شناسه خبر : 91979
دوشنبه 10 مرداد 1401 , 15:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شش هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند!

اینکه الان بیماری یک جانباز مرتبط با دوران رزمندگی اش محسوب نشود و جزو ردیف پرداخت های بنیاد نباشد قابل قبول نیست...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از وجود شش هزار ایثارگر فاقد هر نوع مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی، از تورم قوانین ایثارگری و عدم نظارت بر اجرای قانون ایثارگران انتقاد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی که سابقه حضور در چند دوره مجلس شورای اسلامی را دارد با اشاره به قوانین بالادستی و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در خصوص تأمین مسکن برای ایثارگران یادآور شد: طبق آماری که وجود دارد بیش از 6 هزار نفر از ایثارگران ما هنوز فاقد هر گونه مسکنی هستند.

آصفری در پاسخ به این سوال که چه کسی این آمار را ارائه کرده است اظهار داشت: این آمار را وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برخی از مجموعه های مرتبط با مسکن ایثارگران ارائه کرده اند و به جرأت می توان گفت که نزدیک به شش هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس هنوز فاقد هرگونه مسکنی اعم از دولتی، مسکن مهر و غیره هستند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که تاکید امام و مقام معظم رهبری تاکنون بر این بوده است که رزمندگان و ایثارگران باید حمایت شوند، اما متاسفانه امروز رزمنده دوران دفاع مقدس با گذشت نزدیک به 35 سال  هنوز از هر گونه مسکن برای خود و خانواده اش محروم است. دراین چارچوب حتی برخی از رزمندگان و ایثارگران را داشتیم که در مسکن اجاره ای فوت کرده اند و تا آخر عمر نتوانستند یک سرپناه برای خود تأمین کنند.

رزمندگان معسر

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به افزایش حق معیشت رزمندگان معسر در سال جاری اشاره کرد و افزود: بسیاری از رزمندگان ما که معسر هستند به دلیل بودجه کمی که در سال جاری لحاظ شده، هنوز نتوانسته اند یک ممر درآمدی ثابت داشته باشند. الحمدلله مجلس یازدهم اقدامات خوبی را در زمینه افزایش حقوق رزمندگان معسر در سال جاری انجام داده است؛ ولی هنوز بسیاری در نوبت قرار دارند تا بلکه حقوقی به آنها تعلق یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی راه حل مناسب برای این موضوع را پایین آوردن سقف حضور در مناطق جنگی عنوان کرد و اظهار داشت: به نظر من سن سابقه حضور در جبهه ایثارگران را باید پایین بیاوریم تا حداقل بر اساس قانون، حقوق و مزایایی به آنها تعلق بگیرد. به طور مثال برخی از رزمندگان ما که کمتر از شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند حتی از خدمات بیمه ای هم برخوردار نیستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به نظر من ما بایستی برای رزمنده ای که حتی یک یا دو ماه سابقه حضور در جبهه دارد و ایثار، فداکاری و مردانگی خود را در دوران دفاع مقدس ثابت کرده است، خدماتی چه از لحاظ مسکن، بیمه خدمات درمانی و غیره در نظر گرفته شود. یا در بحث پرداخت بخشی از هزینه های درمان، تعدادی زیادی از جانبازان گلایه مند هستند. اینکه الان بیماری یک جانباز  مرتبط با دوران رزمندگی اش محسوب نشود و جزو ردیف پرداخت های بنیاد نباشد قابل قبول نیست. یا در حوزه اشتغال، بسیاری از فرزندان جانبازان و آزادگان ما بیکار هستند و هنوز نتوانسته اند یک شغل و درآمدی را برای خود تأمین کنند.

تصویب قوانین

نماینده دوره یازدهم مردم استان مرکزی با انتقاد از انباشت قوانین ایثارگری و لزوم تنقیح و به روز رسانی آنها خاطرنشان کرد: ما در حوزه تصویب قوانین، قوانین بسیار زیادی را برای ایثارگران تصویب کرده ایم و به قول معروف بیشترین قوانین برای ایثارگران در مجلس تصویب شده است. اما متاسفانه از لحاظ اجرایی و عملیاتی به جرأت می توان گفت تاکنون کمتر از ده درصد قوانین اجرایی و عملیاتی شده است. هر چند که نظارت ما بر قوانین در مجلس هم بسیار ضعیف است یا اینکه متولیان امر بعضا کسانی هستند که شاید اعتقادی به این مسائل نداشته باشند.

 

شفافیت قوانین

عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح شفافیت قوانین و اجرای آن در حوزه ایثارگران تضریح کرد: در حوزه شفافیت باید بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سامانه ای را ایجاد کند تا همه ایثارگران بتوانند توسط گوشی های تلفن خود از قوانین حوزه ایثارگری به راحتی اطلاع پیدا کنند تا بتوانند برای احقاق حقوق خود از چنین امکاناتی استفاده کنند و بهره بگیرند.

تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران متذکر شد: قانون تبدیل وضعیت بخوبی دارد اجرا می شود؛ منتهی برخی از دستگاه ها مثل شهرداری ها یا خصولتی ها هنوز آن را اجرایی و عملیاتی نکرده اند. هر چند که وقتی قانونی مصوب می شود، همه ملزم به اجرای آن هستند. حالا بخش خصوصی اگر مانعی داشته باشد باید تامین اعتبار بشود تا بتواند مشکلات خود را حل و فصل کند. اینکه یک شرکت 40 یا 50 درصدش مال بخش خصوصی باشد و بقیه مال سهام عدالت یا مجموعه دولتی باشد نیز باید ملزم به اجرای قانون باشند. هر چند در این خصوص از شرکت مخابرات گلایه جدی داریم؛ چرا که بخشی از سهام آن در اختیار نیروهای مسلح است و حداقل از آنها توقع نیست تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر را عملیاتی نکنند.

*معرفی

اینستاگرام
سلام برادر آصفری اگه تو این موقعیت دست رزمندگان معسر گرفتین که پیش خانواده سربه زیر نباشن خدا بحق این ماه حسینی کمک تون کنه همینطور که کمک این کهنه سربازان جنگ میکنید
فعلاً که هرچی خدمات هست برای کسایی است که شغل دولتی دارند و یا حقوق بگیر شرکت ها هستند رزمندگان معسر که نجار بقال کارگر هستند هیچ متولی ندارد کسی به فکر شان نیست نه بیمه ای نه خدماتی !!قرار بود حداقل حقوق کارگری پرداخت شود متاسفانه با سه میلیون و ششصد گوش فلک را کر کردن که مجلس چنین چنان کرده همه امید ما به این مجلس و به این دولت بود که متاسفانه اون هم کاری برای ما نکرد صد رحمت به مجلس و دولت قبلی سه میلیون و ششصد چی میشه با ۵۸ سال سن دارای داماد و عروس برنج کیلویی ۱۰۰ هزار تومان ده کیلو برنج بخوای بخری میشه یک میلیون تومن انقدر هیاهو نکنی به نسبت تورم دو زار اضافه نکردید هرچی اضافه شد دوبرابرش را برای خرید قوت لایموت پرداخت می‌کنیم. در صورتی مدعی باشید که مجلس برای رزمندگان کاری خوبی کرد که قیمتها ثابت می ماند شما یک میلیون به حقوق ما اضافه می کردید. ولی متاسفانه تورم گرانی ۲۰۰ درصد .در نتیجه چیزی به مبلغ اضافه نکردید. دودوتا چهارتا هست دیگه روغنی که می خریدیم ده هزار تومن شد ۵۰ هزار تومان پس شما هیچ اضافه حقوقی به من به نسبت هزینه و خرج سال گذشته من ندادی بلکه ارزش سه میلیون ششصد حتی کمتر از دومیلیون دویست سال قبل است.پس ژست کمک یاری نگیرید همه رزمندگان این مسائل می‌فهمند درک می‌کنند. متاسفانه این شما هستید که فکر می کنید ما ها قدرت تجزیه تحلیل نداریم با کلمات به نفع خودتون استفاده میکنید
جناب آقای نماینده محترم هم دولتها وهم مجلسها عملارزمنده گان را بعنوان ایثار گر به رسمیت نمی شناسند .هر چه مصوبات برای رزمنده گان در مجلس فعلی وقبلی ها به تصویب رسیده 90درصد دولتها اجرا نکرده اند .اصلا متولی رزمنده گان مشخص نیست . هر جا که میری مشکل داری فقط 25درصد به بالا باشی جواب سر بالایی بهت میدن .صد رحمت بر پدر ومادر شما بعد از سه سال از عمر مجلس انقلابی فرمودی رزمنده گان مشکل مسکن دارند .
اینا مسکن ندارند بعد وام و زمین میدن اینا که برج دارن چرا؟چون بالا25درصدن
بنده بالای 25سال مستاجرم وتوان خریدمسکن ندارم
سلام تا کی منتظر بمانیم بعد از ۳۵سال هنوز هم میگیم شاید بیاید با ۸۳۳روز حضور در جبهه دارم فاقد هرگونه درآمد نداشتن بیمه مسکن چند سال هست اقدام به کمک معیشتی تشکیل پرونده دادم خبری نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi