شناسه خبر : 91760
سه شنبه 04 مرداد 1401 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گره کار چند هزار ایثارگر کنکوری در دستان قاضی‌زاده هاشمی!/تصاویر

فرزند یک ایثارگر به همراه یک وکیل پایه یک دادگستری که پیگیر یکی از مشکلات این قشر هستند، به این پایگاه خبری آمدند تا از وضعیتی که در کنکور امسال یعنی ۱۴۰۱ برای خود و خیلی از ایثارگران و فرزندانشان بوجود آمده بگویند. ...

فاش نیوز - کنکور... یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین برهه های زمانی زندگی هر جوان ایرانی!

مرحله ای که عبور موفق یا ناموفق از آن، می تواند سرنوشت و آینده یک جوان رقم بخورد.

این گفت و گو متعلق به همین قشر چشم انتظار به اصطلاح " پشت کنکوری"ست.


فرزند یک ایثارگر به همراه یک وکیل پایه یک دادگستری که پیگیر یکی از مشکلات این قشر هستند، به این پایگاه خبری آمدند تا از وضعیتی که در کنکور امسال یعنی 1401 برای خود و خیلی از ایثارگران و فرزندانشان بوجود آمده بگویند.


در این گفت و گو هم نوجوان پشت کنکوری و هم خانم وکیل مخاطب ما بودند که این مصاحبت به تفکیک سخنان ایشان منتشر می گردد به گونه ای که هر یک نکاتی را در این باب مطرح کرده اند.

 

فاش نیوز: با عرض سلام خدمت شما هر دو عزیز. محبت کنید و خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید.

- من زهرا وحدت هستم؛ وکیل پایه یک دادگستری. به وکالت از یکی از فرزندان شاهد و ایثارگر که داوطلب کنکور 1401 می باشد، اینجا هستم.

این جوانی هم که همراه بنده هستند، آقای محمد حسینی نماینده بچه های شاهد و ایثارگر هستند که امسال کنکور دادند و توی کنکور برایشان سهمیه لحاظ نشده است! و سازمان سنجش سهمیه را برایشان حذف کرده است. اینان گروهی را تشکیل داده اند که حدود 1300 نفر از بچه هایی که این مشکل را دارند، عضو این گروه هستند. من به عنوان وکیل و ایشان به عنوان نماینده این بچه ها در خدمت شما هستیم.

فاش نیوز: شما از تشکل خاصی هستید؟

- فرزند ایثارگر، محمد حسینی: خیر. فقط بچه هایی هستیم که دور هم جمع شده ایم و همگی این مشکل را داریم.

فاش نیوز: خوب بفرمایید مشکل چه هست؟

- به موجب ماده 70 قانون خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال 1391 که در سال 1393 اجرایی شد، 25% از سهمیه هر کد رشته محل به خانواد های شاهد و ایثارگر اختصاص یابد. که داشتن 70% حدنصاب نمره فرد پذیرفته شده الزامی ست. این ماده آیین نامه اجرایی ندارد و سال ها از وجود چنین آیین نامه ای غفلت شده است.

متاسفانه بدین صورت اجرای قانون دچار هرج و مرج است و هر کسی به سلیقه خود آن را تفسیر می کند. مثلا سازمان سنجش تفسیر خودش را دارد و بقیه هم به همین صورت.

سهمیه به دو بخش دولتی و غیردولتی تقسیم می شده است. یعنی اگر کسی در دانشگاه دولتی نمره می آورده است، سهمیه دانشگاه غیردولتی اش محفوظ بود. این قانون تا سال 1400 اجرا می شده است.

برای دانشگاه های غیردولتی به دلیل شهریه پرداز بودنش، اجازه داده میشد که دو بار از این سهمیه غیردولتی استفاده کنند و اگر خواستند در فرصتی دیگر دانشگاه یا رتبه بهتری را قبول شوند.

 

- وحدت: طبق آنچه سازمان سنجش تا کنکور 1400 لحاظ می کرده، هر سال در دفترچه کنکور صراحتا اعلام می کرد که خانواده ایثارگر استفاده از سهمیه روزانه یک بار و برای دوره غیرروزانه دو بار حق استفاده از سهمیه را دارد. یعنی مثلا اگر امسال شبانه قبول شوند، می توانستند امسال را ثبت نام نکنند یا انصراف دهند و بار دیگر شانس خود را در سال بعد برای غیرروزانه امتحان کنند. این حقی بود که برای ایثارگران پیش بینی شده بود.

فاش نیوز: خوب پس مشکل امسال در چیست؟

- حسینی: از آنجایی که ماده 70، آیین نامه اجرایی ندارد، تمام استناد امسال به مصوبه مربوط به سهمیه رزمندگان در سال 1368 شده است. دیوان عدالت اداری آمده و اعلام کرده، که اجرای این ماده در همه حالات روزانه و غیرروزانه به یک صورت است یعنی چه؟ یعنی فرصت استفاده از سهمیه روزانه و غیرروزانه هر دو فقط یک بار باشد!

این در حالی ست که همه بچه ها با توجه به مفاد دفترچه انتخاب رشته کرده اند. یعنی خیلی ها دانشگاه غیرروزانه را زده اند و از سال پیش هم امیدوار بودند به فرصت دوم امسال. و شاید حتی پارسال به همین دلیل، انصراف دادند یا رشته خود را نرفتند که امسال بروند.

- وحدت: سازمان سنجش تا سال 1400 هر بار در دفترچه قید می کرد که اگر یک بار از فرصت غیرروزانه خود استفاده نکردید، می توانید سال بعد از سهمیه خود استفاده کنید. بر همین اساس خیلی ها سال قبل از فرصتشان استفاده نکردند. امسال آمده و اعلام کرده بچه هایی که سال های پیش از سهمیه شان استفاده کرده اند، دیگر فرصتی ندارند! اما این حق در دفترچه 1400 محفوظ بود.

فاش نیوز: پس این اتفاق خیلی غافلگیرانه بوده است.

– بله دقیقا. بچه ها به سازمان سنجش اعتماد کرده اند. اگر همان پارسال اعلام کرده بودند، یقینا بچه ها تصمیم دیگری می گرفتند. یا حداقل فرصت های خود را از دست نمی دادند.

-حسینی: حالا استناد این تغییر ناگهانی چه بوده؟ رای دیوان عدالت اداری. استناد دیوان به تبصره دو ماده ده آیین نامه رزمندگان بوده است که این آیین نامه از قانون تسهیلات رزمندگان نشات گرفته است.

فاش نیوز - آیا غیر از سال 68 و بعد از این سال یا اخیرا" هیج قانون و تبصره تازه تری برای سهمیه ایثارگران تصویب نشده است؟

- وحدت: ببینید سال 67 قانونی تصویب می شود بنام قانون ایجاد تسهیلات برای رزمندگان. برای این قاون در سال بعدش یعنی 1368 آیین نامه ای تصویب می شود که در آنجا می آورد که حق یک بار استفاده از سهمیه را دارند. دیوان متاسفانه دارد به همین آیین نامه استناد می کند و دادنامه را هم صادر کرده است.

در حالیکه در سال 1377 رزمندگان و ایثارگران از هم تفکیک شدند. قانونی را تصویب می کنند به صورت جداگانه برای ایثارگران بنام قانون الزام پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها.

در آیین نامه این قانون که در 78 تصویب شده، در ماده 3 آمده افرادی که در کنکور شرکت می کنند، اگر حد نصاب را بیاورند و غیره میتوانند مجددا در سال 79 نیز از سهمیه استفاده کنند. یعنی صراحتا برای ایثارگران حق استفاده از سهمیه کنکور در سال بعد را قائل شده است.

حال دیوان آمده و چشمش را روی این قانون جدید بسته و حتی روی قانون سال 91 یعنی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران! و استناد کرده به قانون مربوط به رزمندگان که هم قانون سابق هست یعنی مصوبه قدیمی هم فقط مربوط به رزمندگان است در صورتی که دیدیم شرایط ایثارگران در سال های بعدی جدا شده و تغییر کرده است.

فاش نیوز: آیا در قوانین می توان از قوانین جدید صرف نظر کرد و به قانون قدیمی استناد کرد؟ اگر نمی شود، چطور این کار را کرده اند؟

– نه. ولی این در دادنامه دیوان عدالت آمده که صراحتا گفته که به استناد تبصره 2 آیین نامه قانون ایجاد تسهیلات برای رزمندگان مصوبه سال 1368 است؛ و این باعث شده که خیلی از بچه ها امسال فرصتشان را از دست بدهند.

- حسینی: در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که جدید است، کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون، ملغی الاثر می باشد. اما بعدش خود قانون گذار و مجلس می آید در تبصره بند واو  ماده یکش می گوید: رزمندگان مستثنی از این قانون هستند. یعنی اینها قوانین جداگانه ای دارند. یعنی بین ایشان و رزمندگان تفاوت قائل می شود.

- وحدت: یعنی ما مستنداتی داریم که نشان دهد آنچه دیوان الان به آن استناد کرده، نسخ شده است و قابلیت اجرایی ندارد.

آقای ایزدی، رئیس کمیسیون ماده 16 بنیادشهید هستند. ایشان خودشان قانون استفاده مجدد ایثارگران را به ما اطلاع دادند. و نامه به رئیس یدوان هم زدند اما گوش سازمان سنجش بدهکار نیست.

انگار جریانی وجود دارد که دلش می خواهد حضور قشر ایثارگر را کمرنگ کند. می خواهند اجازه ندهند سهمیه برای بچه ها اعمال شود. شاید اگر سوء نیتی در کار نبود، می تواستند از پارسال اطلاع بدهند نه اینکه بچه ها راغفلگیر کنند و امسالی ها را از حق خود محروم کنند.

من به دیوان هم رفتم. آنها گفتند می توانید اعتراض خود را به رای دیوان در دادخواستی تسلیم کنید اما این موضوع یک سال زمان می برد و آن موقع دیگر به درد ما نمی خورد!

گذشته از این، این ماده 70 که آیین نامه ندارد، آیین نامه اش در حال تصویب در هیئت دولت است. و تمام مراحلش طی شده. بررسی هم شده و فرستاده شده به هیئت دولت برای تصویب و ابلاغ؛ و صراحتا اشاره کرده اند که حق استفاده مجدد از سهمیه برای بچه ها محفوظ است.

اگر این آیین نامه کمی نوبتش جلو انداخته شود و تصویب و ابلاغ شود، یعنی خارج از نوبت در صحن هیئت دولت مطرح شود، مشکل حل می شود. و هر جا آیین نامه جدیدی تصویب شود، قانون قبلی ملغی الاثر می شود. و دیگر دهان سازمان سنجش بسته می شود که بخواهد از زیر اجرا فرار کند. چون الان به قانونی استناد کرده اند که اولا بسیار قدیمی و منسوخ است بعد هم مربوط به رزمندگان است نه جانبازان.

الان بهیاران در کنکور سهمیه دارند یا هیئت علمی ها و بسیاری. الان این استفاده از سهمیه چند باره را برای هیچ کس محدود نکرده اند به جز ایثارگران! خوب این جای سوال ندارد؟!

- حسینی: نکته قابل توجه دیگر این است که در رای دیوان، این موضوع عدم استفاده مجدد را حتی برای مقاطع ارشد و دکتری هم آورده اند درحالیکه شما همین قانون رزمندگان را هم بخوانید، اصلا در این تبصره نیست و فقط برای کاردانی و کارشناسی غیرپیوسته بوده و کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه ای. همین.

فاش نیوز: موضوعی اینجا وجود دارد که بد نیست شما هم نظرتان را در این باره بگویید. بسیاری از مردم و رقبای شما، اصلا از در نظر گرفتن سهمیه خوشحال نیستند و دائما در حال اعتراض هستند.

– اول اینکه بچه های ایثارگر باید 70% حدنصاب علمی را بیاورند، پس کسی نمی تواند بگوید فرد بیسواد یا کم سواد هست فقط انگار کمی به ما تخفیف داده شده است. ثانیا شرایط ایثارگران را باید در نظر گرفت. خیلی از فرزندان و خانواده ایثارگران، روزانه متوسط بین 6 تا 10 ساعت درحال پرستاری و خدمات دهی به جانبازشان هستند. محیط های خانه و زندگی این خانواده ها متفاوت بوده و بعضا با مشکلات منحصر بفردی روبروست. آیا رقبای ما اینها را نمی بینند و همان ساعات را آنها به راحتی مطالعه می کنند. پس شرایط ما یکسان نیست و این تخفیف به گونه ای جبران فرصت های ازدست رفته ست.

فاش نیوز: متاسفانه بسیاری از اعتراض ها به سهمیه از حسادت یا از سر ناآگاهی ست.

- وحدت: اینهمه سهمیه وجود دارد. چرا فقط این تمرکز وحرف ها برای ایثارگران است؟

- حسینی: این صحبت ها ما را به یاد سخنان رهبری می اندازد در سال 98 که فرمودند جریانی به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با جدیت مقابلش ایستاد.

- وحدت: من نکته ای می خواهم خدمتتان بگویم. روی سخنم با معترضین است. این سهمیه که برای ایثارگران اینجا درنظر گرفته شده، فقط مختص ایران نیست.

- حسینی: در کشورهایی چون امریکا، روسیه، سوریه، کوروواسی، عراق و ارمنستان. چرا مردم آنجا از این تسهیلات به عنوان مجروحین جنگی ناراحت نمی شوند؟ رزمندگان ما که دفاع از وطن و ناموس کرده اند نه تجاوز و تهاجم! اولویت دارند.

مثلا در امریکا هزینه تحصیل خیلی بالاست. شهریه هایشان از حد توان قشر پولدار هم بالاتر است. اما در همین امریکا مجروحان و خانواده کشتگان جنگی، از تحصیل رایگان بهره مند می شوند. اینها به صورت رزومه پذیرش می شوند یعنی رزومه می فرستند و وقتی موضوع در جنگ بودنشان مشخص می شود، برایشان شرایط ویژه درنظر گرفته می شود.

- وحدت: جالب است بدانید در روسیه، بچه های این قشر اول انتخاب رشته می کنند، از سهمیه های باقیمانده افراد غیر مجروح استفاده می کنند. اینها را می گوییم که برایمان مرور شود این تهسیلات فقط مختص ایران نیست.

وقتی در خانواده ای یک نفر جانش را کف دستش می گیرد، آن هم پدر و یا همسر خانواده و می رود و می جنگد، باید تفاوتی بین ایشان با بقیه وجود داشته باشد.

من شینده ام و دیده ام که چقدر بچه های این خانواده درگیر می شوند.

فاش نیوز: خانواده یک ایثارگر واقعا درگیر می شوند. متاسفانه تعدادی از مردم غافل هستند؛ چون خودشان درگیر چنین شرایطی نیستند و از زندگی یک جانباز چیزی نمی دانند. بعضا متاسفانه برخی سهل‌انگاری یا کوتاهی یا کم توانی خودشان در مطالعه را به گردن این قشر رنج کشیده می اندازند که مثلا اگر اینها نبودند... ما قبول می شدیم! اما مسلما افراد مغرضی هم هستند که مغرضانه با این فرهنگ مخالفند.

- حسینی: یک نکته دیگر هم که به این آتش می دمد، مافیای کنکور است. این مافیا به 300- 400 هزار دانش آموز وعده پزشکی می دهند. و کل ظرفیت پزشکی 10 هزار نفر است. پس در افرادی که وعده گرفته اند، درصد کمی بیشتر قبول نمی شوند. وقتی حالا تعداد زیادی که قبول نمی شوند، در جواب اعتراض اینها می گویند تو اگر قبول نشدی، همین سهمیه های ایثارگری ست که مانع شده. دست ما نیست! همین ها هم موج منفی ایجاد کرده اند.


آیین نامه ای که خدمتتان گفتیم، در یک قدمی تصویب است. ما از آقای قاضی زاده هاشمی انتظار داریم به عنوان متولی ایثارگران و معاون رئیس جمهور، کمک کنند این آیین نامه زودتر به دستور جلسات دولت آورده شود و آقای رئیسی هم مساعدت لازم را بفرمایند و آقای مخبر هم جهت تسریع ابلاغ آن کمک کنند تا این به بچه های امسال برسد و اعمال شود تا بتوانند از حق قانونی خود استفاده کنند.

فاش نیوز: شما چقدر پیش بینی می کنید با تلاش هایی که گفتید، اعمال این قانون به کنکور امسال برسد؟

- سازمان سنجش سهمیه را تقریبا تا یک هفته بعد از انتخاب رشته اعمال می کند و می بندد که هر کس چه قبول شود و کجا برود.

- وحدت: اگر این آیین نامه تا هفته بعد تصویب شود، سازمان سنجش می تواند اعمال کند. سازمان سنجش هنوز نتایج اولیه را اعلام نکرده و تا شهریور ماه که نتایج انتخاب واحد مشخص شود، قابل اعمال و اجراست. ببینید حتی در کارت ورود به جلسه بچه ها در کادر قرمز رنگی درج شده بود که شما از سهمیه ایثارگری برخوردارید اما به دلیل اینکه از این سهمیه در سال قبل استفاده کرده اید، در نهایت این سهمیه برای شما حذف خواهد شد.

- حسینی: از تعداد این بچه هایی که دچار این مشکل شده اند، سازمان سنجش آماری نمی دهد. بنیادشهید هم این آمار را ندارد. ولی تخمین ما از بچه های آشنا و اعلام کرده و در تمام مقاطع، چندین هزار نفر است. شاید تعداد 7000 نفر. کم نیست. فقط گروه ما 1300 نفر کارشناسی هستند. پس بیشتر هستند.

- وحدت: این حق کمی نیست که دارد از بچه ها ضایع می شود و تفاوت یک سال عمر است. فشار عصبی مجدد کنکور کم چیزی نیست. درحالی که می توانند کاری بکنند این مشکل امسال حل شود. وقتی شدنی ست چرا باید حق اینهمه آدم سهل انگاری و تخلف کرده اند.

مثلا موکل خود من گریه می کرد و می گفت اگر من از سال قبل می دانستم، اصلا سال قبل انتخاب رشته نمی کردم!

فاش نیوز: می توان گفت حقیقتا روی سرنوشت بچه ها تاثیر گذاشته.

- حسینی: جالب است بدانید سال قبل سنجش بچه ها را وادار به انصراف کرده بود.

فاش نیوز: چگونه؟

- گفته بودند اگر امسال انصراف ندهید، سهمیه تان در سال بعد ازبین می رود. بچه ها هم انصراف دادند و یکباره دیدند امسال از سهمیه خبری نیست!!!

- وحدت: اگر این موضوع پیگیر نشود، ما اقدام دیگری خواهیم کرد. چون ما نماینده چندهزار دانش آموز هستیم؛ امروز به بنیاد رفتیم و خواستار ملاقات با آقای قاضی زاده بودیم. اداره حقوقی بنیاد به ما گفت به ما ربطی ندارد. خودتان اقدام کنید. من سوالم این است که پس بنیاد چه کار می کند و اگر قرار است ما خودمان همه مشکلاتمان را حل کنیم که بنیاد چه کار می کند؟!

امروز اینهمه دانش آموز از من جواب می خواهند. من آنها را متقاعد کردم که تجمع نکنند تا ما با بنیاد صحبت کنیم. چون وجهه خوبی برای آقای قاضی زاده ندارد.

ما داریم توماری را امضا می کنیم و می خواهیم به نهاد رهبری و دفتر ریاست جمهوری ببریم. به هرحال باید حرکتی انجام شود.

امیدواریم که منصفانه و مسئولانه برخورد شود تا مشکل این دوستان حل شود. ممنون از شما.

فاش نیوز: سپاس و خسته نباشید.

 

* گفت و گو از شهیدگمنام

عکس از اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
*لاٰ یُحِبُّ اَللّٰهُ اَلْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ اَلْقَوْلِ إِلاّٰ مَنْ ظُلِمَ*

*(خدا دوست نمی دارد که کسی با گفتار زشت* ، *به عیب خلق صدا بلندکند،* *مگر آنکس که ظلمی به او رسیده باشد که خدا شنوا به اقوال و به احوال بندگان دانا است* )،

این آیه شریفه صراحتا" اعتراض به تضییع حقوق و فریاد بر سر مسببین آن را جایز دانسته است . ایثارگران در خصوص تضییع حق خود سکوت نکنند .
باید حق و حقوق این بچه های شهدا را بدهند
توروخدا من خیلی ظلمع برام فقط ب علت اینکه ی ترم بنیاد ازاد اونم شهریمو داده و من ازش استفاده نکردم حالا سهمیم بسوزه ....
خداخیرتون بده اجرتون با امام حسین
خواهشا خواهشا التماساااا ب این کار زودتر رسیدگی کنید
میدونید چقدر این سهمیه تو آینده ما تاثیر میزاره ؟!
واقعا حق فرزند های ایثارگر این نیست ...
سلام
دورود به شما که حرف دل مارو زدین.
داره سرنوشتمون با این قانونی که یکدفعه عوض شد تغییر میکنه.
مصداق بارز به باد دادن زحمات سالها درس خوندن بچه ها و همینطور بازی با سرنوشت اونهاست. اگر قرار بود فقط یکبار حق استفاده داشته باشن پس چرا توی دفترچه های سال‌های گذشته اینو نگفتن که بچه ها غیرروزانه انتخاب نکنن؟؟؟ قطعا برای به باد دادن آینده بچه هامون ساکت نمیشینیم!
واقعا این دشمنی با خانواده شهدا و ایثارگران از کجا میاد
آقای قاضي زاده توروخدا مشکل این بچه ها رو حل کن
با هزار امید و آرزو کنکور دادن حقشون رو بهشون پس بده
اگر خودتان را از محبان امیرالمومنین علی علیه السلام میدانید باید بدانید پایمال کردن حق هزاران بچه‌ی شهید وجانباز انصاف نیست
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام:
جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ حُقوقَ عِبادِهِ مُقَدَّمَةً لِحُقوقِهِ.
خداوند سبحان حقوق بندگانش را مقدمة رسیدن به حقوق خود قرار داده است.
با سلام
عده ای یه جوری با ما برخورد میکنن که انگار ما دستمون تو جیبشون بوده و توی بهترین شرایط اقتصادی داریم زندگی میکنیم .ما فرزندای جانباز و ازاده و ایثارگریم .خیلی از ما حاظریم شلا نون خشک بخوریم ولی پدرامون باشن ؛ خدا شاهدن اشک تو چشمم جمع شده و دارم مینویسم . خیلی از ما حسرت داریم بیار پدرامون باهامون سر سفره بیان ... یبار اسممونو صدا بزنن.. یبار کارنامه مدرسمونو امضا کرده باشن ... بعضی از ما پدرامون سالی شش ماه توی اسایشگاه بسترین و مشکل اعصاب روان دارن مشکل تکلم و جسمی دارن ... خیلیا میگن پدرامون واسه عقیده رفتن ٫حرفی توش نیست اما خانواده هامونم ذره ذرن اب شدن و صبوری کردن . ظرف توی بیست سالگی ارتروز گرفته بس که پدر قطع نخاشو جا به جا کرده ..
خیلی از بچه ها از جمله خود من انصراف دادم و بعد متوجه شدم که نمیتونم از سهمیم استفاده کنم بدون اینکه از قبل اطلاع بدن ...
واقعا دشمنی با ایثارگران اونم از طرف ارگان دولتی سنجش و ارگان حکومتی مثله دیوان عدالت قابل بخشش نیست
واقعا ظلمه به این بچه ها که گول سازمان سنجش رو خوردن..جالبه که بنیاد گفته به اونا ربطی نداره..پس دقیقا به کی ربط داره؟!کی مسول پیگیری حقوق ایثارگرانه؟!
کی بود کی یود من نبودم راه انداختن..
باید درست کنن سهمیه رو حق بچه های ایثارگره
اگر خودتان را از محبان امیرالمومنین علی علیه السلام میدانید باید بدانید پایمال کردن حق هزاران بچه‌ی شهید وجانباز انصاف نیست
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام:
جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ حُقوقَ عِبادِهِ مُقَدَّمَةً لِحُقوقِهِ.
خداوند سبحان حقوق بندگانش را مقدمة رسیدن به حقوق خود قرار داده است.
اقای مسئول چندروزدیگرمحرمه به امام حسین چی میخواین بگین که اشک ایثارگران رادراورده ایدهمه فکرمیکنن ایثارگران همه چی دارن ودولت همه چی به ایثارگران میدهدبخداقسم همین سهمیه روفقط داشتیم اونم دیوان عدالت ازماگرفت خواهش میکنم که کمک کنیداین بندبرای کنکور۱۴۰۱وسال های بعدبرگردد
سلام
این کار واقعا توهین به شهدا و ایثارگرانه ... حداقل یه خبر باید از قبل میدادن من انصراف دادم وکلی تو این شرایط نا به سامون خرج کلاس کنکور دادم ، الان میگن نمیشه و سهمیه سوخته ، به خدا این انصاف نیست کم تو مدرسه و دانشگاه و بیرون سرکوفت شنیدیم؟؟؟ شما دیگه چرا ، این دولت و نماینده ها و... چرا تا یه مراسم یا انتخاباتی میشه فورا میرن با شهید و شهدا عکس میگیرن و میگن پشتشونیم و بعدش میرن حاجی حاجی مکه؟؟؟ خرشون که از پل گذشت ...
ببخشید که من دارم تند حرف میزنم ولی به خدا خسته شدم
چونکه پارسال اعلام نکردین به نظرم باید سهمیه ها رو برگردونین خیلی از بچه ها رو حساب استفاده از سهمیه مجدد پارسال انتخاب رشته کردند
سلام


لطفا در برنامه هفتم توسعه حواستان به سهمیه ۲۵درصد باشد که حسودان تنگ نظر ضد انقلاب برخلاف این سهمیه ایثارگری و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نکنند
سلام

در برنامه توسعه هفتم سهمیه ها غز اول نوشته میشن برا کنکور
از رییس بنیاد شهید که خود نماینده مجلس هم هستند خواهشمندیم که حافظ حقوق خانواده جانبازان و شهدا در مجلس باشندو مانع از کاهش آنها در برنامه هفتم شوند بخوصوص برای سهمیه ۲۵درصد
اگر پدران ما هم می‌گفتند ما کاری نمیتوانیم بکنیم ایرانی مانده بود که شما به این راحتی تکیه بر صندلی بزنید ؟
انصاف نیست که به فرزندان چنین از خودگذشتگانی همچنین ظلمی روا دارید
متاسفانه دیوان عدالت اولین بار نیست که بدون در نظر گرفتن ذینفعان این قوانین و ابطال این قوانین که بیشتر به نظر مغرضانه است باعث کلافگی و سردرگمی و آشفتگی خانواده ایثارگران شده . متاسفانه بنیادایثارگران هم ظاهرا یک سازمان سوری است و در هیچ موردی کمکی نکرده. مثل ماموریت اموزشی . مثل سهمیه مجدد . مثل نمره زبان در مقطع دکتری و...باید تاسف خورد به حال این بنیاد و مسولین ان از جمله اقای قاضی زاده که گوش شنوایی ندارند .
سلام منم همین مشکل دارم اگر توی دفترچه ۱۴۰۰ نمی زاشتن تا دو بار می تونیم انتخاب رشته کنیم اصلا انتخاب رسته نمی کردم در واقع سنجش مارو گول زده
من هم سهمیه ایثارگران دارم و پارسال با اعتماد به خود سازمان سنجش و اطلاعات دفترچه انتخاب رشته کردم و یک رشته غیر ‌روزانه قبول شدم و نرفتم امسال تو کارت ورود به جلسم زده بودن که چون قبول شدم سهمیه لحاظ نمیشه در حالی که توی خود دفترچه انتخاب رشته زده که ما میتونیم دوبار در رشته غیر‌‌ روزانه از سهمیه استفاده کنیم
منم جزو همین گروهم
خواهشا زودتر رسیدگی کنید
درست نیست حقمون ضایع بشه
حق دانش آوزان ايثارگر بايد داده بشه, با اين كار فقط به فرهنگ ايثار و شهادت لطمه وارد ميكنن جوونهامون رو از ادامه راه پدرانشون منصرف ميكنن
ما از جناب قاضي زاده تقاضا داريم به داد بچه هامون برسن ،نذارن حق بچه ها امسال پايمال بشه
این حق رو از بچه ایثارگر با نا عدالتی تمام امسال گرفتن و از چرخه رقابت کنکور خارج شدن خیلی از ماها یکسال تمام درس خوندیم ولی سهمیه ما لحاظ نشد این انصاف نیست این حق ما ایثارگران که بتونیم در دانشگاهای روزانه یکبار از سهمیه استفاده کنیم و در دانشگاهای ‌بانه دوبار در کنکور از سهمیه شرکت کنیم! ولی امسال حق ما رو ضایع کرده من فرزندان جانباز 25% هستیم
سلام خسته نباشید
بنده هم یکی از فرزندان رزمندگان هستم که سال پیش متاسفانه اشتباه کردم و بهسازمان بی صلاحیت سنجش اعتماد کردم و انتخاب رشته دانشگاه آزاد کردم ، قبول شدم ولیکن نرفتم ثبت نام بکنم
امسال گفته شده که قراره سهمیه من هم باطل بشه
تورو خدا انقدر با آینده ما بازی نکنید
سازمان سنجش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته 1400 قسمت استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان ذکر کرده بود که پذیرفته شدگان دوره های غیرروزانه حق استفاده مجدد از سهمیه برای بار دوم رو دارند
دروغگویی اونم به این قشر زخم خورده و زحمت کشیده جامعه درست نیست !
اگه قرار بود سهمیه ما رو باطل کنید همون سال پیش میگفتید بهمون !
شما حق ندارید با آینده یک جوون مملکت اینجوری بازی کنید ، لطفا سهمیه ماهارو برگردونید شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید
پدر من کم برای این کشور زحمت نکشیده این حق ما نیست که اینجوری بازیچه قرار بگیریم
سلام متاسفانه من هم شرایط شما رو دارم.نمیدونم باید چه کرد................ایا واقعا کسی هست که بخواد بهمون کمک کنه؟یا واقعا این مشکل حل میشه یا حق ما از بین میره...
خیلی ناراحت شدم وقتی این مطالب رو خوندم
لطفا حق این بچه هارو بدید اقای قاضی زاده هاشمی
آقای قاضی زادهتوروخدا به داد ما بچه های ایثارگر برسید
بحث یک عمر زندگــــــــــــــــــــــــــــــی ماست
خدا می داند که امسال از وقتی دفترچه ثبت نام تحریف شده بدون اطلاع قبلی به دست ایثارگران رسید چقدر ناراحتی و نگرانی کشیده اند تو رو خدا به داد ما برسین
واقعا انسان متاثر میشه این مسائل رو میبینه ؛ فرزندان ایثارگران کم دغدغه خانوادگی ندارن که با این مسائل و ظلم هایی که داره در حق این عزیزان میشه دارن بیشتر اذیت میشن ، بخدا که درست نیست
واقعا درست نیست حق هیچ انسانی خورده بشه ؛ چه برسه به انسان هایی که جان و مال و آرامش چند نسل خودشونو فدای این مرز و بوم و انقلاب کردن ، از آقای قاضی زاده هاشمی حامی همیشگی ایثارگران انتظار میره هر چه سریع تر به این موضوع ورود کنن و مشکلات این عزیزان رو که خوشون میدونن مه کم نیست هر چه سریع تر در زمینه سهمیه ایثارگری حل کنن با تشکر فراوان
جناب آقای قاضی زاده هاشمی سلام و علیکم آیا درست است حق یک فرزند جانباز قطع نخاع یا فرزند یک جانباز اعصاب و روان یا فرزند یک جانباز قطع عضو و شیمیایی اینگونه ضایع شود ؟ ..... آیا اصلا تا به حال شرایط زندگی با یک جانباز اعصاب و روان را کسی غیر از این عزیزان تجربه کرده ؟ ..... آن وقت با این شرایط آیا انصاف است که حقوق این عزیزان اینگونه پایمال شود ؟ ..... همش از ایثار و شهادت این عزیزان سخن به عمل میآد ولی در عمل اینگونه حقوق آنها و فرزندانشان ضایع میشود از شما خواهشمندم هرچه سریعتر اقدامی انجام دهید بنیاد شهید از دی ماه کاری نکرده
سلام اقای قاضی زاده هاشمی
ما تعداد زیادی از جوان های رنج دیده ی این کشور هستیم ...
یه سری جوون ۲۰ ساله که تازه اول جوننیشون هست و دارن حقش.نو میخورن لطفا به دادمون برسین
با سلام
من سال ۹۷ کنکور قبول شدم شبانه ، چه اون سال و چه سال ۱۴۰۰ توی دفترچه ، قید شده بود ایثارگران در صورت قبولی غیر روزانه در صورت انصراف میتونن دوباره کنکور بدن ، و من و سایر بچه ها با استناد به همین موضوع انصراف دادیم ، الان بدون اطلاع قبلی دارن حقمونو میخورن !!!! کلی پول و هزینه برای کلاس کنکور دادم مخصوصا منی که نظام قدیم بودم کلی سر کوفت شنیدم
الان بدون اطلاع قبلی سهمیمونو خوردن
تو کشور کره سر یه اشتباه کوچیک کلی مصاحبه و مطبوعات و جلسه تشکیل میدن ... بعد اینجا تو روز روشن حقومونو میخوان بخورن یه ابم روش؟؟؟ اینه فرهنگ ایثار و شهادت ؟!
این مشکل برای خیلی ها پیش اومده و باعث ناراحتی و ناامیدی بچه ها شده.
سنجش بدون اطلاع قبلی این کارو کرده!
چرا با آینده ی این بچه ها بازی میکنید؟
لطفا سریعتر رسیدگی کنید ممنون.
سنجش بدون اطلاع رسانی این کارو کرده. من از این موضوع خبر نداشتم و پارسال آزاد انتخاب رشته کردم و نرفتم الان سهمیه روزانه هم سوخته!
چرا انقد با ایثارگرا دشمنی دارن؟حداقل خبر میدادن!
ممنون از پیگیری شما
من پدرم جانباز شیمیایی هستند تو رو خدا نزارید حقمون پایمال بشه
سریع تر ماده ۷۰ رو تسریع کنید
لطفا به ما کمـــــــــــــــــــــــــــــــک کنید کسانی که پشت میز نشستید و دستتون میرسه ای که دستت میرسه کاری بکن
ما خیلی به حمایت شما نیاز داریـــــــــــــــــم
حقمون رو بهمون بدید پارسال نگفتی که میسوزه و انتخاب رشته کردیم بعدا گفتید سوخت این ظلمه
با سلام بنده فرزند جانباز ۲۵ دزصد هستم،این مصوبه جدید که بدون هیچ اطلاع رسانی ابلاغ و تصویب شده دقیقا مثل مصوبه ناعادلانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی هست. ما از سال ۸۶ تا سال ۱۴۰۰ به صورت کامل صریح و واضح در دقترچه های انتخاب رشته و ثبت نام ازمون سراسری در مورد اینکه داوطلب دارای سهمیه ایثارگری در صورت قبولی در رشته های غیر روزانه صرفا با انصراف از رشته مورد نظر میتواند فقط یک بار دیگر استفاده کند آمده است.
فرق بین ما و فرزند جانبازایی که حتی روزانه قبول شدند و با دادن اعتراض سهمیه شون بازگردامده شده سال های قبل چیه؟
ما دقیقا بر اساس قانون عمل کردیم ولی همون قانون رو بدون اطلاع رسانی تغییر دادین و باعث نابود شدن اینده خیلی از فرزندان ایثارگر شدین
این یک بی عدالتیه محضه یک حرام خوری محضه که سهمیه ما رو لغو کنن با این قانون
باید بر اساس قانون تصویب شده در دیوان عالی کشور((عطف به ما سبق )) باید این قانون شامل حال کسانی که قبلا غیر روزانه انتخاب رشته کردند و نرفته اند نشود
اقا قاضی زاده هاشمی اگر توانایی دفاع از حقوق ایثارگران عزیز را ندارید استعفا دهید نه اینکه بگذارید و اجازه دهید حق بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگر پایمال شود
این ظلم رو در حق بچه های شهدا نکنید ،روا نیست اینطوری پشتشون رو خالی کنید
تو رو خدا کمک کنید این آیین نامه ماده ۷۰ زودتر ابلاغ و تصویب شه.حق ما رو دارن بدترین نحو میخورن
خواهشا این موضوع رو پیگیری کنین...ما همه منتظریم
سلام
جناب اقای قاضی زاده طبق رای دیوان عدالت اداری استفاده مجدد از سهمیه تحت هر عنوانی قابل قبول نیست. و تقاضا دارم نگذارید ایین نامه ی ماده 70 تصویب بشه چون همونطور که در رای دیوان اومده درسته این رای برخلاف منافع چندی از ایثارگران هست ولی در مجموع به نفع اکثریت جامعه ایثارگرانه و درست نیست داوطلبان با انتخاب رشته ی نادرست باعث کاهش شانس قبولی بقیه ایثارگران در انتخاب رشته بشن و هر کس باید یک بار حق استفاده از سهمیه رو داشته باشه.
با تشکر
کاملا صحیح است . چرا وقتی نمیخواهید در یک رشته تحصیل کنید انتخابش میکنید ؟؟ چرا شانس قبولی بقیه را میگیرید؟؟ مگه بازی هست که چند بار ظرفیت ها را بسوزونید و حق بقیه ضایع بشه. انصاف داشته باشید اصلا اعتراضتون منطقی نیست ... دیوان عدالت کار منطقی انجام داده .
اولا شما دو تا دفترچه دارید: انتخاب رشته ازاد و انتخاب رشته دولتی
عملا با این رای انتخاب رشته کلا محدود میشه یعنی یا باید دولتی بزنید یا باید ازاد بزنید چون اگه یکیشو قبول شدید سهمیه سوخته خب یعنی انتخاب رشته کاملا محدود شده
حالا فرض میگیریم ۱.شما یه رتبه اوردید و به رشته دلخواهتون‌توی دانشگاه دولتی نمیخونه میری پردیس بخونی و شهریشو هم نداری ولی تصمیم میگیری که همزمان که این دانشگاهی سال بعد بیای مجدد ازمون بدی که دولتی قبول شی
۲.کنکورتو به هر دلیلی نتونستی خوب بدی مثلا دندانپزشکی میخوای ولی پرستاری میاری و بخاطر فشار خانواده و استرس ازمون و… مجبوری که بری دانشگاه و طبق ایین نامه شاهد مرخصی بدون شهریه بگیری درس بخونی
۳. مشمول نظام وظیفه ای و مجبوری تو یکی از دانشگاه ها چه با کنکور چه بدون کنکور ثبت نام کنی تا بتونی کنکور بدی
در مجموع فکرنکنید این مسئله به شما نمیرسه اتفاقا دامن شما هم میگیره توی انتخاب رشته و محدودتون میکنه توی انتخاب رشته کردن
احتمالا هنوز کنکور ندادین ببینید چه شرایطیه و چطوری فقط میخواید این اضطراب رو تموم کنید.
این حرف شما اشتباهه اون داوطلبینی که اصلا دفعه اولشونه که کنکورم میدن میدونید چقد انتخاب رشته رو محدود‌ میکنه؟ یک سالی شما رتبه ات خوب نیست و مجبوری بری دانشکاه حالا یا فشار روانی کنکور روته یا مشکل سربازی داری یا موارد دیگه لطفا یکم فکرشده عمل کنید
این حقی هست که از همه گرفته شده نه فقط فردی که قبول شده
ان شاالله تو انتخاب رشته کردن متوجه میشید یک دفعه چقدر محدود شدید هرکار کنید سهمیتون میسوز جز اینکه فقط همون ۲،۳ رشته دلخواهتون قبول بشید
جناب آقای محترم
انتخاب رشته ای که ما انجام دادیم کاملا قانونی و طبق حرف خود سازمان سنجش بوده که 23 ساله این حرف تغییری نکرده و امسال میخوان واسه اولین بار تغییرش بدن که هیلی بیخود میکنن !
طبق قانون خود سازمان سنجش کسانی که در رشته های غیرروزانه پذیرفته میشن حق استفاده مجدد از سهمیه رو دارن!
من و بقیه فرزندان رزمنده و ایثارگر کاملا قانونی و طبق حرف سازمان سنجش عمل کردیم و الان هم 150 درصد حق با ما هست و سکوت نمیکنیم !
خیلی زشت و خجالت آوره که شما میای میگی ما جای بقیه رو پر کردیم ، لطف کن اول برو دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش رو مطالعه کن و بعدش حرف بی اساس بزن
خیلی ببخشید ولی شما خبر ندارید که در رشته های علوم پزشکی در دوره روزانه دیگه چند سالی هست که اصلا تکمیل ظرفیت نداره!!؟ پس اگه یک نفر با سهمیه یه رشته پیرا پزشکی قبول بشه و سال بعد بخواد کنکور بده برا پزشکی آزاد خوب شما به نظرتون جای یک نفر در دانشگاه روزانه که تعدادش محدود هست و دیگه تکمیل ظرفیت هم نداره گرفته نمیشه؟؟ درضمن انتخاب رشته آزاد ودولتی در رشته پزشکی با هم یکی شده کمی فکر کنید که دلیل سنجش برای حق استفاده یکبار از سهمیه هم این موارد بوده . اعتراض بعضی افراد منطقی نیست در ضمن رفتن به دانشگاه برای فرار از سربازی هم چندان دلیل منطقی نیست شما میتونید برید دانشگاه پیام نور بدون سهمیه و بر اساس سوابق که نرید سربازی .!! نه اینکه سهمیه ها رو بسوزونید و بعد هم معترض بشید ...
سلام من حاج عبدالمالک شهنوازی جانباز شیمیایی چهل پنج درصد با شصت ماه جبهه سه سال برای دکترا امتحان می دهم من پیر مرد مردود می کندقانون ماجانبازان در کنکور چه می شود به داد فریاد من جانباز شیمیایی چهل پنج درصد برسید
این تصمیم یکباره سنجش برای حذف سهمیه واقعاا جای تعجب داره و یکی باید مسولیت این کارو قبول کنه،چرا ما تو این کشور بی قانون زندگی میکنیم
جبر جغرافیایی
اکثریت‌ حداقل یک رشته غیرروزانه قبول شدند
من اصلا بدون کنکور رفتم ولی می گن از سهمیه استفاده کردی
باسلام فقط مگر رییس بنیاد شهید توانایی گرفتن حق وحقوق فرزندان ما جانبازان راداشته باشند.تراخدا اقای قاضی زاده کمک کنید.کمک کنید
یک نفر پیدا شد مدتی خالصانه خودش رو فدای ایثارگران کرد همه مشکلات رو پیگیری میکرد وخدایی کار میکرد که اونم زدن کنار وقاضی زاده هاشمی رو اوردن روکار که تمام زحمات اون بنده خدا رو خراب کرد ریس قبلی بنیادرو میگم اسموفامیلش یادم نیس هر جا هست موفق باشه
این همه حرف از فرهنگ ایثار و شهادت میزنید ، اینه طرز برخورد با خانواده شهید و رزمنده و ایثارگر ؟
اینه طرز برخورد با خانواده کسی که 6 سال داوطلبانه از بهترین روز های عمرش زده و تفنگ گرفته دستش و رفته برای این خاک جنگیده ؟
اینه طرز برخورد با کسی که پنج متریش بمب شیمیایی زدن و معلوم نیست چطور زنده مونده ؟
از همه چیز دارید متنفرمون میکنید ، حداقل به اونایی که برای این کشور جون و همه چیزشونو گذاشتن وسط اهمیت بدید
باتشکرازشما که بعنوان نماینده بچه ها پیگیری کردین،خدا خیرتون بده

چون سازمان سنجش اطلاع رسانی درست و بموقع انجام نداده است ،حق استفاده از سهمیه برای فرزندان ایثارگر باید محفوظ شود.
خیلی جالب است اکثرا یکبار دوره روزانه میروند و دوباره سهمیه آزاد ..... خوب پس بقیه بچه هایی که هنوز یکبار از سهمیه نه برای آزاد و نه دولتی استفاده نکردن و پشت کنکور موندن چی؟؟ .... کاری به سنجش و هیچ ارگانی ندارم اما شماها تابه حال فکر نکردید که دارید جای یک نفر را پر میکنید؟؟ چرا باید یک سهمیه از بین بره در حالی که یک نفر میتونسته جای شما بره دانشگاه ....حداقل تکلیفتون را با خودتان مشخص کنید بعد به دانشگاه بروید چرا بعضی ها باید دو مدرک بگیرند ؟؟ تصمیم منطقی است یا آزاد یا دولتی . چرا بنیاد باید اینهمه هزینه صرف کند تا بعضی ها چند مدرک بگیرند... به خدا قسم که بعضی فقط سهمیه ها را دارند حیف میکنند... کارتون اصلا صحیح نیست....وجدانتون کجا رفته ؟؟
بزرگوار فرایند تکمیل ظرفیت انجام میشه
شما وقتی انتخاب رشته میکنی چه با سهمیه چه بدون سهمیه عملا تو یکسال دو سه جا قبول میشی مثلا مهندسی شیمی دانشگاه تهران و مهندسی شیلات دانشگاه ازاد تهران جنوب بالاخره یکی رو میری و یکی خالی میمونه ظرفیت خالی مونده که سوخته نمیشه میاد توی فرایند هایی تکمیل ظرفیت میشه
درسته .. رفتید دانشگاه مدرک هم که گرفتید بعد یادتون میاد دوباره باید کنکور بدید؟ بعضی ها گویا از سهمیه ها دارند سو استفاده میکنند و فقط هدفشون شده گرفتن چند مدرک .... عزیز من خوب داری حق ضایع میکنی . خود سهمیه دادن سرش بحثه و دارن از ظرفیت کل دانشگاه به سهمیه ها میدن دیگه چه برسه به اینکه از سهمیه چند بار هم استفاده بشه.. مخصوصا کسایی که از سهمیه روزانه استفاده کردید خوب نمیرفتید تا جای یه بنده خدا را نمیگرفتی ،... خوب میموندید پشت کنکور سال آینده میرفتید دانشگاه آزاد رشته ای که میخواستید.،،، واقعا دلتون راضی میشه؟؟ پدرانمان این طور به ما یاد ندادن که حق کسی را ضایع کنیم .......
عزیزم آدم که نبایستی یک طرفه به موضوع نگاه کنه سنجش بااین کارش داره اینارونابودمیکنه.طرف فرزندش روباپول و پارتی ازترکیه وروسیه اوکراین ...میاره داخل هیشکی هم اهمیت نمیده ولی وقتی نوبت به این زحمت کشان جان بر کف خانواده های ایثارگرمیرسه تب میکنیم عزیزم این کشورومسئولانش و مردم عزیزوفهیمش قدرایثارگران رامیدانندوعزیزمیگیرن جایگاهشان را
اشتباه میکنیددر رشته های علوم پزشکی روزانه اصلا تکمیل ظرفیتی وجود نداره !!.. و در ردیف انتخاب رشته سنجش ظرفیت اصلی را به اولویت اول شخص داده و اینکه میفرمایید چند رشته قبول میشوید باید براش درخواست بدید و جدا گانه موافقت برای انتقالی میکنند ولی در اصل ظرفیتهای اولویت اول بر اساس دفترچه در نظر گرفته میشه برای قبولی. و اکثرا اولویت اول را میرن و اگه کسی اولویت بعد را بخواد یه جور مازاد حساب میشه که باید سنجش هم موافقت کنه در کارنامه سبز .. و تکمیل ظرفیت روزانه پزشکی هم چند ساله که انجام نمیشه !!... حالا بعضی میان میگن نخیر ما جای کسی را پر نکردیم!!! .... _ درضمن طبقه مرفه را با مردم عادی هم مقایسه کنید میبینید خیلی از افراد عادی هم پول تحصیل خارج را ندارند!... اما ادامه تحصیل وشرط برگشت افراد ثروتمند که در خارج تحصیل کردند و برگشتند باید مانع از برگشت یا فعالیتشون در کشور بشه تا جلوی این تبعیضها گرفته بشه ... مشکل از جای دیگه هست . اعتراض برای این موارد بشه که اقشار ثروتمند از هر سوراخی نفوذ دارند ... و البته کاش سنجش و دیوان عدالت برای این مسائل تصمیم میگرفت....
همگی اطلاع داریم که صفرتا صد کار دست اقای قاضی زاده نیست ولی ازشون می خوایم مثل یک پدر همه ی تلاششون رو بکنند ما فقط ایشون رو در دولت داریم که مستقیما مسئولیت دفاع از حقوق قانونی ما رو دارند
به نظر من بهترین کار این هستش که سهمیه ایثارگری کلا حذف بشه..دید نسبتا بدی نسبت به ما ایجاد شده که همه دارن پنهان میکنن که از این سهمیه کوفتی استفاده کردن به جای سهمیه بیان امکانات بدن که بتونن راحت تر رقابت بکنیم با این که اکثرا بچه های مستعد و باهوشی در سهمیه ایثارگران وجود دارن ولی واقعا داریم عذاب میکشیم از این دیدی که نسبت به ما ایجاد شده...خصوصا در رشته های پزشکی...من به شخصه دیگر از این سهمیه استفاده نخواهم کرد.
متاسفانه خانواده ایثارگران مثل همیشه این جا هم مظلوم واقع شده اند..ومقصر اصلی هم بنیاد شهید است چرا نه اطلاع رسانی کرده ونه اعتراض.
بهتره به فکر اصلاح سهمیه ها باشید . وبه کسایی که از سهمیه استفاده کردن نباید اجازه استفاده مجدد بدن چون حق بقیه ضایع میشه که قبول نشدن .. چون اونایی که انتخاب رشته کردن یک ظرفیت را پر کردن . خوب کجای این کار دیوان عدالت بد بوده؟؟ کسایی که دولتی قبول شدن چرا باز باید برن آزاد؟؟ هم جای روزانه رو پر میکنید هم از پول بیت المال برای دانشگاه آزاداستفاده میکنید ؟ درستش همینه که باید از یکی از این امکانات استفاده کنید
سلام
دوست عزیز کسایی که پارسال انتخاب رشته کردن و در دانشگاه ازاد پذیرفته شدن اما نرفتن صندلی رو هدر ندادن چون هرسال دانشگاه ازاد یه تعداد از داوطلب ها رو میزاره تو لیست انتظار که اگر داوطلبی پذیرفته شد اما ثبت نام نکرد امتیازشو میدن به اون
بعد هم اگر قراره یه همچین اصلاحی تو قانون رخ بده نباید پارسال به ما میگفتن؟
مثل اینه که بگن کامنت گذاشتن تو این سایت مجازه بعد که شما کامنت گذاشتی بگن: همین الان ممنوع و شما متخلفی!!!...
چطور باید از اخبار پیگیری خانم وحدت مطلع شیم؟
سلام
ضمن تشکر از عزیزان پیگیری کننده این مشکل، خواهش میکنیم در همینجا اخبار جدید در این رابظه را به دیگران اطلاع دهند
تشکر
بله ما هر روز چشم انتظار خبری هستیم در این مورد
دردتون با ما بچه های شاهد و ایثارگر چیه؟مگه ما تو مملکتی نیستیم که دم از فرهنگ شهید و شهادت میزنیم پس این کار چی بود که الان کردین ؟ مگه جوان های مملکت برای کی رفتن جنگیدن که الان بدهکار هم شدن؟ پس چرا الان همه مقابل ما ایستادن؟پس این بنیاد شهید چکارس؟پس اگه الان نخواد از حق ما بچه ها دفاع کنه پس کی میخواد این کار رو بکنه؟الان گفته به ما ربطی نداره پس به کی ربط داره؟ آقای قاضی زاده اگه مشکل ماها رو شما نمیخواید حل کنید پس چرا مسئول شدی؟ما الآن درد و دلمون رو به کی بگیم؟ چرا به ماها نارو زده شد؟ چرا یهو غافلگیر کردین ماهارو؟تا همین پارسال تو دفترچه انتخاب رشته این قانون و حق ما بود چرا یهو عوض شد؟ جواب این سوالای ما رو بدین!!!! با این کارتون دارین به ما نشون میدین علاوه بر آمریکا ما تو خودمون هم دشمن داریم ، پشت ما رو خالی کردین این حق پدر ما نبود ما راضی نیستیم. باشه شما ها که کاره ای نیستین بنیاد هم که خودشو کشیده عقب آقای قاضی زاده هم که دستش درد نکنه . ما شکایت شما رو پیش امام حسین و حضرت ابوالفضل می‌بریم میگیم این حق ما نبود یا امام حسین حق پدر ما رو که برای حفظ راه شما رفتن از این آدمایی که از پشت به ما خنجر میزنن بگیر.
سلام من هم همین مشکل رو دارم. چطور میتونم توماری ک برای نهاد رهبری مینویسید را امضا کنم.و همینطور چطور میتونم عضو گروه 1300 نفری شما بشم. از پایگاه فاش نیوز بابت اطلاع رسانی متشکرم .لطفا هر خبر جدیدی در این مورد رسیده رو در سایت قرار بدین . ما منتظریم و نگران...
ایین نامه ماده ۷۰ هم که ۱۲ مرداد تصویب شد
پس چرا هنوز سهمیه ما درست نشده؟
امروز رفتم از سازمان سنجش .پرسیدم .گفت تا دیوان تا دو هفته دگ رای نده سهمیه هارو درست نمیکنیم.دیوان هم اگه بخواد رای بده هفت هشت ماه میکشه.
به نام خدا
سلام
اول اینکه یک دنیا تشکر میکنم از کسانی که به هر نحوی پیگیر این مسئله هستند.
دوما برای مثال بنده سال ۸۹ با استفاده از سهمیه،مهندسی مکانیک قبول شده ام و بعد از سال ها بیکاری و تلاش و کارگری،به این نتیجه رسیده ام که این راه ،نمیتواند آینده ای که میخواستم را برایم رقم بزند.
برای سال بعد برنامه داشتم که پزشکی یا دندان پزشکی قبول شوم و امسال فقط با دو ماه مطالعه کنکور دادم ولی با گرفتن کارت ورود به جلسه دنیا روی سرم آوار شد
شما را به خداوندی خدا قسم میدهم که برایمان کاری بکنید
من ۳۰ سال از عمرم رفته و هنوز میخواهم ۱۰ سال زحمت بکشم دوباره بلکه بتوانم جوری که لایقش هستم زندگی کنم
خواهش میکنم با آینده و امروز زندگی ما بازی نکنین.مگر برای شما چه فرقی دارد؟؟؟
جز اینکه رقابت کم شود و عده ای ناامید شوند و گرفتار مشکلات،چه نفعی برای چه کسی دارد؟ این سهمیه مگر یک ظرفیت جدا ندارد؟ چرا بین اینهمه مشکل ،گیر دادین به این؟؟؟
شما را قسم به جان عزیزانتان مارا بدبخت نکنین.
مسلما سهمیه ها در دوره روزانه فقط یکبار باید استفاده شود چون حق بقیه ضایع میشه ، ظرفیتها محدود هست خیلی ها پشت کنکورن انصاف نیست ، هنوز ایثارگران زیادی هستند که از سهمیه استفاده نکردند خواهشا خودخواهانه رفتار نکنید..اصلا درست نیست
سلام خدمت دوستان.به اطلاعتان می‌رسانم سهمیه ایثارگران رو به تغییر و تحول تخریب و در عوض تصویب سهمیه هیئت علمی که برداشته شده بود به پیشنهاد وزیر علوم (زلفی گل) و وزیر بهداشت (عین اللهی)در جلسه شورای راهبردی اجرای نقشه جامع علمی در تمامی مقاطع به تصویب رسیده است.انشالا که رسیدگی شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi