شناسه خبر : 90937
جمعه 03 تير 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت پدر در آسمان، فرزند مدیرعامل هواپیمایی آسما‌ن

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی- در این نوشتار چکیده ای از زندگی نامه شهید شیرودی و شهادت وی و چکیده ای از زندگی فرزندش بیان شده است.

پدر: علی‌اکبر قربان شیرودی در 25 دی‌ ماه ۱۳۳۴ در روستای بالا شیرود شهرستان تنکابن در خانواده‌ متدین کشاورز چشم به جهان گشود. هنگامی که شیرودی طفلی بیش نبود پدرش تحت تأثیر خوابی که دیده بود در تعلیم قرآن به فرزند همت گمارد. وی از ارتشیانی بود که با اوج گیری انقلاب اسلامی به صفوف راهپیمایان پیوست و هنگام فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها، او نیز خارج شد.

 سپس با تعدادی از دوستانش در کرمانشاه درصدد تشکیل گروهی چریکی برآمد. و بعد از انقلاب مجدد به خدمت در ارتش بازگشت و با شروع جنگ تحمیلی در عملیاتهای پروازی رزمی زیادی در صحنه نبرد دفاع مقدس حضور داشت و بارها با سانحه مواجه شد. آن ارتشی بصیر در ۱۳ دی ماه ۱۳۵۹ وقتی خیانت‌های آشکار بنی صدر را دید به افشاگری علیه وی پرداخت.

 هنگامی که لشکر زرهی بعث عراق با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و جنگنده های روسی و فرانسوی، برای بازپس‌گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل ذهاب در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ گسیل شده بودند، شیرودی شجاعانه به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر شهید شیرودی در محوطه امامزاده حسین شهر شیرود تنکابن به خاک سپرده شد.

 پسر: ابوذر شیرودی فرزند کوچک تر شهید که در زمان شهادت پدر تقریبا یک ساله بود، خلبان‌ هواپیمای ایرباس و پیش از این پست معاونت را در شرکت هواپیمایی آسمان بر عهده داشته، با حکم اعضای هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان که وی نیز عضو آن می باشد (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری) 41 سال بعد از شهادت پدر در تاریخ 31 خرداد 1401 به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد.

 شرکت هواپیمایی آسمان: در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی پارس ایر، ایر تاکسی، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. این شرکت از سال ۱۳۸۱به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار گردید و جزء ۵ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

 سخن پایانی: ضمن عرض تبریک به این فرزند شهید؛ ان شاالله در رسالت اصلی خویش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پدر در شرکت هواپیمایی آسمان و نیز خدمات هوایی به مسافران کوشا بوده و موفق باشند.

امامزاده حسین شهر شیرود تنکابن – مزار شهید علی‌اکبر قربان شیرودی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi