شناسه خبر : 90899
سه شنبه 31 خرداد 1401 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

حضور بنیاد شهید در بحث تأمین مسکن ایثارگران را بسیار کم‌رنگ می بینم

برنامه خاصی از طرف بنیادشهید به عنوان متولی امور ایثارگران در حوزه مسکن ارائه نشده است...!

فاش نیوز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور کمرنگ بنیاد شهید به عنوان متولی مسکن ایثارگران در طرح تولید مسکن انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «محمدرضا رضائی کوچی» نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در گفت و گویی اختصاصی با انتقاد از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسکن ایثارگران اظهار داشت: من حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران را در بحث تأمین مسکن برای ایثارگران بسیار کم‌رنگ می بینم و حضور این مجموعه خیلی پر رنگ نیست. هر چند که در مورد مسکن ایثارگران باید بگویم که بر اساس طرح جهش مسکن، همه اقشار در این طرح شرکت داده شده اند. حالا ممکن است از سوی مسئولان بنیاد اراده ای وجود نداشته باشد یا خدای ناکرده بی تفاوتی، سهل انگاری و ... باشد، نمی دانم.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که برای سومین سال متوالی به ریاست این کمیسیون برگزیده شده، متذکر شد: من ورود مجموعه بنیاد شهید و متولیان امور ایثارگران را در حوزه مسکن نمی بینم و به نظرم این موضوع ایراد دارد؛ ولی باز هم این موضوع را تابع همین قانون جدید تولید مسکن کرده اند که با همین شرایط عادی ایثارگر و غیر ایثارگر برایشان مسکن ساخته شود و متاسفانه فرمول خاصی برای جامعه ایثارگری تدوین و تعریف نشده است.

 نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا اطلاعی از آمار مسکن ایثارگران دارید، اظهار داشت: اطلاعات دقیقی از آن ندارم ولی می دانم که برنامه خاصی از طرف بنیادشهید به عنوان متولی امور ایثارگران در حوزه مسکن ارائه نشده است.

 رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص این سوال که آیا این نقص از بنیاد شهید در حوزه مسکن ایثارگران است، پاسخ داد: بله به نظر من نقص از بنیاد است و ما تاکنون آقای قاضی زاده را ندیده ایم و متاسفانه اراده ای وجود ندارد و موضوع پیگیری نشده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح سران سه قوه برای کنترل اجاره بهای مسکن خاطرنشان کرد: به اعتقاد من طرحی که در جلسه سران سه قوه به تصویب رسید و بر اساس آن برای تعیین اجاره ها تصمیم گیری و قیمت گذاری کردند که نسبت به سال قبل اجاره خانه ها در تهران 25 درصد و در سایر استان ها 20 درصد تعیین شد؛ در کوتاه مدت طرح خوبی است.

 رییس کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان این مطلب که ضمانت اجرایی این طرح بر عهده قوه قضائیه است و هر کسی از آن تخلف کند، به عنوان متخلف با او برخورد می شود، یادآور شد: در این طرح، تخلیه واحد مسکونی استیجاری بر اساس شرایط خاصی پیش‌بینی شده است و واحد مسکونی در حالت عادی باید در اختیار مستاجر بماند؛ چرا که در شرایط عادی قیمت اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و به طور مثال یک ششم تا یک هفتم قیمت مسکن به عنوان اجاره بها تعیین می شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس یازدهم با انتقاد از افزایش بی رویه اجاره بها در تهران و سایر استان ها متذکر شد: متاسفانه در حال حاضر قیمت مسکن افزایش یافته است و این موضوع تابعی از گرانی های موجود در جامعه و عدم تعادل عرضه و تقاضاست؛ چرا که در شرایط فعلی عرضه مسکن بسیار کم شده است. طبیعی است که وقتی تقاضا زیاد باشد و تولید کمتر شود، خودبخود بر قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر می گذارد.

 رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده، در حال حاضر دو میلیون خانه خالی در سراسر کشور وجود دارد که قانون اخذ مالیات باید برای آنها اجرایی شود. اما فقط از حدود 500 هزار واحد مالیات اخذ می شود و مالکان یک میلیون و نیم دیگر واحدهای خالی همچنان از پرداخت مالیات شانه خالی می کنند. اگر چه ورود این تعداد به بازار عرضه مسکن به طور حتم می تواند در قیمت مسکن و اجاره بها تاثیرگذار باشد اما راه حل صحیح در این مورد به برنامه تولید مسکن برمی گردد.

 رضائی کوچی در این خصوص به بیان ضرورت تعادل بین تولید و عرضه مسکن در کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس معیارهای علمی باید تعادل در تولید و عرضه مسکن شکل بگیرد. اما چون تولید انبوه مسکن نداریم، با آن چیزی که در طرح جهش مسکن پیش‌بینی شده، بسیار فاصله داریم و طبیعی است که اجاره مسکن افزایش پیدا کند؛ چرا که قیمت اجاره تابعی از قیمت مسکن است و متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی، تولید مسکن کاهش یافته است.

*معرفی

اینستاگرام
با سلام ؛
جناب آقای رضایی درست فرموده اید ،
علت این‌ موضوع ،یعنی کم رنگ بودن نقش بنیاد ،در مورد مسکن ایثارگران، به این دلیل است که تمام مجموعه بنیاد و کارکنان بنیاد بجای ارائه خدمات به ایثارگران،
دشمن سرسخت ، ایثارگران هستند و با تمام قوا و در حد تیم‌ ملی ،با ایثارگران با تنگ نظری ،بخل و حسادت و با برخورد ناشایست و تحقیر آمیز بر خورد می کنند!؟
جناب آقای رضایی نماینده محترم؛
بهترین گزینه در جهت کمک‌به ایثارگران، انحلال بنیاد شهید میباشد، با انحلال بنیاد ،موارد ذیل محقق خواهد شد :
۱-کم کردن هزینه دولت
۲-ندادن حقوق و مزایا به کارکنان نا کارآمد و بیکاری که فقط و فقط بدون هیچ عملکردی منتظر پایان ماه و دریافت حقوق آخر ماه هستند
۳-نجات ایثارگران از سر درگمی و .... که همیشه با در بسته بنیاد مواجه هستند و هر رفتار و برخورد کارکنان بنیاد به مثل و مانند نمک بر زخم ایثارگران و جانبازان
میباشد- جانباز دردمند -۷۰درصد - از کردستان مظلوم و محروم .
جناب آقای رضای دوساله قانون مجلس بایگانی وخاک می خوره بنا بود به رزمندگان شش ماه به بالا وام مسکن بدهند شما ریس کمیسون عمران وسایرین نمایندگان که وظیفه ذاتیتان نظارت بر حسن اجرای قانون است آیا به این مسئله مهم ورود نموده اید یا فقط کارتان شده مصاحبه با سایتها شعار بس است عمل کنید به وظایفتان
سلام ، در پیگیری بعمل آمده در بنیاد شهر مشهد معلوم شد زمینی برای مسکن ایثارگران اختصاص یافته اما مسئول وقت بنیاد و اداره راه و شهرسازی که متولی احداث مسکن هستند از وظیفه کوتاهی کردند یطوریکه مسئول وقت بنیاد گفته سری که درد نمیکند دستمال نمیبندیم یا چرا خودمان درگیر ساخت و ساز کنیم از طرفی راه و شهرسازی که اکثر مسئولانش بساز و بفروش شدند نیز با ساخت و ساز مسکن مخالف هستند چون با احداث انبوه مسکن قیمت واحدها کاهش خواهد یافت.
به این ترتیب مسئولانی که دارای تعارض منافع هستند نباید در پستهای مربوط بکار گیری شوند هرچند در دولت قبل برای عدم احداث مسکن افتخار کردند یعنی به نفع سرمایه دار و بساز و بفروش رفتار کردند بنابراین در این میان ایثارگران و مردمی که تمام عمر مستاجر بودند همچنان در شرایط سخت اقتصادی مجبورند بخش زیادی از درآمد خود را صرف اجاره خانه کنند.
از رییس جمهور محترم تقاضا داریم مسئولانی بکار گیری کنند که تعارض منافع با مردم مستاجر نداشته باشند در غیر اینصورت سناریوی دولت قبل تکرار و ارقام اجاره غیر قابل پرداخت خواهد شد
یک نفر به این رزمندگان معسر بگه بابا حالتون خوب است اینها همان رزمندگان شهید نشده جانباز نشده ولی زخمی شده جنگ به علت نداشتن مدارک اینها هم ایثارگران کجایی کجایی مسئولین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi