شناسه خبر : 90800
شنبه 28 خرداد 1401 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت کمک معیشت به ۵۲۰۰ نفر از جانبازان معسر

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با برنامه فرحزاد رادیو تهران گفت: 5200 نفر از جانبازان فاقد شغل و درامد شناسایی شده‌اند و مشمول کمک‌معیشت جانبازان معسر هستند و پرداخت کمک‌معیشت این عزیزان پایان خرداد ماه انجام می‌شود.
 
پرداخت کمک معیشت به 5200 نفر از جانبازان معسر از پایان خرداد ماه/تفویض اختیارات احراز مصادیق ایثارگری به بنیاد استان‌ها

محمود پاکدل در مورد فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری گفت: در دوره جدید و با ابلاغ برنامه تحول دولت مردمی نکاتی مورد توجه و تأکید بود و از ابتدای دولت اقداماتی انجام شد که نتایج آن را در سال جاری مشاهده می‌کنیم. در راستای اجرای عدالت برنامه عملیاتی منطبق بر سند تحول دولت در بنیاد شهید و امور ایثارگران عملیاتی شده و اعتبار آن در اختیار استان‌ها قرار گرفته که در چارچوب آن در حال خدمات رسانی هستند.
وی افزود: یکی از بهترین اقدامات انجام شده محاسبه بار مالی قانون خدمات رسانی به ایثارگران بود که در اختیار دولت قرار گرفت و در مجلس بررسی شد. اعتبارات بنیاد در سال گذشته 30 هزار و 600 میلیارد تومان بود که این اعتبارات در سال جاری در ردیف‌ها به حدود 50 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر آن 20 هزار میلیارد تومان در تبصره‌ها پیش بینی شده است تا بخشی از نیازهای جامعه ایثارگری برآورده شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موارد پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری گفت: برای نخستین بار پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان در قانون بودجه پیش بینی شده است که آیین نامه اجرایی آن نیز اخیراً در هیئت دولت تصویب شد و با تخصیص اعتبارات عملیاتی شد.
پاکدل در مورد پرداخت کمک معیشت جانبازان معسر گفت: بر اساس قانون بنیاد موظف بود که هر 6 ماه یک بار اطلاعات جانبازان معسر را پایش کند که خوشبختانه این کار انجام شد و این خبر خوش را باید بدهیم که در این ماه 5200 نفر از جانبازان شناسایی شده مشمول کمک معیشت شده و پرداخت کمک معیشت این عزیزان انجام می‌شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در پایان سال 1400 خبر داد و گفت: تأکید دیگر برنامه‌های عملیاتی تفویض اختیارات لازم به استان‌ها است و به خصوص در مورد احراز ایثارگری جانبازان در دوران دفاع مقدس و حوادث سال‌های اخیر پرونده‌های زیادی در جریان است که مشمول قوانین احزار ایثارگری هستند که این موضوع توسط استان‌ها پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: در این سفرها 10 درصد از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان و 5 درصد مسکن طرح ملی جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است.
پاکدل در مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد گفت: آزمون استخدامی اختصاصی این عزیزان سال قبل برگزار شد و مرحله تکمیل ظرفیت نیز در روزهای گذشته انجام گرفت و نتایج آن اعلام شد و امیدواریم مشکل تأمین اعتبار آن نیز که دغدغه این عزیزان است با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه تا یکی دو ماه آینده رفع شود تا این عزیزان مشغول کار شوند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی گفت: این قانون مجدداً در قانون بودجه سال جاری نیز لحاظ شد و تاکنون حدود 40 هزار نفر در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده و یا در حال طی کردن مراحل تبدیل وضعیت نهایی هستند ولی برخی از شرکت‌های تابعه دستگاه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های غیر دولتی و نهادهای عمومی که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 200 هزار نفر از ایثارگران در آنها شاغل باشند این قانون را اجرا کرده‌اند و برخی به دلیل منابع مالی و ساختار تشکیلاتی هنوز این قانون را اجرایی نکرده‌اند که امیدواریم تبدیل وضعیت ایثارگران در این بخش‌ها نیز انجام شود.
پاکدل در مورد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به عنوان مراکز فرهنگی، گفت: در 18 سفر استانی رئیس جمهور مبلغی در حدود 158 میلیارد تومان اختصاص یافته که بخشی از آن وصول شده و این ساماندهی در طول سال جاری پیگیری می‌شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
مورد توجه کلیه جانبازان از 5 درصد تا 70 درصد
واقعا" عده ای از جانبازان توقع بیجا داشته و بی انصافند چرا که از روزی که جنگ تحمیلی آغاز و پایان یافت و تا به امروز مسئولان و مدیران همیشه و همه جا کلیه جانبازان با هر در صدی را مشمول واژه "عزیزان" نموده اند.
لطفا" بی انصاف نباشید چرا که کلیه جانبازان معسر را هم "عزیزان" خطاب می کنند. دیگر چه می خواهید؟ انگار خوشی زده زیر دلتان. شما "عزیز" هستید و قدرش را بدانید . اگر حتی با آن نیم کیلو سبزی هم ندهند "عزیزان"
آاااااای گفتی
متاسفانه کمک معیشت جانبازان معسر 3 برابر زیر خط فقر است و فقط می شود زنده ماند تا زندگی کرد. بیمه تکمیلی دی هم که گویا فراموش کرده جانبازان چیزی به نام دندان و خدمات دندانپزشکی دارند و کلا هزینه آنرا نمی دهد.فقط یک سوال. حقوق همین مدیران بنیاد ماهانه چقدر است؟ و آیا اینان هم بیمه دندانپزشکی ندارند؟
شما انگار خارج از ایران زندگی میکنید..حقوق مدیران چنده؟ گند یکی از دزدی هایشان در آمد ۵۰۰۰ میلیارد تومن...بقیه اش بماند.. مگه اینها آمده تند واسه ما...... ای دااااد
سلام جانبازان شیمیایی شاغل دارو گران می خرد پول حقوق کفایت نمیکند معیشتی ندارد برای پول شب نان ودارو مانده چرا بنیاد شهید کشور کاری نمیکندسهمیه بنزین برای درمان ندارد تمام وزیران و مدیران حقوق نجومی می گیرد جانباز شیمیایی جبهه جنگ عمر جوانی خودش درقبر میگذراند حقوق دارو درست حسابی ندارد پس چه کسی پاسخگو است با احترام جانباز شیمیایی چهل پنج درصد عبدالمالک شه نوازی
همین ک لطف کردند گذاَتند زنده بمانی خداروشکر کن
پس خودشان چکار کنند اگر قرار باشه حق ماها رو بدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi