شناسه خبر : 91112
چهارشنبه 08 تير 1401 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

بیخ گوش رژیم منحوس صهیونیستی شناورهای ایرانی را در کانال سوئز اسکورت کردیم

امیر ایرانی گفت: ما به دنبال صلح هستیم اما آنهایی را که بیشتر از قدوقواره خود حرف می‌زنند را تنبیه می‌کنیم بر همین اساس وقتی پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید،‌ حساب کار دست دشمنان می‌آید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه در کانال سوئز و بیخ گوش رژیم منحوس صهیونیستی شناورهای ایرانی را اسکورت کردیم،‌گفت: در این منطقه وقتی پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید،‌ حساب کار دست دشمنان می‌آید.
امیر ایرانی همچنین با تاکید بر اینکه ما به‌دنبال صلح هستیم و با کسی سر جنگ نداریم،‌ اما آن‌هایی را که بیشتر از قد و قواره خود حرف بزنند، تنبیه می‌کنیم گفت که ایرانی‌ها امنیت را به کشورهای دیگر هدیه می‌دهند اما وقتی پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید،‌ حساب کار دست دشمنان می‌آید.
هم اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی ارتش در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت شناورهای ایرانی است که بیش از ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی را برای رسیدن به این نقطه پیموده‌اند.
این ناوگروه متشکل از ناوبندر «مکران» و ناوشکن شهید «بایندر» در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌ها یا کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تعیین شده اسکورت می‌کند.
گفتنی است که اگرچه بحث اسکورت کشتی‌های تجاری از زمانی بیشتر مطرح شد که دزدی دریایی در محدوده اقیانوس هند و دریای سرخ زیاد شد اما ماموریت اسکورت کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران توسط دلاوران نیروی دریایی ارتش از دوران دفاع مقدس آغاز شد. اسکورت و حمایت از کشتی‌های تأمین‌کننده کالا‌های اساسی کشور تا مرز‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از مأموریت‌های مهم نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس بود.
۱۵۰ مأموریت اسکورت کشتی‌های تجاری در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش انجام شد و حدود ۱۰ هزار کشتی تجاری را نیروی دریایی در خلیج همیشه فارس جابجا کرد
۳۰ میلیون تن کالا با اسکورت و حمایت نیروی دریایی ارتش سالم در سواحل کشور ترخیص شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi