شناسه خبر : 91827
چهارشنبه 05 مرداد 1401 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه محرم

دل‌نوشته ای برای عباس!

اهالی منطقه کمپلو و مؤمنین مسجد امام زین العابدین (ع )که هر روز او را زیارت می کردند، از فراق این یادگار دوران دفاع مقدس سوختند.

فاش نیوز - "بسم الله الرحمن الرحیم من المومنین رجال صدقوا  ما عاهدالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم  من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا ".
باورم نمیشه که این بیت شعر خیلی زود برای جانباز نخاعی، حاج عباس معروفی مصداق پیدا کرد. قلبم از این اندوه در حال متلاشی شدن است.

قصۀ خونین عشقم من که نسل عاشقان
بعد از این در برگ برگ لاله‌ها می‌خواندم

گریه بر شهید در اسلام تاکید شده است و این بخاطر فضیلتی است که جایگاه شهید دارد (شهید مطهری)

 با چشمانی گریان و قلبی پر اندوه و داغدار شهادت جانباز نخاعی گردنی خوزستان، حاج عباس معروفی، که در ۱۶ سالگی به صفوف مجاهدان و رزمندگان گردان جعفر طیار پیوست را ابتدا به خودم که از درک واقعی و کامل حماسه عظیمش محروم شدم تسلیت می گویم و از اینکه نتوانستم آنچنان که لایقش بود در تجلیل مقام عظمای او موثر باشم.
شهادت این مرد بزرگ را که الگوی کاملی از همدلی و خودکارآمدی و مسؤلیت پذیری، تقوا و مبلغ راستین دین مبین اسلام که با بذل جان و سلامتی اش نشان داد، به خانواده محترمش، خصوصا همسر صبور و مهربانش که از مردمان خوب مشهد می باشد و با ایثاری وصف ناپذیر قبول کرده بوده رنج دوری از زادگاه و خانواده را به جان بخرد و سال‌های طولانی در اهواز پروانه وار به دور شمع عباس جانباز بگردد و از او پرستاری می کرد، تبریک و تسلیت عرض می نمایم. خدا به او و بازماندگانش صبر جزیل عطا فرماید. تسلیت عرض می نمایم خدمت همرزمان شهید و جانبازان مسجد.  

 اهالی منطقه کمپلو  و مؤمنین مسجد امام زین العابدین (ع )که هر روز او را زیارت می کردند، از فراق این یادگار دوران دفاع مقدس سوختند. برای آنها که عظمت وجود جانباز حاج عباس معروفی را درک کرده بودند، دیدن هر روزه عباس آقا برکت روزشان بود.  
 جانباز شهید عباس معروفی، بسیجی مسجد امام زین‌العابدین علیه السلام کوی انقلاب اهواز بود. وقتی که کمتر از  ۱۸ سال داشت جانباز شد. او از آغازین روزهای جنگ برای دفاع از اسلام و خاک وطن به صفوف رزمندگان پیوسته بود. با توجه به‌ تاریخ تولدش و تاریخ شروع جنگ می توان نتیجه گرفت او وقتی رزمنده شد که تازه به سن بلوغ رسیده بوده. همان طور که در گزارش می بینید و از خاطرات متوجه شدید او نیروی گردان صف بوده است که بعدها به گردان جعفر طیار تغییر نام داد.
بیشتر رزمندگان مسجد امام زین العابدین(ع) در آغاز جنگ عضو این گردان بود و شهدایی مثل ایرج ری‌شهری، محمدرضا حسنی زاده مدتی فرماندهی این گردان را بر عهده داشته اندکه این فرماندهان هم از شهدای مسجد هستند.
  خیلی غم بزرگی است که تا آمدیم قصه باشکوه این حماسه سازان را جمع آوری کنیم آنها پرکشیدند و حالا باید خاطره شان را از لا به لای کتاب لاله ها بخوانیم. باید تا آخر عمر بگریم.  

"ساده از این کوچه ها، این نام ها رد می شویم
رد شدن از معبر خون شهیدان ساده نیست!"

اللهم عجل لولیک الفرج

| جعفری

اینستاگرام
دست مریزاد خانم جعفری.
اجر شما با شهید.
شمعی از وحشت نگاهی انجمن گم کرده‌ام
بلبلی از پر فشانی ها چمن ‌گم کرده‌ام

حسرت جاوید از نایابی مطلب مپرس
#نارسایان آنچه می‌جویند من گم کرده‌ام

ای تمنا نوحه‌ کن بر کوشش بی حاصلم
#جستجوها دارم اما یافتن گم کرده‌ام

هیچکس چون من #زمان فرسودهٔ فرصت مباد
تا سراغ رنگ می‌پرسم چمن‌ گم‌ کرده‌ام

می‌شدم من هم به وحشت هم عنان رنگ و بو
لیک چون‌ گل دستگاه پر زدن گم کرده‌ام

روز و شب خون می‌خورم در پردهٔ بی طاقتی
گفت و گوی لالم و راه دهن‌ گم کرده‌ام

چون سپند از بی‌نوایی های من غافل مباش
#ناله‌واری داشتم در #سوختن گم کرده‌ام

یافتن، ‌گم‌کردنی می‌خواهد اما چاره نیست
کاش گم کرده ،چه سازم #گم شدن گم کرده‌ام

بیدل از درد بیابان مرگی هوشم مپرس
#بیخودی می‌داند آن راهی که من گم کرده‌ام
پسرم ده ساله بود وشبی به اصرار برادر شوهرم به پارک رفتیم وفضای ورزش وانواع حرکات ورزشی محیا بود برادر شوهرم با پسرش مسابقه دو گذاشتند واین وسط نگاه معنی دار محمدم حال دلم را خراب کرد نگاهی که هزار حرف وقصه از غصه های کودکانه اش داشت پسرکم دلش مسابقه میخواست با پای نداشته پدر ..تقدیم به همه فرزندان جانباز که جامعه امروز ما فقط سهمیه آنها را میبینند وکسی خبر از حال دلشان ندارد که ندارد ...ایا کسی پرتاب توپ بسکتبال را دیده ؟من به وقت موج ودرد امواج اعصاب وروان پسر دو ساله ام را که پدر چون توپی پرتابش کرد درست مثل یک قهرمان بسکتبال از اسمان گرفتم واز شوخ طبعی روزگار محمدم عاشق بسکتبال شد و من به قد وقامتش قند در دل میپرورم واو نمیداند که همه چیز مادر وپدر است ..پدرو پدرانی که عشق را ترجمان تمام معنا شده اند
خدا را شكر كه انگار خدا به شما توانى داده است كه شايد توانسته باشى اندكى از كمبودهاى فرزند دلبندتان را جبران كرده باشيد - زندگى از عنفوان نوجوانى ما را در تنگناهاى خيلى خيلى سختى قرار داده است - اگر مردم مى توانيتند درك كنند كه بايد ايثارگران تك تك شون را قهرمان واقعى مى ديدند - خيلى سخته از ابتداى نوجوانى زندگيت متوقف شود ولى باز دست و پاه بزنى - خيلى با خودم فكر مى كنم ولى به اين نتيجه مى رسم يقينأ اگر در مقابل دشمنان مقاومت نكرده بودم درد شرمنده گى سخت تر بود -
بنام خدا - گذشت هر چه بود گذشت - از ايثارگران واقعى و آسيب ديده گان جنگ مظلوم تر نداريم - متأسفانه بخشى از مردم هم از وضعيت ما سوء استفاده كردند و مى كنند - قطعأ قوانين ايراد دارد - استغفرالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi