شناسه خبر : 90796
شنبه 28 خرداد 1401 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳ شهید و ۷۸ زخمی در درگیری‌های خونین فلسطین

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از بخش شرقی شهر جنین وارد شده خودروی حامل سه جوان فلسطینی را به رگبار بستند که بر اثر آن این سه جوان در دم به شهادت رسیدند...

شهادت ۳ مبارز فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین/ حماس: این جنایت بزدلانه بی‌پاسخ نمی‌ماند

 

شهادت 3 مبارز فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین/ حماس: این جنایت بزدلانه بی پاسخ نمی‌ماند

منابع خبری بامداد جمعه از شهادت سه مبارز فلسطینی و زخمی شدن هشت نفر دیگر در تیراندازی نظامیان اشغالگر در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

منابع محلی فلسطینی اعلام کردند این سه مبارز فلسطینی صبح امروز در  تیراندازی نظامیان صهیونیست به‌سمت خودروی آنها به شهادت رسیدند.

منابع محلی اعلام کردند که گروهی از نظامیان اسرائیلی به شرق شهر جنین یورش برده به‌سمت خودرویی که این 3 جوان فلسطینی سوار بر آن بودند، آتش گشودند که در پی آن هر 3 نفر به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که این سه فلسطینی در کمین نیروهای اشغالگر در جنین به شهادت رسیدند و 8 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین هویت این 3 شهید فلسطینی را براء لحلوح، یوسف صلاح و لیث ابوسرور اعلام کرد.

فلسطین الیوم به‌نقل از منابع محلی اعلام کرد که نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از بخش شرقی شهر جنین وارد شده خودروی حامل سه جوان فلسطینی را به رگبار بستند که بر اثر آن این سه جوان در دم به شهادت رسیدند.

در همین ارتباط، مرکز  اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که در پی این جنایت صهیونیست‌ها، درگیری‌های مسلحانه شدیدی در شرق جنین به وقوع پیوست که در این درگیری‌ها دست‌کم 10 فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

واکنش گروههای فلسطینی؛ حماس: صهیونیست‌ها تاوان جنایت خود را پرداخت خواهند کرد

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این ترور اعلام کرد که اقدام بزدلانه صهیونیستها در به شهادت رساندن سه جوان فلسطینی هیچ خللی در عزم و اراده مقاومت ایجاد  نخواهد کرد و اصرار و روی آوردن مقاومت علیه اشغالگران را به‌دنبال خواهد داشت. اشغالگران تاوان جنایات خود را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: این خون‌های پاک محرکی برای انتفاضه ملت ما و قیام آن علیه اشغالگران و مشعلی روشن‌کننده راه همه نسلها به‌سمت مقاومت و درگیری دائمی با اشغالگران است.

القانوع گفت: جنین دژی استوار خواهد ماند و به پایداری و مقاومت علیه اشغالگران تا شکست اهداف آنها و جنایتشان ادامه خواهد داد.

وی خواستار روی آوردن به مقاومت و مقابله با جنایات اشغالگران شد تا این خونها نقطه تحولی در رویارویی با اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری باشد.

«فوزی برهوم» یکی دیگر از سخنگویان جنبش حماس نیز گفت: خون شهدای جنین، شاهدی دیگر بر جنایات دشمن صهیونیستی است که باید به انگیزه‌ای برای تشدید مقاومت و مبارزه علیه این رژیم تبدیل شود.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: جنایت دشمن صهیونیستی در به شهادت رساندن 3 مبارز قهرمان فلسطینی در جنین، تنها عزم ملت فلسطین برای ادامه مقاومت را جزم‌تر خواهد کرد.

جهاد اسلامی: ملت فلسطین به جهاد علیه اشغالگران ادامه می‌دهد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد: عملیات ترور نمایانگر وقاحت و جنایتکاری این دشمن صهیونیست است. دشمن هرگز نخواهد توانست که ملت ما در هم بشکند و هرگز نخواهد توانست که مقاومت را از مسیر خود بازدارد.

جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: جنایات متوالی علیه ملت و مقاومت ما، رفتار خشونت‌آمیز و به خاک و خون کشیدن ملت ما را نشان می‌دهد. آنها هر فلسطینی را هدف قرار می‌دهند. ملت فلسطین و مقاومت آن و در پیشاپیش آن گردانهای قدس و کتائب پیروزمند آن به جهاد و مقاومت در واکنش به این جنایت شنیع ادامه خواهند داد.

جنبش «احرار فلسطین» نیز گفت: شهادت این 3 مجاهد را تسلیت می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که جنایات دشمن هرگز عزم و اراده ملت را تضعیف نخواهد کرد و نمی‌تواند مبارزات و مقاومت فلسطینیان را متوقف کند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد: ما جنایت ترور سه جوان فلسطینی در جنین را محکوم و تأکید می‌کنیم که خون آنها تباه نخواهد شد. ما تأکید می‌کنیم که سیاست ترور و اعدام در کمال خونسردی، علیه ملت ما، تلاشی شکست‌خورده با هدف نابودی اراده مقاومت و پایداری است و هدف مقابله با مقاومت جوشان در کرانه باختری است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کرد: اشغالگران مسئول کامل تبعات این جنایت شنیع هستند و ملت ما با مقاومتش دست‌بسته نخواهد ماند. ملت ما گزینه‌ای جز رویارویی با اشغالگران و دفاع از کرامت ملی و تشدید مقاومت و رویارویی گسترده ندارد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به ترور این سه جوان فلسطینی تأکید کرد: خون شهدای جنین ثابت کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی نبردی ابدی و وجودی است و تنها راه پایان آن، ریشه‌کن کردن این غده سرطانی از کل منطقه است.

 

زخمی‌شدن دهها فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به جنوب نابلس

از سوی دیگر، منابع فلسطینی از زخمی شدن حدود 80 فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیستی به جنوب نابلس خبر دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: 24 فلسطینی که میان آنها امدادگران هم به چشم می‌خورند در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در شهرک «بورین» در جنوب نابلس زخمی شده‌اند.

حماس تل‌آویو را غافلگیر خواهد کرد

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه‌شب گزارش داد: ارزیابی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که جنبش حماس ارتش تل‌آویو را غافلگیر خواهد کرد.

جنبش حماس قصد دارد در جنگ آینده دست به یک حمله غافلگیرانه بزند.

براساس این ارزیابی، آغاز این جنگ با ارسال جنگجو و نه شلیک موشک خواهد بود.

این ارزیابی حکایت از آن دارد که جنبش حماس برای غافل‌گیر کردن ارتش رژیم صهیونیستی دست به یک عملیات زمینی و نه شلیک موشک خواهد زد.

این ارزیابی می‌گوید که حماس در این حمله پس از کنترل مراکز نظامی در مرز نوار غزه با اسرائیل، رزمنده‌های خود را راهی این باریکه می‌کند.

در ادامه این ارزیابی آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی با سیاست موسوم به دیوار آهنی که زدن نرده در امتداد مرز این رژیم با نوار غزه است، برای مقابله با این سیاست آماده می‌شود.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد که مقاومت فلسطین در صورت حمله اسرائیل به غزه در راستای ربودن نظامیان این رژیم بر خواهد آمد.

طبق برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، مقاومت در غزه تونل را به‌عنوان ابزاری راهبردی مدنظر دارد تا نیروهای مقاومت به دیوار امنیتی نزدیک شوند و نظامیان اسرائیلی را بربایند.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد که شمار تونل‌ها در غزه دهها تونل است که این کار نیروهای مقاومت را آسان می‌کند.

برپایه این گزارش، فرماندهان ارتش رژیم صهیونستی اذعان دارند که جنبش حماس از جنگ‌های سال گذشته درس گرفته است.

زخمی شدن 78 فلسطینی در درگیری‌های نابلس

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۷۸ نفر در درگیری‌های روز جمعه نابلس خبر داد.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های روز جمعه در نابلس کرانه باختری، 78 فلسطینی زخمی شدند.

در این بیانیه همچنین آمده که فقط در درگیری شهرک بورین در جنوب نابلس، 24 نفر از فلسطینیان از جمله یکی از نیروهای امدادگر مجروح شدند.

منابع محلی خبر دادند که گروهی از شهرک‌نشینان تحت حمایت نظامیان خودروهای فلسطینیان را در ورودی شهرک دوما در جنوب جنین مورد حمله قرار داده و به سمت آن‌ها سنگ‌پرانی کرده و گاز فلفل پاشیدند که طی آن چند فلسطینی از جمله یک نوزاد شیرخواره زخمی شدند.

مشارکت 50 هزار نفر در نماز جمعه مسجد الاقصی

به رغم محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ده‌ها هزار نفر در نماز جمعه امروز در مسجد الاقصی شرکت کردند.

سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که نماز جمعه در مسجد مبارک الاقصی با حضور 50 هزار نفر برگزار شده است.

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شمال غزه

منابع محلی اعلام کردند که یک بالن جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز جمعه در شمال نوار غزه سقوط کرد.

در پی سقوط این بالن نظامی، جنگنده‌های اسرائیلی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به منظور نابودی محتویات این بالن، زمینی کشاورزی را در شرق شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه که بالن در آن سقوط کرده بود، هدف قرار دادند.

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi