛ خنده های مکرر با جنایتکاران جنگی دنیا و قاتل شهید حاج قاسم سلیمانی) و پیاده سازی دیکته های آنان و بی توجهی به هشدارهای دلسوزان وطنی و منتقدان برجام
  5. تیترهای پرهیاهوی روزنامه های زنجیره ای و دروغگویی به ملت ایران؛ مانند تیتر روزنامه شرق "امضای کری تضمین است" (شرق؛ اول دی‌ماه سال 94) با برداشتی از صحبت‌های عباس عراقچی که باخوش‌خیالی کاذب گفته بود: «این یک نامه معمولی نیست. در روابط بین الملل، نامه دو نفر، تعهدآور است که یکی نامه رئیس دولت است و دیگری نامه وزیر امور خارجه. این نامه، امضای وزیر خارجه آمریکا را دارد و اجرای موفق برجام را تضمین کرده است»
  6. وارونه نمایی حقایق تلخ برجام در انتشار مجموعه ۶جلدی کتاب «راز سر به مهر» درخصوص مذاکرات برجام، با گردآوری سید علی موچانی و به نویسندگی محمدجواد ظریف، علی اکبر صالحی، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی.
  7. و......

بلاهایی که برجام برسر ملت ایران آورد:

  1. عدم رعایت شروط منطقی و مصرح رهبرانقلاب اسلامی در هنگام تایید مشروط ایشان از سوی دولت حسن روحانی
  2. خروج یکطرفه امریکا از برجام بعد از دوشیدن گاو شیرده روحانی و ظریف
  3. خسارت های سنگین در صنعت هسته ای کشور
  4. تورم های چندین برابری و مشکلات معیشتی برای مردم ناشی از سو مدیریت دولت قبلی
  5. اعتراف دیر هنگام حسن روحانی؛ حسن روحانی در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ در دیدار "سایمون کاوونی" وزیر امور خارجه ایرلند چنین گفت: "جمهوری اسلامی ایران متعهد به برجام و حفظ آن بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته است اما این وضع نمی‌تواند به همین شکل تداوم یابد و برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است." (پایگاه وزارت خارجه ج. ا. ا)
  6. اعتراف تلخ ظریف: وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم طی اظهاراتی در یک شبکه اجتماعی گفت: من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ی "تعلیق" وجود ندارد. اشتباه از من بود. چهار بار کلمه‌ی "تعلیق" در برجام وجود دارد. ( فارس، ۱۴۰۰-۷-۱۵)
  7. خسارت محض براساس بیان رهبر انقلاب (پایگاه اطلاع رسانی امام خامنه ای ؛ 1- 1- 1395)
  8. ترسوهای بزدلی که پیشاپیش صنعت هسته ای کشور را نابود کردتد و برجامی را تحمیل کردند که در هرصورت در آن سیستم ماشه علیه ایران قرار دارد!
  9. قطعنامه ضدایرانی تهیه شده از سوی جنایتکاران جنگی دنیا (آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا) در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ به جهت زیاده خواهی ها و توهم غربی ها در امتیازات و وعده های مفت داده شده توسط روحانی و ظریف برای تحت فشار قرار دادن ایران جهت تن دادن به خواسته های نامشروع آنان به بهانه عنوان شده عدم همکاری با آژانس انرژی اتمی؛ علیرغم سیاست های اصولی بکارگرفته شده دولت سیزدهم، در ۱۸ خرداد 1401  تصویب شد.
  10. و مسایل محتمل دیگر...

سخن پایانی:

خدا را شکر که عمر دولت بی تدبیر و امید به غرب به سر آمد و فرصت نکردند رویاهای برجام های بعدی دشمن را دنبال کنند و کشور را دو دستی تحویل دشمن بدهند و با استقرار دولت انقلابی آیت الله رئیسی بسیاری از بحران های ناشی از سو مدیریت دولت قبل و بخصوص بیماری هاری غرب در برجام کنترل شد.

درحالی‌که عنوان برجام؛ برنامه جامع اقدام مشترک است، بر اساس اعتراف دیرهنگام رئیس‌جمهور سابق، مشخص شد طی این سال‌ها ایران تنها طرفی است که هزینه پرداخته است و به‌عبارت‌دیگر تا کنون برجام یک طرفه بوده است نه اقدام مشترک؛ و این اعتراف متاسفانه مبین این است که برجام علاوه بر خساراتی که به بار آورده و هزینه‌هایی برای آن پرداخت‌شده، به هیچ وجه منافع ملی را تأمین نکرده است.

برجام قراردادی است که مانند استخوان در گلوی ایران عزیز قرارگرفته است؛ که نه می توان آن را فرو داد و نه بیرون کشید. تا سال های متمادی بایستی چوب بی تدبیری های دولت روحانی را خورد؛ بدون اینکه بتوان از امتیازات نقد داده شده و وعده های نسیه ستانده شده آن بهره برد؛ بدون امکان استفاده از آب‌نبات چوبی های نشان داده شده و اثبات کرمو بودن گلابی های آن!

امید بستن به رفع تحریم‌ها خطاست و با شوک های اقتصادی سه چهار سال اخیر بر کشور و مردم، میتوان با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی آثار تحریم را خنثی کرد و سبب شکوفایی اقتصادی گردید. کشورمان برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان بایستی مسیری را برگزیند که اساسا ابزار و امکان تحریم را از دست آمریکای بدعهد بگیرد.

گرچه قطع‌نامه دیروز انتقادی بوده و باعث ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای به اصطلاح امنیت نمی شود، لیکن با توجه به خلف وعده های امریکا و غربی ها، علیرغم امتیازات فراوان داده شده توسط حسن روحانی و ظریف به آنان، و علیرغم نظارت های شدید و تایید همکاری کامل و فراپادمانی ایران با آژانس انرژی اتمی، مجددا ثابت شد که چالش هسته‌ای فقط یک بهانه برای غربی ها جهت تحمیل خواسته های نامشروع آنان بوده و بی پایان است. لذا ضرورت دارد ایران پاسخ های دردناکی را به آنان بدهد؛ که علاوه بر قطع نظارت های فراپادمانی، گزینه پیش روی ایران برای کندن این غده سرطانی، شیمی‌درمانی و سوزاندن ریشه آن (سوءاستفاده ار ماده 10 ان پی تی [1]) و گرفتن این بهانه از دست دشمن، تهدید و سپس خروج از معاهده ان پی تی را عملی سازیم.

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی


[1]  ( پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای  Non-Proliferation Treaty )

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi