شناسه خبر : 92126
شنبه 15 مرداد 1401 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی آسایشگاه امام خمینی تهران به شهدا پیوست

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی «محمودعلی خلج» جانباز نخاعی گردنی دوران دفاع مقدس به خیل شهدا پیوست...

فاش نیوز - در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی «محمود علی خلج» جانباز نخاعی دوران دفاع مقدس به خیل شهدا پیوست.

 جانباز کربلا‌های ایران، محمودعلی خلج که گوش به فرمان حسین زمان برای دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده بود، بعد از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت سرانجام در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در یکی از بیمارستان های تهران دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

  این جانباز سرافراز هم مانند سایر جانبازان دوران دفاع مقدس، درس صبر، استقامت، شجاعت، بصیرت و اطاعت از ولایت را از علمدار کربلا آموخت و در طول ۳۵ سال بر رنج مجروحیت صبوری کرد و پای ارزش‌های شهدا ایستاد و سرانجام روز گذشته به یاران شهیدش پیوست.

 محمود علی خلج در ۱۹ سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. او برای اولین بار در بهمن سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه عملیات کربلای ۵ بر اثر موج انفجار از ناحیه سر و کمر مجروح شد.

 او دوباره راهی جبهه‌ها شد و این بار در مرداد سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش در منطقه ماووت قطع نخاع گردید و به درجه جانبازی نایل آمد و اکنون در مرداد سال ۱۴۰۱ بعد از ۳۵ سال صبر بر رنج مجروحیت به درجه شهادت نایل آمد.

 مراسم تشییع این جانباز والامقام فردا در روز تاسوعای حسینی که بنام بزرگ جانباز کربلای حسینی حضرت ابالفضل العباس (ع) است، برگزار می شود و پیکر مطهرش در جوار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم آرام خواهد گرفت.

گفتنی‌ست که این جانباز شهید اصالتا اهل همدان و ساکن شهر قم بود؛ اما سال های اخیر را در آسایشگاه امام خمینی تهران بستری بوده است.

اینستاگرام
سلام،تقدیم به شهدای اسلام فاتحه وصلوات.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi