شناسه خبر : 91147
پنجشنبه 09 تير 1401 , 12:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۶۸ هزار جانباز شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید هستند

رئیس بنیاد شهید گفت: شمار جانبازان شیمیایی زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران ۶۸ هزار نفر است که ۱۷ هزار نفر از این تعداد دارای عوارض متوسط و شدید هستند.

 امیرحسین قاضی زاده روز پنجشنبه در دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی در مشهد افزود: جانبازان شیمیایی علاوه بر این که نماد عزت ملت ایران هستند سند مظلومیت ملتی هستند که دشمنان آن‌ها معتقد به هیچ اصول اخلاقی نبودند.
 وی ادامه داد: این جنایات علیه رزمندگان ما در دوره‌ای اتفاق افتاد که کنوانسیون‌های بین المللی مصوب و مستقر شده بود و بازرسان آن‌ها در منطقه جنگی ما حضور یافتند و نمونه برداری کردند و جنایات صدام را اثبات کردند، اما مجامع بین المللی کوچکترین اقدامی علیه این جنایات انجام ندادند.
 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: صدام با ادعای اختلاف مرزی جنگی را با کشورمان آغاز کرد و بعد برای توسعه جنگ به داخل خاک ایران از هر ابزار مجاز و غیر مجازی بهره گرفت.
 قاضی زاده هاشمی افزود:، اما زمانی که صدام به کویت حمله کرد بلافاصله همان مجامع بین المللی با او مقابله و او را به شدت تنبیه کردند که این عملکرد استاندارد‌های دوگانه اربابان جهان را نشان می‌دهد که اگر همراهشان بودی مجاز به هر جنایتی هستی.
 شمار جانبازان شیمیایی زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران ۶۸ هزار نفر است که ۱۷ هزار نفر از این تعداد دارای عوارض متوسط و شدید هستند.
۲۳۰ جانباز شیمیایی در دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی در مشهد در قالب اردویی سه روزه شرکت کرده اند و علاوه بر برگزاری همایش، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و برگزاری کارگروه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های آنهاست.

منبع: دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi