شناسه خبر : 90981
پنجشنبه 16 تير 1401 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از آماده‌سازی بخش‌های مختلف"دهکده نشاط ولیعصر(عج)"برای استفاده ایثارگران

با توجه به شروع بهره برداری از دهکده نشاط ولیعصر(عج) و لزوم اطلاع رسانی به جامعه ایثارگری، دکتر حیدری مدیرعامل این مرکز گزارشی از مراحل آماده سازی آن جهت بهره‌برداری ایثارگران عزیز ارائه کرد.

فاش نیوز- با توجه به شروع بهره برداری از بخش های مختلف دهکده نشاط ولیعصر(عج) و لزوم اطلاع رسانی به جامعه ایثارگری، دکتر داود حیدری مدیرعامل این مرکز در جلسه ۱۴۰۱/۴/۱ شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران گزارشی از مراحل آماده سازی آن جهت بهره‌برداری ایثارگران عزیز ارائه کرد که به شرح زیر تقدیم می شود:

 این مرکز در دی ماه سال ۹۹ توسط موسسه ایثار به هیئت عامل تحویل شد، نام آن در ابتدا مرکز جامع توانبخشی بود که با تصویب هیئت عامل به دهکده نشاط ولیعصر(عج) تغییر یافت.

این مجموعه که در کشور منحصر به فرد است دارای سه بخش فرهنگی ورزشی، درمانی و اقامتی می‌باشد.

یکی از مشکلات اساسی هنگام تحویل، عدم اتصال گاز شهری بود، که عملاً موجب  فلج شدن سیستم شده بود. برای اتصال گاز می بایست از خیابان ولیعصر (عج) حدود یک و نیم کیلومتر لوله گذاری صورت می گرفت و با توجه به موقعیت خاص منطقه کار حفاری بسیار مشکل بود بطوری که طی ده سال زمان ساخت مجموعه این مهم انجام نگرفته بود.

 با پیگیری اینجانب و آقای دکتر حسن ابوطالبی و حضور در شرکت گاز استان تهران و با همکاری مدیریت شرکت گاز تهران و حمایت های سردار غیاثی مدیر محترم ایثارگران پلیس راهور و سردار پارسائیان مدیر محترم پلیس راهور تهران کار حفاری و لوله گذاری صورت گرفت.

مشکل درختان خشک شده در مجموعه بسیار آزار دهنده بود که با پیگیری جانباز حاج امیر عقیقی موفق به اخذ مجوز قطع درختان خشک شده از شهرداری تهران شدیم.

 مناسب سازی، رفع عیوب و تجهیز ۱۰۶ اتاق هتل و بهره‌برداری از آن‌ها یکی دیگر از اقداماتی بود که با پیگیری‌های مجدانه جناب آقای برزگر محمدی مشاور محترم ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران  انجام شد.
سالن چند منظوره مجموعه از قبل فعال شده بود، سالن نشاط نیز در کنار آن تجهیز شد تا ایثارگران عزیز با سهولت بیشتری بتوانند به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند.

 فضای درمانگاهی با حدود شش هزار متر یکی از بخش های حساس ‌و اساسی مجموعه است که ظرفیت  تبدیل شدن به یک مجموعه کامل توانبخشی و درمانی را دارد، با کادر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی قراردادی امضا شد تا از چهارم تیرماه بخش فیزیوتراپی شروع به کار نماید.


کلینیک زخم و کلینیک ارولوژی نیز به زودی در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.
در استخر مجموعه، رمپ ورود به آب با ویلچر جهت جانبازان عزیز ویلچری ایجاد شد، رختکن استخر تجهیز شد،
دو سانس متوالی استخر در روزهای زوج برای جانبازان ویلچری(از ساعت ۱۷ لغایت ۲۰) و یک سانس ویژه بانوان تخصیص داده شد و برای سایر ایثارگران نیز کارت رایگان صادر خواهد شد.

کارواش مجموعه احداث و آماده ارائه خدمات شد.

 با قراردادی که در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ با بیمه دی منعقد شد اقامت و غذا برای امور درمانی کاملاً تحت پوشش بیمه در آمد،  که با معرفی ایثارگران عزیز توسط معاون بهداشت و درمان استان مربوطه و  ارسال آن از طریق اتوماسیون به دهکده نشاط ارائه این خدمات امکانپذیر است.
طبق مقررات بیمه دی این معرفینامه باید شامل نام و نام خانوادگی ایثارگر و همراه وی و مدت زمان مورد نیاز جهت اقامت درمانی باشد.
والدین معظم شهدا، جانبازان نخاعی، بصیر و قطع دو پا بالای زانو می‌توانند یک نفر و جانبازان نخاعی گردنی دو نفر همراه داشته باشند.

چنانچه سایر ایثارگران هم نیاز ضروری به همراه داشته باشند در کمیته‌ای که بدین منظور تشکیل می‌شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

تالار رستوران دهکده با ظرفیت ۴۰۰ نفر از نیمه‌ی تیرماه ۱۴۰۱ آماده سرویس‌دهی می‌شود که مکان مناسبی جهت برگزاری جشن‌ها می‌باشد.

برای امور تفریحی ۱۲ عدد آلاچیق جانمایی شده که سه عدد آن ساخته شده و آماده استفاده است و مابقی نیز در اسرع وقت احداث خواهد شد.
چاه آب و دریاچه تفریحی آن در مرکز مجموعه احیا شده و تعدادی ماهی نیز در آن رها شده که ان‌شاءالله بزودی مسابقات ماهیگیری در آن برگزار خواهد شد.

میزان تخفیفات در نرخ خدمات نیز بشرح ذیل است:
- ۷۰ درصد تخفیف برای خانواده‌های معظم شاهد و جانبازان ۷۰ درصد به بالا
- برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد برابر میزان از کار افتادگی
- برای جانبازان ۵ تا ۴۹ درصد خدمات بصورت نیم ‌بها

خدمات مذکور از طریق سایتی که به زودی آماده خواهد شد، قابل رزرو بوده و تخفیفات به صورت هوشمند اعمال خواهد شد، فعلا ایثارگران محترم می‌توانند خدمات مذکور را با ارائه کارت شناسایی بنیاد دریافت نمایند.‌

ان‌شاءالله با حمایت‌های جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران،هیات مدیره و مدیرعامل محترم موسسه ایثار روند تجهیز کامل این مجموعه‌ سرعت گرفته و شاهد مرکزی بی‌نقص خواهیم بود.

آدرس دهکده نشاط ولیعصر(عج):تهران خیابان زعفرانیه خیابان فیروزکوه شرقی روشن اول می‌باشد.

اینستاگرام
فاش نیوز محترم
آقای قاضی زاده تمام مشاورین خود را عزل کرده
آقای برزگر محمدی هم دیگر مشاور نیست
سلام..کسانیکه ازشهرستان بخواهند به این مجموعه بیاییندبایدچکارکنند؟؟برای شهرستانی‌ها کاری کنید..
آدرس دهکده نشاط ولیعصر(عج):تهران خیابان زعفرانیه خیابان فیروزکوه شرقی روشن اول می‌باشد.

آقا:
محلش کجاست؟
با سلام و ادای احترام و تشکر به همه کسانی که در همه مراحل ساخت این مجموعه بسیار عالی زحمت کشیده اند خواهشمند است دوستان بزرگوار برای استانها هم فکری بردارند ما در استان یزد متاسفانه بسیار بسیار از امکانات اینچنینی محروم هستیم . امراللهی یزد
با عرض سلام
اگر چه پیام دادن مصداق آب در هونگ کوبیدن است . این اندک امکانات نیز در استان تهران متمرکز است و جانبازان و خانواده شهدا دیگر استانها که سنین کهن سالی را سپری می کنند از این امکانات اندک بی بهره هستند. به عنوان مثال استان قم با های گرم بالای 45 ، به فکر دیگر استانها نیز باشید.
کاروان رفت بیابان در پیش -زکه پرسم چه کنم چون باشم.
برادر من ، برای من جانباز ساکن تهران هم کارآیی ندارد.مال از ما بهتراست.
گرچه میدونم هر چیزی که اینجا مینویسیم نه برای کسی اهمیتی داره نه دیده میشه نه توجه میشه بهشون ولی جز این هم کاری از دستمون بر نمیاد متاسفانه ، لطفاً این واگذاری خودرو هارو به طور جدی پیگیری کنین برای خیلی از جانبازان مهمه این خیلی ها نیازش دارن خواهشا بیشتر پیگیری کنین زودتر اعمالش کنین
پرسنل ها خیلی نا بلد و در رفتار خیلی بد خدمات هم ضعیف
یعنی یه نفرو برایه پذیرش گذاشتن که ازجانباز مشکلات هیچیشون خبر نداره
یه بندهاخدا اینجارو ساختن انگار ارث باباشونه باکلی منت قیافه یه شب اقامت میدن اونم به جانباز ۷۰درصد نخاعی که برایه عمل اومده نه خوشی نه تفریح واقعا متاسفم خجالت داره
فقط بان دوستی که ب عزل مشاوران توسط قاضی‌زاده هاشمی دلگیر شدن باید عرض شود بسیارکار خوب ونکوی انجام شد چون یه هزینه کمتر شد یعنی چه هر مدیر هر جا می رود باچندین مشاور اگر مدیر مدیره مشاور می خواد چکار آقا یه سوال من ماه یک بار می روم تهران بیمارستان خاتم جهت اصحاب و روان و پیش جراح مغز اصحاب چکونه می توانم برای خوابیدن شب آنجا بمانم 15درصد شیمیایی دارای ترکش وتیر مستقیم وموج انفجار از ناحیه سر وکمر می باشم
برخوردکارکنانش خیلی بده من رفتم ناراضی هستم البته این حرف خیلی‌ها دیگه که رفتن نیز هست
سلام
علت بر خورد بد پرسنل انتصاب وعدم آموزش این افراد است ولاغیر
اقایان ⛔️⛔️⛔️
بیمه دارو درمان خدمات نبوده دندانپزشکی وعدم درست واجرایی قانون ششم توسعه ماده ۸۸ بند ب توسط دولت به نمایندگی دولت فشارحداکثری رو این قشر وخانوادهاشان بی داد میکنه
مدیریت به شدت ضعیف،رسیدگی به خواسته ها ضعیف،رستوران سوء مدیریت،تنوع غذا ضعیف و خیلی بی برنامه و کیفیت بسیار بد کارکنان دچار سردرگمی.
عدم اطلاع رسانی در مورد امکانات این مجموعه.
سلام خدمت تمامی عزیزان باشگاه نشاط خیلی عالی من اولین وارد باشگاه شدم باشگاه بدنسازی کوچک ولی بسیار برخورد خود و مربی تحصیل کرده اقای جباری و خو ش هم جانباز و خیلی نسبت به جانبازان و ویلچری ها دلسوز و مشخص بود که این اقای با حرکات مقید اموزش میدهند و استخر خیلی عالی و جای پارک خودرو و مدیریت خور و دلسوز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi