شناسه خبر : 90856
یکشنبه 29 خرداد 1401 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جهاد تبیین، موتور پیشران انقلاب اسلامی در گام دوم

تلاش و جهاد علم و پژوهش، تلاش در جهت ارتقای معنویت و اخلاق که هم غایت آفرینش و نیاز جامعه بوده و جهت دهنده همه حرکت هاست

فاش نیوز- شکر به درگاه الهی به سبب نعمت نظام اسلامی و حیات ما در این برهه از تاریخ که قریب 14 قرن مسلمین از حکومت اسلامی محروم بوده اند؛ نظامی که علیرغم همه فتنه ها و جنگ و تحریم، دستاوردهای عظیمی به همراه داشته؛ که غیر قابل مقایسه با طول تاریخ ایران در پیش از انقلاب می باشد. بیش از 4 دهه ای که راه کمال و پیشرفت را طی کرده ایم ودستاوردهای درخشانی را به همراه داشته و سبب عزت ملت و کشور بوده و مایه مباهات برای هر ایرانی آزاده ای است؛ که علاوه بر آن، برکات زیاد معنوی نیز با خود داشته است.

تلاش و جهاد علم و پژوهش، تلاش در جهت ارتقای معنویت و اخلاق که هم غایت آفرینش و نیاز جامعه بوده و جهت دهنده همه حرکت هاست، اجرای اقتصاد مقاومتی، بخصوص در الگوی مصرف بهینه و حمایت از تولید داخلی، گسترش عدالت در همه زمینه ها و مبارزه با فساد در هر لایه ای،  صیانت از استقلال و آزادی که بزرگترین دستاورد انقلاب بوده است، حفظ و صیانت از عزت ملی و رعایت مرزبندی با دشمن که هم اقتدارآفرین بوده و هم سبب غلبه برچالش ها می گردد، رعایت سبک زندگی اسلامی در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه با سبک زندگی فاسد غربی. چکیده ای از راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب جهت آینده انقلاب است.

چالش بیرونی، تحریم مالی و علمی و وسوسه های دشمن؛ اینکه کسی گمان کند مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است؛ و خطای نابخشودنی اینکه بخواهند نسخه زانوزدن در برابر دشمن بپیچند. ️دشمنان انقلاب با انگیزه قوی، دنبال کردن تحریف و دروغ پردازی درباره گذشته و حتی زمان حال می باشند. بهره گیری از انبوه منابع مالی و همه ابزارها. نادرست بودن شنیدن حقیقت از دشمن و پیاده نظامش.️ برنامه جدی دشمنان انقلاب، توطئه واژگونه نمایی و لااقل سکوت و پنهان سازی، تهاجم روزافزون دشمنان به دل های پاک‌ جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان، با ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر، توسط کانون های ضدمعنویت و ضداخلاق، تحمیل زندگی غربی توسط دنیای غرب، تلاش برای بدست گرفتن اختیار سیاست و اقتصاد کشور، ️خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه های همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران. تلاش دشمنان داخلی و غفلت زدگان داخلی، همسو با اهداف دشمنان بیرونی، ️ نشستن دروغ ها بجای حقیقت، در صورت غفلت از راهبرد (شناخت گذشته و تجربه آموزی)، تهدیدهای ناشناخته آینده؛ تلاش جهنمی ها برای جهنمی کردن مردم با زور و فریب.... هشدارهای رهبری برای گام دوم انقلاب می باشد.

جهاد یکی از احکام ده گانه عملی اسلام، بعد از اصول دین، به عنوان فُروع دین می باشد که یک مسلمان وظیفه دارد به آنها عمل کند. در قرآن کریم حدود ۱۰۸ بار بیان شده ‌است. و به معنی تلاش و کوشش جدی و مبارزه در برابر دشمن بوده و مبین لزوم آمادگی در برابر دشمن است و دارای انواع جهاد مالی، جهاد زبانی، جهاد جانی و... می باشد. متصدی امر جهاد، امام مسلمین است.

رهبرانقلاب اسلامی «جهاد تبیین» را به عنوان یک "فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری" اعلام نموده و  هر کسی باید در حد توان خویش اقدام کند. «جهاد تبیین» یک اقدام تکلیفی و حرکتی انقلابی با هدف بصیرت‌افزایی و گفتمان‌سازی و جذب حداکثری در برابر ریزش ها و طرد شدن هاست که بایستی مستدل‌بودن، هنرمندانه، لین، عدم اختلاف افکنی و ..... باشد و البته مغایرتی با نقد منصفانه و مصلحانه ندارد. «جهاد تبیین» سرآغازی برای اصلاح امور، تحول در نظام اداری و فضای فرهنگی و عنداللزوم مطالبه گری است.

در عصر حاضر ما همانند جنگ احزاب، با یک جنگ تمام عیار، جنگ ترکیبی و با بکارگیری همه مولفه های جنگ از قبیل جنگ شناختی و رسانه ای، اقتصادی و.... با بکارگیری همه روش ها و تمامی ابزارها از سوی دشمنان مواجه هستیم و یک جدال و جنگ حق و باطل درحال وقوع است. در داخل کشور نیزلشکر تحریف و انحراف همسو با اهداف دشمن با روش وارونه نمایی حقایق و به انحراف کشاندن نسل حاضر با هدف یاس و ناامیدی و منفعل شدن مردم می باشند تا مردم از انقلاب، نظام و اسلام روی برگردانند.

جهاد تبیین موتور پیشران کشور در امواج تهدیدات نرم دشمنان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است. و براساس توصیه رهبرانقلاب، راهبرد امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسی همه قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت. بیانیه «گام دوم» جهاد بزرگ تبیین از سوی رهبر انقلاب بوده و ما بایستی آن را تعمیم داده و در امور جامعه اجرایی نماییم.

با توجه به شرایط تحولات جهانی از قبیل بحران های آب و غذا و بهداشت جهانی، بحران و شکست ابرقدرتی آمریکا، اثبات ناعادلانه بودن سازمان های جهانی، شکل گیری ائتلاف هایی با محوریت ایران، برخورداری از جبهه مقاومت اسلامی، اثر نفوذ معنوی ایران که تاثیرمعنوی آن در سرود «سلام فرمانده» در بسیاری از کشورها تجلی یافت، رشد بیداری مردم جهان، تحولات داخل کشور از قبیل جراحی افتصادی و رشد اقتصادی پیش رو، چرک زدایی امور کشور، سخنان علمای اسلام و شرایط و قرائن حاکی از نزدیکی ظهور می باشد و انقلاب اسلامی شجره طیبه تنومند و مقتدری است که زمینه ساز حکومت مهدوی است و با گسترش آن، ان شاءلله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و مقدمه ساز تشکیل حکومت جهانی مهدوی باشیم.

| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
عرض ادب احترام و تحیت
کدام جهاد ، کدام اخلاق ، کدام پژوهش ، کدام نعمت ، کدام تکریم ، جناب اقای پسا دکتر ، بنده جانبار شیمیایی دفاع مقدس هستم ، قریب یکسال و نیم در نوبت کمیسیون پزشکی حالت اشتغال هستم ، با بیمه ای قرار داد بستن کعنهو ما سیاه پوست هستیم و دیگران سفید پوست ، هزینه های داروهای خاص بسیار بالاست ، از برکت تکریم و اصول اخلاقی و حفظ حرمت این قشر بی پناه ، هزینه دارو از جیب مبارک تامین میشود ، بخاطر گرفتن ۱ یا ۲ کپسول هوای اضافه باید ساعت ها با معاونت بهداشت منطقه ۲ مذاکره و تبادل نظر شود که ایا ایشان بپذیرند یا نه ، جناب اقای پسا دکتر شما در مراجعه به بنیاد اصول اخلاقی مشاهده کردید یا میکنید ، اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید و حقیقت را باز گو کنید اینقدر سفید نمایی و رد شدن از حقوق مسلم جانبازان بجز ادامه دادن به ظلم هیچ اثر مثبت دیگری ببار نمی اورد شما هم جزو ۸۰ درصدی های رضایتمندی عملکرد در ناجا هستید که امار فوق توسط خود مجموعه جمع اوری و در اختیار مسئولان نسبتا محترم قرار گرفته ، من شاگرد درس خارج حضرتعالی هستم اما کمی در تعریفات و تمجید ها انصاف رو هم دخالت بدید خاک پای تمامی ایثارگران دفاع مقدس یا علی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi