شناسه خبر : 91188
یکشنبه 12 تير 1401 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت ۱۲ تیر ؛ روز افشای حقوق بشر امریکایی :

ظالم ترین ناقض حقوق بشر مدعی حقوق بشر

حملات نظامی؛ ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورها؛ دخالت های امریکایی ها در امور داخلی کشورهای مختلف و اقدامات ضد انسانی امریکا در دنیا فهرست وار بیان شده است.

فاش نیوز- در این نوشتار حملات نظامی؛ ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورها؛ دخالت های امریکایی ها در امور داخلی کشورهای مختلف و اقدامات ضد انسانی امریکا در دنیا فهرست وار بیان شده است. سپس ظلم ها و جنایات امریکا در داخل کشور خویش ذکر شده است؛ آن گاه پرونده سنگین جنایات و ظلمهای امریکا بر ملت مسلمان ایران در طول 70 ساله اخیر و همچنین همسو سازی  برخی از ایرانی ها برای اهداف سلطه توسط امریکایی ها بیان شده است در انتها ریشه و ماهیت استکباری امریکا ذکر شده است و در نهایت رسالت مسلمانان در برابر این شیطان پلید تبیین شده است

بشریت همواره دچار جنگ و نزاع بوده. بشردر گذشته دور از حکام مستبد محلی و از ظلم امپراطوری ها در ستم و رنج قرارداشته است.و در سه قرن اخیر کشورهای سلطه گر غربی و در راس ان شیطان بزرگ عامل ظلم و جنایت و مانع برقراری صلح و ارامش جهان بوده اند. و ملت مسلمان ایران نیز بعلت ماهیت اسلامی ضد ظلم و ستم، از کشورهای سلطه گر زخم های زیادی دیده و بخصوص در 70 سال اخیر؛ زخم های مستقیم از ایالات متحده امریکا را برپیکر خویش دارد.

شیطان بزرگ، بزرگترین ضد حقوق بشر: ده ها جنگ در سراسر دنیا، کودتا، تعداد زیاد زندان های تروریست پرور، کشتار، نفوذ در دولت ها و استعمار نوین، ترویج فساد، بردگی دنیا با دلار و نظام های خودساخته بین المللی، تحمیل برنامه هایشان به کشورها وتحمیل سبک زندگی منحط غربی و تلاش درجهت همسو سازی دولت ها و ملت ها با خود می باشد. و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند: "در این سه قرن، در همان حالی که غربی‌ها در عمل این جور مشغول جنایت بودند، روشنفکرانشان و متفکّرانشان برای دنیا قانون حقوق بشر کشف می کردند و وضع می کردند! یعنی این تناقض در عمل و قول، این ریاکاری غربی‌ها [مشهود است]. در عمل آن جور، در زبان این جور؛ کشورهای اروپایی، بعد هم آمریکا به معنای واقعی کلمه در سرتاسر دنیا انواع و اقسام جنایت ها را انجام دادند. خب اینها شاهکارهای تمدّن غرب است! " و بعبارتی اینها اسناد جنایات و ظلم های غرب و در راس آن امریکاست.

الف ) امریکا و غرب مبدع استعمار گسترده : بعد از قدم نحس 530 سال پیش آقای کریستف کلمب؛ آمریکا کشف نشد!، بلکه امریکا به اشغال نیروهای وارد شونده به این قاره در آمد؛ و کشتار وسیع سرخ پوستان و غارت از بومیان رخ داد. و دامنه استعمارگری از غرب آمریکای لاتین تا شرق آسیا صورت گرفت وکشورهای زیادی را مستعمره خویش کردند و تجارتِ برده با قریب به 12.5 میلیون برده ی آفریقایی نخستین سوغات امریکاییان وحشی بوده است. که البته امروزه نیز کشورهایی مانند ژاپن؛ آلمان وکره جنوبی با حضور چند ده هزار نفراز تفنگداران آمریکایی دراین کشورها؛که بارها دست به جنایاتی مثل تجاوز و تعرض به دختران زده اند؛ نمونه هایی از مستعمره مدرن می باشد.

ب ) حملات نظامی به کشورها و ظلمهای وارده به کشورها حمله نظامی به کشورهای پاناما، مکزیک، هندوراس، گواتمالا، هائیتی، نیکاراگوا، السالوادور، یونان، فیلیپین، کوریا، هندوراس، سودان، کیوبا،  ویتنام، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی، پورتریکوخ، گرینادا و همچنین اشغال کشورهای نیکاراگوئه،  هائیتی،  دومینکن، اشغال کیوبا.، پاناما، کاستاریکا، اشغال چین در 90 سال پیش، لائوس، اکوادور، عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)، اشغال سومالی، حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود امریکایی ها تجهیز کرده اند!!! و جرائم جنگی آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال، حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل حمله خودسرانه به سوریه وکشتارغیرنظامیان در نتیجه هزاران حمله هوایی آمریکا سوغات امریکاییها بوده است.

ج) ورود مستقیم نظامیان امریکایی به کشورهای مختلف : ورود نظامی امریکا به کشور کلمبیا، ورود به کوریا و مغرب، ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور، ورود به دومینیکن، ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رییس جمهور منتخب میگل داویا و بمباران کشورهای لیبی، لائوس، به راه انداختن جنگ توسط ناتو دریوگسلاوی و بعد 78 روز بمباران وبعد فروپاشی، درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشتار ۲۲۰٬۰۰۰ نفر از شهروندان و مشارکت در جنگ و جنایت و اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه، جنگ جهانی اول، حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین بوده است.

د) دخالت های امریکایی ها در کشورها : امریکایی ها در انتخابات کشورهای پاناما، چین، مداخله 100 سال پیش در روسیه، ترکیه در 90 سال پیش، لبنان و.... مداخله داشته اند و مانع از اجرای دمکراسی و تحمیل فرد دست نشانده خود را داشته اند. و همچنین حمایت از گروههای ترویستی داشته اند؛ حمایت امریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس، برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه، سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین، حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه نمونه هایی از تروریسم دولتی امریکایی ها می باشد. و نیز حمایت از حکومت های دیکتاتور مانندحمایت از رژیم بحرین در سرکوب قیام مردمی، اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه یمن نمونه هایی از اقدامات ضد بشری امریکایی هاست.

ه)سایر اقدامات ضد انسانی امریکا: حمایت همه جانبه و تمام قد از رژیم صهیونیستی، طراحی تجزیه کشورهای اسلامی؛ مانند تکه شدن ها از ایران؛ دو بخش شدن سودان؛ قره باغ از آذربایجان، کشمیر از بدنه پاکستان و هندوستان،کردستان عراق و سوریه؛ یمن ( دولت رییس جمهور فراری یمن و حوثی ها)؛ همچنین زورگویی در سازمان ملل و نهادهای بین المللی؛ پیمان شکنی‌های بین‌المللی؛ محکومیت کشورهای غیرتابع نظام سلطه؛ تورهای جذب مهاجران و بهره کشی استعماری واستکباری؛سلطه دلار بر اقتصاد دنیا و مصیبت برای کشورها؛ اسلام ستیزی؛ اسلام هراسی و مبارزه با اسلام ناب و ترویج اسلام امریکایی و نهایتا می توان گفت که امریکایی ها منشا هر نوع فساد و تباهی وذلت ملل دیگرند. حقوق بشر واژه‌ای که کشورهای غربی به ویژه آمریکا خود را پرچمدار آن به جهان معرفی می‌کند.

و) ظلم ها و جنایات امریکا در داخل کشور خویش : وجود دموکراسی ظاهری، مشارکت سیاسی بسیار پایین، بحران مشرعیت داخلی، اشغال کاخ سیاه،ظلم وتجاوز، تبعیض نژادی کشتار سرخ‌پوستان بومی، برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم وکشته شدن سالانه هزار نفر مردم؛ آمار رو به رشد عدم سلامت کودکان؛ پایمال شدن حقوق زنان با نا برابری‌های جنسیتی؛عدم وجود آزادی بیان مطبوعات؛ دارای فرسوده ترین زیرساخت ها (جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها، شبکه آب و برق‌ )؛ بدهی‌های مالی سنگین بیشتر آمریکایی‌ها ( با پیش خرکردن اقلام مورد نیاز خویش توسط کارت های اعتباری )؛ گران‌ترین هزینه‌های درمانی در جهان (سیستم درمانی کابوس‌وار)؛ بالاترین آمار زندانی در جهان ( از هر 100 هزار نفر، 724 نفر در زندان به سر می‌برند)؛بی تفاوتی درخصوص محرومین زیاد،، امار بالای بی خانمان ها؛ ناامن ترین امنیت داخلی (قتل گروهی در مدارس)؛ فروپاشی نهاد خانواده (خانواده تک والدی)، نسل اکثرا حرامزاده،؛ انسانیت مسخ شده، تلذذ حیوانی، بی عاری و بی عاطفگی، ماشین کنترل از راه دور بودن رییس جمهور امریکا می باشد. وبه همین دلایل نیزاکثریت آمریکایی‌ها ( 58 %) خواستار آن هستند که دولت به جای پرداختن به خارج از کشور، روی حل مشکلات در داخل تمرکز کند. که به این نظراکثریت نیز بی توجهند. براساس نشریه گلوبال تایمز در مقاله سال پیش «مو لئو»انبوه مشکلات و شکاف های درونی در ایالات متحده وجود داشته و لذا فروپاشی از درون را نوید می دهد.

ز) پرونده سنگین جنایات و ظلم های امریکا بر ملت مسلمان ایران در پیش از انقلاب: اشغال ایران بی‌طرف درجنگ جهانی دوم توسط متفقین که یکی از اعضای آن امریکا بوده؛ کودتای 28 مرداد 1332 بازگرداندن شاه ظالم به ایران و حمایت مستمر از او؛ شهادت دانشجویان ما در 16 اذر 1332، دولت‌های آمریکا و انگلیس طرحی وسیاست انکار؛آماده کرده بودند که در صورت دستیابی شوروی به منابع نفتی خاورمیانه؛ آمریکا و بریتانیا، ایران و عربستان را بمباران هسته‌ای کنند. حضور ۳۵هزار مستشار آمریکایی در ایران؛ که حقوق از ایران گرفته و به دخالت در کلیه امور کشاورزی و صنعت و.... ایران داشتند؛ سفارت امریکا مرکز طرحهای استعماری و فتنه علیه مبارزان بوده؛ ایجاد ساواک و تشدید اختناق در کشور؛ حمایت از شاه و اموزش نظام شاهنشاهی برای شکنجه و سرکوب مردم مسلمان؛ تحمیل کاپبتولاسیون وتحقیر ملت ایران؛مشارکت مستقیم در جنایت خونین 17 شهریور؛طراحی برقراری حکومت نظامی در ایران برای سرکوب انقلاب اسلامی؛ تلاش های زیاد آمریکا مانع شدن بر سر راه پیروزی انقلاب بوده است.

ح) جنایات و ظلمهای امریکا در بعد از انقلاب : مصادره اموال ایران؛ تجاوز نظامی به ایران که با شنهای ابایبل طبس شکست خورده و فرارکردند؛ طرحزی کودتای نوژه؛ حمایت از گروه های تروریستی و تجزیه طلب؛ تحریک عراق به تجاوز به ایران وحمایت تسلیحاتی و... در طول هشت سال جنگ تحمیلی؛ حمله به سکوهای نفتی ایران؛ حمله به هواپیمای ایران با ۲۹1 نفر مسافر و خدمه در 12 تیر ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکا با 2 موشک هواپیما را ساقط و همه را تکه تکه کردند. وبجای عذر خواهی، مدال مبارزه دریافت کردند. حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی؛ ورود مستقیم آمریکا به جنگ ایران و عراق در خلیج فارس؛ هدایت و پشتیبانی نیروهای ضد انقلاب؛ طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران وتهمت زنی مستمر؛ تحریک ارضی و نفتی همسایگان؛ اهانت به ایران ومحور شرارت ویاغی خواندن؛ حامی دزدان دریایی علیه نفتکشهای ایرانی؛ شبیخون فرهنگی؛ حمایت در فتنه های 78 و 88 و 82 و 86؛ اختصاص بودجه برای براندازی ایران؛ ترور دانشمندان هسته ای و موشکی؛ به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی؛ تحمیل متن برجام؛ و تحمیل خسارات محض به صنعت هسته ای؛ بدعهدی با خروج از برجام بعد از دوشیدن برجامی، تصویر‌سازی منفی از ایران، ایران هراسی، اختلاف با کشورها، تفرقه داخلی؛اشاعه تروریسم القاعده وداعش برای فروپاشی ایران، پناه دادن اختلاس گران و فراریان خاین به کشور و....؛ گروه ترویستی خواندن سپاه پاسدارن انقلاب و استفاده از سیاست چماق و هویج بوده است.

ط) همسو سازی  برخی از ایرانی ها برای اهداف سلطه توسط امریکا: بی انصاف است وعادل نیست کسی که قلبش برای امریکا بتبد و با اطلاع از جنایات و تجاوزات امریکایی ها؛ بخواهد از حتی از ظواهر امریکا تجمید کند. ولی متاسفانه برخی ایرانیان بنحویی یار ویاور دشمن شدند. در ماجرای مک فارلین، همراهی در قطع نامه 598، دیدار خاتمی با جورسورس طراح انقلابات مخملین، تحصن برخی نمایندگان مفسد در مجلس ششم، ارسال نامه به بایدن دشمن برای تحریم بیشتر مردم، قدم زدن دولت نامردان بی تدبیر و امید با سران امریکا و تحمیل برجام، گرای خزانه خالی، اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلام مظلوم، ترورهای منافقین و حمایت های امریکا؛ ماموریت انفجار و ترور فیزیکی توسط نفوذی ها و بعد فرار و پناهنده شدن ها؛ ماموریت ترورارکان نظام؛ همدستی با سازمان دیدەبان حقوق بشر که ابزار امریکایی ها برای فشار بر علیه کشورهاست.

ریشه و ماهیت استکباری امریکا : ریشه این اقدامات تجاوز کار نه آمریکا در سیاست‌های راهبردی امریکا؛ مانند سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در 2020 منتشر شد این کشور را در چند سال آینده روشن می سازد. نمود دارد و تأکید بر نقش رهبری آمریکا در مسائل جهانی و امنیت و نظم بین الملل ( امنیت ملی بر منابع ملی نامشروع در سراسر جهان دارد ) ماهیت استکباری و عامل دخالت ها و ناارامی های در سراسر دنیا و فعالیت های ضد حقوق بشری امریکا؛ وجود بیش از 800 پایگاه نظامی در سرتاسر جهان و حدود 220 هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی که در بیش از 150 کشور جهان حضور رسمی دارند می باشد.

رسالت مسلمانان در برابر امریکا : قران کریم و سنت ائمه تاکید بر دشمن شناسی و مبارزه است؛ چرا که دشمنان به چیزی به جز نابودی اسلام و مسلمین راضی نمی شوند؛ نگاهی بر بیش از چهار دهه پلیدی و شرارت و همچنین بدعهدی آمریکا در برجام پرخسارت نشانگر اینست که آمریکا هیچ‌گاه در هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده ‌است و کشتار مردم بی‌گناه توسط این مدعی حقوق بشر بی‌وقفه ادامه دارد. و امریکا ذاتا هیچ گاه خیرخواه مردم جهان و ایران نبوده و نخواهد بود. متمدن های شیک وحشی بر متمدن های با اصالت اسلامی جایگاهی ندارند.

سخن پایانی: مشکلات داخلی ایران و تحریم های ظالمانه امریکا با اتکا به دانش و توان بومی توسط دولت انقلابی رفع خواهد شد و به فرمایش رهبرانقلاب در بیانه گام دوم انقلاب؛ "در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت." افول امریکا نزدیک بوده و ملت انقلابی ایران همانند تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران؛ دستگیری تفنگ داران امریکایی در خلیج فارس، شکار پهپاد امریکا در آسمان، موشکباران پایگاه امریکایی ها در عین الاسد و..... همانند مددرسانی الهی در اعزام شنهای ابابیل طبس؛ این ابر جنایتکار جنگی براساس حقوق بشر اسلامی محاکمه و به زیر کشیده شده و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد شد. امریکا که کابوس ابرقدرتی ایران اسلامی خواب را از چشمانش ربوده، زوال ادعای حقوق بشر امریکایی خویش را خواهند دید و ان شالله حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد. و هرکس تشنه فرج مهدوی (عج) می باشد؛ مکلف است برای زمینه سازی و رفع موانع ظهور حضرت در تلاش باشد.

اینستاگرام
جناب اقای دکتر سلام وعرض ادب
از کدام دانش بومی سخن میگوِیید اماری واقعی از مهاجرت نخبگان کشور دارید
نه اماری مثال رضایتمندی مردم سیاه پوست از ناجا که توسط روابط عمومی همان مجموعه رتبه بندی ودر اختیار عام قرار میگیرد 43 سال مردم انقلابی در شعب ابی طالبی بسر میبرند که اکثر مسئولان عصرها وشاید ماه ها از این شعب خارج و مجدد پس از برگشت به شعب ادای گرسنگان را در میاورند وا... باا... ت ا... با مدینه فاضله خیالی راه بجایی نمیبرید
در حال حاضر که میبینید در برخورد و عدم رسیدگی به امور درمانی دارو معیشتی ایثارگران و جانبازان بواسطه سوء مدیریت های کلان کشور ومدیریت های سلیقه ای مسئولان صاحب مقام هستیم همانطور که سیاه نمایی باعث نارضایتی عمومی میگردد سفید نمایی فرهنگ دورویی گزارشات خلاف واقع بیشترین ضربه را به بدنه حاکمیت وارد میاورد به دنبال دشمن فرضی خارجی نباشید بیایید کلان واقعی منطقی صادقانه مشکلات را بعد از چهل و اندی سال با مدیریت ازمون و خطا بررسی کنید در پناه خدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi