شناسه خبر : 91186
دوشنبه 13 تير 1401 , 00:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دنیا بجای صلح در آتش جنگ و فتنه

پرونده سنگین جنایات آمریکا

وضعیت حقوق بشر در آمریکا؛ وجود دمکراسی ظاهری، مشارکت سیاسی بسیار پایین، بحران مشرعیت داخلی، اشغال کاخ سیاه ظلم وتجاوز، تبعیض نژادی، کشتار سرخ‌پوستان بومی، برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم و کشته شدن سالانه هزار نفر از مردم، آمار رو به رشد عدم سلامت کودکان، پایمال شدن حقوق زنان با نابرابری‌های جنسیتی...

فاش نیوز - بشریت همواره دچار جنگ و نزاع بوده. بشردر گذشته دور ازحکام مستبد محلی و از ظلم امپراطوری ها در ستم و رنج قرارداشته است و در سه قرن اخیر کشورهای سلطه گر غربی و در راس آن شیطان بزرگ عامل ظلم و جنایت و مانع برقراری صلح و ارامش جهان بوده اند. ملت مسلمان ایران نیز به علت ماهیت اسلامی ضد ظلم و ستم، از کشورهای سلطه گر زخم های زیادی دیده و بخصوص در 70 سال اخیر؛ زخم های مستقیم از ایالات متحده امریکا را برپیکرخویش دارد.

حقوق بشر ابزاری در دست شیطان بزرگ

دهها جنگ در سراسر دنیا، کودتا، تعداد زیاد زندان های تروریست پرور، کشتار، نفوذ در دولتها و استعمار نوین، ترویج فساد، بردگی دنیا با دلار و نظام های خودساخته بین المللی، تحمیل برنامه هایشان به کشورها وتحمیل سبک زندگی منحط غربی و تلاش درجهت همسو سازی دولتها و ملتها با خود می باشد. و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند: "در این سه قرن، در همان حالی که غربی‌ها در عمل این جور مشغول جنایت بودند، روشنفکرانشان و متفکّرانشان برای دنیا قانون حقوق بشر کشف می کردند و وضع می کردند! یعنی این تناقض در عمل و قول، این ریاکاری غربی‌ها [مشهود است]. در عمل آن جور، در زبان این جور؛ کشورهای اروپایی، بعد هم آمریکا به معنای واقعی کلمه در سرتاسر دنیا انواع و اقسام جنایتها را انجام دادند. خب اینها شاهکارهای تمدّن غرب است!" و بعبارتی اینها اسناد جنایات و ظلمهای غرب و در راس آن امریکاست.ولی امریکاییها با چنین سابقه منفی ای مدعی حقوق بشر در جهانند. وحقوق بشر دعایی ابزاری برای اهداف پلیدشان هست.

امریکا و غرب مبدع استعمار گسترده

نخستین اقدام امریکا؛ بعد از قدم نحس 530 سال پیش آقای کریستف کلمب؛ آمریکا کشف نشد! بلکه امریکا به اشغال نیروهای وارد شونده به این قاره در آمد؛ و کشتار وسیع سرخ پوستان و غارت از بومیان رخ داد. و دامنه استعمارگری از غرب آمریکای لاتین تا شرق آسیا صورت گرفت وکشورهای زیادی را مستعمره خویش کردند و تجارتِ برده با قریب به 12.5 میلیون برده ی آفریقایی نخستین سوغات امریکاییان وحشی بوده است. که البته امروزه نیز کشورهایی مانند ژاپن؛ آلمان وکره جنوبی با حضور چند ده هزار نفراز تفنگداران آمریکایی دراین کشورها؛که بارها دست به جنایاتی مثل تجاوز و تعرض به دختران زده اند؛ نمونه هایی از مستعمره مدرن می باشد.

جنایات و ظلم های امریکا در جهان

دومین اقدام ضد بشری امریکا؛ حمله نظامی به کشورهای پاناما، مکزیک، هندوراس، گواتمالا، هائیتی، نیکاراگوا، السالوادور، یونان، فیلیپین، کوریا، هندوراس، سودان، کیوبا،  ویتنام، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی، پورتریکوخ، گرینادا و همچنین اشغال کشورهای نیکاراگوئه،  هائیتی،  دومینکن، اشغال کیوبا، پاناما، کاستاریکا، اشغال چین در 90 سال پیش، لائوس، اکوادور، عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)، اشغال سومالی، حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود امریکایی ها تجهیز کرده اند!!! و جرائم جنگی آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال، حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل حمله خودسرانه به سوریه وکشتارغیرنظامیان در نتیجه هزاران حمله هوایی آمریکا سوغات امریکاییها بوده است.

سومین اقدام تجاوزکارنه امریکا؛ ورود مستقیم نیروهای امریکایی به کشورهای کلمبیا، ورود به کوریا و مغرب، ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور، ورود به دومینیکن، ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رییس جمهور منتخب میگل داویا و بمباران کشورهای لیبی، لائوس، به راه انداختن جنگ توسط ناتو دریوگسلاوی و بعد 78 روز بمباران وبعد فروپاشی، درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشتار ۲۲۰٬۰۰۰ نفر از شهروندان و مشارکت در جنگ و جنایت و اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه، جنگ جهانی اول، حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین بوده است.

چهارمین اقدام تجاوزکارنه امریکا؛ امریکایی ها در انتخابات کشورهای پاناما، چین، مداخله 100 سال پیش در روسیه، ترکیه در 90 سال پیش، لبنان و کشورهای منطقه مداخله داشته اند و مانع از اجرای دمکراسی و تحمیل فرد دست نشانده خود را داشته اند. و همچنین حمایت از گروههای ترویستی داشته اند؛ حمایت امریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس، برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه، سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین  ، حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی تکفیری و داعش در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه نمونه هایی از تروریسم دولتی امریکاییها می باشد. و نیز حمایت از حکومت های دیکتاتور مانندحمایت از رژیم بحرین در سرکوب قیام مردمی، اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه یمن نمونه هایی از اقدامات ضد بشری امریکایی هاست.

سایر اقدامات ضد انسانی امریکا؛ حمایت همه جانبه و تمام قد از رژیم صهیونیستی، طراحی تجزیه کشورهای اسلامی؛ مانند تکه شدن ها از ایران؛ دو بخش شدن سودان؛ قره باغ از آذربایجان، کشمیر از بدنه پاکستان و هندوستان،کردستان عراق و سوریه؛ یمن ( دولت رییس جمهور فراری یمن و حوثی ها)؛ همچنین زورگویی در سازمان ملل و نهادهای بین المللی؛ پیمان شکنی‌های بین‌المللی؛ محکومیت کشورهای غیرتابع نظام سلطه با ابزار قانون جنگلی وتو؛ تورهای جذب مهاجران و بهره کشی استعماری واستکباری؛ سلطه دلار بر اقتصاد دنیا و مصیبت برای کشورها؛اسلام ستیزی؛ اسلام هراسی و مبارزه با اسلام ناب و ترویج اسلام امریکایی و نهایتا می توان گفت که امریکایی ها منشا هر نوع فساد و تباهی وذلت ملل دیگرند. حقوق بشر واژه‌ای که کشورهای غربی به ویژه آمریکا خود را پرچمدار آن به جهان معرفی می‌کند.

ریشه و ماهیت استکباری امریکا   

ریشه اقدامات تجاوزکارانه در سیاست‌های راهبردی امریکا؛ مانند سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در 2020 منتشر شد این کشور را در چند سال آینده روشن می سازد. نمود دارد و تأکید بر نقش رهبری آمریکا در مسائل جهانی و امنیت و نظم بین الملل (امنیت ملی برمنابع ملی نامشروع در سراسر جهان دارد) ماهیت استکباری و عامل دخالت ها و ناارامی های در سراسر دنیا و فعالیت های ضد حقوق بشری امریکا؛ وجود بیش از 800 پایگاه نظامی در سرتاسر جهان و حدود 220 هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی که در بیش از 150 کشور جهان حضور رسمی دارند می باشد.

ظلمها  و جنایات امریکا در کشور خویش

وضعیت حقوق بشر در آمریکا؛ وجود دمکراسی ظاهری، مشارکت سیاسی بسیار پایین، بحران مشرعیت داخلی، اشغال کاخ سیاه ظلم وتجاوز، تبعیض نژادی، کشتار سرخ‌پوستان بومی، برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم و کشته شدن سالانه هزار نفر از مردم، آمار رو به رشد عدم سلامت کودکان، پایمال شدن حقوق زنان با نابرابری‌های جنسیتی، نبود آزادی بیان مطبوعات، زیرساختها فرسوده (جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها، شبکه آب و برق‌)؛ بدهی‌های مالی سنگین بیشتر آمریکایی‌ها (با پیش‌خرکردن اقلام مورد نیاز خویش توسط کارتهای اعتباری)؛ گران‌ترین هزینه‌های درمانی در جهان(سیستم درمانی کابوس‌وار)؛ بالاترین آمار زندانی در جهان (از هر 100 هزار نفر، 724 نفر در زندان به سر می‌برند)، بی تفاوتی درخصوص محرومین زیاد،، آمار بالای بی خانمان ها؛ ناامن ترین امنیت داخلی (قتل گروهی در مدارس)، فروپاشی نهاد خانواده (خانواده تک والدی)، نسل اکثرا حرامزاده، انسانیت مسخ شده، تلذذ حیوانی، بی عاری و بی عاطفه گی، ماشین کنترل از راه دور بودن رییس جمهور امریکا می باشد. به همین دلایل نیز اکثریت آمریکایی‌ها (58 %) خواستار آن هستند که دولت به جای پرداختن به خارج از کشور، روی حل مشکلات در داخل تمرکز کند. که به این نظراکثریت نیز بی توجه اند. براساس تحلیل نشریه گلوبال تایمز درمقاله سال پیش «مو لئو»انبوه مشکلات و شکاف های درونی در ایالات متحده وجود داشته و لذا فروپاشی از درون را نوید می دهد.

پرونده سنگین جنایات و ظلم های امریکا بر ملت مسلمان ایران

عملکرد 70 ساله امریکا در مقابل ایران؛ در بخش اول پیش از انقلاب که آمریکا در ایران دست به اقدامات خصمانه و چپاولگرانه زده است؛ اشغال ایران بی‌طرف درجنگ جهانی دوم توسط متفقین که یکی از اعضای آن امریکا بوده؛ کودتای 28 مرداد 1332 بازگرداندن شاه ظالم به ایران و استمرار 25 سال حکومت شاه برکشور و حمایت مستمر از او؛ شهادت دانشجویان ما در 16 اذر 1332، دولت‌های آمریکا و انگلیس طرحی وسیاست انکار؛ آماده کرده بودند که در صورت دستیابی شوروی به منابع نفتی خاورمیانه؛ آمریکا و بریتانیا، ایران و عربستان را بمباران هسته‌ای کنند.حضور ۳۵هزار مستشار آمریکایی در ایران؛ که حقوق از ایران گرفته و به دخالت در کلیه امور کشاورزی و صنعت و.... ایران داشتند؛ سفارت امریکا مرکز طرحهای استعماری و فتنه علیه مبارزان بوده؛ ایجاد ساواک و تشدید اختناق در کشور؛ حمایت از شاه و اموزش نظام شاهنشاهی برای شکنجه و سرکوب مردم مسلمان؛ تحمیل کاپبتولاسیون وتحقیر ملت ایران؛مشارکت مستقیم در جنایت خونین 17 شهریور؛طراحی برقراری حکومت نظامی در ایران برای سرکوب انقلاب اسلامی؛ تلاش های زیاد آمریکا مانع شدن بر سر راه پیروزی انقلاب بوده است.

اقدامات بعد از انقلاب؛ آمریکا در ایران دست به اقدامات علنی خصمانه و جنایتکارنه زده است. مصادره اموال ایران؛ تجاوز نظامی به ایران که با شنهای ابایبل طبس شکست خورده و فرارکردند؛ طراحی کودتای نوژه؛ حمایت از گروههای تروریستی و تجزیه طلب، قائله کردستان و خلق عرب و.....؛ تحریک عراق به تجاوز به ایران وحمایت تسلیحاتی و... در طول هشت سال جنگ تحمیلی و شریک جنایات صدام؛ حمله به سکوهای نفتی ایران؛ حمله به هواپیمای ایران با ۲۹1 نفر مسافر و خدمه در 12 تیر ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکا با 2 موشک هواپیما را ساقط و همه را تکه تکه کردند. وبجای عذر خواهی، مدال مبارزه دریافت کردند. حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی؛ ورود مستقیم آمریکا به جنگ ایران و عراق در خلیج فارس؛ هدایت و پشتیبانی نیروهای ضد انقلاب؛ طرح ادعاها واتهامات بی‌اساس علیه ایران وتهمت زنی مستمر؛ تحریک ارضی و نفتی همسایگان؛ اهانت به ایران ومحور شرارت ویاغی خواندن؛ حامی دزدان دریایی علیه نفتکشهای ایرانی؛ شبیخون فرهنگی؛ حمایت در فتنه های 78 و 88 و 82 و 86؛ اختصاص بودجه برای براندازی ایران؛ ترور دانشمندان هسته ای و موشکی؛ به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی؛ تحمیل متن برجام؛ و تحمیل خسارات محض به صنعت هسته ای؛ بدعهدی با خروج از برجام بعد از دوشیدن برجامی، تصویر‌سازی منفی از ایران، ایران هراسی، اختلاف با کشورها، تفرقه داخلی؛اشاعه تروریسم القاعده وداعش برای فروپاشی ایران، پناه دادن اختلاس گران و فراریان خاین به کشور و....؛ گروه ترویستی خواندن سپاه پاسدارن انقلاب و استفاده از سیاست چماق و هویج بوده است.

خیانت و ظلم های طرفداران امریکا

ایرانی های همسو با دشمن؛ بی انصاف است وعادل نیست کسی که قلبش برای امریکا بتبد و با اطلاع از جنایات و تجاوزات امریکایی ها؛ بخواهد حتی از ظواهر امریکا تجمید کند. ولی متاسفانه برخی ایرانیان بنحویی یار ویاور دشمن شدند. در ماجرای مک فارلین، همراهی در تحمیل جام زهر قطع نامه 598، دیدار خاتمی با جورسورس طراح انقلابات مخملین، تحصن برخی نمایندگان مفسد در مجلس ششم، ارسال نامه به بایدن دشمن برای تحریم بیشتر مردم ایران، قدم زدن دولت نامردان بی تدبیر و امید با سران امریکا و تحمیل برجام، گرای خزانه خالی به دشمن دادن؛ تاراج سکه و ارز کشور، اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلام مظلوم، ترورهای منافقین و حمایتهای امریکا؛ ماموریت انفجار و ترور فیزیکی توسط نفوذیها و بعد فرارو پناهنده شدن ها؛ ماموریت ترور ارکان نظام؛ همدستی با سازمان دیدەبان حقوق بشرکه ابزار امریکاییها برای فشار برعلیه کشورهاست.

رسالت مسلمانان در برابر امریکا

تکلیف دینی در برابر دشمنان؛ قران کریم و سنت ایمه تاکید بر دشمن شناسی و مبارزه است؛ چرا که دشمنان به چیزی بجز نابودی اسلام و مسلمین راضی نمیشوند؛ نگاهی بر بیش از چهار دهه پلیدی و شرارت و همچنین بدعهدی آمریکا در برجام پرخسارت نشانگر اینست که آمریکا هیچ‌گاه در هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده‌است وکشتار مردم بی‌گناه توسط این مدعی حقوق بشر بی‌وقفه ادامه دارد. و امریکا ذاتا هیچگاه خیرخواه این مرز و بوم نبوده و نخواهد بود. متمدنهای شیک وحشی برمتمدنهای بااصالت اسلامی جایگاهی ندارند.

زوال حقوق بشر امریکایی و جهان گیرشدن حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب

آینده امریکا و ایران؛ مشکلات داخلی ایران با اتکا به دانش و توان بومی توسط دولت انقلابی رفع خواهد شد و به فرمایش رهبرانقلاب در بیانه گام دوم انقلاب؛ "در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت." و افول امریکا محقق شده و ما همانند تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران؛ دستگیری تفنگ داران امریکایی در خلیج فارس، شکار پهپاد امریکا در اسمان، موشکباران پایگاه آمریکاییها در عین الاسد و..... همانند ابابیل شنهای طبس خداوند نیز مددکار بوده و این ابر جنایتکار جنگی براساس حقوق بشراسلامی محاکمه و به زیر کشیده شده و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهدشد. هنگامه زوال ادعای حقوق بشر امریکایی فرا رسیده و امریکا که کابوس ابرقدرتی ایران اسلامی خواب را از چشمانش ربوده، ان شالله حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد. و هرکس تشنه فرج می باشد؛ مکلف است برای زمینه سازی و رفع موانع ظهور حضرت درتلاش باشد.

| دکتر سیدجواد فشارکی

اینستاگرام
سلام علیکم ورحمت الله
برادران فاش نیوز با تشکر از شما که از جنایات و خیانات امریکا اطلاع رسانی نمودید
عاجزانه درخواست دارم در باره حق پرستاری جانبازان در سال 1401 و معوقات از مسوولان بنیاد سوال بفرمایید ما که دسترسی نداریم شما که دسترسی دارید پیگیری کنید تشکر ان‌شاءالله موفق باشید التماس دعا
زابطه با آمریکا مثل گوشت خوک، نجس است.
مادام العمر حرام است.
مردود است.
و...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi