شناسه خبر : 90876
شنبه 11 تير 1401 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درددلی با هم‌رزمان درباره فتنه‌ درخواست غرامت

زمین این بازی کثیف را ترک کنید!

چند وقتی است که بحثی بسیار انحرافی بنام غرامت جنگی همچون غده ای سرطانی تمام وجود ذیقیمت بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را در بر گرفته

فاش نیوز -  دشمن از هر اعتراضی به نفع خودش بهره می‌برد و اجازه نمی‌دهد اگر حقی است پی‌گیری شود.
متاسفانه چند وقتی است که بحثی بسیار انحرافی بنام غرامت جنگی همچون غده ای سرطانی تمام وجود ذیقیمت بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را در بر گرفته و با القاء این مطلب که گویا عراق می بایست بدلیل آغازگر بودن در جنگ تحمیلی هشت ساله، طبق قوانین بین المللی به خسارت دیدگان جنگ مبالغی هنگفت در اندازه های چند میلیون دلار به هر آسیب دیده پرداخت نماید و سند صحت ادعا را نیز اقدام ۴ الی ۵ نفر از قشر خانواده‌ی شهید و جانباز و آزاده به گرفتن وکیل و طرح دعوا در دیوان داوری لاهه و نهایتاً محکومیت دولت عراق و دریافت ۴ میلیون دلار توسط خانواده‌ی یک شهید و سه میلیون دلار توسط یک جانباز قطع عضو و .... عنوان کرده و می کنند.نهایتاً کمپین هائی را تشکیل و با عضوگیری گاهاً دهها هزار نفره در گروههای تلگرامی و با انواع وعده و وعید به تطمیع عده زیادی پرداخته و امروز این کمپین ها در حال تبدیل شدن به کانونی برای ایجاد لرزش در پایه های ارزشی دفاع مقدس شده اند!
متاسفانه در چند گروه مجازی و خاصه تلگرام، چند ادمین و مدیر جوان که اصلاً سنشان به ایام جنگ نمی خورد با طرح موضوعاتی مانند اینکه دولت های ایران و عراق به خاطر مسائل منطقه ای از پیگیری غرامت خسارت‌دیدگان چشم‌پوشی کرده اند؛ و یا اینکه دولت ایران این خسارت ها را دریافت ولی خرج کمک به یمن و لبنان و .... کرده و ..... در حال شوراندن جامعه‌ی ایثارگری بر علیه نظام و گذشته‌ی ارزشمند رزمندگان هستند. اینان در گروه هایی که راه انداخته اند، هر از گاهی با تحریک جامعه مورد هدف به اعتراضات خیابانی و تحصن و شعارهای هنجارشکن، در حال هزینه تراشی برای کشور در یک گذرگاه زمانی حساس هستند.
واضح باید گفت بوی فتنه‌ای پرمفسده از این کمپین ها به مشام می رسد و هر کسی که در این گروهها قصد روشنگری و حتی کوچکترین مخالفتی را داشته باشد ابتدا بشدت سرکوب شده و آماج انواع تهمت ها قرار می گیرد و در نهایت هم با بدترین هتک حرمت ها از گروه حذف می شود! این در حالیست که:
۱ - هیچ کس آدرس و نشانی از آن ۴ یا ۵ نفر که موفق به اخذ غرامت شده اند ارائه نکرده است.
۲ - دیوان داوری لاهه به دعاوی مورد توافق و تعهد دو یا چند کشور به اینکه این دیوان طرف قضاوت و اعلام حکم باشد ورود کرده و به دعاوی اشخاص رسیدگی نمی کند.
۳ - موضوع پرداخت خسارت فقط در جنگ هایی که منجر به توافق و تعهد صلح باشد قابل طرح است و جنگ ایران و عراق طی قطعنامه ۵۹۸ به آتش بس ختم شده است.
۴ - موضوع دریافت غرامت توسط کویت با دریافت غرامت توسط ما قابل مقایسه نیست و در کل این کشور کویت نبود که از دولت عراق اخذ غرامت کرد؛ بلکه آمریکا بود که با بلوکه کردن پول های ناشی از فروش نفت عراق مبلغی دهها‌میلیارددلاری را به نام کویت و به کام خود برداشت و به اسم دریافت هزینه های آزادسازی کویت بالا کشیده و هضم کرد.
۵ - نظامیان در واقع حقوق می گیرند که در روزهای خطر از کشور دفاع کرده و یقیناً در این دفاع عده ای هم شهید، مجروح و اسیر می شوند و بسیاری نیز سالم به میان خانواده هایشان باز می گردند و دولت نیز به فراخور صدماتی که به حاضرین در جنگ وارد شده تسهیلات و امتیازاتی را تصویب و اعمال می کند و موضوع غرامت، بیشتر در حوزه قربانیان مدنی، خسارت به تاسیسات زیربنائی و مردم و مناطق غیر نظامی قابل طرح است.
۶ - در خود عراق نیز چنین موضوعی به زبان ها افتاده که اولاً تجاوزگر شخص صدام و حزب بعث بوده که خسارت های فراوانی را هم به کشور و مردم عراق وارد کرده و در نهایت توسط مردم این کشور سرنگون، محاکمه و اعدام شده و ملت غالب بر جنایتکاری چون صدام، سزاوار پرداخت خسارات او به دیگر کشورها نیست.
در ثانی بر فرض قبول خسارات وارده بر ایران، این خسارات تا بازه زمانی اردیبهشت سال ۶۱ است که خرمشهر و بخشی از خاک ایران در تصرف نظامیان بعث بوده و پس از تخلیه خرمشهر توسط قوای عراق (آزادسازی خرمشهر) صدام بلافاصله درخواست آتش بس و صلح داده و مراتب آن را طی چند مورد تا آخرین ماههای جنگ به عنوان سند رسمی در سازمان ملل منتشر نموده است؛ ولی این ایران بوده که به صلح پاسخ ردّ داده و با ادامه دادن به جنگ در داخل خاک عراق، خسارات جانی و مالی بسیاری به آنها وارد کرده و ایران نیز می بایست از خرداد ۶۱ به بعد به دلیل تداوم جنگ با کشوری که خواهان صلح بوده، پاسخگوی خسارات وارده باشد.
۷ - آیا چنین کشوری حاضر است به خانواده‌ی شهدا و مجروحان و اسرای جزایر مجنون، فاو، العماره، حلبچه، سلیمانیه و همچنین شهدای ترور و شهدای انقلاب که توسط بنیاد شهید تعیین درصد و وضعیت شده اند خسارت بدهد؟
۸ - آیا در این دنیای وانفسائی که حتی کودکان سرطانی ما را از داروی مورد نیاز محروم و آنها را تحریم کردند، دادگاهی به پرداخت میلیون ها و بلکه میلیاردها دلار به ایرانِ تحت تحریم رای خواهد داد؛ خاصه آنکه این دادگاه امربر و مطیع دشمن شماره یک ایران یعنی آمریکا باشد؟

عزیزان، بازی درخواست غرامت یک بازی پلید توسط مهره های مجازی معاندین است که بر خط مقدم دفاع از نظام و ولایت رخنه کرده و با اغوای بسیاری از رزمندگان پاک‌نهاد دیروز، امروز آنها را به طمع دریافت خسارت چند میلیون دلاری! در مقابل نظام قرار داده و باید گفت اغواشدگان بر سر گوری به گریه مشغولند که مرده ای در آن نبوده و نیست!
برادران من، امروز در کشور عراق به واسطه‌ی خیانت های جاه‌طلبانی چون مقتدا صدر، الکاظمی ها و سران اقلیم کردستان، جو خوبی به نفع ایران حاکم نیست و نیروهای طرفدار ایران تحت فشار برای خلع سلاح شدن هستند؛ و با این وجود هر ساله با وادار کردن دولتیان و تجار شیعه به تعامل تجاری با کشورمان، به طور میانگین ۱۲ میلیارد دلار ارز را خارج از سیستم بانکی وارد ایران کرده اند، با داعش جنگیده اند و با حملات پهبادی و خمپاره ای دمار از روزگار اشغالگران درآورده اند. فلذا تضعیف موقعیت سیاسی آنان به واسطه‌ی طرح موضوعات موهوم مثل مجبور کردن عراق به پرداخت خسارت که حتی یک درصد هم به لحاظ حقوقی احتمال تحقق آن نیست، مصداق مثل «بر شاخ نشستن و بُن بریدن» نباشیم!
هنوز که نه به بار است و نه به دار، خیلی از گزافه‌گویانِ هرزه‌گویِ متلک‌انداز، طعنه‌مان می زنند که «شمایانی که خونبهای شهیدانتان را گرفتید و بابت مجروحیت و اسارتتان خسارت به دلار کسب کردید، دیگر چه از جان مردم می خواهید؟!»
واقعاً چقدر رنج‌آور بود دیدن صحنه ای که یک جانباز قطع‌پا با عصا از بازداشتگاه خارج و شعار غرامت حق مسلم ماست را سر بمی داد؛ در حالی که عزت او در این دنیا و پیوستن پیکر پاکش به عضو شهیدش در بهشت، حق مسلم او بود؛ و نه گندم ری!
خیلی از مردم به حرمت خون شهیدان و رنج اسیران و درد جانبازان با کم و کاستی های این ۴ دهه ساختند و خَم به ابرو نیاوردند؛ ولی امروز با دیدن تحصن و شعارهای دشمن شادکنِ صاحبان این ارزش ها، آن هم به طمع وعده های میلیون دلاری که پست‌تر از گندم ری می نماید، حتماً خواهند گفت شما جنگتان برای خدا نبود و با توهم دلارهای دست‌نیافتنی، به راحتی دست از معامله با خدا کشیدید و از سوی دیگر لاجرم شاهد جشن دشمن برای فتح قوی‌ترین دژ نظام و ولایت یعنی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خواهیم بود!
عزیزان، این مطالب را به گوش جامعه‌ی هدف برسانید که معاندان با طرح موضوع غرامت، به تلخ‌ترین و مکارانه‌ترین صورت ممکن بازیمان دادند!
بیائید هر چه سریعتر زمین این بازی کثیف را ترک کرده و به سنگر دفاع از ارزش
ها بازگردید.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

| ایثارگر

اینستاگرام
با تشکر از این مطلب خوب و روشنگر
واقعا دنیا چه ارزشی داره که به خاطرش به این وضعیت بیفتیم
اگر یاد شهدا و امام شهدا را در خودمان زنده نگهداریم به این ورطه نمی افتیم و بیشتر به فکر حفظ آبروی خود و چیزهایی که به خاطرشان جانفشانی کردیم خواهیم بود
سایتی که با یک تجمع قانونی براساس قانون اساسی محالفت میکند انوقت ادعای سوپر انقلابی بودن دارد و جای تعجب دارد خود را نماینده ما ایثارگران میداند سایت شما در فهم ان چیزی که به نفع ایثار گر است ناتوان نیستید بلکه به منافع بزرگتر که میاندیشید که از شما بگیرند
سلام برادر عزیز حرفهایی نوشتید و گفتید که مورد قبول من است این هم یک فتنه جدیدی است که می خواهند جانبازان و رزمندگان سپر قرار دهند و اشوب راه اندازی کنند بنام غرامت جنگی و از جانبازان و رزمندگان گاک سو استفاد کنند کسی که در جنگ مجروه شده از اول دارد حقوق می گیرد و یا کسانی می شناختم قبل اسیر شدن هیج کار و شغلی نداشت الان کارمن اموزش و پرورش است خیلها از جانبازانی و رزمندگان در. ادارهای دولتی استقدام هستند کسانی می شناسم که اسم و فامیل خودش را نه می تواند بخواند نه بنویسد استقدام شده اینها غرامت جنگ است دولت از بیتلمال داده ده ها امتیاز دیگر بچه هایتان از سذبازی معاف شدن دورو و درمان رایگان ده ها امتیاز دیگر هست نفر 400 ملیون پاداش دادن به جانبازان همینها که تمام امتیازها را گرفتن دنبال پول باد اورده می گردن پس ما جانبازان زیر 25 درصد نه بیمه و کارگر معمولی ازاد هیج چیزی از دولت نمی خواهیم فقط صلح و صفا و داد و ستد بین دولتها و ملتهای همسایه می خواهیم بعضیا غقط به فکر پول مفت هستن به فکر این نیستن اگر ایران طلب غرامت کند صدها مشکل برای ایران پیش می اید همین که مردم عراق از زوار ایرانی در همین راهپمایی اربعین ان قدر پزیرایی می کند ما هم باید قدر مردم عراق بدانیم نباید با عده ای با پیش کشیدن غرامت با کشور دوست و همسایه که چندین امامان در ان کشور هستن با چیزی نه به باره نه به داره با تناب پوسیده عده ای پول دوست به چاه برویم
خیلی جالبه ! هرکس روی این نظر منفی میزنه مثبت ثبت میشه !!
آقا مهدی سلام
حرف شما درسته ولی عمدی نیست و این اشکالیه که در سیستم پیش اومده و هنوز موفق نشدیم با پشتیبان هماهنگ کنیم اصلاح بشه
پوزش می طلبیم ولی زود و بدبینانه قضاوت نکنید
اتفاقا اگر در سایت دیوان لاهه یک سرچ ابتدایی کنید پرونده شکایت جانبازان و نحوه گرفتن غرامتشان موجود است شما خودتان را خیلی اذیت نکنید و نگران دنیای معنوی جانبازانی که توان تهیه پراید ۳۰۰ میلیونی و اجاره های نجومی شما را ندارند نخورید تا جایی که ما میبینیم روسای کمپین غرامت جانبازان سرشناسند و همین برای فضاحت نوشته های شما کافیست
اگر همه مردم وضعیت خوبی داشته باشن خیلی بیشتر میتونن به اسلام و مردم دنیا کمک کنن همانطور که در اول انقلاب وجگ مردم ازمال وجانشان گذشتن.
غرامت جنگی حق تمام خانواده های شهدا وجانبازان مخصوصاجانبازان شیمبایی هست وبایداین حق ازعراق که باعث بانی آن بودگرفته شود
سلام علیکم
آقایان غرامت که در کار نیست _ حق پرستاری هم تا حالا نداده اند _ خودرو هم مشخص نیست _ وام هم 18 درصد موجود میباشد _ بلاعوض که اگه خوابش را ببینیم _ وووووووو بسمه تعالی
یه دفعه ما را بکشید راحتمان کنید این چه زندگیه تمام
شما فاش نیوز هم مثل سایر مسئولین عراقی هستید و نه ایرانی و شما هم نه جانبازید نه آزاده جمع کنید بابا
سلام علیکم
برادران وخواهران ایثارگر و انقلابی و جهادی...
هر اتفاقی که افتاده یا نیفتاده...
اختلاس هایی شده یا نشده...
غرامتی بایدپرداخت شود یا نشود...
اتفاق هایی خوب یا بد، افتاده یا نیفتاده...
این مملکت، صاحب دارد.
آقا دارد.
رهبر دارد.
فرمانده دارد.
تکلیف خودتون رو با خودتون روشن کنید.
اگر انقلابی هستید، جهادی هستید،
اگر مرید امامین انقلاب هستید.
اگر ادامه دهنده راه شهدا هستید.
اگر جانباز یا آزاده هستید.
و میدانیدکه دشمن همیشه درکمین بوده وهست وخواهدبود.
پس بدون قیدوشرط حرافی دشمن را بزنید توی صورتشون
و بدون قیدوشرط پیرو فرمایشات آقا، پای انقلاب بمانید.
که انقلابی ماندن بهتراز انقلابی بودن است.
درغیراینصورت...
هرچه کاشتیم به فنا می‌رود!
که مصداق آبادانی ست.
ساخت ، سالها طول می‌کشد!
اما، اما و 100 اما که ویرانی یک شبه است!!!
مواظب باشیم.
و مطمئن باشیدکه اگر در جایی حقی داشته باشیم.
آقا اجازه نمیدهندکه حقمان ضایع شود.
نه فقط، حق ما...
بلکه آقا مواظب حق همه ی ملت هستند.
شک نکنید.
که خیانت به خودی ست...
و دلگرمی دشمنان!!!!!
موفق باشید.
شما انگار سر سفره انقلاب خوب خوردی و فربه شدی
نمیخواهم برای کارتان اسم بگذارم..
ولی حقوق بین الملل در زمان جنگ و بعد جنگ را بخوانید تا همچی دستتون بیاد
احتمالا خاموشی دولت ما و مسئولین و پیگیر نبودن حق رزمنده ها علت خاصی داره ک مستقیم نمیتونن ب ماها بگن
کجا از حق ملت مظلوم دفاع کردند ک اینجا بکنند...عراق در سازمان ملل متجاوز شناخته شده و بس..حالا جنگ رو ادامه دادند دلیل بر متجاوز بودن نیست
کی جنگ را شروع کرد؟ عراق؟ چ کشوری متهم و ثلبت شد ک متجاوزه؟ عراق
حالا ک بعد ۴۰ سال حقمان را میخواهیم..کویت بچه خوبه آمریکا بوده ما بچه بده
قانون بین الملل این حرفا حالیش نیست
دلیل داره ک دنبال حق شهدا و جانبازان نمیرن
بابا ما پدرمون 11 سال ندیدیم 8 سال جنگ و 3 سال هم بعد از جنگ تو مناطق جنگی مین خنثی می‌کردند، بعد 11 سالم که اومد هزاران مریضی ناشی از صدمات جنگی و شیمیایی و اعصاب و روان و.. هر روزههم مارو با کابل در حد مرگ کتک میزد، مسولای بیمارستان ارتش هم میگفتن باهاش کنار بیایید مجروح جنگیه گناه داره، ما فقط از جنگ همینا و دیدیم بقران 3تا برادریم همگی بیکار هیچکدوم از ماهم سرکار نبردند و فقط همش حرف چرت..
کلا همه بدن شما خوبین فقط اختلاس ها را نمی دونیم تو بنیاد که تازه یکی فاش شده ۵ هزار میلبارد تومان زیر شرکت بانک دی هم حتما کار دشمن است چون غرامت حرف بود و حرفشو زدن بچه یسری جوش اوردن و فریاد دشمنن های چوپان درو غگو بلند کاش نسبت به اختلاس های چندساله که داره صداش در میاد جوابگو باشید بعدحقی که گرفته نشده و رو هوا است مثل غرامت دشمن تراشی کنید واقعا فکر کردن با اختلاس هایی همه می دونیم و می دونید تقاضای اعتمادهم دارید ؟ چوپایان دورغگو
این مطلب چه ربطی به بنیاد و اختلاس داره
چرا مثل بچه ها بهانه گیری می کنید؟
مگه اگر کسانی خلافی در جایی بکنند میتونه مجوز ی برای ما باشه که هر اقدام خلاف شان واعتقادمون مرتکب بشیم؟!
سلام آقامحمد عزیز، برادربزرگوار
اگرکسی درخانواده ای، خلاف کند، باید همه ی اهل خانه مجازات شوند؟!
اولأ اگرکسی جرمی مرتکب شود،، خودش باید تاوان اش رابدهد.... (دومأ)
از من و شما بعید و به دور است این همه انتقاد ، بخصوص انتقادهای تند. و...
زیاده گویی نمیکنم.
عرض آخر...
بعضی ازبچه های جنگ، چرا عوض شده اند؟!!!
شایدهم کم تحمل!
گرفتن حق شهدا ،جانبازان،اسرا حق مسلم هر مسلمان آزاده است.صد ها قانون معطل مانده و فراموش شده که اجرایی نمی شوند نیز بزودی در صدر درخواستهای پیروان ارتش آتش به اختیار قانونی است
با سلام ما ایثار گران عوض نشدیم عوضمون کردن من به اعنوان یکی از ایثارگران بالای ۶۰ سال سن دارم ولی هر گاه بینم به حریم این کشور تجاوز بشه باز مثل همان اول جنگ اماده دفاع از تمامیت ارضی این ابو خاک هستم چندین سال معسولین ایثارگران را بیخیال شدن ایثارگران انتطارات نا معقول نداشتن ایا حق یک زندکی معمولی ندارن ایثارگرانی که در دوران کهولت سن هستن و از سلامت جسمی روحی روانی سالم بر خوردار نیستن باید حمایت شوند
صد سلام به شهدای پاک و جانبازان با غیرت . و هزاران لعنت بر فاسدان و فاسقان و دزدان اموال مردم در هر پست و مقامی!
این طومار طویل که این برادر با نام ایثارگر عرضه داشتند، گویا هیچ اطلاعی از بی عدالتی های موجود در بنیاد و کشور ندارند! بنده 70درصد بازنشسته و حالت اشتغال تفاوت حقوق امثال ما که فقط حق پرستاری 5300 از بنیاد دریافت میکنیم که آن هم هزینه دارو های گران قیمت و آزاد می شودو حقوق 7تومنی بازنشستگی که آنهم هزینه ایاب و ذهاب درمان می شود! حتما باید به خاطر خدا خفه بشیم؟ بیمه دی از پارسال هزینه ها را پرداخت نکرده چرا؟ ما گناه کردیم که شاغل بودیم و درآمد خوب داشتیم و حس وظیفه ما را به جبهه کشاند؟ الان باید در کهولت سن و مجروحیت صعب العلاج شیمیایی با نوه ها و فرزندان دچار مشکل معیشتی باشیم؟
خبر دارید که همان یارانه بی ارزش بازنشستگان را قطع کردند؟ غرامت مربوط به شهرستانی ها نمی شود! در واقع همه چی برای تهرانی ها و کلان شهر ها! اما غرامت: اگر ایثارگر بی نیاز و تامین بودحرفی از غرامت می زد؟
به واژه معسر در فرهنگ لغت مراجعه کن تا بدانی پشت این واژه چه تحقیری از سلحشوران جنگ شده.
مرا هم ردیف ولایتی و حداد عادل در دهک ده قرار دادند. در واقع همه بازنشستگان ! یاد بگیرد با هویت واقعی دردتان را عیان کنید! دشمن واقعی مصداق موش خانگی است! ابربدهکاران و بسیاری دیگر از رانت خواران فاسدان که اموال مردم را روانه کانادا و لندن و امریکا برای فرزندان و خانواده گرامشان میکنند! ما که هزینه ادامه درمان هم نداریم و هنوز قراردادی با هتل منعقد نکردند! صدایتان از جای گرم بیرون زده! آقا یا خانم ایثارگر!
موید باشید
توقع شمازیاداست!!!
شماهم اگرمیتوانستید، اختلاس می‌کردید.
نتیجه میگیریم که شما انقلابی نیستید!
جانباز، جانش راداده است.
کسی که خالصانه جان بدهد غر نمی‌زند.
جانبازباش نه جانبازنما
احسنت البته اگر به شما فتنه گر و ضد انقلاب نگویند درد دل ما گفتی کاش دوستان ایثارگر ما چشمشان را باز کنند و حقایق را ببینند جق پرستاری و غرامت و داشتن یک رفاه نسبی حق مسلم جانباز و ازاده است افسوس که به یغما برده اند ثروت کشور را و برای مردم و ما چیزی نگذاشته اند
درود بر شما حرف دل اکثریت را صریح و بدون ذره ای اغراق بیان کردید .
بیکاری فرزندان جانبازان با مدارک کارشناسی و ارشد به دلیل نداشتن پارتی را هم به این مشکلات اضافه میکنم .اقلیتی که سر سفره معاویه نشسته اند و برای حسین اشک میریزند مانع احقاق حقوق مظلومان نشوند خواهشا.
آقایون خانوما اگه از بدبختی مردین اگه بچه هاتون به خاطر اینکه پدر معلول دارن یا ندارن کلا بیچاره بدبخت هستن اگه مال اموالتونا دارن میدزدن جلو چشمتون حق اعتراض ندارین بزارین بدزدن ببرن بچه هاشونم تو آمریکا خوش باشن برادران عراقیم از خود ماها واجبترن خفه خون بگیرین اینا دزدیشونا بکنند
کسانیکه اختلاس کرده اندضدانقلاب ند، سلطنت طلبند.
بامافرق می‌کنند.
خودمان را با آنان یکی نکنیم.
(متافقند)
پرداخت نشدن غرامت عراق یک تصمیم سیاسی است داداچ
نه قانونی
آره داداچی آره شما درست میگی داداچی،، از نظر شما همه ی اقدامات یهود در راستای اقتدار اسلامه،،، آره داداچ.. معاندین روی جهل یه عده ی زیادی از ملت حساب باز کردن ،، طرف مورچه نیشش زده رفته جانبازی گرفته الانم با کلی امتیاز روی فیش حقوقی دنبال پول و امتیاز بیشتره
سلام به عزیزان جانبازوخانواده شهید وآزاده به عرض شمامی رسانم شما گول این حرفهای مفت رانخورید که غرامت چیه فتنه است وحق مانیست .درهرزمان بین روحانیون خودفروخته وجودداشته بین سپاه خودفروخته زیادبوده والان هم موجودمیباشد مثل خیلیها که انقدرخوردن که دیگه اجبارا کنارگذاشته شدن تابیشترازاین آبرویشان نرود.
عزیزان بین جانبازان هم هستند کسانی که اصلا مردم محرومان خانواده شهدا جانبازان وخداهم برایشان اصلا ارزشی ندارد وگورشده اند وبت پرست شده اند
درکل می خواهم بگویم بچه ای که گریه می کند گشنه است .جانبازان عزیزشهرستانها و روستاها همه درمظلومیت و فقرزندگی می کنند وعده ای جانبازنما درتهران کیف می کنند و وابسته به دولت ونظام هستند و این برایشان از واجبات است نه حق مردم مظلوم .پس برای دریافت غرامت مطالبات وپاداش و بهترشدن وضع رفاهی بهداشتی و کارفرزندانمان ازتلاش و وحدت دست نکشید موفق وپایدارباشید جانبازان وخانواده شهدا وآزادگان ورزمندگان عزیز
شما اگر جانباز هستی بهتر است بجای انگ و برچسب و تهمت، منطقی و مستدل جواب متن رو بدی .
همیشه همه جا بودند و خواهند بود کسانی که خلاف کنند، اختلاس کنند و به حق خود قانع نباشند ، خصوصا در جامعه ای که تحت فشار تحریم و دشمنی هاست؛ اما این چه ربطی به این داره که ما با هراقدام غیرمنطقی حیثیت ایثارگران را لکه دارکنیم؟
هنگامم آسایش و آسانی همه راحتند ولی در هنگام سختی و فشار است که باید اهل صبر و تحمل باشیم.
آن بچه است که اگر گشنه اش شود هرچیزی را به دهانش می برد نه انسان هایی که جانشان را برای اعتقاداتشان کف دست گرفته اند...
شما که معلومه چیکاره ای،، انتقاد و اعتراض خوبه ولی غرامت یه موضوع الکی هست که پیران آلبانی و اره به دستان مرکز اعتدال عربستان قالب ایثارگران کردن، این بوی کباب نیست دارن... داغ میکنن....
پس جلوی اختلاص گران دزدان بگیرید.که قضیه دم خروس نشه. درسته ما باید آرامش و انقلاب را حفظ کنیم ولی دل آدم به درد میاد چرا این همه دزدی چرا این همه اختلاس هرچی شد فوراً تکون خوردن آقا رزمندگان ایثارگران ساکت باشند چیزی نگن آبروی انقلاب میره بابا اینا هم خسته شدم دیگه
برادر عزیز و گرامی، پیشگیری از وقایع ابتدا از خود ما آغاز میشه، هر فردی که در هر جایی هست باید به قانون و وظیفه اش تمکین و عمل کنه اون لحظه هست که جلوی همه بی قانونی ها گرفته میشه، خیلی از ما اگه جای اون اختلاسگر باشیم بیشتر از اون اختلاس میکنیم، امان از طمع انسان و خدعه شیطان،، بعدش مقصد اختلاسگر کجاست؟ کانادا امریکا و... اعلان قرمز هم اینترپل میزنه ولی طرف رو اعاده نمیکنن چون دستشون توی یه کاسه هست با طرف غربی ( اختلاسگر و کشورهای مقصد)
گرفتن غرامت جنگی از دولت متجاوز عراق یک حق قانونی و طبق حقوق بین الملل واجب است که از طرف دولت پیگیری شود اما دولت ما حافظ منافع ما نیست پس خود جانبازان باید اقدام کنند.هزینه درمان،هزینه دندانپزشکی،اجاره خانه،تحصیل فرزندان،بیکاری فرزندان جانبازان و شهدا و...صدها مورد دیگر.از خواسته های مهم جانبازان و ایثارگران،خانواده شهداو مفقودین است
در مطلب خوب توضیح داده شده که
غرامت گوریه که هیچ مرده ای توش نیست
فقط این موضوع میتونه ابزاری باشه دست کسانی که میخوان عقده های دیگرشون رو سر مردم و ایثارگران خالی کنند و با عوامفریبی ایثارگران رو بی حیثیت کنند و از این طریق به اهداف خودشون برسند وگرنه عراق الان اختیارش دست خودش نیست چه برسه به اینکه بخواد پولی هم به ما به عنوان غرامت بده
البته اینهایی که با قصد و غرض از این بهانه برای ضربه زدن به آرامش و حیثست ایثارگران سوئ استفاده می کنند که چه بسا یکی از همان هزار چاقوی رژیم صهیونیستی رو میخوان در بدن این کشور فرو کنند باشن، راه به جایی هم نمی برند و متن ایثارگران باغیرت تر و هوشمندتر این این هستند که بخوان همچین بازی کودکانه ای رو بخورند ولی به همانها که این خیال خام رو دارن باید گفت
عرض خود می بری و زحمت ما می داری!
دولت متجاوز عراق رفت به جهنم، بعدشم عراق متجاوز شناخته نشد و جنگ ادامه پیدا کرد و اخر سر هم با زور از ما آتش بس گرفتن ، این مسیری هست که الکی دارن ایثارگران رو تطمیع میکنن و هدف اصلیشون هم اینه که بین مردم ایران و عراق دشمنی ایجاد کنن، در واقع نفری رو میشناسم که سربازی رو پر جنگ گذرونده و اونجا هم اعتیاد داشته و به اعتراف خودش جنس هم با خودش میبرده و چند نفری میکشیدن توی یکی از عملیاتها زخمی میشه و الان جانبازه و بیشترین فحشها رو نثار نظام میکنه، باید گفت این اقا از اول هم جانباز نبوده و حیف کلمه مقدس جانبازی و هم ردیف حضرت عباس (ع) قرار دادنش،، البته بلانسبت بسیاری از جانبازان با آبرو و صبور
برادران بنیاد یه تبل توخالیه که فقط صدا داره هیچی واسه زیر مجموعه امکانات نداره ولی پول واسه اختلاص زیاده.از بنیاد شهید توقع نداشته باشین.مثل این میمونه از یه فلج انتظار روپایی زدن رو داشته باشی
چرا تاحالا اسمی از غرامت جنگی نبوده؟!
نتیجه میگیریم که نقشه نامرئی دشمن است.
که بعضی ازعزیزان جانباز، بایدتجزیه وتحلیل کنند.
و تجدیدنظر...
موفق باشید همرزمان عزیزم
بعضی ازعزیزان هنوزاطلاع ندارن جنگ تمام شده وسازمان ملل قطع نامه ۵۹۸ صادرکرده واطلاع ندارن که دربند۶ قطعنامه اومده مبلغ ۴۰۰ میلیارد دلاردولت عراق بایدبه آسیب دیدگان جنگ بپردازدوبه هرکشته شده ۵ میلیون دلاروبه هرمجروح سه میلیون دلار عزیز دل حکومت که مارا رهاکرده به امان خدا .
لااقل سرچ کن اینترنت ببین قطع نامه سازمان ملل چه گفته وحق هرشهیدوجانباز ازدولت عراق چقدره وچرا دولت پیگیرنیست مگه ما چی کمتراز دولت کویت داریم که قرون آخرخسارتش گرفت .
برق دلارهای موهوم برای عده ای حربه ای برای فشار و ضربه به نظام و انقلابی شده که با خون شهیدان بیشماری حیات یافته و برای عده ای هم که البته در یک نگاه خوشبینانه به خاطر فشار و مشکلات مالی و یا متاسفانه نفسانیات و دوری از روحیه ایمانی و ارزشی بهانه ارضای آنان شده است.
خدایی نکرده اگر به خاطر دوری از ارزشها و اعتقادات و فراموشی یاران شهید وایثارگرمان به مسیر و دور باطل دنیاطلبی و مطالبه گری بی منطق بیفتیم و وسوسه های شیطان و تحریک کنندگان در خط شیطان ما را به خسران دنیوی و اخروی خواهد کشاند و به خاک سیاه خواهد نشاند. خواسته های شیطانی هیچ وقت سیرکننده نیست بلکه تشنه تر می کند!
قابل توجه مسلم جانباز،ایثارگر.
حقوق فوتبالیست لیگ برتری ۱۵ میلیارد تومان و حقوق پایه یک جانباز قطع نخاع از گردن ۱۰ میلیون تومان.دولت ادعای اسلام و عدالت علی دارد؟دولت توان پرداخت هزینه درمان ندارد.چرا ما باید تا آخر عمر ایثارگر باشیم وقتی دلارهای خونینمان بورسبه دختر فلان و پسر بهمان میشود.چرا کویت غرامت گرفت،کویتی خونش رنگین تر است و لی ما خونمان هدر رفته.
حق باشماست
درخواست غرامت جنگ نه فتنه است و نه بازی کثیف بلکه حق مسلم یک ملت مظلوم است که مطابق قوانین بین المللی باید از کشور متجاوز گرفته شود(گر چه بعضی ها در داخل کشور، نگران برادران عراقی شان هستند که مبادا خسارت جنگ را به ایران بپردازند)
در واقع،بازی کثیف:
--ظلم،فساد و تزویر مقامات نامسئول است
--اختلاس،رانت....فرستادن خاوری ها به کانادا و...است
--بازی کثیف،دزدی های کلان و فرستادن توله ها به خارج است
--بازی کثیف،وعده و وعید پوچ در رسانه ها و عدم افزایش حق پرستاری،تبعیض فاحش در پرداخت حقوق و... است
--بازی کثیف،این است که مقامات در طول جنگ فقط شعار دادند،نه خودشان در عملیات ها شرکت کردند نه فرزندانشان و در حالی که در بین مردم عادی خانواده های عزیز و بزرگوار چهار و پنج شهیده داریم ولی نامسئولین مزور حتی یک شهید هم ندادند.
این پول هاحق مردم جانبازمناطق جنگی این اخرت حرومزادگی هستش الان بایدبه هرشهیدجانبازآزدی دوملیاردخسارت بدهند این خسارت حق مردم چه ربطی به اختشاش چیزدیگه داره این شهیدجانبازازاده نبودن الان شماهاارامش دارین یکی مثل من توحسرت داشتن نامزدم نداره یه حلقه نشون بزارم یادندون هام یاپاهام درست کنم اسم خودتون انسان گذاشتین حرومزاده هااخه اختشاش اعتراض حق شهیدجانبازازاده چه ربطی به حاشیه بردن انقلاب داره؟ امثال مثل شمااینقدخوردین بردین تورستوران میبینمتون باخانواده لاشی تون اینقدمیخورین مثل فیل چاق شدین ایشاله روزی بشه ریشه کن تون کنند
اولا آنهایی هم که خلاف می کنند و دزدی و بی قانونی می کنند و با پول بیت المال فرزندانشان را به خارج می فرستند که همیشه هم هستند و همه جا هم هستند بازیشان کثیف است.
اما چه ربطی دارد به اینکه ما بخواهیم این مسایل را بهانه قرار بدهیم و آسمان و ریسمان را به هم ببافیم. این ها بله برای کم نیاوردن در حرف و در مقابل حرف منطقی ظاهرا مفید است اما مجوز هیچ حرف و کار بی منطق و غیرمسئولانه خصوصا با نام جانباز و ایثارگر نیست اتفاقا شما با این ندانمکاریها به قاطبه ایثارگران خیانت می کنید و ضربه حیثیتی می زنید و خوبهایتان متوجه نیستید و بدها هم که خوب می دانند چه می کنند!
درباره مسئولان هم نمی شود نسبت به همه یک طور صحبت کرد و بی انصافی نمود. خودتان خوب می دانید که بسیاری از مسئولان که سنشان قد می دهد هم در جنگ و عملیات ها حضور داشتند و هم پدر و برادر و خواهر و فرزند شهید و جانباز هستند و برای نمونه اکثریت مجلس را جانبازان و رزمندگان و فرزندان شهدا و جانبازان تشکیل می دهند پس بیخودی هوچیگری نکنید که مردم خوب می فهمند که بیش از 40 سال است با تمام مشکلات پای این نظام ایستاده اند وگرنه مردم ایران اگر نظام را نمی خواستند و قدر ارزش های آن را با وجود کاستی هایی که هست نمی دانستند حتما توان این را داشتند از آن عبور کنند ولی به کوری چشم شیاطین خارجی و داخلی، مردم ما فهیم و قدردان شهدا و ایثارگری ها هستند و خوب فرق دوغ ودوشاب را می فهمند که پای نظام و انقلاب و مقابل اینهمه دشمنی ایستاده اند.
سلام و عرض ادب و احترام به محضر عزیزان جانباز فاش نیوز همیشه سربلند، دراینجا طبق ادله های که آورده ایدحق باشماست ولی چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق قانون به وظایفشان عمل ننموده ازباب مثال سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال وماده38که به لطف جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ذخیره مرخصی راپروندن، حسب قانون هر10سال یکدستگاه خودرو ساخت داخل با شرایط مندرج در متن قانون آمده است چرا واریز نکردن، چرا حق پرستاری راکه طبق قانون هرسال بایستی پایه حقوق کارگران را بعنوان حق پرستاری واریز کنند ولی چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران به مرقانون عمل ننموده اند، لطفآ پیگیری بفرمایید، باتشکر جمعی از جانبازان 70 درصد
آقای محترم و با ادب
سلام
بهانه قرار دادن،اینها همه فرافکنی،توهین،تهمت و ایستادن در برابر یک تقاضای حق(درخواست غرامت جنگ از متجاوز)است.
فراموش نکنید اصل و اساس هر نظامی،مردم آن کشور هستند(خصوصاً ایثارگران)که متاسفانه این روزها با این همه تورم و گرانی،به حال خود رها شده اندو کسی به فکر آنها نیست.
حال اگر ایثارگران به دنبال حق خودشان(غرامت جنگ)هستند که بیش از این شرمنده زن و بچه خود نباشند،شما به چه حقی به خودتان اجازه می دهید به آنها توهین کنید؟شما اگر نیاز ندارید یا نمی خواهید غرامت بگیرید،مختار هستید ولی نمی توانید خواسته خودتان را به دیگران تحمیل کنید آن هم با برچسب زدن و...
نفرین بر مسببین وضعیت کنونی اقتصاد(قلدران خارجی با وضع تحریم های ظالمانه و زور گویان داخلی با فساد و تبعیض و...)
بادرود وسلام بروح شهدا و امام شهدا و درود و سلام برتمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس ازجانباز عزیزشهیدان زنده و آزاده و تمامی دلاورمردان بنده جانباز زیر ۲۵ درصد با سن ۵۷سال فاقد شغل که هیچوقت برای درصد به بنیاد نرفتم ودرصدم غیرحضوری بوده و حال با سه فرزند دوپسر و یک دختر با مدرک کارشناسی ارشد بیکارو پسرم بخاطر نبودن شغل و درآمد همسرش جدا گردید و بنده به دلیل نداشتن توان مالی نتوانستم برای فرزندم کاری انجام بدم وشرمنده این دنیا و اون دنیاش شدم. جنابی که خودت را ایثارگر میدانی بعید میدانم ازاین قشر بوده باشی و گفته هایت را اصلا قبول ندارم اکثر قشر محترم ایثارگران و خانواده هاشان تقاضای غرامت دارند. بچه های من به چه جرمی باید تاوان من رابدهند نفست ازجای گرم میاید شاید ازتبار کاخ نشینان باشی. امام شهدا بعد ازقبولی آتش بس یکی ازخواسته هایشان غرامت بوده است . غرامت حق مسلم ماست . یا حق
شاید شما سن وسالتان به زمان جنگ قد ندهد ولی ما که یادمان هست اقای ولایتی وحرفهای حضرت امام در مورد پرداخت غرامت به اسیب دیدگان جنگ لطفا شما ذهن بچه ها را منحرف نکنین غرامتی در کار هست وعوض شدن دولتها ربطی به عدم تعهدشان ندارد
این حق مسلم تک تک خانواده هاشهدا وجانبازان ازادگان چرا حق پایمال میکنید مثلا کشور اسلامی هستیم دم از عدالت علی (ع) میزنیم چطور دزد اختلاس ریا ودروغ اینا همه ازاده وهیچی جرمی نداره اون وقت حق خواهی شده بازی کثیف واقعا براتون متاسفم
با عرض سلام واحترام
مطلب بسیار مهم وارزشمندی نوشته شده است
بنده دربسیاری از کانالهای تلگرامی وواتساپ پاسخ مستدل به موضوع پیگیری غرامت دادم.
متاسفانه عده ای بدون آنکه شرایط موجود کشور را درک کنند دارند آب به آسیاب دشمن می ریزند ودارند از قشر ایثارگر سوء استفاده می کنند.
بنده اطمینان دارم که بسیاری از ایثارگران دقیق به عمق موضوع واینکه غرامت به دلایل متعدد قابل دریافت از کشور عراق نیست اطلاع ندارند
از طرفی باید با کمال تاسف گفت: دولت ها هم در این باره مقصرند. به این دلیل که با سکوت خودشان عملا به موضوع دامن می زنند که بله خبرهایی هست...
لذا ضرورت دارد طی یک برنامه با حضورکارشناسان موضوع غرامت از عراق را کارشناسی واطلاع رسانی کنند.
بیشتردق همین آب به آسیاب دشمن ماراکشته برادر چه آبی چه آسیابی به گفته مقام معظم رهبری حق گرفتنیه
فرمایشات آقا رو تحریف نکنید.
گرفتن حق ، حدیثی از مولا علی ع است.
من زیاد چیزی حالیم نمیشود
ولی انهایی که حق ایثارگران را ضایع میکنند واگدارشون به خون باکری و همت ها
سلام به امام عصر و امام شهدا و رهبر عزیزمان
عزیزان من با بحث غرامت کاری ندارم من خودم جانباز 65% و فرزند شهید می باشم سخن بنده این فرد مقاله نویس است که چنین مطلب به ما روا دانسته خجالت هم نکشیده
۵ - نظامیان در واقع حقوق می گیرند که در روزهای خطر از کشور دفاع کرده و یقیناً در این دفاع عده ای هم شهید، مجروح و اسیر می شوند و بسیاری نیز سالم به میان خانواده هایشان باز می گردند و دولت نیز به فراخور صدماتی که به حاضرین در جنگ وارد شده تسهیلات و امتیازاتی را تصویب و اعمال می کند و موضوع غرامت، بیشتر در حوزه قربانیان مدنی، خسارت به تاسیسات زیربنائی و مردم و مناطق غیر نظامی قابل طرح است.
ایا فقط نظامیان بودند در جنگ شرکت کرده بودند از کی بچه مدرسه های 13 ساله اسلحه به دست گرفتند زیر تانک رفتند شهید فهمیده شدند بعد جنگ اقایان انقلابی قلابی بعد جنگ اسم شهید فهمیده را از کتاب های درسی حذف کردند مگر زمان جنگ در بالای منبر ها جوانان به رفتن بهشت دعوت نمی کردند مثل هاشمی رفسنجانی ها ووو غیره مثل شما این می شود کشیشی قباله بهشت می فروخت یک نفر امد گفت تمام جهندم می خرم چنده یک مبلغی گفت گفت سندش بنویس نوشت به ان مرد داد ان مرد پول جهندم که به کشیش داد فریاد زد همه مردم به بهشت می روند در های جهندم من می بندم کسی نتواند به جهندم برود شما یک عده ای هستید بدون درد به مقامات بالا رسیدید با قلمتان زبان تان خنجر به رزمنده گان می زنید مگر نیرو های نظامی گوسفند هستند بدهند بخورند چاق که شدند سرشان را ببرند یا در ازمایشگاه دارو ها را بر اسر انان امتحان کنند
شما به کدام توصیه های امام عزیز عمل کردید فقط می توانید زخم زبان بزنید

برداشت‌ها‌یی از بیانات امام خمینی (ره)
ملت شریف ایران می‌داند که نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است ... که در صف اول باید شهدای انقلاب- رحمة الله علیهم- و کسانی که در این راه معلول و آسیب دیده شده‌اند، محسوب داشت. لهذا باید رسیدگی کامل به خاندان شهدا و آسیب دیدگان و معلولین در این راه، چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.
لهذا لازم است سازمانی به سرپرستی جنابعالی و هیأتی از معتمدین و آگاه و آشنا بدین گونه امور، برای این مقصد مهم تأسیس شود که با اجرای مفید آن، ملت و دولت انقلابی، دین خود را در مقابل این گروه فداکار در راه انقلاب اسلامی ادا نمایند، شورای انقلاب موظف است برای این شروع مهم، بودجه کافی تصویب نماید و در اجرای آن سرعت عمل به خرج دهد و دولت و متصدیان امور، موظف هستند مواد زیر را مورد تصویب و اجرای سریع قرار دهند:
1- اولویت فرهنگی: یعنی در مدارس و دانشگاه با تسهیلات مقتضی وارد شوند.
2- اولویت اقتصادی: یعنی مسکن، زمین، وسائل زندگی و سایر مایحتاج زندگی برای آنان تهیه گردد.
3- اولویت در استخدام: یعنی خانواده‌ی شهدا و معلولین در استخدام دولت اولویت داشته و آنان که قدرت خدمت دارند به استخدام دولت درآیند.
4- کارت مجانی برای سوار شدن آنان در اتوبوسهای دولتی داخل شهرها تهیه گردد.
5- کارت نیمه بها برای استفاده از وسائل نقلیه بین شهری مثل قطار و هواپیما و غیره.
6- تشکیل دفترچه مخصوصی برای قدرت خرید از تعاونیهای دولتی.
7- بیمه درمانی و استفاده از کارت ویژه خرید دارو.
8- قرار دادن حقوق رسمی برای معلولین که قدرت کار ندارند و خانواده شهدا بالنسبه به افراد آن خانواده.
9- ایجاد برنامه‌ها‌یی در رادیو به عنوان معلولین و خانواده شهدا.
10- سازمان موظف است بدون فوت وقت، معلولین و آسیب دیدگانی که احتیاج به معالجه دارند تحت علاج قرار دهد و در صورتی که با تصدیق طبیب لازم است برای معالجه به خارج کشور بروند، اسباب مسافرت و مخارج معالجه آنان را فراهم نماید.

ضمناً متذکر می‌شود که اگر سازمان در موارد مرقومه به اشکالی برخورد نمود و یا از طرف بعضی متصدیان اهمالی شد، اینجانب را مطلع نمایند تا در رفع آن به طور مقتضی عمل نمایم.(1)
در وضع فعلی کشور، که قوای مسلح ایران در مرزها با خلوص نیت و قلب سرشار از محبت به اسلام و کشور اسلامی به جنگ دفاعی با دشمنان اسلام- که در رأس آنها امریکاست- به پا خاسته‌اند، و در زمانی که امثال صدام تبهکار به پیروی از شیطان بزرگ به کشور اسلامی ما هجوم آورده است و قوای مسلح ایران با فداکاری بی نظیر از کشور قرآن دفاع می‌نماید، بر همه ملت خصوصاً علمای اعلام لازم است از بازماندگان شهیدان اسلام دیدن نموده، و با عواطف اسلامی خود در خدمت آنان کوشا باشند و از کمکهای معنوی و عواطف روحی دریغ ننمایند.
این جانب مراتب احترام خود را تقدیم بازماندگان محترم شهیدانی که در راه هدف الهی خود را فدا و دین خود را در پیشگاه ربوبیت ادا نموده‌اند، تقدیم می‌نمایم؛ و از خداوند متعال رحمت واسعه برای
شهدا و عزت و سلامت برای بازماندگان عزیز مسألت می‌نمایم، و مراتب شکرگزاری خود را تقدیم می‌کنم.
1- می‌بایست از مقام والای خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.
2- در همه حال می‌بایست برخورد با خانواده‌ها‌ی شهدا و ایثارگران توأم با احترام باشد.
3- در همه‌ی خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و درمانی بایستی خانواده‌ی شهدا و جانبازان و ایثارگران در اولویت باشند.
4- تجلیل و احترام و خدمت به خانواده‌‌ی شهدا، جانبازان و آزادگان، ترویج و نشر ارزشهای والای اسلام و تضمین آینده نظام جمهوری اسلامی است.

نکات استنباطی:

1- حسی قدرشناسی و سپاسگزاری اسلامی اقتضا می‌کند که انسان همواره ممنون کسانی باشد که امنیت و آسایش کشور را بر آرامش خود ترجیح دادند.
2- ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، بیمه کردن نظام جمهوری اسلامی و ناامید کردن دشمن از ضربه زدن به این نظام است.

پی‌نوشت‌ها:

1- صحیفه امام (رحمة الله)، ج12، صص 185 و 186.
2- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 13، ص 242.
3- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 13، ص 513.
4- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 13، ص 515.
5- برّ: نیکی، نیکوکاری،
6- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 13، صص 515 و 516.
7- صحیفه امام (رحمة الله)، ج13، صص 516 و 517.
8- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 13، ص 517.
9- صحیفه امام (رحمة الله)، ج 14، ص 80.
با این همه پست که مخالف سایت فاش هست شک نکنید عامل و مواجب بگیر بعضیها هستید که چنین علیه حق قانونی جانبازان غرامت مینویسید چند سوپر انقلابی دگم اندیش که ضد ایثارگر هستند چه چیز خوابتان را اشفته کرده
گرچه با اساس این حرف که دوستان، بعد سی سال تحمل درد بیماری و خاطرات دردآور جنگ و فقرمادی، حیف هست که معاوضه ناصواب انجام بدیم و کار را به حاکمیت واگذار کنیم تا در وقت مقتضی و به روش‌های منطقی موضوع را پیگیری کنند. منتهی از دفاع بد دوستمان برای تبرئه عراق( که ایران مقصر ادامه جنگ بود. و حزب بعث مقصر شروع. همان چیزی که مخالفین میگویند) شگفت زده شدم. مضافا به اینکه تشبیه به گندم ری هم خیلی نامحترمانه بود. به شخصه دوست ندارم فقر اقتصادی و درد بیماری را در این واپسین سال‌های عمر با هیچ کاری که بوی تضییع اجر جهاد بدهد معاوضه کنم
سلام ۴۰ سال پیش ما را چشم و چراغ کشور می نامیدن و اسم مان رزمندگان اسلام سلحشور و حماسه آفرین بود .ولی الان اسم مان تغییر کرده به. خل وچل . قاطی کرده قرص هاشو نخورده. دک دیونه. روانی .اعصاب روان. موجی. ضد انقلاب. ضد ولایت فقیه. طلحه و زبیر. طلب کار. پرتوقع . متمارض و دورغگو و قالتاق. در یک عنوان کلی سر بار دولت شدیم. و بین بنیاد ، سپاه ، ستاد نیروهای مسلح. آمورش و پرورش و بیمه دی مدام ما را پاس کاری میکنند. انگار که مسولین خرشان از پل پیروزی گذشته است و به ریش ما میخندند و اگر اعتراضی بکنیم که جوابی نداشته باشند مستقیم یا غیر مستقیم میگن میخواستی جبهه نری!!!!!!!!! و الخ. شما مجاهد هستید بخاطر خدا رفتید (خفه شی د).حرف نزنید اعتراض نکنید اجرتان از بین میره. وقتی مردیم تازه می شیم شهید جانباز سرافراز که بعد از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از جنگ به دوستان شهیدش پیوست و ما دوباره عزیز میشویم این عزیز شدن خرجی برای مسوولین ندارد . و تازه از شر هزینه ها و اعتراضات یک نفر خلاص شدن و شاید هم خوشحال یکی کمتر بهتر. .و باز هم همین شهید را مصادره به مطلوب میکنند. و استفاده ابزاری .و شاید سرانجام یه خیابان یا یک کوچه را بنام وی قرار میدهند که هیچ خرجی هم ندارد. و مسوولین دور از جون شما اگر حددت و همت کنند سال یک جشنواره بزرگداشت با هزینه های گزاف برای شهدا برپا میکند که هیچ سودی هم نداره برای ملت.تا بیشتر کارخودشان و رفتارشان را توجیه کنند که به اصطلاح انقلابی هستند.آهای مسولین چرا تا وقتی اینان روی زمین هستن کاری برایشان نمیکنید؟؟؟ یاد ندارم توی این ۳۴سال مجروحیتم مسولی به ما سر زده باشد و گره و مشکلی از کار ما را باز کرده باشد. فکر میکنم خرشان از پل گذشته و دیگر نیازی به ما ندارند. درویشی شبی را در خانه کدخدا و برزگ ده مهمان بود .درویش رو به کدخدا کرد و گفت اگر من امشب در خانه تو بمیرم چه کار میکنی ؟؟کدخدا گفت برای تو مراسم میگیرم و غسل و کفن میکنم و در قبرستان مسلمین دفن میکنم. درویش گفت هر آنچه که قراره پول کفن و ۰۰۰ بدی الان بمن بده و هرقت من مردم بی غسل و کفن هر جا شد خاک کن. با عرض پوزش صرفا درد دل یک جانباز ۷۰ شیمیایی و قطع عضو متولد ۱۳۴۸ قم که حدودا بمدت یک سوم از ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه ها حضور داشته
باسلام
امام راحل(ره) طی نامه مورخه ۱۳۶۷/۹/۳ خطاب به نخست وزیر وقت،به عنوان اولین رئیس بنیاد
جانبازان،بصورت رسمی و مکتوب،دستور اختصاص
اموال بنیاد مستضعفان را به عزیزان جانبازان دادند.
حال سوال مهمی که در اینجا مطرح میشود،این
است که چطور و چگونه این دستور مهم امام(ره)
زیر پا گذاشته شد و به جانبازان مظلوم تخصیص نیافت و در حال حاضر اموال بنیاد مستضعفان
دست کیست و کجا هزینه می شود؟
آیا این مصداق بارز غصب و دهن کجی به حضرت
امام راحل و ظلم و ستم به جانبازان مظلوم نیست؟
فلذا رئیس بنیاد به جای توجیهات تکراری
مبنی بر اینکه بودجه بنیاد کم است و نمی تواند حق ایثارگران را ادا کند،رودروایسی و خود شیرینی را کنار گذاشته و درپی احیای حق و حقوق جانباز باشد و اموال بنیاد مستضعفان را مطابق فرمان امام برگردانده و مشکلات همه جانبازان(زیر و بالای ۲۵٪)را یکجا و برای همیشه مرتفع نماید.
مسولین کشور ماجانباران را خسر دنیا و...کردند. توجامعه میکویند همه چیزهها ا به جانبازان میدهند ولی خودمان میدانیم وخدا پروردگار نگذرد از کسانیکه به خانواده ایثارگران ظلم کردند غرامت جنگ حق مسلم ماست
حالا که با دولت عراق پسرخاله شدید. از جیب خودتان کسر وکمتر اقازادهایتان بدهید که تو اروپا هی گند میزنند به کشور واسلام وحق مارا بدهید
مطلب مهمی را ایشان مطرح کردند از طریق مسولین باید پیگیری شود در قضیه کویت و گروگان گیری جاسوسان ج سفار آمریکا غربی‌ها با طرح در مجامع حقوقی تمام خسارات را از ذخیره دلاری ایران کم کردند این حق ایثار گرا ن است وباید مجدانه پیگیری شود.
سعید
اولأ، مگه حقوق بین ال خوندی؟!
بچه های مخلص جنگ بی ریا رفتن، هیچ ادعای طلبی هم ندارن.
اگه خیلی پول لازمی برو سازمان ملل ببین چی می این کف دستت.
تملق و پاچه خواری حدی دارد با یک گردهمایی انهم در حرم امام ره برای حق قانونی ملت و ایثارگران است محالفت میکنید غرامت حق مسلم ماست جانباز نما مشخص شد کیست مثل حسین ع ازاده باشید با ظلم همراه نباشید که میشیود شریک ظالم واز ادمها بت نسازید که ادعای خدایی میکنند وشما میشیود کافر ومنکر خدای خودساخته خودتان ما را مسولان شلاق میزنند با عدم اجرای قوانین ایثارگران و شما خودی هابا زبانتان خنجر از پشت که درد این بیشتر است خدا همه را هدایت کند تا عامل و همراه ظلم نباشیم
هم صاحبان کمپین پیگیری
هم دولتمردان که حقوق ایثارگران را پایمال کردند
هم نگارنده این متن
این چرندیات را جمع کنید .....
نگارنده اشاره کرده که نیروی نظامی برای این کارها درست شده ....
چطور ۲۰درصد افزایش نسبت به کشوری را لحاظ نمی کنند...؟
چطور خدمات ویژه را لحاظ نمی کنند؟
چطور امتیازات قانونی را نادیده می گیرند و فقط وظیفه کشته شدن را لحاظ می کنند؟؟؟؟؟
این گفتار نوعی غلط اضافه است..
مطالبه در کف خیابان هم نوعی غلط اضافه است ..
تفسیر این چنینی از قطعنامه هم نوعی غلط اضافه است...
اگر چند سال دیگرهم طول بکشد مابه حق خودمان خواهیم رسید اگرمسعولین ازبین برن چیزی برای ازدست دادن ندارم چون بهترین روزهای زندگیم روی تخت بیمارستانهابودم درد کشیدم یکی ازمسعولین دندون دربگیره زمین وزمان روبهم میزنن تادردش کم بشه ولی ۳۶ ساله بادردورنج وبی پولی داریم این مسعولین که‌یقه پیرهن شون روتازیرچونه میبندن کیف کنن
حالا که بحث غرامت بالا اومده جانبازان وایثارگران شدن بازیکن در زمین دشمن اول که نور چشمی بودن حالا شدناضافی
این خائن بودن به کشور وخانواده شهدا ست
عجب
یعنی از بعد از فتح خرمشهر خون ما به گردن کشور خودمونه؟
بعدشم میگی نظامیان وظیفه دارن از مملکت دفاع کنن و ممکنه آسیب ببینن یا سالم بمونن. بیشتر آسیب دیدگان جنگ نظامی نیستن داوطلبن
سلام بر همگی شما
یادتون هست زمانی که سپاه موشک زد به اربیل و خانه جاسوسی اسرائیل رو هدف قرار داد ؟؟؟
بنده گزارشی خواندم از تحقیق و تفحص مجلس عراق ! وجود لانه جاسوسی در آن مکان را رد کرده بود ! و در پایان به کسانی که صدمه دیده بودن اجازه داد بر علیه ایران اعلام جرم کنند و خسارت بگیرن !!!!!
چرا ما نباید طلب خسارت کنیم ؟
با این همه شهید و جانباز و غیره... که سالها با سختی و مشقت دست و پنجه نرم کردن و میکنند و هنوز هم به حق خود نرسیدن !!! آیا حقوق فعلی و حق پرستاری و مشگلات معیشتی کفاف زندگی ماها رو میدهد ؟
آیا نه اینکه همین بانک دی با سهام ما بانک شده ؟؟؟
حالا بفرمائید بروید درخواستی ارائه کنید ، تا می‌فهمن ایثارگری برخوردشون زمین تا آسمون عوض میشه !!! و تا میتونند تو کارت اشکال ایجاد میکنند !!!
آیا همین بنیاد چه نقشی به غیر از پرداخت حقوق ناچیز داشته ؟؟؟
اما طوری تو بوق و کرنا زده که همه ملت فکر میکنند ما در رفا قرار داریم!
خوردیم و چاپیدیم!!! در حالی که به اسم ما میخورن و میچاپنند!!!! اگه دروغه بگین بیان منو تو گونی بکنن و ببرن !!! و اگه راست هست پس ماها رو اینقدر تو جامعه بی آبرو نکنید !!! به قرآن قسم به روح امام هر جا که میروم و پی میبرنند که جانبازم ، بهم میگنند بابا شماها که وضعتون توپه!!!!!!
به حضرت زهرا قسم مستاجرم !!! و با حقوقم تا ۵ پنجم ماه میتونم سر کنم !!! و از خیلی از دوستان و عزیزان ایثارگر هم خبر دارم که اینطور زندگی میکنند! خوب همین مشگلات و نرسیدن درست بنیاد باعث شده و میشه که فکر شکایت و گرفتن غرامت و غیره به ذهن بنده و دیگران بوجود بیاد !
شما رو به خدا به درد این ایثارگران مرد ، برسید ! اگه این مردان نبودن معلوم نبود چه بر سر خاک ایران میافتاد ! درود بر ارتشیان قهرمان ، درود بر بسیجیان دلاور ، درود بر سپاهیان جان برکف .
خاک پای همتون بسیجی ۴۰ درصد دفاع مقدس
سلام خب این نظر شما نشان می دهد همان طور که تصور می شد عده ای از فشار ی که روی جانبازان و ایثارگران هست سوء استفاده می کنند و محرک کارهای نسنجیده و آن هم به اشکال ناپسند می شوند.
اما برادران عزیز اولا فشار زندگی و مسایل اقتصادی برای اکثر ملت با نسبت هایی هست ولی این دلیل نمی شود که با اقدامات نامعقول باعث مشکلات حیثیتی علیه خودمان نیز بشویم
خب اگر عده ای معتقدند باید غرامت جنگ را پیگیری کرد راهش این است که با استدلال و منطقی و روشنگری دولت و سازمان های مرببوطه را با متانت به این کار مجاب کنیم
از اینها گذشته اولا این غرامت اگر هم گرفته شود و داده شود که دست خود عراقی ها هم نیست، اینطور نیست که بین کسانی که در جنگ بوده اند باید تقسیم شود و شیوه هزینه کرد آن هم کار دولت و مجلس و برای عموم است.
ثانیا اگر هم بشود گرفت که یکباره این اتفاق نمی افتد تازه اگر غربی ها که الان در عراق پول نفتشان را در اختیار دارند اجازه پرداخت بدهند. که در این شرایط بعید است. همه اینها که گفته شد یک طرف و مهمتر اینکه نباید اقدام ما در این شرایط جنگ ترکیبی آن هم از سوی ما ایثارگران عامل افزایش فشار ها به دولت و نظام بشود و این به نفع حیثیت ایثارگران نیست و باید مواظب نفوذی ها بود
این آقا یا خانم که به عنوان ایثارگر این مقاله رو نوشته که البته مشخصه که کی هست و از کجا آب میخوره ...!!!!
اول اینکه حرفت غیر منطقی هست که فرمودید نظامیان حقوق میگیرن تا از وطن دفاع کنند ! بله درسته ولی ...
نظام اینها رو ول کنه به امان خدا که شماها در زمان صلح حقوق گرفتید و الان دیگه حق و حقوقی ندارید ؟؟؟!!! این حرف منطقیه؟
از آن گذشته نیروهای داوطلب که نظامی و حقوق بگیر نبودن !!!
اونها هم باید رها بشن به امان خدا ؟؟؟!!
این نگارنده که به اسم ایثارگر دوباره به نظری پاسخ داده ، فرموده همه مردم مشگل دارن ! بله قبوله، آیا همه مردم در جنگ بودن ؟ آیا همه مردم سالهاست تو بیمارستانها زندگی کردن ؟
آیا همه مردم ۳۰ الی ۴۰ سال تو تخت افتاده اند ؟
آیا همه مردم اعصاب و روان و یا شیمیائی اند و به دنبال دارو و غیره ؟....
برادر و یا خواهر! هیچ وقت جامعه ایثارگری رو با مردم سالم مقایسه نکن ! این جامعه ایثارگری اینقدر درد دارن که نگو ....
من تا صبح برات بنویسم بازم کم نوشتم !!!
شما ظاهرا خیلی بی دردی و خبر نداری که دوست جانباز من تو پارکینگ یه خانه مرفع داره سرایداری میکنه!!!!
خبر نداری که دوست جانباز من ۳ تا بچه ام اسی داره که دیگه توان راه رفتن ندارن و هنوز مستاجره ...!!!!
خبر نداری یکی دیگه از دوستان بنده جانباز قطع نخاع ست و در کرج در طبقه چهارم یک منزل اجاره ایی سکونت داره ....!!!
بازم بگم ؟؟؟؟
خدا لعنت کند کسانی که حق وحقوق این مردم رو پایمال میکنن،آقایان مسئول از بازی با اسم ایثارگران دست بردارید ،آقا ویا خانم نسبتا محترم که مقاله نوشتی و در آخر هم چرب زبانی نمودی،خانواده شهدا جانبازان آزادگان زخم خورده همین حرفای امسال تو هستند بیشتر از این بر زخم نمک نریز،به کدامین بخشیده هایتان به ما منت میگذاری!؟ نکند منت براشتغال بکار در تشکیلات دولتی آنهم در سنین بالا میگذاری ویا از تسهیلات خرید مسکنی حرف میزنی که سقف عددی آن هرسال به گونه ای ضعیف وذلیل بخشنامه می شود که فقط به روی کاغذ عملیاتی می شود، تسهیلاتی که در عمل از عهده رهن واجاره مسکن بر می آید ،شاید هم میخوای منت بیمه تکمیلی مان را به رویمان بیاوری ،بیمه ای که پشتوانه اجرایی ندارد بیمه ای که حتی ایثارگران در خیلی از مراکز خدماتی ابا دارن از آن نامی بیاورند که نکند در ابتدای کار بگویند خیر قرارداد نداریم خوش آمدید ،سخنم به شما وامسال شما اینست هیچکسی در ارادت خانواده شهدا جانبازان عزیز وآزادگان سرفراز به رهبر عزیزمان شکی ندارد هنوزم که هنوز هست جانمان رو فدای فرزند فاطمه میکنیم،از دل آقا حرف نزنن که دلش از امسال کسانیکه خودت خوب میدانی خون است، پایان سخن اینکه اگر حق غرامت جنگی تاکنون پرداخت میشد هیچ نیازی به اینهم قانون ومقرراتی که اکثرشون بلاتکلیف موندن نبود ،همانگونه که در میدان هشت سال دفاع مقدس غوغا میکردیم در میدان اقتصاد نیز غوغا میکردیم(به داد هموطنمان میرسیدیم)
دم این برو بچه های فاش نیوز گرم به خدا ...
ایولا ...
که اینقدر شهامت دارید و نقطه نظرات همه رو انتشار میدید . از حق نگذریم باید به شما خسته نباشید گفت که لااقل شماها درد و دل این برو بچه های دلسوخته جنگ رو به گوش بسته ! حضرات میرسونید.
دم شما گرم و اجرتون با سیدالشهدا
فاش نیوز تازه گی ها مقالات بی امضای بودار خیلی منتشر می کنه حالا چی گیرش میاد والله اعلم
اما بنده در مورد پرداخت حق پرستاری چانبازان حالت اشتغال بنیاد بر اساس قانون و معادل حد اقل حقوق کارگران شکوائیه ای خطاب به آقای رئیسی ریاست جمهوری اسلامی با ذکر نام و فامیل و.... نوشتم
و به فاش نیوز ارسال کردم که از این طریق شاید رییس جمهور ببیند یا خیر دار شود و ترتیب اثری بدهد
به هیچ عنوان عنوان درخواست بنده که حرف دل عده کثیری از جانبازان بود را منعکس نکرد
و بنده هم به مدت یک هفته هرروز آن نامه را مجدداً به فاش نیوز ایمیل کردم
اما چون حرف حق و مطالبه از دولت خوبان بود به تازیانه سانسور نواخته شد!!؟؟
اما حالا مطالبه عده ایی از ایثارگران را که بنده نمی دانم آیا قابل استرداد هست یا نیست و علمی در این زمینه ندارم و تشخیص آن باشد برای اهل علمش
لطفاشمابازی کثیف تموم کنین وبه نفع مفت خورها حرف نزنین، غرامت حق ماایثارگرانه وهمراهی کردن بابرخی دزد رادست بردارین، باواقعیت ها روبرو بشین ونذارین بیشترازاین به ماآسیب دیده ها ضربه بزنن وبفکراخرت باشین وحق رابگویید
عرض سلام وادب و احترام به تمام جانبازان آزادگان و ایثارگران
اینکه اخیرا اکثر جامعه ایثارگران مطالبه حق و حقوق خود را از کشور عراق مبنی بر درخواست غرامت جنگی داشته و آن را حق مسلم خود میدانند نظر تمامی این عزیزان از خود گذشته میباشد لطفا کسی بصورت کذب و دروغ خود را بعنوان آزاده و یا جانباز معرفی نکند و در این صفحه عکس العمل این عزیزان جانباز وآزاده رافتنه دشمن و بیگانگان بدانداین حق مسلم همه ایثارگران است و در نهایت احقاق حق خواهد شد و جامعه ایثارگری بطور جد باید پیگیر این مهم باشد والسلام علیکم و رحمت الله
باسلام تشکر. از فاش نیوز گه پیگیر مطالبات غرامت جنگ خانواده شهدا جانبازن اسیران ما می باشد. خوب ما که سرباز بودیم درجه د رجه داران از تجاوز ارتشیان بعثی به هموطنان مان میگفتن. که چه کارخای کثیف بر سر خذمشهر ابادان غیزه اوردن چیزی را تعریف میکردن. پدری را. به درخت بستن و پسر 13 ساله اش لخت عر یان رو درروی پدر. کاری که در شعن انسان نیست کرده بودن بچه خون الود و اخرش با پدرش را با تیر گشتن. گفت لباس رزم مان دراوردیم دور بدن بچه پیچیدیم. حالا حق ما را یادشان رفته مطالبه کنند دلسوز هستین پس خسارت همه شهدا جانبازان. اسیران ما را به پردارید تا ماهم از دنیا نرفتیم. حق مان ظایع نشود یا علی
شرط و خواسته مهم امام خمینی (ره) در رابطه با پذیرش نهایی قطعنامه 598
تنبیه متجاوز و اخذغرامت جنگ

موعود دریافت غرامت جنگ از عراق کی خواهد بود؟ ؟؟؟!!!!!!
نباید فراموش کنیم که امام خمینی (ره) پس از آنکه گروه های مختلف مذاکره کننده در طول جنگ نزد ایشان آمدند، چهار موضع مشخص را هر بار تکرار کردند. این چهار نکته که خواسته ایران و شخص امام بود از این قرار بودند: شناسایی متجاوز و تنبیه آن، بازگشت آواره ها به مرزهای بین المللی و دریافت غرامت جنگی. سه مطالبه اول طی سالهای بعد از جنگ انجام شد و سازمان ملل هم عراق را به عنوان کشور متخاصم شناسایی کرد.اما هنوز نتوانسته‎ایم غرامتمان را از عراق بگیریم، گرچه مسئولیت پرداخت غرامت مساله‌ای نیست که شامل مرور زمان گردد براین اساس ایران این حق را دارد که در هر زمانی، غرامت و خسارت جنگ تحمیلی را از دولت عراق بخواهد. از این رو اگر تاکنون اقدامی دراین‌باره صورت گرفته نشده به این معنا نیست که حقوق ایران در این زمینه از بین رفته است. دولت ایران در سطوح مختلف،حقّ درخواست غرامت(و جبران خسارت)از دولت عراق را می تواند داشته باشد.دولت ایران،نـه تنها می‌تواند جبران مـالی هـمهء تخریب‌های ناشی از حمله‌های‌ نظامی‌ و موشکی‌ عراق را مطالبه کند،بلکه‌ می‌تواند‌ بهای‌ همه ی جنگ‌افزارهایی را که برای دفاع از کشور هزینه کرده است،از عراق بگیرد.مردم ایران(جانبازان شیمیایی، معلولان جنگی،اسیران‌، آزادگان‌،خـانواده‌های‌ شهیدان و مفقودان) می‌توانند به صورت جمعی یا فردی‌ در‌ دادگاه از عراق خسارت بگیرند ((اما به شرط همکاری دولت ایران با ایثارگران)) لذا اکنون این وظیفه‌ی‌ ایران است که در عین تعاملات تنگاتنگ با دولت عراق، پرداخت این مطالبه کاملا حقوقی را از آنان درخواست نماید و با تقاضای خسارت‌ از‌ دبیر کل‌ سازمان ملل‌ متحد‌ بخواهد تا قطعنامه‌ی 598‌ شورای امنیت را اجرایی نماید،
شما که خوب برا عراق دل میسوزونی ونماینده عراقیها علیه خانواده های شهید وایثار گر هستی اونوقت که مردم داوطلبانه بدون کوچکترین حقوقی راهی دفاع علیه متجاوزین عرافی شدند ایا طمعی داشتن بعدش عراق داعشو ازبین برد؟ یا ایران ؟حالا هم سياست خكم ميكنه غرامت مدافعين رو ناديده بگیرند ،واگر جانباز یا ایثارگری اعاده حق کنه باید خجالت بکشع؟چون آنوقت منافع شما به خطر می افته ؟شماها چقدر بی مروت ونامرد هستی که اینطور ناجوانمردانه حق رو پایمال میکنی
سلام . چند روزه خانواده های شاهد درگیر ثبت نام غرامت هستن تو پیشخوان خدمات قضایی . آیا ثبت نام مثمر ثمر هست یا نه !!؟؟
من از ریسس جمهور محترم تقاضا دارم که برای گرفتن این غرامت جنگی از عراق اقدام نمایند به خدا خیلی با سختی زندگی می کنیم قبلآ ارزونی بود می گذروندیم ولی الان خیلی زندگی مشکل شده به خدا دولت اقدام کنه بگیره نصفش را هم به جانبازان بده ونصفش را هم برای کمبودهای کشورمون استفاده کنه هم مشکل کشورمون وهم مشکل خانواده های ایثارگران حل میشه با آرزوی موفقیت برای همه مسئولین زحمتکش کشورمون بخصوص رییس جمهور محبوب جناب آعای ریسسی که واقغا از روزی که اومده خیلی داره زحمت میکشه خداوند بهتون سلامتی بده انشاالله
سلام برادر عزیزم. حضرت علی فرمود. حق خودت را بگیر. چه دوست باشد چه دوشمن. ؟؟؟؟؟؟
اگربدست شما نویسنده محترم باشدکه کاسه داغترازآش شده اید ماجانبازان ورزمندگان باید جوابگوی جنگ بعدازفتح خرمشهرباشیم و ودیه بعثی های کشته شده راپرداخت کنیم واقعا شماایرانی هستید؟ شما صدای توپ ویاخمپاره پرده گوشتان راپاره کرده است؟ شماباکدام دلیل وبرهان چنین مقاله ای نوشته اید؟چراصدمه دیدگان ازجنگ حق دریافت غرامت جنگی ندارند؟
جناب فاش نیوز . واقعا ماله کش خو بی هستی. با این اوصاف شما از جنگ باید همه منتظر باشیم به جای غرامت جنگی. در دادگاه با وکالت شما از طرف دولت عراق به عنوان متجاوز به خاک عراق هم محاکمه بشیم.
همه این فرمایشات به کنار ، شما چقدر از این موضوع سهم می‌بری که داری سنگ رژیم بعثی رو به سینه میزنی ؟
معلومه که شکمتون سیره واز درد ما جانبازان و ازادگان خبر ندارید و حتما هم مستاجر نیستید و شرمنده زن وبچه و شاید اصلا ایثارگر نباشید غرامت جنگی حق مسلم ما است
ای نمیدانم بی نیوز کاری کرده هیچ منفی ثبت نمیشه اگر راست گفتارید و درست کردار این را اصلاح کنید تا به نظر ایثارگر آن هم پی ببرید
فشار نیوز ت که جبهه نمی دانی چیکار می‌کردند و بعضی چی می‌کشیدند و الان نه پول دکتر و نه پول دارو با مستمری بازنشستگی با ماشین فرس ده رفتن بردن بیمار به تهران و شیراز یعنی چه و بهترین زندگی را مدیران دو تابعیتی و خانواده اش با انتقال ثروت به استرالیا و انگلیس و آمریکا دارند من نباید از غرامت انسانی مصیبت جسمی وارده خود دفاع کنم صراحت بیان بد است یا دزدی و غارت این کشور و ملت پول عراق هزاران برابر پول ما ارزش دارد چرا اینهمه مماشات و بذل و بخشش حق دیگران .
دین اسلام همه چیز را مشخص کرده ما که روزی جنگ رفتیم به امید پول و غرامت نرفتیم برای دفاع از کیان ایران رفتیم ولی متجاوز باید غرامت بپردازد ان هم نظر دادگاهها و دیوان های جهانی است رزمنده در این سن وسال در جنگ صدمه دیده است هزینه درمان و زندگی اش زیاد است توان کار ندارد نیاز به حمایت دارد همه چیز را فتنه ندانید ملت حق دارند حقشان را مطالبه کنند در صدر اسلام هم بوده و پایه اش همانجا است
سلام بنظراین دوست عزیزبااین اوصاف چون آن زمان حضرت امام ره آتش بس صدام رانپذیرفت پس ماادامه دهنده جنگ بوده ایم و یه چیزی هم به عراق بدهکاریم.اگه اعتقاد داری باید این زمین کثیف راترک کرد چراخودت درزمین کثیف تری بازی میکنی ومارامتهم میکنی.سفارش میکنم قوانین حقوق بین الملل رابیشترمطالعه کن وهیچوقت احساسات راباحقایق گره نزن. کوتاهی دولت‌های گذشته دراحقاق حقوق مردم شریف وجامعه ایثارگران درمطالبه بحقشان راتوجیه نفرمایید.درضمن من سوالی ازشما دارم.بفرض که تمام این فرمایشات شمادرخصوص وضعیت فعلی مردم عراق درست باشد!!آیاازآلمان که سلاحهای شیمیایی دراختیارصدام قرارداد وامثال بنده که بالغ بر۳۶ سال ازعوارض آن دررنج وعذابیم هم نباید به مجامع بین المللی شکایت ودرخواست غرامت کردیابنظر شمااین زمین هم کثیف وباید آنراترک کرد.نه دوست عزیزمصداق زمین کثیف عدم پیگیری وبی کفایتی وبی عرضه گی دولت‌های بعدازجنگ که نتوانستند مارابگیرند.بقول سهراب: چشمها رابایدشست جوردیگربایددید.
سلام
سلام . اقا حرف عجیبی تو توضیحاتت بود همش که خوندم گفتم خدا کنه بشه کامت بزاریم خدا رو شکر باز بود . شما میگید عراق حمله کرده بعد که دید ناتوان بود اتش بس شد و برگشت به کشورش ایا ایران باید مینشست تماشا میکرد نخیر اون جنگ شروع کرده و دید کم اورد اتش بس زد خدافظ خدافظ نه عزیزه من اون شروع کننده بوده و خقش گزاشتیم کف دستش . پدر من تو عملیاتهای سنگینی جنگیده باید حق پدر من و تمام کس های که برا کشورشون دفاع کردن رو بدن . مگه شما تو جنگ بودید که میبخشید برا خودتون . منی که میبینم پدرم توان کار چیو ببخشم از بنای ساختمون برمیگرده کمر درد دادشو بلند میکنه ولی مجبور برا مخارج زندگیش دوام بیاره به سختی و خون دل کندن پول خرجی در میاره هزارتمن کمش نکرد دولت . 36 ماه جبه بوده به چیتون باور کنم اخه شما بیاید که بخشنده اید از جیب خودتون کمکش کنید انتظار زیادی هم نداره فقط ی حقوق بخور نمیری بیشتر ازتون نمیخود نترسید
محسن نعمت الهی خرم اباد
بفرمایید ثابت کنید اگه کاری هم از دستتون در نیومد رسیدگی کنید بازم خوشحال میشیم برا دل گرمی
باسلام آقایی که صددلیل آوردکه غرامت جنگی قبربدون مرده ست ،بی انصافیه،ازبزرگواری ایثارگران به دوره و..‌.یاوضع مالیش خوبه یاازقانون بی اطلاعه .آخه برادرمن جای دوری نمیره اگه حق ایثارگران رابهشون بدندچی میشه. اصلا ایثارگران نباید بگندخوددولت بایدغرامتا بگیره وبهشون پرداخت کنه.دولت انقلابی یعنی، سریع الحساب.
با سلام
این که این عزیز می فرماید بعضی ها دنبال فتنه هستند
و درخواست غرامت را باب فتنه قلمداد می کند توضیح دهد
مفاد درخواست دولت ایران در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ چی بود و اصولا باید عراق آغازگر جنگ معرفی می شد یانه؟
آیا عراق باید به مرزهای بین المللی بازم ی گشت یا نه؟
آیا پرداخت خسارت از خواسته های دولت وقت ایران بود یانه؟
با گذشت ۲۲ سال آقایان جنگ حاکمیت چه گامی در درخواست به حق غرامت از کشور عراق در محاکم بین المللی انجام داده است؟ آیا کشور کویت هم در مقابل دریافت غرامت منفعل بود یا تا دینار آخر غرامت را از عراق صدام وبعد صدام دریافت نمود؟
زجر و بدبختی را ما جانبازان داریم میکشیم که ۳۷ ساله آرزوی یک خواب راحت داریم بعد شما فکر میکنید کسی برای مادیات به جبهه رفت ؟ خیلی ارزشها را امثال شما دارید زیر سوال میبرید ! حرف زدن کاری نداره اگر دنیا را هم به خانواده شهدا بدهند نمیتواند جای خالی آن عزیزان را برای فرزندانشان پدران و مادرانشان همسرانشان پر کند ، هنوز نگاه پر از غم دختر و پسرت را به زخمهای شیمیایی بدنت ندیدی که چگونه با یک دنیا حرف نگفته در نگاهشان را حس کرده باشی و با لبخندی بهش بگی چیزی نیست به این زخمها عادت کردمه بلکه ارامشی باشی برای درد و رنجی که میکشد ،حق ما این نبود اینطور در مورد کار و حق و حقوقمان صحبت کنی ، فقط میتونم بگم خداوند به راه راست هدایتت کند
الله اکبر ازبی خبری از ریا
غرامت جنگی حق قانونی هرجانباز وخانواده شهید است شما که تیتر زدید این بازی کثیف راتمام کنید مانند روز روشن است که ازهیچ یک ازدردهای جانبازان خبر نداری.اجاره نشینی تهیه کردن داروهای اعصاب و روان نداشتن خرجی تاسرماه خجالتی اززن و بچه کشیدن بابت نداشتن پول یه کیلوگوشت بیکاری وقرض گرفتن از دیگران وغیره
خدایا هرکسی به مملکت خدمت صادقانه میکند همیشه سلامت بذارش وهر کسی به طریقی به این آب و خاک خیانت میکند نیست ونابودش گردان امین یا ربالعالمین
دوست عزیز مال دنیا که هیچ ارزشی نداره .
فقط اینم بگم در مورد مرد بودن شما که مردانگی .مروت .عزت .فداکاری .ایثار .وقتی معنی داره که حداقل شکم آدم سیر باشه موقع برگشت به خونه کسی که میدونه زن و بچه اش گشنه منتظرن باباشون غذا میبره .هر کی جای باباهه باشه از طریق حلال اگر نشه دیگه حروم و کار حروم دیگه معنی نداره .
تو این وضعیت بابام اومده میگه برای ثبت نام 260 هزار تومن اون مرجع قضایی طلب کرده بود .
این یعنی به گند کشیدن نمک
بنده جانباز ۲۵ درصد اعصاب روانم که بعد از عمری اسایشگاه و بیمارستان و با یه نیمه جون خانواده تصمیم گرفتن که بنده ازدواج کنم بانک جواب تقاضای وام بنده رو اینطور داد...به افراد بالای ۵۰ سال وام تعلق نمیگیره ..عزیز برادر تو کجایه کاری که ما با چه مشکلات روحی وروانیو جسمی زندگی میکنیم ...تو از کی خط میگیری که منکرحق غرامت بچه ها میگی اول یه نگاه به خودت بکن ببین واقعا صلاحیت اظهار نظر داری ایا حاضری تو یه اسایشگاه بچه های نخاعی یا اعصاب و روان ۳ دقیقه حرف بزنی و جواب بگیری
سلام برتمامی رزمندگان وایثارگران بخصوص خانواده محترم وعزیز شهدا .تورا خدا گول دشمن وشبکهای معاندو....نخورید ما رزمندگان بخاطر خدا وونظام مقدسمون از کیان ایران عزیز دفاع کردیم وهمیشه پشت ولایت فقیه هستیم اخه چرا اصل که همان دفا از ارزشها وانقلابمون رها کردیم چسبیدیم به مادیات دنیوی تا اخرین قطره خونمون از نظاممون دفاع میکنیم
سلام وقت بخیر.فقط میخواستم حرف دل جانبازمحترم ۷۰درصداهل قم راتاییدکنم.وبگم دردورنجهای شماتوسرکسانی که به خون شهدا و ایثارگران خیانت می‌کنند
همين كه نويسنده جرات نكرده اسمش را پاي نوشته اش بيارد گوياي هزاران حرف نگفته است.
ميگويند ما با خدا معامله كرديد. درست و واقعي. شمايي كه يك جانباز را به حد آرزوي مرگ مي رسانيو در رسيدگي به حقوق قانوني ايثارگران مخالفت و قلدري مي كني شما با كي معامله كرده ايد؟
لطیفه زیبایی بود .از شما مقاله نویس محترم سپاسگزارم
مطالب بسیار مفیدی در مقاله آورده شد، در شرایط کنونی نباید بامعاندین ودشمنان نظام وانقلاب همصدا شویم...
هردوگوش نمی‌شنوند پول ندارم سمعک بخرم توسط نشیدن مورد تمسخر قرار می گیرم جانبازان سمعک بدهد غرامت نوش ج244ان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi