شناسه خبر : 91108
سه شنبه 07 تير 1401 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پوشش کامل دارویی ایثارگران توسط بیمه تکمیلی/امکان تهیه ویلچر داخلی برای جانبازان فراهم است

پوشش کامل دارویی ایثارگران توسط بیمه تکمیلی/امکان تهیه ویلچر داخلی برای جانبازان فراهم است

 

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی به سؤالات ایثارگران در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و درمانی پاسخ داد.
 
پوشش کامل دارویی ایثارگران توسط بیمه تکمیلی/امکان تهیه ویلچر داخلی برای جانبازان فراهم است
 امیر کریمی در پاسخ به سؤالی در مورد افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: قرارداد بیمه تکمیلی هر سال تمدید می‌شود، اما سال گذشته به دلایلی ازجمله مسائل مربوط به بودجه، عقد قرارداد جدید با وقفه صورت گرفت و مقرر شده که شرکت بیمه دی همچنان به ایثارگران محترم خدمت ارائه کند.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تأمین اجتماعی هستند. بخشی از هزینه‌های درمانی را بیمه پایه و مابقی را بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند.
مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تأخیر در پرداخت هزینه‌های ایثارگران توسط شرکت بیمه‌گر، گفت: برخی از تأخیرها به دلیل اشکال در مدارک ارسالی است ولی یکی از مشکلات اصلی عدم پرداخت حق بیمه توسط دولت به این شرکت و در نتیجه نبود نقدینگی برای پرداخت این خسارات است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.
وی درخصوص فاکتورهای دارویی که هنوز پرداخت نشده، اظهار کرد: ما به واسطه شرکت بیمه دی روزانه بالغ بر 60 هزار خدمت به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنیم که شامل خدمات سرپایی، پاراکلینیک، بستری و بیمارستانی است و از این رقم تنها 20 درصد خدمات مستقیم و بقیه غیرمستقیم است. موضوع دریافت مبلغ فاکتورهایی که ارائه می‌شود بخشی از این 20 درصد است و عوامل متعددی مانند خارج از تعرفه بودن در آن دخیل است.
وی درخصوص تخلفات یا عدم پاسخگویی مناسب تعدادی از داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: سوء رفتار داروخانه‌های طرف قرارداد به دلایل متعدد رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ای این رفتار را داشته باشد با شکایت ایثارگران از طریق مراجع مسئول برخورد لازم انجام می‌شود.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات حوزه سلامت بر عهده بیمه تکمیلی است اما اگر دارویی مشابه داخلی داشته باشد بر اساساً دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان بیمه‌گر مجاز به پرداخت هزینه داروی داخلی است، در غیر این صورت با کسب مجوز از این وزارتخانه می‌تواند برای تهیه آن از خارج از کشور اقدام کند.
کریمی در پاسخ به این سؤال که چرا خدمات دندانپزشکی به ایثارگران ارائه نمی‌شود، گفت: خدمات مرتبط با مجروحیت فک و دندان به صورت صد در صد تحت پوشش قرار دارد یعنی اگر جانبازی مجروحیتی از ناحیه فک و دندان داشته باشد تمام خدماتی که دریافت می‌کند در تعهد بنیاد است، برای سایر گروه‌ها هم تمهیداتی اندیشیده شده و مساعدت‌هایی می‌شود اما کامل نیست، زیرا در دندانپزشکی ردیف مستقلی نداریم و اگر بخواهیم این خدمات را به طور کامل به ایثارگران ارائه دهیم سرانه کامل درمانی بیمه تکمیلی که در حال حاضر 350 هزار تومان برای هر نفر در ماه بوده است شاید بالغ بر 2 و نیم برابر شود که نیازمند حدود 8 میلیارد تومان است که تاکنون در بودجه‌های مصوب منظور نشده است.
کریمی تأکید کرد: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند و افراد خارج از دوره مطابق مقررات نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند. هم اکنون امکان تهیه ویلچر تولید داخلی برای جانبازان عزیز فراهم است.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی در مورد شیوه انتخاب شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی ایثارگران، گفت: انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس قوانین و مقررات کشوری و قانون مناقصات است و شرکت‌های بیمه برتر با توجه به امتیازات و سرانه‌ای که دارند انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی تمام مراحل مناقصه را تحت‌نظر دارند، بنابراین انتخاب بیمه دی بر اساس قانون صورت گرفته است.
انتهای پیام/
منبع: سایت ایثار
اینستاگرام
سلام علیکم
چرااعتباردفترچه بیمه های خدمات درمانی (کارکنان دولت) 10 ساله است.
اما اعتباربیمه خدمات درمانی (بنیادشهید) 1 ساله است؟!!!
و...
فقط بخاطر 8 میلیارد تومان جانبازان فاقد بیمه دندانپزشکی هستند. آیا خودتان و خانواده تان هم فاقد بیمه دندانپزشکی هستید و مجبورید از جیب بدهید؟ کمی اهتمام کنید و با نمایندگان و دولت رایزنی کنید تا این مبلغ واریز شود. البته از اختلاسی که زیر مجموعه بانک دی طبق گفته ریس بنیاد شهید شده است ده برابر این مبلغ را می توانید تامین کنید.در لیست بیمه دی هم وقتی به بیمارستان یا داروخانه ای مراجعه می کنیم می گویند بخاطر بد حسابی فسخ قرارداد کردیم. ولی اسامی هنوز در سایت هست و بروز رسانی هم نمی شود و ایثارگر باید حیران و سرگردان به این داروخانه و ان داروخانه برود.
سلام ، بیمه تکمیلی در بنیاد برای درمانهای سرپایی هرگز قابل قبول نبوده است. بهانه ای بنام طرف قرارداد نبودن یکی از ترفندهای بیمه دی برای خودداری از پرداخت هزینه است. بیمه دی پرداخت هزینه عینک ، دندانپزشکی ، عصا و پروتز دندان و ویزیت و دارو و موارد دیگر را از خدمات حذف کرده که توانسته در به اصطلاح مناقصه با پیشنهاد مبلغ کمتر برنده شود اگرچه در ظاهر از قانون برگزاری مناقصات تخلف نکرده لیکن تخلف محض از قانون خدمت رسانی به ایثارگران میباشد زیرا طبق قانون هزینه درمان ایثارگران کاملا رایگان است که با بیمه تکمیلی امکانپذیر میباشد اما این قانون برای هزینه رایگان درمان هرگز اجرا نشده است.
از مناقصه گزاران سوال مکنیم با این نوع مناقصه سر چه کسانی کلاه میگذارید؟ اگر هنوز به معنی ایثارگر واقف نشدید پس کی قرار است آگاهی لازم را کسب کنید؟
در تمام انواع بیمه های تکمیلی هزینه عینک و دندانپزشکی و عصا و پروتز دندان و دارو و ویزیت و غیره پرداخت میشود اما بیمه دی با حذف خدمات لازم و ضروری توانسته برنده مناقصه شود که از بیخ و بن تخلف از قانون و عدم حفظ کرامت ایثارگران محرز است. اینها در حالی صورت گرفته که مجلس شورای اسلامی هر سال بودجه بنیاد را صددرصد تخصیص داده است اما بنیاد از اجرای صددرصد قوانین خودداری میکند.
مثلث اداره. بنیاد. بیمه دی
باسلام واحترام.
بنده مجروح سر وگوش وریه وجاهای دیگربدن هستم ودرپرونده وصورت سانحه زمان عملیات هم ذکرشده. اما برای دریافت سمعک به هرجایی می روم می گوینددرتعهد مانیست. نه بنیاد نه بیمه دی ونه اداره محل کارم هیچکدام این را قبول نمی کند وهرکدام به دیگری پاس می دهند!
اداره محل کارم می گوید ما اعتباری که برای خرید کمک توانبخشی جانبازان نداریم ودرقانون هم همچنین اعتباری در بودجه اداره پیش بینی ویاتخصیص داده نشده است لذا امکان پذیر نیست که لوازم کمک توانبخشی(سمعک) برای جانباز شاغل بخریم واین کاربرعهده ی بنیاد شهیدوامورایثارگران است.
به بنیاد شهیدواموایثارگران رفتیم وتقاضاکردیم که طبق آنچه درپرونده جانبازی هست برای من وسیله کمک توانبخشی(سمعک) بخرند آنجا به کل جواب رد دادند وگفتند که امکان پذیر نیست وچون قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دی هست باید با بیمه دی صحبت کنید.
القصه درچرخه ی این دور باطل به بیمه دی رفتیم وتقاضا کردیم که برایمان کاری کنند.گفتند خرید سمعک درقرارداد وتعهد بیمه دی ذکرنشده است وخرید آن امکان پذیر نیست. وباید خودتان تهیه کنید.
وبدین سان به ابتدای این دورباطل رسیدم وهیچی دستم نگرفت.!!!
حقیرنوجوانی کم سن وسال بودم که بادستکاری کپی شناسنامه به عنوان بسیجی داوطلب درعملیات ایام دفاع مقدس شرکت کردم.براثرانفجارخمپاره سخت مجروح شدم.
هیچ نقص پرونده هم ندارم وکل مدارک تکمیل است واز سالهای قبل تا حالا ازجیب شخصی خودم مجبورم دستگاه را تهیه کنم ودرسالهای اخیر این وسیله خیلی گران شده وخرید آن درتوانم نیست.ودربین اداره. بنیاد وبیمه دی مرتب درچرخشم ومعلوم نیست این دور باطل کی به انتها می رسد.؟!
معاونت بهداشت ودرمان چرا فکری به حال امثال بنده نمی کنند.؟ ومارا ازاین بلاتکلیفی خارج کنند.
با سلام و روزبخیر جناب جانباز 45 درصد عزیز لطفا یا با سایت تماس بگیرید یا شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید که جهت پیگیری مشکلتان ان شالله حرکت مثمرثمری انجام گردد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi