شناسه خبر : 91884
یکشنبه 09 مرداد 1401 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان مازندران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور شرکت در پیش کنگره بزرگداشت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری صبح روز پنجشنبه 6 مرداد با استقبال رسمی مسئولان استانی وارد مازندران شد و به مقام والای شهدای این استان ادای احترام کرد.
 
ادای احترام قاضی‌زاده هاشمی به شهدای استان مازندران/ هدف یادواره شهدایی مانند شیخ فضل‌الله نوری بازخوانی تاریخ و عبرت گرفتن است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به مازندران با حضور در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور با اهدای گل و قرائت فاتحه برای شهدای گمنام با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.
 معاون رئیس جمهور پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شهید شیخ فضل‌الله نوری در ایام غربت اسلام‌خواهی در مقابل یک جریان غنی که قصد به انحراف کشیدن مبارزات ناب ملت ایران برای حذف استبداد، ظلم و طاغوت را داشتند ایستاد و شجاعانه جان خود را در این مسیر فدا کرد.
وی با اشاره به تذکر شهید آیت الله شیخ فضل‌الله نوری به ملت ایران، افزود: ایشان نسبت به جریانات غرب‌گرا و وابسته به استکبار و انگلیس هشدار داد و گفت که این جریان باعث می‌شود مبارزات مردم ناقص مانده و به استبداد ختم شود که بعد از مدتی همین اتفاق افتاد و استبداد رضاخانی از دل این مشروطیت انگلیسی درآمد و موجب شد که مبارزات ملت ایران عقیم بماند.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری یکی از پیشکسوتان و پیشروان ملت بزرگ ایران در تحقق اطلاع‌رسانی است، چرا که با روشنگری خط اصیل را مشخص کرد و علمای دیگر پیرو او حرکت کردند تا اینکه ماحصل آن نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: این یادواره پاسداشت یک مقام بزرگ و قدرتمند است، به‌عنوان یک شهید قدرتمند و پیشرو، حفظ یاد او به‌نوعی جهاد تبیین است چرا که هنوز تهدیدها و انحرافات فکری توسط برخی به ظاهر اندیشمند در سطح جامعه مطرح است پس بازخوانی تاریخ موجب می‌شود که فراموش نکنیم که چه اتفاقی افتاده است، ما مسیری را تجربه کردیم که به دیکتاتوری ختم شد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ظاهر شعار برخی افراد منحرف ایجاد آزادی است، اما از دل آزادی‌های لیبرالی که دنبال می‌کنند دیکتاتوری‌های رضاخانی درمی‌آید، گفت: امیدواریم با بررسی تاریخ از انحرافات مراقبت کنیم تا حذف ایشان که حذف اسلامیت از جریان مشروطه‌خواهی بود اتفاق نیفتد. شهید شیخ فضل الله نوری شخصیت عالم مجاهدی است که هم با استبداد داخلی جنگید هم با سلطه خارجی، فکر و آرمان او مقدمه‌ساز پیروزی انقلاب بود.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان اذعان داشت: هدف از شرکت در این نوع یادواره‌ها بیشتر از اینکه تجلیل یک شهید مجاهد باشد که البته وظیفه ماست، یک نوع بازخوانی تاریخ و عبرت گرفتن اتفاقات تاریخی برای جلوگیری از تکرار آنهاست.
شرکت در پیش کنگره بزرگداشت شهید شیخ فضل‌الله نوری که با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان نور برگزار می‌شود و سخنرانی در آن از برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس‌جمهور به مازندران است.
پیش کنگره یک روزه بزرگداشت شهید شیخ فضل الله نوری امروز با هدف تبیین مبانی اندیشه‌ای و علمی این مجاهد مجتهد شهید برگزار می‌شود و کنگره اصلی شیخ فضل الله نوری نیز سال آینده با نظر رهبر معظم انقلاب در شهرهای مشهد، قم و نجف برگزار خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
آقای همیشه در گردش. دریغ از یک کار مثبت
هنگامی که ریاست بنیاد شهید در سفری که به استان مازندران داشتند مطلبی ایراد فرمودند ، یک جمله آن توجه ما را جلب کرد :
هدف از شرکت در این نوع یادواره‌ها بیشتر از اینکه تجلیل یک شهید مجاهد باشد که البته وظیفه ماست، یک نوع (بازخوانی تاریخ و عبرت گرفتن اتفاقات تاریخی برای جلوگیری از تکرار آنهاست) . گویا باید نگاهی دوباره به مقطع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شود .
زمانی که برنامه و بودجه در تخصیص بودجه برای جانبازان و ایثارگران ، کوتاهی می کند بنیاد شهید به صورت منفعل عمل کرده ، قادر به تامین نیازهای ایثارگران نبوده و در اجرا کردن قوانین نیز ناتوان مانده ، از سوی دیگر برخورد توهین آمیز با جانبازان نیز مزید بر علت است که باید ایثارگران ازحق ، حقوق و حیثیت خود دفاع کنند ! در آن زمان سربازان آن مقطع و کهنه سربازان کنونی ، چگونه در برابر دشمن از کشور دفاع کردند ، حال ناخواسته جنگی دیگر بر آنان تحمیل شده!
برای مثال : برنامه و بودجه ، در پرداخت حق بیمه دولت به صندوق بیمه دی ، اکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهکارمی باشد ، که حتی قیمت یک دستگاه آپارتمان نمی شود ولی تمامی ایثارگران کشور ، از بابت هزینه های درمان بسیار تحت فشار هستند! بنیاد شهید اگر نتواند بودجه مورد نیاز خود را کسب کند همچنان عملا" ناتوان خواهد ماند!
این مطلب تهدید یا التیماتوم نبوده ، صرفا" اشاره به بی توجهی به نیاز ایثارگران است که دیگر خط قرمز حاشیه امنیت زندگی آنان فرض می شود و هم اکنون عواقبش را بسنجید تا بقول آقای قاضی زاده عبرت از اتفاقات تاریخی است!
هم اینک بنیاد شهید با تمام این دستگاه و ادارات در سراسر کشور صرفاً مبدل شده به واحدی برای پرداخت وام صندوق شاهد و کسر اقساط آن از حقوق ایثارگران ، در حالیکه حتی یک ریال در سوی دولت در آن صندوق وجود ندارد و فقط کافیست یکنفر با یک کامپیوتر بنشیند ، تا بتواند تمامی این امور را در سراسر کشور انجام دهد ، پس این همه بودجه برای امورایثارگران و حقوق کارکنان بنیاد در کشور ، برای چیست .!؟
بزرگترین اشتباه دشمن بعثی ، دست کم گرفتن این مردم بود که با احتساب خودش ، سه روزه ایران را فتح میکرد ، ولی ...!!!
سلام آقای هاشمی بیمه دی تمام داروها را زیر پوشش خارج کرده بداد ایثارگران برس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi