شناسه خبر : 91169
شنبه 11 تير 1401 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دردهایی که دل سنگ را آب می کنند و انسانیت می طلبند

مسئولیت پذیری و انسانیت ما کجاست؟!/فیلم

نسبت به دردهای این افراد که هیچ سرمایه ای برای درمان خود ندارند، بی تفاوت نباشیم و به جای حرکت های نمادین و تقلیدی و بعضا بی محتوا و بدردنخور، کمی به فکر مشکل و دردی باشیم که به سادگی جلوی چشممان قرار گرفته...

فاش نیوز - بسیاری از ما نام انسانیت و دین داری را تنها یدک می کشیم یا در بهترین حالت، با انجام یکسری واجبات دینی دلمان را راضی می کنیم که خیلی انسان خوبی هستیم.

 اما اگر بحث دینداری هم باشد، در قرآن بارها آمده که الذین آمنوا و عملوالصالحات... یا تنفقوا مما تحبون.... و آیاتی با مفاهیمی از این دست....

 این روزها بیشتر و بسیاری از مردم، در معانی احساسی لحظه ای و آنی و یا رفتارهای تقلیدی گرفتار شده اند؛ در صورتی که از بسیاری از وظایف انسانی خویش غافل هستند...

معانی ای چون دفاع از حیوانات و سگ ها و هر روز مقدار زیادی هزینه کردن برای خرید غذا و لباس برای گربه ها و سگ ها و اسمش را نیز گذاشته اند محبت به حیوانات... البته این درحالی ست که اگر یک تفر داخل مترو ناخودآگاه تنه اش به آنها برخورد کند، چه برخورد وحشتناکی که با او نمی کنند و متاسفانه هنوز معاشرت با انسان ها و تعامل و انسان دوستی را به معنای صحیح نیاموخته ایم و به تقلید از غربی ها برای روشن فکرنمایی، کارهایی می کنیم که در نگاه به مجموع زندگیمان تعجب آور است.

 اما بد نیست یادآور شویم که بیشترین توصیه اخلاق و دین ما، به یاری انسان ها و محرومین است... افرادی که دردهایی را تجربه می کنند که ما خوابش را حتی در قسمت محروم شهرمان هم نمی بینیم!... و با یک دست کردن کوچک در جیبمان می توانیم خانواده دردمندی را متحول کنیم... با پولی که برای برخی از ما پول خورد حساب می شود.

 در این مدتی که جانبازان گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و جانبازان باشگاه ستارگان ایثار، به بیماران روستاهای حاشیه بلوچستان برای درمان رسیدگی می کنند، متاسفانه دردها و بیماری ها و رنج هایی دیده می شود که دل را به درد می آورد.
 بیماری هایی که ناشی از محرومیت است و محرومیتی که به دلیل فقر و کمبود آگاهی یا کمبود امکانات باعث وخیم شدن بیماری های حتی ساده می شود!!!! این قهرمانان پر تلاش و دلسوز، در این جست و جوها به دنبال رفع مشکلات و بیماری های مردم محروم بلوچ، شاهد ضایعات و عوارض بعضا عجیبی هستند که به دلیل عدم رسیدگی یا نبود بودجه اتفاق افتاده و تبدیل به یک ضایعه جبران ناپذیر شده است.

 حال وظیفه انسانی ما ایجاب می کند که نسبت به این دردهای بعضا لاعلاج این افراد که هیچ سرمایه ای برای درمان خود ندارند، بی تفاوت نباشیم و به جای حرکت های نمادین و تقلیدی و بعضا بی محتوا و بدردنخور، کمی به فکر مشکل و دردی باشیم که به سادگی جلوی چشممان قرار گرفته و ما توانایی کمکی هرچند کوچک را به آن داریم.

فیلم های زیر، صحنه هایی دلخراش از وضعیت سلامت پای یک خانم بلوچستانی ست که حقیقتا دل را می رنجاند و تکان می دهد.

همچنین فیلمی از تلاش های این گروه و مسئول جهادگر آن در ساخت مدرسه را نشان می دهد:

عفونت پای یک خانم بلوچ

درمان عفونت وخیم پای خانم بلوچ

ساخت مدرسه در بلوچستان و پیشرفت آن

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

عزیزان داوطلب کمک، کمک های نقدی خود را به شماره حساب ذیل واریز بفرمایید.
حساب شبا شماره:

IR400550015480006251956001
بانک اقتصاد نوین
بنام حسین اسرافیلی و اکبر حسین زاده

و یا شماره کارت:
5029381025816083

بانک دی به نام حسین اسرافیلی


جانبازان ۷۰درصد جنگ تحمیلی تضمین می نمایند که با حضور مستقیم و پیگیری کامل بر نحوه ی هزینه کرد نظارت شده و دعای تمامی رزمندگان بدرقه راه خیرین باشد.

 

گزارش از شهید گمنام

فیلم از جانباز اکبر حسین زاده، مسئول اجرایی گروه جهادی حاج احمد

اینستاگرام
-
۱۰ تیر سال ۱۳۶۵ سالروز آزاد سازی مهران مبارک و

گرامی باد .
سلام ای دروازه کربلا، سلام ای شهر خون و قیام، سلام بر تو و تپه ماهورهای متبرکت، سلام بر تو و معبرهای آغشته به خونت، سلام بر تو و نخل‌های بی‌سرت، سلام بر تو و نوای " کربلا کربلا ما داریم می آییم" رزمندگانت، سلام بر در و دیوارهای گلوله باران شده‌ات، سلام بر تو ای مهران قهرمان، سالروز آزادیت مبارک.



سلام.انسانیت مرد!اگه ماهاخودمون به صورت دست جمع بیاییم به هم کمک کنیم نیازی به دولت هم نبودولی افسوس فقط حرف می‌زنیم وریامیکنیم!ممنون ازشهیدگمنام
متأسفانه، جامعه از حیوان گردی به حیوان پرستی، تبدیل شده است!!!!!
حاکمان چاره ای بيانديشند.
برخوردقاطعانه...
اگرهمینطورادامه پیداکند،، طلب دیه حیوانی (سگی) می‌کنند!
و...
یادش بخیر آن حماسه ی آزادسازی مهران قهرمان
بنده افتخرحضوردرآنجاراداشتم.
شب اول عملیات شهرمهران ازادشد
وروزبعد دامنه یعملیات به ارتفااعات بسیارمهم قلاویزان که مشرف به شهرودشت مهران است رسید.
عراق چنان حجمی ازآتش با هواپیما وتوپخانه وغیره برمهران می ریخت که ازبالای ارتفاعات قلاویزان کوچکترین نشانی ازشهرمهران ودرختان دیده نمیشد.
برای متوقف نشدن عملیات وجلووگیری ازوقفه درپیشروی درروز بعد ودرروز روشن رزمندگان درارتفاعات قلاویزان عملیات را ادامه دادند.
قلاویزان که سنگربسیارمستحکم وتمان بتنی معروف به سنگرصدام برروی آن قراردارد به مانند دژی تسخیرناپذیر بود. انواع واقسام موانع نظیر سیم خاردار دراشکال مختلف. انواع مین. کانال های عمیق ومین گذاری شده. تله های انفجاری ازاستحکامات عراقی ها بود.
آنها حتی برای سنگرهای انفرادی هم این موانع را به شکل های مختلف انجام داده بودند وتنهایک راه کوچک دسترسی از پشت سرگذاشته بودند یعنی شکستن وتسخیر این سنگرهای مستحکم کاری نشدنی می نمود. به این دلیل که عراقی ها مدت زمان طولانی برارتفاعات قلاویزان تسلط داشتند وفرصت کافی برای احداث این استحکامات را دارا بودند.
آنها آمده بودند که بمانند.
بااین اوصاف رزمندگان اسلام در روز روشن توانستند باجان فشانی وغیرتی مثال زدنی ازتمام این موانع عبورکنند وقلاویزان را به درازای چندین کیلومتر آزاد نمایند.
بعثی ها که توان مقاومت دربرابر رزمندگان نداشتند وسراسیمه فرار می کردند درمیدانهای مین پشت سرخودشان گرفتار می شدن وبه علت عدم امکان پاکسازی میدان مین امکان جمع آوری جنازه عراقی ها ودفنشان امکان پذیر نبود به شکلی که همانجا خشک شدند.
روز ۱۱ تیر۶۵تک عراق در مهران ارتفاعات قلاویزان بسیار شدید بود .
فاصله نیروهای ما با عراقی بسیار نزدیک بود .
صالح آباد مخروبه بود ،مهران هم همین طور ویرانه بود ،
قبل صالح آباد آذوقه مهمات ما را هواپیما های
عراقی مورد اصالت قرار داد ن که ترکش‌های آن تعدادی را مجروح وساعتها ادامه داشت .
بمدت ۱۰ روز عملیات ادامه داشت .
خط همون اول زود آزاد شد ولی تک دشمن از آسمان و زمین شدید بود
هوا بسیار گرم و انسان تشنه و آتش داشت .
روز وصل دوستداران یاد باد .
۳۵:سال پیش یادش بخیر ‌
نزدیکترین محور به کربلا .



نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi