شناسه خبر : 91109
سه شنبه 07 تير 1401 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل وضعیت در دستگاه‌ها تا اجرا پیگیری می شود

براساس جدول کاری کمیسیون اجتماعی، دستگاه‌های دولتی که از اجرای قانون تبدیل وضعیت استنکاف خودداری کرده‌اند مورد رصد قرار گرفته و در صورت بی‌توجهی به تذکرات مجلس، تخلف آن‌ها در کمیسیون اصل نود (کمیسیون شکایات) مطرح و درنهایت...

فاش نیوز - دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ارسال پرونده شرکت مخابرات به دلیل استنکاف از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران به کمیسیون اصل نود و قوه قضاییه خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در خصوص آخرین وضعیت نظارتی کمیسیون اجتماعی درباره مصوبات ایثارگری اظهار داشت: در راستای حمایت از ایثارگران، بحثی که در حال حاضر وجود دارد و باید به آن توجه کرد موضع پیگیری و عملیاتی شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سراسر کشور است. اگرچه متأسفانه برخی از دستگاه‌ها تاکنون در این‌ مورد از اجرای قانون استنکاف کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌طور مثال خودداری شرکت مخابرات به‌عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری را می‌توان مورد اشاره قرار داد که حتی با وجود پایان مهلت پاسخ‌گویی وزیر هنوز اقدامی صورت نگرفته‌است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اضافه کرد: با توجه به استنکاف برخی از دستگاه‌های دولتی، بر این اساس رسیدگی به موضوع اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت ایثارگران همچنان در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد. در این بازه زمانی مجدداً از مسئولان و کارشناسان شرکت مخابرات برای پاسخ‌گویی به مجلس دعوت به‌عمل‌ آمده است تا مجاب به اجرای قانون شوند.

عضو کمیته ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس جدول کاری کمیسیون اجتماعی، دستگاه‌های دولتی که از اجرای قانون تبدیل وضعیت استنکاف خودداری کرده‌اند مورد رصد قرار گرفته و در صورت بی‌توجهی به تذکرات مجلس، تخلف آن‌ها در کمیسیون اصل نود (کمیسیون شکایات) مطرح و درنهایت پرونده به قوه قضاییه ارسال خواهد شد تا با مسئولان خاطی برخورد قانونی شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تصریح کرد: مجموعه مصوباتی که مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه و سایر مصوبات، از سوی نمایندگان ملت در بهارستان رصد می‌شود. همچنین در خصوص مصوبات ایثارگری، کمیته‌ای به نام "ایثارگران" که بنده نیز عضو آن هستم، نظارت بر اجرای مصوبات را برعهده دارد و ان‌شاءالله با استفاده از جایگاه نظارتی مجلس، بتوانیم دستگاه‌های دولتی را مجاب به اجرای قانون کنیم.

نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تسری امتیازات جانبازان درصد بالا به زیر بیست و پنج درصد متذکر شد: این طرح تاکنون طی سال جاری در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار نگرفته‌است. ولی تلاش می‌کنیم در دوره جدید مجلس، مجدداً مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که بررسی برنامه هفتم توسعه از سوی کمیسیون در چه وضعیتی قرار دارد خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی در ابتدا باید نمایندگان خود را برای حضور در جلسات رسیدگی به برنامه هفتم توسعه تعیین کند، تا ان‌شاءالله نقاط ضعف و قوت آن در حوزه ایثارگری مورد رسیدگی و سپس بحث و بررسی قرار گیرد.

اینستاگرام
باسلام این تبدیل وضعیت مثال روغن ریخته خرج امامزاده کردن است کدام ایثارگران را میخواهید تبدیل وضعیت کنید این فقط یک بی مدیریتی ویک نوع رانت در مقابل مدیران متخلف باز میکند که به راحتی با این قانون بصورت موروثی فامیل خود را بدون تخصص استخدام کنند خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است .
سلام
لطفا از دانشگاه آزاد اسلامی هم این قانون را به صورت جدی مطالبه کنید دانشگاه آزاد این قانون را اجرا نمیکند در صورتی که در قانون به صراحت نام دانشگاه آزاد ذکر شده است
سلام جناب اقای سرمدی بزرگوار اگر مجلس محترم قوانینی را که تصویب مینماید بر حسن اجرای ان نظارت کافی بنماید این گونه نمیشود که منابع طبیعی ویا بعضی از ادارات قانون تبدبل وضع که حق ایثارگران است اجرا نکنند وبعضی ادارات اجرا نمایند وخود میدانید که اگر قانونی تصویب شود وایجاد حق گردد واجرا نشود متاسفانه بجای اینکه از مسئول مربوطه ناراحت شوند به نظام که با خون هزاران شهید بدست امده ناراحت میشوند امید است پیگیری فرمایید ومسئولین سهل انگار را از روی صندلی خدمت کنار بزنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi