شناسه خبر : 91927
یکشنبه 09 مرداد 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش حمایت مجلس از کودکان محور مقاومت فردا برگزار می شود

ما در خصوص تعمیق، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، با وجود تصویب اعتبارات و منابع، ضعیف عمل کرده ایم. ...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس از برگزاری همایش حمایت از کودکان محور مقاومت با سخنرانی رئیس مجلس در روز دوشنبه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت‌الاسلام احمد حسینی فلاحی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجلس انقلابی از محور مقاومت و تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای مسلمان و منطقه خاطرنشان کرد: این همایش در جهت حمایت از کودکان کشورهای محور مقاومت، با سخنرانی رئیس مجلس برگزار می شود و در پایان نیز بیانیه ای در حمایت از این کودکان قرائت خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد نقش ایران در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای منطقه اظهار داشت: ما در جهت ترویج و تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای اسلامی و به خصوص کشورهای محور مقاومت تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده ایم؛ اما در بحث شکل‌گیری گروه های مقاومت در کشورهای منطقه در بخش مقاومت و نظامی خوب عمل کرده ایم و واقعاً کارهایی که صورت گرفته منحصر به خود نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در بخش جنگ های شهری و نبرد با شبه نظامیان، خود آمریکایی‌ها و کشورهای غربی اذعان دارند که ایران متبحرترین کشور در این حوزه است. به طور مثال در حال حاضر در جنگ زمینی که در خاک اوکراین جریان دارد، روسیه تاکنون موفق نبوده است. در منطقه خاورمیانه هم عربستان در تجاوز به یمن و آمریکا در کنار آن، موفق نبوده اند.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به نقش محوری ایران در منطقه خاطرنشان کرد: تنها کشوری که در جنگ زمینی موفق بوده است جمهوری اسلامی ایران می باشد. ما همیشه وقتی حرکت های نظامی را تمام کردیم و زیرساخت های فرهنگی و معنوی را رها کرده ایم در گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت موفق نبوده ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دشمن نیز پس از اینکه این حرکت صورت گرفته کار خود را شروع کرده و پشت جبهه ها را با جنگ رسانه ای مورد حمله قرار داده و تضعیف نموده است. بنابراین ما به این نیاز داریم که در بحث فرهنگی و معرفتی در کشورهای اسلامی و کشورهای محور مقاومت تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را به شدت دنبال کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم ادامه داد: خوشبختانه با وجود این نقیصه، در خود این کشورها نیروهای جوان به طور خودجوش برخاسته و کار را انجام می‌دهند. اما وظیفه نظام جمهوری اسلامی‌ست که با پشتیبانی از این جوانان تعمیق و گسترش فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را به پیش ببرد.

ما در خصوص تعمیق، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، با وجود تصویب اعتبارات و منابع، ضعیف عمل کرده ایم. به طور مثال شما مشاهده کنید که چقدر از بحث های مربوط به مقاومت در کتاب‌های درسی ما وجود دارد. آیا این موضوع برای نسل جوان و نوجوان توضیح داده شده که چرا به منطقه سوریه وارد شده ایم؟ و از این سوال ها که مسئولان ذیربط باید پاسخگوی سوالات این نسل و نسل های آینده باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: اینگونه سوالات و مشابه آن از سوی اساتید و معلمان باید تشریح شده و به نسل تشنه و پیگیر انقلاب اسلامی توضیح داده شود.

اینستاگرام
سلام و تحیت
فکری بحال جانبازان دفاع مقدس همین مرز وبوم که به حال خود رها شده و متولی ندارند بکنید ، ۳۰ سال از پایان جنگ میگذرد ،قوانینی که گذرانده اید، در ادارات لازم الاجراء نیست، هیچ متولی هم تعیین نشده که التزام اور بشود ،
چرا برخی مسئولان علاقه به گرفتن ردیف بودجه برای اتباع بیگانه وخروج ارز از کشور دارند ، در این اوضاع نابسامان اقتصادی ، ایا اولویت به این کار است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi