شناسه خبر : 90847
یکشنبه 29 خرداد 1401 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در قالب هفتمین جشنواره ملی این قالب در بازه زمانی آبان تا اسفندماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
 
نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در یزد برگزار می‌شود
سید مرتضی حسینی در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره ادبی و تجسمی، اداره سیمای شاهد و اداره تئاتر و موسیقی، سه اداره زیرمجموعه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت استان‌ها در امر تولید آثار فاخر هنری، سینمایی را از جمله راهکارهای مؤثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: برگزاری هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از جمله اقدامات در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و فعالیت‌های رادیویی و موسیقیایی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی از دیگر رویکردهای جدی بنیاد در بخش هنری است.
وی افزود: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی ایثار در قالب هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بازه زمانی آبان تا اسفندماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
سیدمرتضی حسینی افزود: تولید محتوای مناسب با استفاده از اسناد برجا مانده از شهیدان برای کمک به تولید آثار هنری از برنامه‌هایی است که با جدیت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: ۶۰ هزار ساعت صوت شهیدان دوران دفاع مقدس، ۱۰۰ هزار عکس و ۴۰ هزار ساعت فیلم کوتاه تاکنون توسط بنیاد آماده شده که برای تولید آثار مختلف فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف به علاقه‌مندان ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت ارائه می‌شود.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: واگذاری بسیاری از امور هنری به استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف جزو برنامه‌های محوری است که امسال با قوت با همکاری تمامی افراد علاقه‌مند در کشور پیگیری و نتایج خوبی برای توسعه طرح‌ها و ترویج فرهنگ شهادت به همراه دارد.
حسینی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۳۹۶ توجه به مقوله ایثار اجتماعی و ایثار و مقاومت را در دستور کار قرار داده و در این زمینه تاکنون حدود ۵۰ اثر در قالب ۱۲۰ ثانیه‌ای تولید شده که علاوه بر شبکه‌های داخلی در فضای مجازی منتشر شده است.
حسینی از دیگر برنامه‌های مهم و محوری بنیاد در سطح کلان را ورود به فضای مجازی و همچنین در عرصه تولید نمایش خانگی ذکر کرد و گفت: اولین مورد از این آثار در مورد زندگی شهید «شاهرخ ضرغام» تولید شده و این روند با قوت ادامه دارد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi