شناسه خبر : 90830
یکشنبه 29 خرداد 1401 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

بنیاد شهید سیستمی عریض و طویل و بدون برنامه‌ است!

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گره گشایی از مشکلات جامعه ایثارگری در سالجاری را مهم ترین ماموریت بهارستان نشینان عنوان کرد.

فاش نیوز -  نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک ساختار اقتصادی که در پیوستش نیز این موضوع تعریف شده است دانست که تا کنون گزارشی از اینکه چه کاری می کند و چه برنامه ای برای ترمیم شکاف حال و آینده ایثارگران دارد ارائه نکرده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به نگاه مثبت مجلس یازدهم که اکثریت آن را ایثارگران تشکیل می دهند، در خصوص این سئوال که با وجود اینکه این مجلس یک مجلس انقلابی است و قوانین خوبی برای جامعه ایثارگری به تصویب رسانده است اما چرا هنوز در اجرا و کمیت و کیفیت جامعه ایثارگری با مشکلات فراوانی روبرو است، پاسخ داد: انصافا در کمیسیون تلفیق که حضور داشتیم نگاه ما این بود که گره هایی که در این ده سال گذشته در جامعه ایثارگری بوده و حل و فصل نشده  است را کمیسیون تلفیق، هم در بودجه ببیند و هم در صحن علنی پشتیبانی و حمایت کند.. اما یک بخش دیگر از انتظارات از خود بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس یازدهم با اشاره به قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در بودجه سالجاری و نقش دولت، مجلس و بنیاد شهید در پشتیبانی، حمایت و نظارت از آن تصریح کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران یک بخش از این موضوع بود که خوشبختانه در دستگاه های دولتی انجام شد؛ هر چند که بعضی از شرکت های وابسته به دولت هنوز نتوانسته اند آن را انجام دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم و ضرورت هماهنگی دولت و مجلس برای حمایت از ایثارگران و کمبود منابع مالی حوزه ایثارگری متذکر شد: یک بخش دیگر هم بدهی های انباشته ای که در جامعه ایثارگری ایجاد شده، بود که مجلس کمک کرد که در سال جاری بدهی ها پرداخت شود تا بنیاد شهید در این مورد دستش باز ترشود و ما الان در حوزه اجرا باید بنیاد شهید را در یک نقطه منسجم ببینیم تا کار جدی تری انجام شود؛ و این نظام استقرار مدیران شایسته در حوزه بنیاد شهید به نظر من می تواند ارتباط بین جامعه ایثارگری و بدنه اداری را تقویت کند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم ادامه داد: ما الان یک شکاف بین صف و ستاد می بینیم و اگر صف را مجموعه جامعه ایثارگری و ستاد را بنیاد شهید در نظر بگیریم و ببینیم بین این دو در این فاصله زمانی نسبتا طولانی فاصله افتاده است و باید آقای قاضی زاده و تیمشان این فاصله را کم کنند و یک مقداری هم ترمیم های مدیریتی را انجام دهند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور و ایثارگران خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری یک جامعه مظلومی است. به دلیل اینکه در شرایط سخت کشور وارد عرصه شده است و در حال حاضر که در شرایط سخت معیشت قرار گرفته است پشتیبان ندارد.

همچنین بسیاری از آحاد این جامعه در سنواتی که فاصله زمانی طولانی از آن گذشته است در سنی قرار دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند و در کنار آن بسیاری از والدین شهدا یا از دنیا رفته اند و یا آنهایی که مانده اند در شرایط سختی هستند. هر چند که بسیاری از جانبازان عزیز نیز در سنین بالا هستند و باید به آنها توجه ویژه شود. اگر چه ما می گوییم جامعه سالمندی در آینده باید مورد توجه قرار بگیرد. بنابر این جامعه تحت پوشش بنیاد شهید، یک جامعه سالمند است و در واقع توجه ویژه ای را می طلبد؛ ضمن اینکه بعضی از حوزه ها هم حوزه های تخصصی و اقتصادی و رفاهی است که متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش عملکرد مسئولان بنیاد شهید به مجلس شورای اسلامی شد و اظهار داشت: ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران یک ساختار اقتصادی است و در پیوستش نیز این موضوع تعریف شده است؛ ولی تا الان ما از این ساختار ندیده ایم که یک گزارش داده شود که حداقل چه کاری می کند و چه برنامه ای برای ترمیم شکاف حال و آینده ایثارگران دارد و قصد دارد برای این مجموعه بسیار عظیم انجام دهد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی با بیان برخی از کمبودها در حوزه دارو و درمان ایثارگران و ضرورت رفع این مشکلات تاکید کرد: یک موضوع  مهم دیگر در حوزه ایثارگری مسئله بیمه هاست. شما الان نگاه کنید در بیمه های مکمل بالاخره بیشترین هزینه های درمانی مال کسانی است که در سنین بالا قرار دارند. حال اگر بیماری با هزینه های بالا ترکیب شود، می شود جامعه ایثارگری، یعنی جانبازی که در سن بالاست هزینه اش چقدر است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری هزینه های بالای درمانی و نیاز جامعه ایثارگری و به خصوص جانبازان به دارو و درمان متذکر شد: متاسفانه جانبازی که برای درمان هزینه می کند و باید برود بیمه و فاکتورهایش را بدهد و چند ماه بعد هزینه اش را آیا پرداخت کنند یا نکنند. اگر کسی داشته باشد که از جیبش هزینه کند شاید امید برگشت آن را هم نباید داشته باشد. اما بسیاری از این عزیزان در مرحله ای هستند که باید الان پشتیبانی شوند. حوزه درمانی و بیمه ای بسیاری از ایثارگران و بویژه جانبازان الان مغفول مانده و انجام نمی شود. اما برخی از دوستان بنیاد شهید می گویند که این موضوع را سایر دستگاه ها و یا وزارت بهداشت انجام دهد. خب اگر در واقع ساختار را طوری تعریف کنیم که همه کارها را دستگاه ها باید انجام دهند، پس این ساختار عریض و طویل این قدر مورد نیاز نیست.

*معرفی

اینستاگرام
آفتابه لگن هفت دست شام نهار هیچی
ز عمل کار براید به سخن پرا نی نیست
ایثارگران در طول این سال‌ها از این نوع حرف ها زیاد شنیدن
دو صد گفته نیم کردار نیست
سلام برادر نماینده کجای کاری که چنین لفظ قلم صحبت میفرمائید مورد داشتیم بنیاد شهید ستم هم برایثارگران روا داشته کجایی برادر از خدمات میفرمائید اللله علیم بذات الصدور خداوند میفرماید ما از باطن های شما آگاهیم وروزی میرسد که چنان خجالت زده شهدا وجانبازان باشید که هیچ راه گریزی نباشد به امید آن روز انشاا... خداوند باصابرین است .
آقای نماینده شما خودتان برنامه دارید تو مجلس تا بنیاد شهید وامور ایثارگران برنامه داشته باشد؟ دوساله پیش این آبروی رزمندگان را بردیید داد بیداد بوق کرونا که ما وام مسکن به رزمندگان میدیم مردم هم تو کوچه خیابان ما رزمندگان را نفرین وتحقیر می کنند که کل مملکت را خوردند یک رزمنده را معرفی کنید یک ریال وام مسکن گرفته باشد!!!!!!!
سلام دوستان در تمام دنیایثارگرانشان را قهرمان خطاب میکنند ولی درکشورمامظلومترین قشرایاخداراخوش میادفداکارترین قشرجامعه مظلومترین آن باشد این دیگر خیلی بی انصافی ودورازغیرت وجوانمردیست همه ازمظلومیت میگویندولی کسی به دادمظلوم نمیرسد دولت و مجلس میگن به کسانی که فرزند سوم ویاچهاربدنیابیاورندزمین واپارتمان میدهیم ولی به جانبازی که چکار کرده فکرمیکنم حرف نزنیم بهتر است برای اینکه همه مظلومیت را قبول کرده اند پناه برخدا
اقای نماینده بنیاد همش سر کارمون گذاشته سی و شش سال از جنگ تحمیلی گذشته ولی بنیاد شهید نتونسته معوقات و حقوق قانونی زیر مجموعه هاش رو بده منبعدم نمیتونه خواهشا این سایت ایثارم جمع کنیید که تایلو داره از بی لیاقتیای مدیرای بنیاد دفاع میکنه
این مجاس انقلابی با قاضی زاده جانبازان را با خاک یکسان کردن نمونش بازنشستگی! ما را به خیر تو وامثال تو امیدی نبست
باسلام
حقوق ماجانبازان زیر ۲۵درصد شده ۳۶۰۰ وای برشما که ما را اینقدر زیر پا له میکنید خدایم هست
سلام ، بقول فرمایش دوست عزیز آفتابه لگن صد دست شام و نهار هیچی |||| واقعا نهادی به بزرگی اینچنین در حالیکه خدمات ارایه شده هرگز متناسب با بودجه داخلی نبوده لذا نیاز است بخش بزرگی از بنیاد را حذف کنند برای مثال بخش مسکن در بنیاد هیچگونه فعالیتی بجز صدور معرفی نامه ندارد اما واحدی عریض و طویل است به همین ترتیب سایر واحدها نیز فقط لشکری حقوق بگیر دارند که در ساختمانهای متعدد روز را شب میکنند که خدمتی لایق ایثارگران انجام نمیدهند. برای مثال واحد مسکن فقط معرفینامه صادر میکند در حالیکه با سایر مراحل بعدی هیچ کاری ندارد و پیگیری نمیکند لذا ارگانهای دیگر نیز مطابق میل خود یا قوانین داخلی خودشان پاسخگویی میکنند که بعضا با قوانین مصوب تعارض دارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi