شناسه خبر : 91822
چهارشنبه 05 مرداد 1401 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان قزوین برگزار شد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست بنیاد استان قزوین گفت: با شناسایی دقیق مشکلات و مسائل جامعه ایثارگری تمهیدات لازم برای رفع آنها در برنامه هفتم توسعه راهگشا خواهد بود.
 
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان قزوین برگزار شد/رفع مشکلات ایثارگران در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد
 مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست بنیاد استان قزوین روز سه‌شنبه 4 مردادماه 1401 با حضور محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین، معاونان و مدیران بنیاد استان قزوین و روسای بنیاد شهرستان‌ها برگزار شد.
پاکدل در این مراسم با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) قبل از شروع جنگ فرمان تشکیل بنیاد شهید را دادند، گفت: امام راحل بنیاد را در حقیقت عقبه دفاعی و امنیتی کشور می‌دیدند و ما هم بایستی برحسب وظایف و مسئولیت‌هایی که بر ‌عهده‌مان گذاشته شده، به‌خوبی به آنها عمل کنیم.
وی کار کردن در بنیاد را جزو مشاغل سخت عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی اگر کار خود را به درستی انجام ندهند ایثارگران عزیز مجبور به پیگیری از طریق بنیاد هستند، گرچه این باعث افتخار ماست که پاسخگوی این عزیزان باشیم، اما این موارد در فرآیند ارائه خدمت به جامعه هدف بنیاد، خلل ایجاد می‌کند.

بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود برای ارائه بهترین خدمات به ایثارگران
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد برای تسهیل خدمات‌رسانی به ایثارگران، افزود: به عنوان مثال بنیاد با اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران سعی در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و بیمه مکمل درمانی ایثارگران را داشت که با عدم تطبیق تخصیص صددرصدی اعتبارات با هزینه‌های واقعی درمان، مشکلاتی برای ایثارگران و خانواده‌های آنان و بنیاد به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه بنیاد سعی دارد با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود بهترین خدمات را به ایثارگران ارائه دهد، گفت: اختصاص فضایی از ساختمان‌های اداری بنیاد به شعبه بانک دی و بیمه دی و تعیین مشاور امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات آنان، از جمله این اقدامات است.
پاکدل با تأکید بر سرلوحه قرار دادن تکریم ایثارگران در هنگام ارائه خدمت، افزود: ایجاد ارتباط دوسویه با ایثارگران و مشارکت دادن آنان برای انتقال نظرات‌شان برای اصلاح امور و برنامه‌ها می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی جامعه هدف شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر رعایت قانون در همه امور، گفت: تا زمانی که قانون و رویه‌ای برای امور تعریف شده است باید مطابق آن عمل کرد و با ملاک قرار دادن قانون از رفتار سلیقه‌ای و شرایطی پرهیز شود.

پیگیری حل مشکلات ایثارگران تا حصول نتیجه
وی بر پیگیری کارها تا حصول نتیجه تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های حل مشکلات ایثارگران برگزاری دیدار مردمی با استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است تا ایثارگران مشکل خود را مطرح کنند و در همان دیدار مسئولان راهنمایی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه دیدارهای طرح سپاس باید به سمت و سوی حل مشکلات ایثارگران برود، گفت: به همین منظور نیاز است تا در دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی هم استفاده شود و مدیران ادارات بیشتر در این دیدارها مشارکت داشته باشند.
پاکدل با اشاره به لزوم دسته‌بندی مشکلات ایثارگران، بیان داشت: اگر مشکلات دسته‌بندی شوند، چالش‌ها و نارضایتی‌ها به راحتی احصا شده و می‌توان آنها را به مراجع ذیربط منعکس کرد، به‌ویژه در حال حاضر که در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم می‌توان برای حل این مشکلات در برنامه فوق تمهیدات لازم را اندیشید.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قوانین حمایتی ایثارگران، افزود: برخی مشکلات ساختاری دستگاه‌های اجرایی باعث شده ارائه این خدمات در زمان مقرر به ایثارگران میسّر نشود که نیاز است این مشکلات برطرف شده تا جامعه هدف بنیاد راحت‌تر به حق خودشان برسند.

تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی کشور رضایت‌بخش نیست
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، گفت: مطابق آمار بنیاد باید قریب به 300 هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شوند اما متأسفانه در حدود 50 هزار نفر در دستگاه‌های دولتی و 40 هزار نفر در دستگاه‌های غیردولتی تبدیل وضعیت شده‌اند که رضایت‌بخش نیست.
وی با بیان اینکه استان قزوین در ارزیابی‌ها جزو استان‌هایی است که ایثارگران آن کمترین مراجعات را به بنیاد مرکز دارند، افزود: این مطلب نشان می‌دهد که مدیران و کارکنان بنیاد قزوین با تلاش‌ها و زحماتشان در راهنمایی مراجعان، کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند.
پاکدل گفت: از خداوند می‌خواهم که به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم خادم خوبی برای ایثارگران باشیم و تلاش کنیم تا رضایت این قشر را جلب کرده و گامی برای رفع مشکل آنان برداریم تا ان‌شاءالله مشمول شفاعت شهدا قرار گرفته و برکتش را در زندگی‌مان مشاهده کنیم.
در پایان این مراسم معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح تقدیر دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از زحمات غلامرضا حقایق‌پور در دوران مدیرکلی بنیاد استان قزوین تجلیل کرد و  حکم انتصاب محمدرضا شکوهی به عنوان سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را به وی اعطا کرد.
گفتنی است محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه محمدرضا شکوهی سرپرست اداره کل بنیاد استان قزوین و محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین، با جانباز 70 درصد «عباس دهقان» دیدار و گفت‌وگو کردند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سفر به قزوین با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام امیران، سرداران و سه هزار شهید استان قزوین ادای احترام کرد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi