شناسه خبر : 91234
دوشنبه 13 تير 1401 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خلیج فارس به یاد مسافران پرواز ۶۵۵ گلباران شد

محل شهادت مسافران پرواز ٦٥٥ امروز در خلیج فارس گلباران شد.

 

از هرمزگان، محل شهادت مسافران پرواز ٦٥٥ که در سال ١٣٦٧ توسط ناو وینسنس آمریکای جنایتکار مورد هدف قرار گرفت، امروز در شناور شهید ناظری سپاه در خلیج فارس گلباران شد.

«وحید جلال زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این مراسم با بیان اینکه حقوق بشر تنها وسیله‌ای برای مقابله سیاسی با ملت‌های آزاده است، اظهار داشت: از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی توسط پلیس آمریکا در خیابان‌های آمریکا به قتل رسیده‌اند و این تصویر حقوق بشر در داخل و خارج از آمریکا است.

وی ادامه داد: در بعد منطقه‌ای نیز آمریکایی‌ها با دخالت در مسائل داخلی کشور‌های منطقه، به آن‌ها لشکرکشی کرده و زندگی عادی مردم را تحت الشعاع جنایات خویش قرار داده‌اند و ما این را در عراق، سوریه و افغانستان و دیگر کشور‌ها شاهد هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اینجا خلیج فارس ما و مردم منطقه است و این آمریکایی‌ها هستند که با اختلاف پراکنی و دامن زدن به اختلافات می‌خواهند به حضورشان در این دریای بی کران ادامه دهند. آمریکا اکنون بزرگ‌ترین زندان بان دنیا است و در حالی که تنها ۵ درصد جمعیت جهان را دارد، اما ۲۵ درصد زندانیان جهان را دارد و جنایات آمریکا در منطقه ما کارنامه سیاهی است که جز قتل و غارت ملت‌ها را نشان نمی‌دهد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: واژه حقوق بشر برگرفته از یک پررویی سیاسی است و آن‌ها خودشان می‌دانند که چه جنایاتی کرده‌اند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها از بعد سیاسی و تروریسم دولتی استفاده می‌کنند و مستقیما از جایگاه یک دولت دست به اقدامات تروریستی و جنایت می‌زنند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: این جنایت اهمیت ویژه‌ای در طول تاریخ ما دارد و باید سیر تاریخی بعد از حادثه نیز بدان پرداخته شود و یادمان نرود که آن مظلومیت دیروز اکنون به اقتداری منحصربفرد تبدیل شده که برتری هوایی و دریایی را در منطقه از آمریکایی‌ها گرفته است و یادمان نرود که این قدرت امروز برگرفته از غیرتمندی و اتکای به توان داخلی است.

دوستی تصریح کرد: اقدامات بعدی آمریکایی‌ها نشان داد که این جنایت، تروریسم دولتی است، چون از فرمانده ناو تقدیر کرده و به او مدال دادند و بدنبال بزک کردن چهره شیطان در قالب پروژه نفوذ هستند و نسل جوان امروز ما نباید این جنایت را فراموش کنند. ۶۰ نفر از این پرواز کودک بودند و این‌ها چه گناهی داشتند؟

خلیج فارس به یاد مسافران پرواز ۶۵۵ گلباران شد

خلیج فارس به یاد مسافران پرواز ۶۵۵ گلباران شد

خلیج فارس به یاد مسافران پرواز ۶۵۵ گلباران شد

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi