شناسه خبر : 91342
پنجشنبه 16 تير 1401 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مهم از پیگیری چند مورد از مسایل و مشکلات جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد

در مورد اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی سایر استان‌ها نیز گفتند، با وجود اینکه تا کنون بودجه‌ی تجهیزات استان ها به طور کامل پرداخت شده، مقرر گردید در هر...

  فاش نیوز - رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن جانبازان نخاعی و عضو شبکه ملی ایثارگران گزارشی از دیدار نمایندگان این دو تشکل با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و پیگیری چهار مورد از مشکلات ایثارگران ارائه داد.

 حسن ابوطالبی در گفت و گو با فاش نیوز گفت: به اطلاع دوستان می رسانیم همانطور که مستحضر هستید، مدتی است انجمن جانبازان نخاعی پیگیر ۴ موضوع ویلچر و تجهیزات پزشکی مصرفی، خودرو، استمرار و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری می باشد. در آخرین دیدار با ریاست بنیاد در تاریخ ۱ / ۳ /۱۴۰۱ نیز همین موضوعات مطرح و ایشان دو موضوع ۵۷ درصد افزایش حق پرستاری و خودرو را به آقای موهبتی، معاون محترم توسعه و نیروی انسانی بنیاد ارجاع دادند.
حسن ابوطالبی اظهار داشت: دیروز چهارشنبه ۱۵ / ۴ / ۱۴۰۱ آقایان حسین اسرافیلی، داود حیدری، حسن ابوطالبی و جواد استوار از انجمن راست‌قامتان در دفتر آقای موهبتی حضور یافتند. در این نشست که آقای دکتر عباسپور، معاون محترم بهداشت و درمان نیز که پیش از آن در جلسه با آقای موهبتی بودند، حضور داشتند که بالطبع جلسه به سوی تجهیزات پزشکی کشیده شد.
وی گفت کسان دیگری که در جلسه حضور داشتند، خانم دکتر منافی، آقای دکتر کریمی، آقای مهری از مرکز تشکل ها و آقای گودرزی، مدیر بودجه بنیاد بودند.

ابوطالبی افزود: جلسه با موضوع تجهیزات و لوازم مصرفی جانبازان شروع شد و بحث های مفصلی راجع‌به تاخیر در تحویل اقلام مصرفی و تجهیزات صورت گرفت؛ که در جمع‌بندی مقرر شد، ۵ میلیارد تومان جهت تهیه کیسه، کاندوم، کیسه کلستومی، سوند و سایر اقلام به فوریت به استان تهران پرداخت گردد تا اقلام مورد نظر سریعا خریداری و توزیع شود.

 در مورد ویلچر کماکان روح جلسه به سمت ویلچرهای ایرانی و امیدآزین بود.

 در باره‌ی تشک روهو دکتر عباس‌پور اظهار داشتند که تشک روهوی اصل تهیه شده و از آخر تیرماه توزیع خواهد شد.

 در مورد اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی سایر استان‌ها نیز گفتند، با وجود اینکه تا کنون بودجه‌ی تجهیزات استان ها به طور کامل پرداخت شده، مقرر گردید در هر شش ماه یک بار بودجه‌ی لازم تخصیص یابد.

ابوطالبی در مورد موضوع خودرو نیز گفت: آقای موهبتی اظهار داشتند، خودرو در حوزه اختیارات معاون تعاون است؛ که آقای پاکدل به دلیل آنکه در ماموریت بودند در جلسه حضور نداشتند و موضوع مسکوت ماند.

همچنین درباره استمرار حق پرستاری، آقای موهبتی گفتند استمرار پرستاری بر اساس قوانین موجود امکان‌پذیر نیست و لازم است لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه شود.

در عین حال آقای موهبتی مبلغ دریافتی حقوق فعلی جانبازان را مناسب ندانستند و تاکید داشتند که باید حداقل به دو برابر افزایش یابد.

در مورد افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری نیز گفتند: مکاتباتی با آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام داده اند که هنوز از طرف سازمان پاسخی داده نشده است؛ که از ایشان درخواست شد کپی سابقه مکاتبات جهت پیگیری به انجمن تحویل داده شود؛ که مورد پذیرش واقع شد.

حسن ابوطالبی در پایان یادآور شد که در خصوص موضوع اخیر، انجمن تصمیم به تهیه لیستی گرفته است تا آن عده از جانبازان نخاعی که تمایل دارند در آن ثبت نام نمایند و در صورتی که تا آخر تیرماه افزایش مورد نظر و معوقات آن پرداخت نگردد، ثبت‌نام‌کنندگان به منظور پیگیری، مردادماه با هماهنگی قبلی، در محل سازمان برنامه و بودجه حضور یابند.

اینستاگرام
سلام و عرض ارادت به محضر شماجانبازان سرافراز هرموقع امربفرماییددرخدمتم برادرکوچک شماسیدعلی نفی اباد اصلاحیه تقی آبادی
چه جلسه پر باری برای جماعت 70 درصدی ها با حضور چندین دکتر
5 میلیارد برای استان تهران بابت تشک و سوند و ...
یک مورد مسکوت . یک مورد معلق برای تصویب مجلس
بزرگوار کردند یک کپی مکاتبات پذیرفتند
یک قلم فاتحه برای جمیع جانبازان کم گذاشتند
عزیزان جانباز از 5 درصد به بالا : الفاتحه ...
چیزی به دست دراز کردن نمانده
سلام واحترام لطفا زودتر پرستاری وخودرو را
سلام چرا انقد جانبازان رااذیت میکنند از بودجه مملکت حق جانباز وبدین از ارث پدرتون ک نمیخاین بدین تاکی باید صبرکنیم جانباز 70درصد شهرری
با سلام و عرض ادب محضر ایثارگران عزیز
از آقای قاضی زاده هاشمی،می خواهیم که صادقانه
فیش حقوق خود و تمامی مدیران زیر مجموعه خود
در سطح کشور را (با تمامی مزایا اعم از حقوق ثابت ماهیانه،کارانه ها،ماموریتها،فوق العاده هاو پاداشها)
در اینجا منتشر کرده تا خانواده معظم شهداو
جانبازان معزز،خودشان این آقای قاضی را قضاوت
کنند.
جانبازان اگر الان از حق و حقوق خود بگذرند دیگر از دست بنیاد در امان نخواهند بود و هر روز باید محدودیتهای جدیدی را شاهد باشند. هر چه را که قانون مشخص کرده باید مطالبه کرد.
سلام دوستان .
وضع دولت و بنیاد خراب تر از تصورات ما جانبازان است ! امیدی به حرف های هیچکدامشان نبندید ! جانبازان شهرستانی کلا فراموس شده اند ! بیمه دی که دنبال منافع خودش است و دلیل عدم پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران را در امسال تا این لحظه کمکاری بنیاد میداند ! ما با این حقوق بازنشستگی که اختلاف فاحش با دیگر جانتازان همردیف تحت پوشش بنیاد داریم باید لال شویم و اگر مطلبی هم از سر درد اینجا قرار میدهیم نصفه نیمه درج می شود ! ایا سایر جانتازان مشکل ندارند ؟ 5 میلیارد برای استان تهران ! پس باقی چی ؟ مشکلات جانبازان شهرستانی را چه کسی بگوش ناشنوای مدیران بنیاد و معاونت های متعدد میرساند ؟ هرکه بفکر خویشه > کوسه بفکر ریشه !
چرا ما نه به کارت رسیدیم نه حقوق معسرین با حضور ۳۰ ماه درمنطقه
منظور بی عدالتی سازمان یافته است در حق همه ایثارگران ! خصوصا کسانیکه قبل جانباز شدن شاغل ادارات دولتی بوده اند ! و درآمدشان همان حقوق بازنشستگی بدون ترمیم میباشد ! یک بام و صد هوا که نمیشود ؟ اگر سلامت جسم و روان دارید ؟ خدا شکر کنید . که شب خواب طبیعی و نرمال دارید ! و سالم از جنگ برگشته اید ! وگرنه کسانی هستند ! که باید نشسته و یا تکیه بدیوار با انبوهی خواب آور با جمجمه سوراخ سوراخ بخوابند ! عمرشان در بیمارستان اعصاب و روان و با جراحی های متعدد رو به انتها رسیده ! چه رزمنده و چه جانباز با هر در صدی ! عضوی فداکار از اعضای خانواده ایران هستند ! که در قانون اجرا نا شده رسیدگی به امورشان تاکید شده ! که سالیان درازست شاهد بی عرضه ترین مسِِِِِئولان از صدر تا ذیل این مجموعه عریض و طویل هستیم ! نمیشد بگونه ای عمل شود ؟که بنیاد با این همه امکانات خود کفا باشد ؟ و نیاز ایثارگران را بدون چشمداشت از دولت برطرف کند ؟ آیا قشری از شهدا و جانبازان و رزمندگان که از جان برای کشور هزینه کردند ! باید مدیرانی ترسو و تابع لابی گری و رانت بر آنان حکم براند ؟ درد ما تبعیض و بی عدالتی عادی شده رایج است ! دیدن همه چه ایثاگر روستایی و چه شهرستانی و تهرانی با دید برابر ! الله اعلم
متاسفم جانبازها روی ویلچر با سوند ادرار یا ایزیلایف جمع شوند بروند جلو سازمان برنامه و دست دراز کنند
سلام
خیلی عالی
اما یک نقطه قابل توجه باید مد نظر باشد از طرف ایثارگران
متاسفانه دوستان بزرگوار که دستی در آتش دارن و حرفشون خریدار دارد چرا برای رضای خدا یک بار هم شده پیگیر حق و حقوق جانبازان زیر هفتاد درصد خصوصا جانبازان و آزادگان ماده ۳۸ و تبصره یک نمی‌شوند
از طرفی اگر دوستان همرزم و جانباز زیر هفتاد درصد پیگیر مشکلات قانونی و به حق خود میشوند
عزیزان جانباز شبکه ملی و دیگر جانبازان عزیز ۷۰در سریعا نسبت به همرزمانش خود جبهه گیری ننمایند و دوستان خود را محکوم به شکست نکنند
چون چوب خدا صدا ندارد
مقرر شد، ۵ میلیارد تومان جهت تهیه کیسه، کاندوم، کیسه کلستومی، سوند و سایر اقلام به فوریت به استان تهران پرداخت گردد پس جانبازان شهرستانی چی ؟ پس شماها فقط و فقط دارید برای خودتان کار میکنید و تمام . پس منبعد اینقدر شعار ندهید که ما داریم برای جانبازان کار میکنیم . حرفاتون فقط شعاره آقایان حسین اسرافیلی، داود حیدری، حسن ابوطالبی و جواد استوار
با سلام
متاسفانه انجمن جانبازان نخاعی نگاهی به سایر استان ها ندارد لا اقل اسم انجمن را به انجمن نخاعی استان تهران تغییر بدهید تا دیگر جانبازان نخاعی توقعی از این انجمن نداشته باشند کما که بنیاد نیز نگاه ویژهای به استان تهران دارد .
با توجه به مراکز مهم پزشکی در تهران خانواده جانبازان ولو ده درصد از امکاناتی استفاده می کنند که جانبازان هفتاد در صد سایر استان ها به خصوص استان ها و شهرستان های محروم از آن بی بهره هستند
سلام.جای تاسف داره که بودجه برای جانبازان والدین شهداءوصعب العلاج که مهمان هم هستن نیست!واقعابایدخون گریه کرد جای تاسف داره!!!
سلام ودرود خدا بر روح امام عزیز وسلامتی از خداوند برای رهبرم اینجانب در سن ۱۶ سالگی والفجر ۵ جانباز شدم چرا ۲۵ درصد در این ۴۰ سال دوبار به کمیسیون پزشکی رفتم چهار ماه پیش با یک گونی مدارک پزشکی به سنندج رفتم کمیسیون نه نگاه کردن نه گوش دادن ایا من ۴بار تا حمله مرصاد در فکه هم اخرین زخمی شدنم وشیمیایی بودنم بوده ایا با کدام خدا حرف بزنم که حق من ۷۵ درصد است چرا مسئول بنیاد به دکترهای کمیسیون پزشکی گفته درصد اضافه نکنید ایا من که پای چپم باریک شده عصب دست چپم کار نمیکند کلیه راستم ترکش نابودش کرده ۳بار امواج توپخانه مرا گرفته گوش چپم کامل کر شده چشم چپم دید ندارد ۶۵۰ عدد تیر وترکش در بدن من است ۳بار عمل کمر کردم ویلچر به من دادن دو نفر جا بجاش نمی کند پوشاک از جیب بی پول خودم میگیرم همسرم شده پرستار ۶نفر ودو بار تا پای طلاق رفتیم بنیاد کردستان شهرستان کامیاران ۴ ساله به من سر کشی نکردن به روح امام میام خیابان طالقانی با کل خانواده خودسوزی میکنیم همش شده باند بازی شده پارتی هر کس کسی ان بالا داشت برنده شده من کی دارم خدا دارم شد ۴۰ سال حقم هنوز نگرفته من تو جبهه جان فدا بودم اینجا هم با کل خانواده جان فدا میشویم بخاطر جانبازهای دیگر کد ملی ۳۸۳۸۸۰۷۸۶۳ جانباز ماده ۳۸ صفدر قلعه وبی خانمان
جانبازجنگ هستم دوبارکمیسیون رفتم درصد نمیدهند باراول دوهمرزخواستند بامصیبت فرماندستادومسئول بنیاد ان زمان که شاهدمجروحیتم بودند بردم سپاه وشهادت دادمد وسپاه فرستاد کمیسیون ونامه بردم سوسنگرد بیمارستان نوشت هیچ مدرکی ازسالهای ۶۰ تا ۶۲مجروحان دراین بیمارستان به دلیل منحدم شدن بیمارستان وجودندارد واین زمان موردادعای برادر تاریخ ۶۰میباشدمنحدم تمام بیمارستان ومدارک ودوباره به کمیسیون رفتم گفتند تا بستری همزمان وصورت سانحه نداشته باشید بااین نسخه های ازسال ۷۶تابه الان ازدکتراعصاب روان درصدی بشما تعلق نمیگیرد ووقتی به بنیادرفتم برای پیگیری گفتند باید درصدبااین همه مدارک بشماتعلق میگرفت وچون سال ۶۶مجددا به جبهه رفتم وهمان روزاول بانیسان سقاشدم ودرپایگاهی مشغول تخلیه اب بودم که خمسه خمسه بایک سوت وپنج منطقه انفجار ونیسان وخودمو پرتاب کردده متروبنده را به بیمارستان فرستادند وچندروز دربیمارستان بودم وازبیمارستان بدون اطلاع پزشک به خط برگشتم وازبنیاد نامه ای به بیمارستان بقایی فرستادند وبعداز چندماه ازبنیادتماس گرفتندوگفتند بستریت ازطرف بیمارستان فرستادند ومجددا ازسپاه به بنیادفرستادند ماده ۱۳۸وبنیاد گفت چون کمیسیون قبل شده بودید باید ازطریق ماده ۸۷اقدام کنید خلاصه منو توپ فوتبال کردند ده ساله وهیچکس به دادم نمیرسد باسپاس از رئیس جمهورمحترم تقاضای یاری وحمایت شمارا دارم البته بنده درانتخابات ۱۴۰۰درستادشما فعالیت داشتم وحکمی ازطرف شما به بنده دادندیاعلی رزمندگان رایاری کنید
زجر کشیده طبیب باشد آقای اوحدی قبل از قاضی زاده که مسول بنیاد بود هم اسیر جنگ . هم جانباز آقای قاضی زاده آیا میدانی خون شهید فرزند یتیم پای قطع شده چشم کور . قطع نخاع گردن یعنی چه اگر میدانستی کار جانبازان و خانواه شهدا انجام و صدای آنانرا نمیشنیدی آقا رهبر عزیزمان درد ما جانبازان را میداند چون ایشان بر اثر ترور سلامتی خودرا از دست داد و باز در جبهه جنگ و میدانها بود قربان این پیر مرشد شوم که امثال قاضی زاده باید از این بزرگ مرد یاد بگیرتد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi