شناسه خبر : 91754
دوشنبه 03 مرداد 1401 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایندگان مجلس راهکاری در شأن ایثارگران، بنیاد و دولت پیدا کنند!

مرتضی قنبری وفا  - جانبازان و ایثارگران کشور از مسئولان و نمایندگان مجلس درخواست داریم به جای نطق ها و محکوم کردن فعالیت های قانون گریزانه مسئولین، در فکر گزینه های دیگری جهت ادای حق حقوق قانونی جانبازان و ایثارگران باشند. دیگر خود جانبازان و ایثارگران دریافته‌ اند که دیگر سکوت و صبر، فایده ای نداشته و خودشان هم باید حق قانونی خود را به طریقی دیگر کسب کنند؛ هرچند ایثارگران طلبکار نیستند، اما تامین معشیت زندگی خانواده هایشان نیازی، غیرقابل کتمان است.

امیدواریم مسئولان و نمایندگان مجلس به هر طریقی راهکاری مناسب شأن فی مابین ایثارگران، بنیاد و دولت را پیدا کنند که خدایی نکرده حرمت های بین این اقشار جامعه کم رنگ نشده و فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در نسل های امروز و فردا باقی و پایدار بماند!

جانبازان و ایثارگران همیشه و همه جا دین خود را به این انقلاب و نظام ادا کرده، همچنان تا آخرین نفس از ارزش های این نظام مقدس از همه چیز خود گذشت می کند، اما این بی توجهی جواب صداقت ایثارگران نبوده و نیست.

وعده دیدار، روز محشر نزد امام راحلمان (ره) که ایثارگران روسفید مانده، روسیاهی برای عده ای که برای دو روز میز ریاست و منصب در این دنیا به این زرق و برق، دلخوش کرده اند و شاید اصلا" اعتقادی به آخرت خود ندارند ...!

اینستاگرام
سلام. این آقایان تحت تأثیر قرار گرفتن و مشکل سالیان دراز ما را حل کردن. ودیگر بی عدالتی در امتیازها تمام شد و من و خانواده من هم خندان خندان به خانه رفتن. بابا کسی ما را حساب نمی کند یا ابوالفضل العباس به فریاد ما برس
با سلام
متاسفانه ، دولت، مجلس و بنیاد قوانین فراوانی را برای قشر محترم خانواده معزز شهدا و جانبازان تصویب می کنند اما دستگاه نظارتی بر اجرای قوانین ندارند و یا بسیار ضعیف عمل می کند . به عنوان مثال برخی از ادارات هنوز با کسر کار ایثار گران کنار نیامده اند و از پرداخت ساعت کسر کار به صورت اضافه کاری ، ارتقائ رتبه و .... به بهانه های مختلف و بودجه امتناع می کنند در حالیکه بودجه های مختلفی را برای برگزاری سمینهار و حقوق بالای برخی از نیروهای خاص که گاها به صورت مستقیم و غیر مستقیم تا مرز 50 میلیون تومان می رسد پرداخت می نمایند اما از پرداخت پانصد ششصد هزار تومان برای جانبازان امتناع می کنند.
با سلام واحترام خدمت ایثارگران
احسنت عمو مرتضی گل احسنت بر فرمایشات باحساب وکتابتان نمایندگان عزیز که بعضا هر 4 سال عوض میشوند وتا میخواهند محیط پیرامون خود وصحن علنی وغیره را بشناسند جای خود را به دیگری میسپارند بعضی قوانین تصویب میشوند وضمانت اجرا ندارند یا نظارت درست نمیشوند یا منافعش به حق تقسیم نمیشود فقط میشود دست آویز عده ای منفعت طلب .در همین قانون تبدیل وضعیت افرادی با چند ماه جبهه فرزند وعروس وفامیل را استخدام کردند وتبدیل وضعیت کردند و در پشت میزشان هم جز منفعت طلبی ورانت نکردند اگر قانون تبدیل وضعیت خوب است چرا تابحال در این 30 سال برای فرزند شهید وجانباز با درصد بالا واسرا خوب اجرایی نمیشد چرا 10 سال شرکتی ها عذاب شدند خبری نبود فی الحال بدون کار کارشناسی دقیق یا حداقل اولویت درست با چماق چند نماینده ایثارگرنما بجان دولت که فشار مالی قراردارد افتادند که با هردرصد تبدیل وضعیت انجام شود ا... اعلم شاید حضرات قوانین را برای منفعت خود وضع مینمایند وافسوس که نمره صداقتشان هم خوب پایین است.
حسن جان عزیز ، راستش که صادقانه هر وقت فقط منو عمو خطاب می کنی ، ته دلم می لرزد آیا من سزاوار این واژه هستم!
خودم زمانی که حدود ۳۹ سال پیش منطقه بودم ، باشهدای زیادی همرزم و هم سنگر بودم ، که خاطره با آنان در آن مقطع بی شک ، بهترین روزهای عمر و زندگی ام بوده ومنو هیچ وقت از یاد آنان غافل نمیکنه ، اکنون فرزندان شهدا برای من بسیار عزیز و گرانقدر هستند و دوست دارم کاری هر چند ناچیز برای امثال شما انجام دهم تا شاید ، از رسالتی که اکنون از دوستانم به جا مانده ، انجام دهم . اما متاسفانه در این سن سال ، کاری ندارم به جز خواندن و نوشتن این مطالب ، نمیدانم چگونه از عهده این رسالت بر بیاییم!
مدتی پیش گروهی از فرزندان شهدا از من درخواست نمودند که در سهام صندوق شاهد ، ورود پیدا کنم و از آنها دفاع کنم ، من هم پذیرفتم و حتی یک ایمیل گذاشتم و از این عزیزان درخواست نمودم جزئیات این موضوع را برایم ایمیل کنم ، اما متاسفانه هیچ ایمیلی دریافت نکردم و خودم دلسرد شدم و من هم دیگرآنرا رها کردم ، من هم در ابتدا برای این کار انگیزه زیادی داشتم و حتی تا حدودی به دنبال مقدمات کار هم رفتم ولی در ادامه متوجه شدم تنها هستم و یک دست صدا ندارد. من دیگر نمی توانم کاسه ، داغ تر از آش باشم و وقتی که خود فرزندان شهدا آن را جدی نمی گیرند ، من به تنهائی چه کنم!
امیدوارم در هر کجا و در هر سنگری که متضمن دفاع از فرزندان شهدا است در توانی که دارم ، بتوانم نقش ایفا کنم . برای همگی فرزندان شهدا ، طلب سلامتی و عاقبت به خیری را دارم. موفق و سربلند باشی حسن عزیز
قوانین بر اساس شرایط زمان قابل تصویب است از اینکه بعد 30سال قانون تبدیل وضع ایثارگران تصویب شد جای شکر دارد اما مجلس محترم باید نظارت دقیق وکافی برای اجرای مصوبات راداشته باشد تا بعضی از مسئولین با تفسیر غیر منطقی قوانین ،که تفسیر قانون هم حق مسلم مجلس است مانع اجرای قوانین نشوند ومجلس با شناسایی مسئولینی که قانون را طبق سلیقه خود تفسیر میکنند وموجب نارضایتی در جامعه قرار میگیرند از روی صندلی خدمت کنار بگذارد
سلام و درود اقای قنبری وفای عزیز که از حق دفاع میکنیدبنده ارادت دارم همیشه در این راه موفق باشید بغضی ها چون دوستان نمان حق شان را مبخواستند به انها گفتند جانباز نما بعضی ها هم مثل عراقی ها در اردوگاه اسرا دوستان ما را کتک زدند هر چه دوست نادان و منفعت طلب بگوید از سر کینه و عقده است اینها که با جانباز چنین میکنند همانهایی هستند که پشت جبهه امدند و عکس یادگاری گرفتندوستاره ها دارند حالا مطالبات ماده 38 و بازنشستگی و حق پرستاری را گروگان گرفته اند
سلام. احسنت برادر به این متن خوب
فقط کافیه یه نیمچه سر سوزن از قراداد بازیکنای فوتبال و مدیرعاملا و هیت مدیره رو کم کنن. کل بودجه جانبازان زیر25تامین و تسری انجام میشه
به نام خداعرض ادب/گوش اگرگوش من و/ناله اگرناله توست/چیزی که به جائی /نرسدفریاداست/پناه برخدا
عمو مرتضی عزیز سلام گاهی یک کلمه از ته دل روز یک انسان را میسازد وبرعکس یک کلمه میتواند تمام انرژی یک روز انسان را بگیرد واین نشان از قدرت کلمات دارند من با مطالعه نوشتارتان در این چند سال پی بردم که اصل صداقت وبی طرفی وعدالت را رعایت میکنید واین انصاف بزرگی است چه جواب بدهد یاندهت دارای ارزش است همین که بفکر ماهستید دنیا ارزش دارد چه قدرش را فرزندان شهدا بدانند یا بی توجهی کنند شما رسالت خودتان را انجام دهید با تشکر از زحمات بیدرغتان عموجان برایتان بزرگترین سلامتی وطول عمر باعزت از خدا خواهانم یا علی
با سلام وقایعه اخیر در تحصن شماري از جانبازان در مقابل تعلل دولت و بنیاد در ارتباط با گذشت زمان بازنشستگی و عدم پرداخت پاداش ۳۰ سال خدمت ، عدم افزایش حق پرستاری و مشکلات بیمه دی جای تاسف است . اگر کسی از مسئولان از شدت ناراحتي و نگرانی بمیرد راه دوري نرفته است.
سلام ، بجای اینکه نمایندگان مجلس راهکاری برای رفع مشکلات ایثارگران پیدا کنند بهتر است بگویند تحقیق و تفحصی که در مجلس قبل انجام شده اما رییس مجلس وقت از طرح در صحن علنی خودداری کرده اقدام کنند.
بیاد داریم نمایندگانی که در تحقیق و تفحص از بنیاد حضور داشتند پس از اینکه نتیجه تحقیق و تفحص در صحن علنی مطرح نشد گفتند اگر مردم بدانند در بنیاد چه مفاسدی وجود دارد شوکه میشوند.
بنابراین باید از مجلس انقلابی بخواهیم بجای نطق آتشین و سخنرانی بیهوده آن تحقیق و تفحص را از بایگانی خارج کنند تا در صحن علنی مجلس مطرح شود و روند قانونی ارجاع به قوه قضاییه انجام شود.
میدانیم نمایندگان مجلس مطابق با تورم و پیشنهاد بودجه بنیاد هر سال مبلغ هنگفتی برای بودجه بنیاد اختصاص دادند که صددرصد تخصیص و جذب شده است از سوی دیگر درآمدهای هنگفت هلدینگ های بنیاد که با فرمان رهبر معظم انقلاب از بنیاد مستضعفان با هدف خدمت به ایثارگران به بنیاد منتقل شد که همگی میدانیم شامل اموال منقول و غیر منقول فراریان دوران انقلاب بوده جزو هزینه های بنیاد قرار دارد و میتواند یک کشور را مدیریت کنند لیکن چگونه است که پس از بیش از چهل سال بتدریج تسهیلات و امتیازات ایثارگران را کاهش دادند.
دیروز در اخبار دیدیم برخی بانکها هزاران میلیارد وام را به کارمندان خودشان تقدیم کردند در همین شرایط شاهدیم طبق اعتراف کارمندان بنیاد از تسهیلات و امتیازات ایثارگران بارها استفاده کردند در حالیکه برای ایثارگران در تمام طول عمر فقط یکبار تعلق میگیرد که آنهم بسیاری از ایثارگران موفق به استفاده نشدند.
اراده ای لازم است تا کلیه امور کشور به نظم درآید همانطور که کلیه ارگانهای تحت نظارت رهبر معظم انقلاب در نهایت نظم و انضباط با بودجه اندک و ناچیز توانستند قدرت عظیمی برای نظام اسلامی ایجاد کنند که کمر دشمنان انقلاب را شکستند و به زانو درآوردند بطوریکه دشمنان را در عین استیصال وادار کرده به حجاب زنان گیر بدهند بلکه از حجابزنان نظام اسلامی را نابود کنند!
باسلام جملات اخر بسیار زیبا ودلنشین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi