شناسه خبر : 91699
شنبه 01 مرداد 1401 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی برنامه ای برای تایپ راحت تر

مرتضی قنبری وفا- قابل توجه دوستان جانباز و ایثارگری که مشکل تایپ دارند و تایپ کردن برایشان دشوار می باشد.

در انتهای سال گذشته در حدود ۷ ماه پیش یکی از دوستان ما از شهر تهران، در منزل ما بودند و زمانی که متوجه شدند که من مطالب و زمان زیادی برای تایپ میگذارم ، برنامه ای  به من معرفی کردند بنام  SpeechTexter که بتوانم به راحتی همزمان با صحبت کردن، مطلب در سیستم لبتابم درج شود.

این برنامه SpeechTexter  بسیار کاربردی است ، این دوست ما این برنامه را در سیستم لپتاپ ، نصب نمودند و من آنزمان به آن زیاد توجه نکردم و بی تفاوت ازآن گذشتم ، پس از آن مدتی پیش ، مطلبی داشتم که مجبور شدم بالای ۵ ساعت روی میز ناهار خوری به صورت غیر اصولی و به حالت خم شده بنشینم و سنتی تایپ کنم ، پس از فردای آن روز دچار کمردرد بدی شدم و حدود یک هفته این مشکل برایم دردسر ساز شد ، بعد از آن به یاد آن برنامه آفتادم و رفتم سراغ این برنامه و پس از یکروز کار کردن ، توانستم به راحتی با آن مسلط شوم ، حال تصمیم دارم این برنامه را خدمت شما معرفی کنم .

این برنامه یک نرم افزار خارجی است و علاوه بر زبان انگلیسی ، بسیاری از زبان ها از جمله زبان فارسی راهم ساپورت می کند.از دوستان عزیز که تایپ برای آنها دشوار می باشد ، می توانند از این برنامه استفاده کنند این نرم افزار هوشمند بوده و ضریب خطای آن  ناچیز است و حتی با گفتن عبارت : "نقطه" (.) یا "علامت سئوال" (؟) "علامت تعجب" (!) را هم گفتاری درج می کند و بسیار کار با آن راحت است.

دوستان دقت کنند ، برای نصب این نرم افزار اگر خودشان قادرند ، آن را نصب کنند و اگر دشوار بود به یک متخصص مراجعه کرده ، آنرا نصب کرده و پس از اینکه زبان فارسی را  که با پرچم ایران هم مشخص می باشد ، انتخاب و با نصب یک میکروفون که می تواند یک هندزفری که در آن میکروفون تعبیه شده ، فعال کرده و به هر صورتی که راحت هستند نشسته ، دراز کش و ... صحبت کنند تا تمام مطالب آن ها درج شده و تایپ شود. ضمن اینکه حتماً باید در زمان کار با برنامه آنلاین بوده و به اینترنت اتصال داشته باشند ، سرعت اینترنت نیز مهم است هرچه سرعت بالاتر باشد ، سرعت تایپ هم بیشتر می شود به صورتی که اگر سرعت اینترنت مناسب باشد براحتی می‌توانند همزمان با صحبت کردن ، مطلب آنان با سرعت بی وقفه تایپ شود.

این برنامه  نیاز به شبیه سازمحیط اندروید مانند NoxPlayer یا BlueStacks داشته ، که در صورتی که  ویندوز استفاده می کنید ، مانند خودم که شبیه ساز از قبل در لبتاب نصب بود. به دوستان توصیه میشود ، پس تایپ متن از طریق این برنامه ، متن را در یک صفحه ورد کپی نمایند و به هر صورتی که تمایل دارند مرتب  ، ویرایش و یا ارسال کنند ، ضمن اینکه در این برنامه برای مثال : عدد ۷ را فارسی با صدای شما درج می کند ، ولی در تایپ سنتی کیبورد عدد 7 به این صورت درج می شود.

دوستان میتوانند در صورتی که راحت هستند مطالب خود را به این صورت ، مانند همین مطلبی که شاهد هستید انجام و دیگر به تایپ به صورت سنتی و نشسته نیازی نیست. حال دوستان خودشان دیگرصاحب اختیار و صد البته با سوادترند.

امیدوارم این مطلب بنده برای دوستان عزیز، مفید واقع شود ، سرافراز و پاینده باشید.

مرتضی قنبری وفا – 31 تیر1401

   
اینستاگرام
سلام‌علیکم، با احترام و ادب، جناب آقای مرتضی قنبری وفا از متن نوشتار شدم متوجه شدم رشته تحصیلی تخصص جنابعالی رشته رایانه یا آی.تی نمی باشد و تجربه میدانی هم به طور کافی و وافی ندارید، علیهذا کارکردن با نرم افزارهای نام‌برده در متن ارسالی شما مشکلات عدیده دیگری برای سیستم رایانه دارد، که عطایش را به لقایش ببخشیم بهتر است.
درپایان از این که دغدغه مند مشکلات جانبازن عزیز هستید بسیار بسیار جای شکر گزاری و تشکر دارد.
در آشفته بازار ادعای کرامت و تکریم به ایثارگران توسط بسیاری از مسؤل‌نماها دغدغه شما یقیناً اجر اخروی خواهد داشت.
مطالب صفاً جهت اطلاع بود.
محمد حسام جان عزیز دل ، علیکم السلام . سخن شما کاملا" بجا و متین ، بنده هیچ ادعائی در این حوزه رایانه ای نداشته و ندارم ، صرفا" من باب تجربه بیان نمودم تا دیگرانی مانند خودم از بابت نشستن و تایپ کردن ، دچار کمردرد اینچنینی نشوند .
در این اوضاع : شتر ، گاو ، پلنگ بنده هیچ مسئولیت اجرائی ندارم ، تا بتوانم در حوزه ایثارگران ، گام عملی برداشته و گره ای از کارشان بگشایم ، در این دوران میانسالی و بازنشستگی دلخوش دو کلام گَپ و گفُت با دوستان در این سایت هستم ، که جوانی خود را با آنان سپری کرده ام و حال که شاهدم انتقاد و گلایه از مسئولان هیچ سودی ندارد ، بجای آن تجربیاتم را با دوستان به اشتراک میگذارم تا شاید به نوعی دیگر مفید باشم ، ولی ای کاش مانند همین برنامه دَرِپیت ، عطایمان را به لقایمان می بخشیدی ، چون در نگارش لغوی متن شما ازحیث نقد منصفانه نیز گویا نوعی ، سالبه به انتفاء موضوع مشاهده میگردد.
این بیان اطلاع رسانی شما برای بنده ، مزید عزت وامتنان می باشد ، همچنین برای حیات دنیوی و اخروی جنابعالی نیز، بهترینها را آرزومندم.
جناب محمد حسام خان عزیز ما شما را استاد علم کامپیوتر وای تی قبول داریم خواهشآ اجازه دهید از راهنمائی دوستان عزیزمان استفاده کنیم شما سنت اقتضآء نمیده ما زبان هم و خوب درک میکنیم چون ازیک خاکستر ققنوس وار برخواسته ایم همان خاکستر هنوز در جسم و روح ماست پس خواهشآ سوادتان را به رخ نکشید همان دو کلمه لاتین استاد قنبری وفا دستان لرزان وبی حسی انگشتان مان را حل می کنه
ناصرخان تهرانی ، دوست خوب و عزیزم عرض سلام و ادب
از شما بابت این همه لطف و اظهار محبت سپاسگزارم و شرمنده بزرگواری شما ، مدتی است به بنده اظهارمحبت دارید و اگر بنده نمی توانم تک به تک در مطالب به شما جواب بدهم ، علتش این است که شاید صورت خوشی نداشته ، دوستان عزیز کاربر دیگر نگویند این دو نفر جایی پیدا کرده اند و دارند تعارف تیکه پاره میکنند با اینحال ، در همین جا بابت تمام این مطالب و کامنت ها تشکر می کنم ، می خواهم به دو نکته اشاره کنم.
اول: این که شما را ناصرخان خطاب می کنند ، از زمان کودکی و نوجوانی به خاطر علاقه ای که به ناصر خان حجازی اسطوره ای داشته‌ام ، تمام دوستانم را که نامشان ناصر می باشد و دوستشان دارم ناصرخان خطاب میکنم ، مانند دوستانی که نامشان صادق است و به خاطر یک فیلم قدیمی به نام صادق کُرده ، آنها صادق کُرده می نامم!
دوم: در یک کامنت که مدتی پیش منتشر کردید ، پس از اظهارات دوستانه در انتهای مطلب از عبارت (تی جانا قربان) استفاده کرده‌اید ، که برای بنده جای سوال شد ، چطور نام خانوادگی شما تهرانی می باشد و اصالتا" باید اهل تهران باشید ، ولی از یک اصطلاح گیلکی گیلانی استفاده کرده‌اید!
در پایان : باز هم بابت تمام این حسن نظر شما ممنونم ودر این مطلب بابت تمام آن محبت های شما ممنون و سپاسگزارم ، خداوند شمارا از برادری کم نکند و محبت شما همچنان پایدارمانده ، بنده را به عنوان یک برادر کوچکتر همچنان دوست بدارید. عزت مزید.
حاج مرتضی عزیز سلام وادب قربان شما راهنمائی تان را ادامه دهید که بچه ها نیازشان است نیاز به کسی که بدانند پشتیبانی دارند که عالم است درمورد فرمایشتان که فرمودید از کلمه گیلکی استفاده کردم وارادتم را رساندم در اولین اعزامم به مریوان قبل از جنگ بی سیمچی داشتیم از دلیر مردان آن خطه هم سن بودیم او وقتی از خبر خوبی خوشحال میشد می گفت تی جانا قربان آنقدر از این کلمه خوشم می آمد که هنوز که هنوزه قیافه ان بچه شیر جلو چشمانم هستش اگه هستش خدا نگهدارش باشه درمورد فرمایشتا ن مبنی جوابگوئی شما و نگاه دیگر بچه ها همان نفس گرم شما در این دنیای پیچ درپیچ اینترنت نه تنها برای من بلکه برا کلیه عزیزان موجب دلگرمی وامیدواری هستش پایدارباشید بزرگوار... مخلص ناصر

با سلام و عرض احترام خدمت برادر بزرگوارم
سپاس فراوان از زحمات و راهنمایی شما بسیار ارزنده وعالی بود سپاسگزارم



فاش نیوز
سلام
درود برهمه ی شما.
چرا وقتی صفحات متن سایت (فاش نیوز) را زوم می کنیم خطوط از کادر خارج میشوند ؟
وجالبتراینکه وقتی زوم روی همین صفحه انجام می دهیم نه تنها کلمات متن از طرف چپ از کادر خارج می شوند بلح مخفی هم میشومد ودیگر قابل خواندن نیستند.
البته تا زوم 125مشکلی نیست ولی ازبزرگ نمایی 15 به بالا این مشکل بوجود می آید والبته درتمام صفحات فاش نیوز همینطور است.
ولی در سایت های دیگر چنین نیست.!!!
چشممان کم سو شده ونیاز به بزرگ نمایی برای خواندن مطالب داریم. برما ببخشید.
با گوشی روی هر سایتی زوم کنید همینطور است. از یه حدی بیشتر خراب می شود
درست شد.
ممنون از سایت فاش نیوز.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi